Är Alonso en turgubbe?
-
Är Alonso en turgubbe?
Utan att förringa en ev. titel för Alonso vill jag fråga er.
Har Alonso haft tur.
Har Alonso haft tur.
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
-
-
-
-
Re: Är Alonso en turgubbe?
Nej! Däremot så har övriga haft kanske lite väl mycket otur?minna skrev:Utan att förringa en ev. titel för Alonso vill jag fråga er.
Har Alonso haft tur.
-
Jag tycker inte Alonso ha tur, han är trots allt banbrytare inom en speciell körstil inom formel 1 som skiljer sig från de andra (Som tydligen ingen annan tydligen har brukat än så länge).. Han har en helt annan ingång till kurvor, och utgång än de traditionella stilarna.. Hans stil bygger mycket på bromsa sig in i kurvorna och kompensera mer i utgången och genom hela registret. En agressivare stil... Som man sedan kan skriva mer om senare om man vill utveckla ämnet!
-
Det är en rätt intressant stil - jag gillar särskilt sättet att framkalla understyrning i ingångarna med häftiga rattrörelser. Som samtidigt inte verkar ha någon negativ effekt på däcken.
Ganska häftigt
Ganska häftigt
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Frågan var väl inte vem som bär skulld!schaki skrev:Jag tycker inte att han har tur.
Det är ju knappast han som bär skuld för McLarens ohållbara bil.
Han ser istället till att ta många men säkra poäng, & därför leder han VM.
Drygt 20 av Alonsos poäng har han inte på egen hand kört in utan dessa har han vunnit p.g.a. att snabbare förare, som legat långt före honom i rejsen, brutit av olika anledningar. Det var väl tur för honom.
Värste konkurrenten om titeln har tappat drygt 40 poäng av olika anledningar. Det är väl också lite flyt.
Ingen kan säga att han inte är en värdig mästare men nog är väl han den förare som haft fru fortuna med sig.
-
Dåliga förlorare?
Jag upprepar: Alonso har lika mycket eller lite tur som alla andra världsmästare i F1-historien.
för att bli världsmästare i Formel 1 krävs allt, inkl. tur. Finns inte en världsmästare i F1-historien som inte har haft tur.
Det här låter mest som ett sätt att nedvärdera Alonsos titel, för att Kimi än en gång har kommit nära men inte hela vägen fram.
Jag konstaterar bara att om Alonso vinner i år, så lyckades han vinna en VM-titel på färre antal säsonger än Kimi.
En säsong hos Minardi, 3 säsonger hos Renault. Och en VM-titel på det. Imponerande
Jag upprepar: Alonso har lika mycket eller lite tur som alla andra världsmästare i F1-historien.
för att bli världsmästare i Formel 1 krävs allt, inkl. tur. Finns inte en världsmästare i F1-historien som inte har haft tur.
Det här låter mest som ett sätt att nedvärdera Alonsos titel, för att Kimi än en gång har kommit nära men inte hela vägen fram.
Jag konstaterar bara att om Alonso vinner i år, så lyckades han vinna en VM-titel på färre antal säsonger än Kimi.
En säsong hos Minardi, 3 säsonger hos Renault. Och en VM-titel på det. Imponerande
-
Ja, det är imponerande. Det trodde ivarje fall inte jag när säsongen började. Jag trodde på Micke, hoppades på Kimi men gratulerar Alonso.LuckyStrike1 skrev:Dåliga förlorare?
-
Tja, Kimi har väl fått 20 poäng till skänks av stallkamraten ... Kanada och Spa. Så det går väl jämnt upp då.kari skrev:
Drygt 20 av Alonsos poäng har han inte på egen hand kört in utan dessa har han vunnit p.g.a. att snabbare förare, som legat långt före honom i rejsen, brutit av olika anledningar. Det var väl tur för honom.
Och på rak arm är åtminstone 10 av dessa tappade poäng direkt relaterade till förarmisstag: Europas GP.Värste konkurrenten om titeln har tappat drygt 40 poäng av olika anledningar. Det är väl också lite flyt.
En vanlig säsong i formel 1 med andar ord: Den som står som vinnare efter sista loppet har fått allt att klaffa under säsongens 16/17/18/19 lopp.
-
-
Hur kan Montota ge Kimi 20 poäng på 2 rejs ?LuckyStrike1 skrev:Tja, Kimi har väl fått 20 poäng till skänks av stallkamraten ... Kanada och Spa. Så det går väl jämnt upp då.kari skrev:
Och på rak arm är åtminstone 10 av dessa tappade poäng direkt relaterade till förarmisstag: Europas GP.Värste konkurrenten om titeln har tappat drygt 40 poäng av olika anledningar. Det är väl också lite flyt.
En vanlig säsong i formel 1 med andar ord: Den som står som vinnare efter sista loppet har fått allt att klaffa under säsongens 16/17/18/19 lopp.
Oj, du var snabbare än jag
-
På samma sätt som att man hävdar att Alonso inte kört in drygt 20 poäng på egen hand: det är fel.
För mig låter det hela mest som lite bitterhet - vilket jag inte riktigt förstår: Kimi kommer ju också att vinna VM en dag.
För mig låter det hela mest som lite bitterhet - vilket jag inte riktigt förstår: Kimi kommer ju också att vinna VM en dag.
-
Lindrigt i detta fall men denna topic är på väg att vridas mot en Kimitråd som alla andra trådar.
Tråden handlar om Alonsos eventuella tur.
Han har inte haft otur, normal säsong, ja kanske, om man nu kan säga att drygt 60 intjänade poäng mot snabbare bilar är normalt.
Jag tycker nog att han haft mer tur än andra mästare, det är inte ofta det händer att den kanske tredje snabbaste bilen får så många gratispoäng.
Han har inte haft otur, normal säsong, ja kanske, om man nu kan säga att drygt 60 intjänade poäng mot snabbare bilar är normalt.
Jag tycker nog att han haft mer tur än andra mästare, det är inte ofta det händer att den kanske tredje snabbaste bilen får så många gratispoäng.
-
Ja' e' int' bitterkari skrev:Lindrigt i detta fall men denna topic är på väg att vridas mot en Kimitråd som alla andra trådar.
Stora mästare är de som vinner VM trots att de inte har snabbaste bilen. Så Alonso måste ju göra något rätt.
Otur resp. tur - de nya bortförklaringarna. Vi får väl se om det kommer fler bortförklaringar framöver.
Kimis egna chef säger ju ofta: To finish first, first you have to finish.
-
Angående förarmisstag så tog ju Räikkönen in när Alonso gjorde sina i montreal och ungern så där är dom nog rätt lika.
Alonso har haft tur men det är nog för att det är hans år i år. Det är definitivt inte Fisichellas i alla fall. Som också har fixat 20p till Alonoso med samma logik. Kanske ännu mer för han har ju verkligen fått Alonso att se bra ut.
Alonso har haft tur men det är nog för att det är hans år i år. Det är definitivt inte Fisichellas i alla fall. Som också har fixat 20p till Alonoso med samma logik. Kanske ännu mer för han har ju verkligen fått Alonso att se bra ut.
-
-
Hur mycket poäng får man för att se bra ut?Sami skrev:Det är definitivt inte Fisichellas i alla fall. Som också har fixat 20p till Alonoso med samma logik. Kanske ännu mer för han har ju verkligen fått Alonso att se bra ut.
-
-
-
- Utvisad
Ja jösses, inte undra på att finnarna får dåligt rykte...Finska blixten skrev:Alonso har haft en osannolik tur denna säsong. Varje lopp slutar ju till hans fördel. Han behöver bara sitta och titta på utan att göra någonting och det löser sig ändå. När Kimis material är i ordning så smiskar han upp Alonso utan några som helst problem.
Men visst är det kul med dåliga förlorare...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
[quote="Finska blixten"]Alonso har haft en osannolik tur denna säsong. Varje lopp slutar ju till hans fördel. Han behöver bara sitta och titta på utan att göra någonting och det löser sig ändå. När Kimis material är i ordning så smiskar han upp Alonso utan några som helst problem.[/quote
Problemet med kimi (han som florerar i pressen som fyllo) är att han lyckas på några få mil förstöra en perfekt racerbil. Otur???
Problemet med kimi (han som florerar i pressen som fyllo) är att han lyckas på några få mil förstöra en perfekt racerbil. Otur???
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)