Men för fan, Alonso...
-
- Moderator
Men för fan, Alonso...
Dra på smilbanden åtminstone! Såg just presskonferensen på Eurosport. Årets två i topp måste vara de två tristaste typer som någonsin har kört F1. Alonso grimaserade mest om om han hade svalt något surt. Kimi... Ja, den killen verkar behöva ett par järn för att stämbanden ska lossa.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Ja det sr ut som två bolagsrepresentanter som levererar ett väntat bokslut.Det verkar som att ingen törs säga nånting som kan verka stötande,känslomässigt eller ens intressant av rädsla för att säga nåt politiskt inkorrekt.
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"
Richard Britton. Macau GP 2004
Richard Britton. Macau GP 2004
-
- Moderator
Det är ju för fan bedrövligt! Jag minns när Hill tog sin titel -96. Då förmedlade han verkligen vilken lång och hård kamp det hade varit för att ta sig till toppen.
Tärnström
Tärnström
-
Jo, men det är väl inte politiskt inkorrekt att vara sprudlande glad när man blir världsmästare.
Alonso verkar ju gladare när han vinner lopp än när han blir världsmästare och Kimi är väl knappt glad ens då han vinner lopp.
Dessutom verkar Alonso ha en hel del av revanschbegär i sig, ungefär som om han behandlats sällsamt illa i sin ungdom och nu minsann visar sina gamla mobbare vad han kan på alldeles egen hand.
Alonso verkar ju gladare när han vinner lopp än när han blir världsmästare och Kimi är väl knappt glad ens då han vinner lopp.
Dessutom verkar Alonso ha en hel del av revanschbegär i sig, ungefär som om han behandlats sällsamt illa i sin ungdom och nu minsann visar sina gamla mobbare vad han kan på alldeles egen hand.
-
- Moderator
Jag tycker att det är helt otroligt. Jag kan inte påminna mig att jag har sett någon visa så lite känslor efter att ha säkrat VM-titeln.
Jag har hört från folk som har träffat Alonso att han är reserverad. Inte otrevlig eller dryg på något sätt, bara reserverad.
Tärnström
Jag har hört från folk som har träffat Alonso att han är reserverad. Inte otrevlig eller dryg på något sätt, bara reserverad.
Tärnström
-
Äh, vad är det för löjligt gnäll om att han måste se ut som en jäkla clown bara för att folk ska förstå att han är glad. Han var väl omtumlad antar jag. Hellre att dom ser buttra ut än att dom flamsar som Rubens.
Jag blev lite nästan lite berörd av hans tal om att han inte hade någon direkt hjälp att ta sig ända till F1. Jag antar att han menade det faktum att Spanien var helt ointresserade av Formelbilsracing före han och PDL, samt Gene kom till F1.
Jag blev lite nästan lite berörd av hans tal om att han inte hade någon direkt hjälp att ta sig ända till F1. Jag antar att han menade det faktum att Spanien var helt ointresserade av Formelbilsracing före han och PDL, samt Gene kom till F1.
-
- Moderator
Då har han varit omtumlad ända sedan han kom till F1.
Tärnström
Tärnström
-
-
Det är ju tur att inte Kimi tagit titeln (eller någonsin kommer att göra det....utan stallorder, för att va på säkra sidan) för då hade du fått se en ännu bedrövligare synJTarnstrom skrev:Jag tycker att det är helt otroligt. Jag kan inte påminna mig att jag har sett någon visa så lite känslor efter att ha säkrat VM-titeln.
snip
Tärnström
-
- Varnad
Jag fattar inte varför Tärnström är sur på Kimi för att han inte är sprudlande glad för att Alonso tagit titeln.
Kan någon förklara vad karln menar egentligen?
Alonso hade fullt upp med att hålla tillbaks känslorna och vi lär se fler bilder på honom i allsköns media där han är ännu gladare, bara det sjunker in ordentligt.
Vad Kimi får kritik för i den här topiken begrep jag inte alls.
Han ser betydliggt gladare ut när han vinner än när han förlorar, men så reagerar nog jag också.
Alonso hade fullt upp med att hålla tillbaks känslorna och vi lär se fler bilder på honom i allsköns media där han är ännu gladare, bara det sjunker in ordentligt.
Han ser betydliggt gladare ut när han vinner än när han förlorar, men så reagerar nog jag också.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
Kimis inblandning i denna tråd har nog mer att göra med hans agerande i allmänhet än just dagens konferens.Jari skrev:Jag fattar inte varför Tärnström är sur på Kimi för att han inte är sprudlande glad för att Alonso tagit titeln.
-
- Varnad
Just fan, det vet ju alla att Kimis agerande är under all kritik, vare sig han kör eller är ledig.
Att han visar glädje när han vinner är bara ett tecken på hans arrogans mot övriga, icke lika framgångsrika kollegor.
Men att han inte visar sprudlande glädje idag...
Att han visar glädje när han vinner är bara ett tecken på hans arrogans mot övriga, icke lika framgångsrika kollegor.
Men att han inte visar sprudlande glädje idag...
är rent ut sagt oförlåtligt. Skall det vara en ursäkt att VM är avgjort för att inte le och spela trevlig?Årets två i topp måste vara de två tristaste typer som någonsin har kört F1. Alonso grimaserade mest om om han hade svalt något surt. Kimi... Ja, den killen verkar behöva ett par järn för att stämbanden ska lossa.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
-
- Moderator
Säsongen igenom har Alonso, tillsammans med Kimi (som ju inte hade någon anledning att jubla i går), tillhört de två tråkigaste på presskonferenserna. Förmodligen skulle de få sällskap med ytterligare ett par torrbollar om de bara hade tagit sig upp på pallen. Jag kräver inte av förarna att spela apa, bara att de säger något som är hyggligt intressant. Tyvärr är upplevelsen att de oftast stänger ute fansen. I det avseendet är de inte helt olika de svenska fotbollsspelarna (som förmodligen inte heller skiljer sig från de utländska) som nästan med förakt svarar på journalisternas frågor (Henke och Zlatan är värst; tittar gärna åt något annat håll än den de pratar med och svaren är oftast bara fulla av plattityder). Jämför med racerförare i övrigt! I STCC får man exempelvis betydligt oftare uppriktiga svar. Förarna ger uttryck för vad de känner och tycker på ett helt annat sätt. Andra journalister som jag har pratat med, som har erfarenhet från andra sporter som fotboll tycker att det är som natt och dag, men högst uppe i toppen verkar det som att tråkigheten är ett kriterium för att öht få köra.
Tärnström
Tärnström
-
-
Det är kanske inte så konstigt att han inte var sprudlande glad. Han har ju haft titeln i sin hand sedan i våras och har sedan dess säkrat den genom att vara minst långsam efter McLarenförarna. Nu tog han titeln – genom att bli trea i ett för honom händelselöst lopp. Dessutom har han inte ett bagage med tunga motgångar som till exempel Hill och Häkkinen hade när de tog sina titlar. Så jag tycker hans (brist på) reaktioner är förståeliga.
-
- Moderator
Som sagt, han har ju hållit masken hela säsongen... Det behöver inte bara handla om att vara sprudlande glad. Förmedla något öht. Alonso o Kimi låter som två illa programmerade robotar.
Tärnström
Tärnström
-
-
-
-
Nu får ju grabben hyffsat betalt, dessutom har han visat sin kapacitet som rörhögsryttare och de flesta tycker om det han gör.Sami skrev:Du menar att bete sig som ett lekskolebarn. Som Flavio lär ha kallat det.Nisse skrev:Nu är det ju få förunnat att kunna bete sig som Rossi. Även den gode Flavio var ju märkbart tagen av utvecklingen på loppet.
Är det straffspark att påstå att delfinmannen skulle passa bäst ihop med en nappflaska på småbarnsavdelningen. Trilskas lite om han inte får Pampers.
-
-
Vänta nu..
Kan folk bara läsa det jag skriver nu och inte ironisera?
Det här med glädje efter att man har vunnit något stort är ganska svårt att släppa fram. Jag har min egna uppfattaning om det.
April 2004 var jag med om att som coach för ett ishockeylag i estland vinna deras nationella mästerskap efter seger i den avgörande finalmatchen (ja ja jag vet att det inte går att jämföra med WDC men för mig var det stort). Jag har så här i efterhand sett hur jag betedde mig direkt efteråt i TV inteljuver och på presskonferensen och jag skäms över att det inte verkar som att jag kan förmedla det minsta vad jag kände. Men det är så svårt så svårt. I det läget jag var i så var det så mycket som fanns inom mig som ville ut men det ända jag kunde göra vara att pusta ut lite luft i direktsändning och analysera matchen.
Jag tycker inte man kan kräva på vilket sätt en idrottsman ska visa känslor efter en seger. Det är så mycket som måste sorteras ut innan man kommer till insikt om vad som verkligen har hänt och mycket av det har nog med att göra att man innan varit så fruktansvärt fokuserad bara på en sak DVS VINNA.
Jag vette tusan vad jag ville ha sagt men jag kan förstå att Alonso såg lite frånvarande ut
Kan folk bara läsa det jag skriver nu och inte ironisera?
Det här med glädje efter att man har vunnit något stort är ganska svårt att släppa fram. Jag har min egna uppfattaning om det.
April 2004 var jag med om att som coach för ett ishockeylag i estland vinna deras nationella mästerskap efter seger i den avgörande finalmatchen (ja ja jag vet att det inte går att jämföra med WDC men för mig var det stort). Jag har så här i efterhand sett hur jag betedde mig direkt efteråt i TV inteljuver och på presskonferensen och jag skäms över att det inte verkar som att jag kan förmedla det minsta vad jag kände. Men det är så svårt så svårt. I det läget jag var i så var det så mycket som fanns inom mig som ville ut men det ända jag kunde göra vara att pusta ut lite luft i direktsändning och analysera matchen.
Jag tycker inte man kan kräva på vilket sätt en idrottsman ska visa känslor efter en seger. Det är så mycket som måste sorteras ut innan man kommer till insikt om vad som verkligen har hänt och mycket av det har nog med att göra att man innan varit så fruktansvärt fokuserad bara på en sak DVS VINNA.
Jag vette tusan vad jag ville ha sagt men jag kan förstå att Alonso såg lite frånvarande ut
Lite äldre, lite långsammare
-
Nu har jag sett presskonferensen som det referas till.
Jag förstår inte problemet: killen är ju bara överväldigad över att ha vunnit VM. Tror att när det väl går upp för en, och när det är klart, så tar det ett tag för känslan att riktigt sjunka in. Tror det där är något väldigt individuellt hur man hanterar det och hur man reagerar, men när jag såg intervjun tvivlade jag inte ett ögonblick på att Alonso var så glad som någon kunde bli.
Och särskilt tråkig tycker jag inte heller han var - snarare så tyckte jag han förmedlade, medvetet eller ej, att det har varit en tuff säsong.
Jag förstår inte problemet: killen är ju bara överväldigad över att ha vunnit VM. Tror att när det väl går upp för en, och när det är klart, så tar det ett tag för känslan att riktigt sjunka in. Tror det där är något väldigt individuellt hur man hanterar det och hur man reagerar, men när jag såg intervjun tvivlade jag inte ett ögonblick på att Alonso var så glad som någon kunde bli.
Och särskilt tråkig tycker jag inte heller han var - snarare så tyckte jag han förmedlade, medvetet eller ej, att det har varit en tuff säsong.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Varför kollar du inte på reprisen av farmen eller vad det heter?Där får du ditt lystmäte av ordbajsare som"Farmenkristina"medans resten av oss kollar när kimi o alonso gör sitt jobb"att köra bil"när klockan e ca 15.40 kan du slå över till Tv 4, då börjar presskonferensen....JTarnstrom skrev:Säsongen igenom har Alonso, tillsammans med Kimi (som ju inte hade någon anledning att jubla i går), tillhört de två tråkigaste på presskonferenserna. Förmodligen skulle de få sällskap med ytterligare ett par torrbollar om de bara hade tagit sig upp på pallen. Jag kräver inte av förarna att spela apa, bara att de säger något som är hyggligt intressant. Tyvärr är upplevelsen att de oftast stänger ute fansen. I det avseendet är de inte helt olika de svenska fotbollsspelarna (som förmodligen inte heller skiljer sig från de utländska) som nästan med förakt svarar på journalisternas frågor (Henke och Zlatan är värst; tittar gärna åt något annat håll än den de pratar med och svaren är oftast bara fulla av plattityder). Jämför med racerförare i övrigt! I STCC får man exempelvis betydligt oftare uppriktiga svar. Förarna ger uttryck för vad de känner och tycker på ett helt annat sätt. Andra journalister som jag har pratat med, som har erfarenhet från andra sporter som fotboll tycker att det är som natt och dag, men högst uppe i toppen verkar det som att tråkigheten är ett kriterium för att öht få köra.
Tärnström