Ang Montoyas andra depåstopp
-
Ang Montoyas andra depåstopp
VAr det bara jag som tänkte på att Montoya saktade in en bra bit innan fartspärren till depån till sitt andra stopp och vips så hade han tappat 4 sek till finnen
Lite äldre, lite långsammare
-
- Varnad
-
-
Korkat inlägg.Hellstone skrev:Det var ju helt klart stallorder men den långsamma finnen lyckades inte ens klara av det ändå, så jag tippar det här blir Kimis sista säsong i F1 (han har ju verkliget bevisat att han inte har ngt här att göra)
Och denna gång tänker jag inte förklara mig...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Re: Ang Montoyas andra depåstopp
Han hade bara oturJacob skrev:VAr det bara jag som tänkte på att Montoya saktade in en bra bit innan fartspärren till depån till sitt andra stopp och vips så hade han tappat 4 sek till finnen
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Jag tror att Lasse försöker sig på lite ironi, det går inte alltid hem i skriftformPC: skrev:Korkat inlägg.Hellstone skrev:Det var ju helt klart stallorder men den långsamma finnen lyckades inte ens klara av det ändå, så jag tippar det här blir Kimis sista säsong i F1 (han har ju verkliget bevisat att han inte har ngt här att göra)
I was misled and that is the way it went
-
Då får jag be om ursäkt. Det gick inte riktigt fram, som sagt...Cheever skrev:Jag tror att Lasse försöker sig på lite ironi, det går inte alltid hem i skriftformPC: skrev:Korkat inlägg.Hellstone skrev:Det var ju helt klart stallorder men den långsamma finnen lyckades inte ens klara av det ändå, så jag tippar det här blir Kimis sista säsong i F1 (han har ju verkliget bevisat att han inte har ngt här att göra)
Har själv haft lite bråttom ibland
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Nej, Lasse har hittat startknappen till Enzos inläggsmaskin och kunde inte hålla fingrarna i styr.Cheever skrev:Jag tror att Lasse försöker sig på lite ironi, det går inte alltid hem i skriftformPC: skrev:Korkat inlägg.Hellstone skrev:Det var ju helt klart stallorder men den långsamma finnen lyckades inte ens klara av det ändå, så jag tippar det här blir Kimis sista säsong i F1 (han har ju verkliget bevisat att han inte har ngt här att göra)
-
Eller också var det osedvanligt klantigt. Om det nu stämmer vill säga.Razor skrev:Han hade bara oturJacob skrev:VAr det bara jag som tänkte på att Montoya saktade in en bra bit innan fartspärren till depån till sitt andra stopp och vips så hade han tappat 4 sek till finnen
Vad är depåhastigheten nuförtiden, 100 km/h? Vad kan de hålla i depåinfarten, 250 km/h?
Så hur lång sträcka, s, behöver han missa på för att förlora 4 sek:
Tiden för KlantJPM: t1=s/v1
Tiden för Kimi: t2=s/v2
Skillnaden 4 sek: t1-t2=4 =>
s=4*v1*v1/(v2-v1)=185 m
Hyfsad miss, får jag säga, att missa bromspunkten med 185 m!
-
-
Kimi stod ju kortare tid i depån också, eftersom han tog ombord mindre soppa och dessutom eldade han på rätt bra strax innan sitt depåstopp, så min gissning är att det var främst där han tog in.
Nån ev. bromsmiss vid depåinfarten spelade gissningsvis mindre roll.
Nu spelade det ju ingen roll eftersom han till skillnad ifrån Spa inte var tillräckligt nära Montoya när denne gick i depå och dessutom inte hade samma speed, så någon passering blev det inte den här gången.
Kan kanske vara en och annan sidekick samt innehavare av automatisk inläggsmaskin som sörjer McLarens brist på stallorder?
Nån ev. bromsmiss vid depåinfarten spelade gissningsvis mindre roll.
Nu spelade det ju ingen roll eftersom han till skillnad ifrån Spa inte var tillräckligt nära Montoya när denne gick i depå och dessutom inte hade samma speed, så någon passering blev det inte den här gången.
Kan kanske vara en och annan sidekick samt innehavare av automatisk inläggsmaskin som sörjer McLarens brist på stallorder?
-
-
-
-
-
Jag har inte ens sett loppet än, men jag säger ändå gissande med bergsäkert tonfall: Montoya saktade inte ner tidigare för att Kimi skulle kunna komma förbi.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Varnad
Är du nöjd med svaren du fått?Jacob skrev:VAr det bara jag som tänkte på att Montoya saktade in en bra bit innan fartspärren till depån till sitt andra stopp och vips så hade han tappat 4 sek till finnen
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!