Kimi´s framtid.

Kungaklassen av motorsport...
Geer

Inlägg av Geer »

JTarnstrom skrev:Vi kan ju ta en fråga som inte är hypotetisk men som i högsta grad anknyter till Kimi-scenariot: Vems fel är det att H&M avbryter sin reklamkampanj med Kate Moss?

A: H&M
B: Media
C: Kate Moss

Tärnström
Menar du att Kimi sniffar puder ? :down:

Kan vara passande med med lite andra synvinklar på Kimis framtid.

Former grand prix star Gerhard Berger reckons Juan Pablo Montoya lacks the killer instinct that makes his McLaren team-mate Kimi Raikkonen stand out from the crowd.

“Raikkonen is really good; he’s a killer,” Berger told Italian magazine Autosprint.

Berger says that is a measure of Raikkonen’s true quality.

“In my opinion, a guy like him should be paid around 20 million dollars per year,” he said.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Geer skrev:Menar du att Kimi sniffar puder ? :down:
Skulle snarare tro att göra kopplingen att en uppdragsgivare avbryter ett samarbete med någon p g a hur personen ifråga beter sig på sin fritid.

Det har ingenting med Kimis förartalang att göra; den är stor, det vet vi redan.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Geer

Inlägg av Geer »

Razor skrev:
Geer skrev:Menar du att Kimi sniffar puder ? :down:
Skulle snarare tro att göra kopplingen att en uppdragsgivare avbryter ett samarbete med någon p g a hur personen ifråga beter sig på sin fritid.

Det har ingenting med Kimis förartalang att göra; den är stor, det vet vi redan.
Jag kan ha missat något inlägg men jag har inte sett att någon skrivigt att Kimi inte kan få sparken om han gör bort sig på fritiden. Samma fråga var uppe igår.
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

JTarnstrom skrev:Vi kan ju ta en fråga som inte är hypotetisk men som i högsta grad anknyter till Kimi-scenariot: Vems fel är det att H&M avbryter sin reklamkampanj med Kate Moss?

Tärnström
Media.

De är de enda som kan uppmärksamma det hela och dra ut någont negativt av det.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Geer skrev: Menar du att Kimi sniffar puder ? :down:
Hur det än är med din läsförståelse så är det en intressant parallell. Att substanserna skiljer sig åt spelar mindre roll - vad Kate Moss gör på sin fritid är väl hennes ensak, eller hur?

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är inte Kate Moss fel ialla fall. Hon är en personlighet och har bara otur
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Geer skrev:Jag kan ha missat något inlägg men jag har inte sett att någon skrivigt att Kimi inte kan få sparken om han gör bort sig på fritiden. Samma fråga var uppe igår.
Det finns ju en hel massa inlägg som rabblar upp mantrat att vad Kimi gör på sin fritid är hans ensak så länge det inte går ut över hans tävlande.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Det var bra att Moss sniffade kokain och fick sparken, nu får vi se den otroligt sexiga Jessica Simpson istället.

http://www.horndog.com/Celebrities/imag ... ke-med.jpg
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
SLC

Inlägg av SLC »

Pepparkvarnen skrev:Det var bra att Moss sniffade kokain och fick sparken, nu får vi se den otroligt sexiga Jessica Simpson istället.

Kan inte annat än helt hålla med dig där.... :up:
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Pepparkvarnen skrev:Det var bra att Moss sniffade kokain och fick sparken, nu får vi se den otroligt sexiga Jessica Simpson istället.

Satan vad smal hon har gått och blivit nu då.

För övrigt tror jag inte det är fake utan real. Så det så.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

LuckyStrike1 skrev:

Satan vad smal hon har gått och blivit nu då.
Kan inte annat än att hålla med, ser ut som om hon har tillbringat sommaren i nåt svältområde i Afrika.
Hon kanske har stått på huvudet så att allt glidit upp och fyllt tomrummet där istället? :wink:
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Synd bara att hon är *ähurm hur man nu ska kunna säga det med moderatorsrollen i behåll* mindre intellektuellt begåvad. Fast så som hon ser ut och med de pengar hon tjänar så har hon kanske inte något behov av det.

Fy fan vilket OT. Skärpning här!
/GPWC (aka Anders, aka Naqref)
;)
Geer

Inlägg av Geer »

Razor skrev:
Geer skrev:Jag kan ha missat något inlägg men jag har inte sett att någon skrivigt att Kimi inte kan få sparken om han gör bort sig på fritiden. Samma fråga var uppe igår.
Det finns ju en hel massa inlägg som rabblar upp mantrat att vad Kimi gör på sin fritid är hans ensak så länge det inte går ut över hans tävlande.
Så du menar att om han får sparken för det han gör på fritiden så finns det folk som menar att det inte går ut över hans tävlande?

Frågan var vems fel det var om Kimi får sparken för det han gör på fritiden.
Om det finns inlägg där man tycker att det är Kimis ensak vad han gör på fritiden så är inte det samma sak som att skribenterna skulle svarat på vems fel det var OM Kimi får sparken.
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

GPWC skrev:Synd bara att hon är *ähurm hur man nu ska kunna säga det med moderatorsrollen i behåll* mindre intellektuellt begåvad. Fast så som hon ser ut och med de pengar hon tjänar så har hon kanske inte något behov av det.

Fy fan vilket OT. Skärpning här!
/GPWC (aka Anders, aka Naqref)
;)
HUMOR!!! :P :P
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vare sig man tycker att det är Kimis ensak eller inte vad han gör på fritiden (och det är vad frågan INTE handlar om) så blir det konsekvenser av hans handlande.

Tärnström

Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

JTarnstrom skrev:Vare sig man tycker att det är Kimis ensak eller inte vad han gör på fritiden (och det är vad frågan INTE handlar om) så blir det konsekvenser av hans handlande.

Tärnström
Vad var frågan?
Nåt som var relaterat till Kate Moss kokinmissbruk?

Har svårt att se kopplingen till Kimi (eller F1)...

Kimis framtid ser ljus ut. Formkurvan pekar uppåt. Han är en eftertraktad förare och behöver inte bekymra sej om någonting.

Däremot så kan man ju fundera på hur framtiden ser ut för flera förare längre ner i fältet. Det är ju några som inte har uppfyllt förväntningarna och några som gjort bort sej totalt...
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ja, du säger det... Och en del andra säger att hans dryckesvanor kan komma att bli ett problem för honom. På samma sätt som Kate Moss kokainvanor blev ett problem för henne.

Tärnström

Geer

Inlägg av Geer »

JTarnstrom skrev:Ja, du säger det... Och en del andra säger att hans dryckesvanor kan komma att bli ett problem för honom. På samma sätt som Kate Moss kokainvanor blev ett problem för henne.

Tärnström
Det finns ialla fall dom som hoppas.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det gör det säkert men jag är inte en av dem.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag vill inte se någon förare med t.ex. alkoholproblem. Därför hoppas jag inte att rapporterna om Kimi stämmer - för det vore trist om det visa sig att en av de mest talangfulla förarna i sporten faktiskt springer runt och sover med plastdelfiner, leker med sig själv på strippklubbar och strippar i andras trädgårdar under och inför säsongerna. Och gör det så pass omfattande at stallet till slut känner sig manade att skriftligen varna honom.

Så jag hoppas att det inte stämmer. För om det stämmer, och fortsätter, så kommer det att påverka hans karriär i F1. En racerförare får väldigt snabbt en stämpel som kan bli väldigt svår att tvätta bort. F1-världen är snabbare på att döma än att förlåta.

En förare som kan komma att få uppleva det tror jag är Jenson Button.

Användarens profilbild
eyesman

Inlägg av eyesman »

Inlägg som är raderat //Fredrik
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

JTarnstrom skrev:Ja, du säger det... Och en del andra säger att hans dryckesvanor kan komma att bli ett problem för honom. På samma sätt som Kate Moss kokainvanor blev ett problem för henne.

Tärnström
Det är värmade att se din omtanke beträffande Kimi.
Jag hoppas att du inte ligger sömnlös på nätterna och undrar om han har äter för mycket koresterol eller att han solar pga av risken för hudcancer etc. etc.

Till och med Michael Schumacher har i forna tider tagit sej ett glas för mycket.

Tydligen är det bara en förare som inte dricker alkohol.
Skall vi debattera alla dom andra förarna också eller är det bara Kimi som du är orolig för?

Av någon anledning verkar det vara dom som inte hejar på Kimi som är mest oroliga för att han skulle dricka för mycket!
Kanske det är dags att FIA låter Fiat få en seger igen så att ni får nåt trevlig att skriva om. :D
Say no more...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om det hade kommit rapporter om att Nahrain söp sig medvetslös på nattklubb, sov med plastdelfiner på gatan, masturberade på strippklubb, strippade i privata trädgårdar och fick skriftliga varningar av sitt stall hade det också diskuteras.

Också om det varit någon annan förare. Varför är det så känsligt bara för att det är Kimi????

Oavsett förare, så hade sådana här rykten som har rapporterats i år diskuterats. Desto snabbare och mer känd förare, desto mer diskussion om det. Det är väl inte så konstigt?

När Schumacher körde gaffeltruck på Suzuka, och kastade kylskåp genom fönster så diskuterades det rätt flitgit också, kan jag lova.

Eller ska vi låta bli att ens nämna det bara för att det nu råkar gälla Kimi? Jag hoppas som sagt att det bara visar sig vara rykten helt utan substans, eller att de stämde men det var inte mer än så. Det vore tragiskt och tråkigt om det skulle visa sig ligga ännu mer bkaom det här, eller att det som hittills har rapporterats visar sig vara sant. Men även om det skulle visa sig vara helt osant, så är det i sig ett problem för det har gett en stämpel som kan vara svår att tvätta bort.
Senast redigerad av LuckyStrike1 den tor sep 22, 2005 00:28, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det finns nog ingen förare sedan James Hunts dagar som har figurerat så mycket i media på grund av sitt drickande som Kimi. Jag bryr mig inte, jag konstaterar bara att han kan få problem. Jag håller inte på någon speciell förare och jag har heller inga antipatier gentemot någon förare. Däremot har jag åsikter om Kimis drickande och det är inte drickandet i sig som är ett problem (om det inte är så att hans drickande verkligen övergår i alkoholism eller direkt påverkar hans prestation i bilen) utan det faktum att han figurerar i media på ett mindre smickrande sätt. Om han själv inte fattar att det är ett problem har han ett problem till - då är han dessutom korkad, men det får vi väl hoppas att han inte är.

Tycker att det verkar som att en del Kimi-fans verkar leva i fullständig förnekelse. Å andra sidan är ju det ett vanligt tecken på alkoholism... Ni verkar berusade på Kimi.

Tärnström

Användarens profilbild
eyesman

Inlägg av eyesman »

Jag kan bara säga det här........

Jöses..........Är alla blinda jag frågade via pm om ett
inlägg,fick inget svar och givetvis så var det raderat....

Men jag är inte orlig för jag får skriva Goebbels och Hitler
utan att bli censurerad....

:up:
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

LuckyStrike1 skrev:Varför är det så känsligt bara för att det är Kimi????

Eller ska vi låta bli att ens nämna det bara för att det nu råkar gälla Kimi?
Jag vet inte om det är speciellt känsligt för att det är Kimi. Däremot börjar det kännas ganska uttjatat...
Det verkar som om ämnet är ganska uttjatat också i och med att det glider in på pedofiler, homosexuella och nu senast kokain.

Men det är vad jag tycker och självklart kan det debatteras vidare.
Jag kan köra med "selektiv läsning", det är inga problem (det duker upp i alla topics...).
Say no more...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tärnström
Som om Kimi vore jagad av polisen...

Först av allt:
Hur mycket tilltro skall vi ge dessa rykten?
Vilka av dem har presenterats av trovärdiga källor?
Exemplet från Monza där "en halvnaken Kimi skulle körts bort från någon ägor och fått en skriftlig varning av RD" är bra. Bara några timmar senare skulle han ha suttit och kört F1-bil under ett ordinarie test helt oberörd och dessutom varit grymt snabb?
Den ena delen av historien kan vi bekräfta och den utesluter nästan den andra.
Någon annan tid för när det skulle ha skett fanns inte.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Det finns inget bättre sätt att skaffa sig ovänner än att börja vinna i en sport som F1.
Undrar om Bernie tycker Kimi är för tråkig som person?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Vad är det som gör att det är helt omöjligt att diskutera det Tärnström tar upp? Istället måste en hel annan fråga tas upp. Det där beteendet är ju ganska vanligt hos dig, Jari, men nu verkar även Mr T hänga på. Är det en så besvärande fråga?

Frågan är ju om en förares privata beteende är helt och hållet hans ensak eller inte?
Att tro det när man lever på sponsorpengar tycker jag är mer än lovligt dumt och fallet med Kate Moss visar ju det och om skriverierna om Kimi också visar sig stämma så anser jag att det kan gå samma väg för honom, oavsett om han får/har problem i klass med Matti Nykänen eller inte.

Men som jag förstått Jari så är förarens ev. dåliga beteende/supande helt och hållet hans ensak och något som stallet och dess sponsorer skall skita i. Är det korrekt uppfattat, Jari, eller har du ändrat dig?

Någon annan som håller med Jari och tycker att förarna får bete sig hur som helst under sin fritid utan att stallet eller dess sponsorer kommer att säga något?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det är väl inte svårare än att Räikkönen får se till att dra ner upp offentliga fyllerier. Problemet för honom nog lär vara att så fort han ses dricka en öl så kommer det finnas tidningar skriver upp det som fyllekalas. Men håller man huvudet kallt under ett tag och undviker att synas med någon form av glas alkohol i näven, så borde media även glömma bort en och snabbt och hitta någon annan som man skriva om i stället.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

AndersF1 skrev:Vad är det som gör att det är helt omöjligt att diskutera det Tärnström tar upp? Istället måste en hel annan fråga tas upp. Det där beteendet är ju ganska vanligt hos dig, Jari, men nu verkar även Mr T hänga på. Är det en så besvärande fråga?

Frågan är ju om en förares privata beteende är helt och hållet hans ensak eller inte?
Att tro det när man lever på sponsorpengar tycker jag är mer än lovligt dumt och fallet med Kate Moss visar ju det och om skriverierna om Kimi också visar sig stämma så anser jag att det kan gå samma väg för honom, oavsett om han får/har problem i klass med Matti Nykänen eller inte.

Men som jag förstått Jari så är förarens ev. dåliga beteende/supande helt och hållet hans ensak och något som stallet och dess sponsorer skall skita i. Är det korrekt uppfattat, Jari, eller har du ändrat dig?

Någon annan som håller med Jari och tycker att förarna får bete sig hur som helst under sin fritid utan att stallet eller dess sponsorer kommer att säga något?
Frågan är självklart relevant och det finns, som jag tycker betydligt snyggare sätt att fråga den på än vad jag vant mig vid härifrån.
Kimi har en del av sitt liv då han representerar sig själv, sitt stall. Uppdragsgivarna är VIA hans arbetsgivare sponsorerna och det är dem han träffar när han är ute och marknadsför och gör jippon för deras kunder.
Utanför dessa sponsorevenemang är Kimi alltid endast förbunden att vara lojal mot RD och hans McLaren. När så säsongen är slut, eller Ron Dennis ger honom "semester" under något uppehåll så är det helt upp till Kimi själv hur han vill rekreera sig så länge han inte gör något brottsligt.

Knarka t.ex är brottsligt i de flesta länder.
Det är många som satt sig på höga hästar här och dragit fram en enögd dubbelmoral när det gäller alkohol och minns då inte att Kimi är 25 och förmodligen känner att han förlorat ett par år jämfört med hans jämnåriga kamrater och att man i den åldern då lätt kan få för sig att ta igen sånt man missat.
Det blir ju inte bättre av att två gånger ha varit så nära en VM-titel, men ändå så långt borta och medan alkohollogiken tar över och det sunda förnuftet "småler smålurigt i bakgrunden" är det lätt att ta en extra under parollen: nästa år, då jävlar.

Att göra en höna av sju eller tre fjädrar ligger inte för mig, så fram tills det finns ovedersägliga bevis (ni som jämför med Matti Nykänen har verkligen ingen aning), kommer jag inte anse att ämnet ens är värt diskussionsutrymmet.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Är nästa år Kimis år?

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Är nästa år Kimis år?
När jag skålar efter att årets säsong är slut så kommer jag också skåla för att nästa år blir Kimis år.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu är du där och ska dra in min och andras egen moral när det gäller drickande. För hundrade gången: DET HAR INTE MED SAKEN ATT GÖRA! ÄR DET SÅ SVÅRT ATT FATTA?

Dessutom har du inte en enda aning om vad som står i Kimis kontrakt. Det vet inte jag heller, men jag håller det för mer än sannolikt att det finns klausuler i kontrakten mellan alla parter som innebär att Kimis privatliv slutar där media tar vid.

I fallet med Kate Moss så må kokainanvändande vara brottsligt, men det finns inga bevis om att brott har begåtts. Det enda som finns är lite partybilder som figurerar i media och det räckte tydligen för H&M att bryta kontraktet. Sådana klausuler finns i alla kontrakt. Det här är ju alls inget ovanligt scenario och det har inträffat förr och det kan komma att hända för Kimi också.

Tärnström

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

JTarnstrom skrev:Det enda som finns är lite partybilder som figurerar i media och det räckte tydligen för H&M att bryta kontraktet. Sådana klausuler finns i alla kontrakt.
Nu har även Chanel och Burberry avslutat samarbetet med fröken Moss.
Kosmetikaföretaget Rimmel överväger att göra samma sak.

Det går snabbt när det går utför.

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

En F1-förare har inget 100% privatliv.

Så länge han är aktiv förare, kommer han (eller hon) alltid att betraktas som en representant för sitt stall, sponsorer och samarbetspartners 24 timmar om dygnet.

Det är priset för den glamorösa livsstilen, kändisskapet och den höga lönen.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Knarka t.ex är brottsligt i de flesta länder.
Är det verkligen så i de flesta länder?
Det är ju inte allt för länge sedan som det var lagligt att använda narkotika här i Sverige.

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Nu är du där och ska dra in min och andras egen moral när det gäller drickande. För hundrade gången: DET HAR INTE MED SAKEN ATT GÖRA! ÄR DET SÅ SVÅRT ATT FATTA?

Dessutom har du inte en enda aning om vad som står i Kimis kontrakt. Det vet inte jag heller, men jag håller det för mer än sannolikt att det finns klausuler i kontrakten mellan alla parter som innebär att Kimis privatliv slutar där media tar vid.

I fallet med Kate Moss så må kokainanvändande vara brottsligt, men det finns inga bevis om att brott har begåtts. Det enda som finns är lite partybilder som figurerar i media och det räckte tydligen för H&M att bryta kontraktet. Sådana klausuler finns i alla kontrakt. Det här är ju alls inget ovanligt scenario och det har inträffat förr och det kan komma att hända för Kimi också.

Tärnström
Bilder där hon sniffar kokain?
Att hon dessutom kopplas ihop med vidlyftiga sexorgier och ormgropar med både vanlig och homosex har fått bägaren att rinna över.
När en lämnar skutan följer ofta fler med.

Såvitt vi vet finns ingenting olagligt eller omoraliskt dokumenterat angående Kimi.
I en jämförelse med Matti Nykänen, som någon drog upp så har han (Nykänen) förutom alkoholismen gjort sig skyldig till åtskilliga fall av hustrumisshandel, flera fall av grov misshandel, dråpförsök osv.
Så länge han stod på toppen av sin karriär brydde sig ingen om att han krökade hårt. Problemen i hans liv började efter hans aktiva karriär.
Finland hade ju en backhoppare till som såg ut att bli riktigt stor, men som föll pladask pga alkoholproblemen, nämligen Toni Nieminen och han har inte återhämtat sig ännu.
Jere Karalahti har också svårt att ta sin givna plats i A-truppen i hockey pga problem med stimulantia, medan killar som Jarmo Myllys alltid tar sin plats, trots att han kan vara hård på spriten.
Så olika kan det altlså falla och kanske är det något med den finske mannen, kanske inte.
Vi har liknande historier i Sverige, med den skillnaden att här tystas det ner redan på klubbnivå och när pressen får nys om en idrottsman som går överstyr så hängs han aldrig ut med namn.
När det gäller killar som Zlatan så verkar ingen bry sig om han pucklar på någon på Spy Bar på fyllan.
För fotbollsälskarna har det väl aldrig hänt, trots bildbevis.

Är det skillnaden på svensk press och utländsk paparazzi vi kan läsa ur detta? Eller är det skillnaden i ligor som Kimi spelar jämfört med de svenska toppidrottsmännen?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Knarka t.ex är brottsligt i de flesta länder.
Är det verkligen så i de flesta länder?
Det är ju inte allt för länge sedan som det var lagligt att använda narkotika här i Sverige.
Jag gissar med bergsäkert tonfall at det är så. Oavsett om det är så eller inte så är historierna om fröken Moss's leverne och narkotikamissbruk så omfattande och väldokumenterade att det blir ohållbart för hennes uppdragsgivare, som i det här fallet inte går via mellanhanden som McLaren och eller Mercedes utgör.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ok, jag trodde att du visste något som jag inte visste eftersom jag inte vet hur det ligger till med den saken i andra länder, därav frågan.

Visst, det som Fröken Moss har gjort är värre än allt det som har synts av Kimi i pressen, det handlar alltså inte om att sätta likhetstecken mellan Moss affärer och Kimis diton, men det finns en tydlig analogi (har inget med homosex att göra); men det är ändå så att det kan ge återverkningar för hans vidkommande.

Det är ju antagligen inga småsummor som McLaren får av t ex Diageo och börjar de eller någon av McLarens övriga sponsorer dra öronen åt sig p g a av skandalartade incidenter så är det väl inte så långsökt att tänka sig att McLaren vidtar åtgärder för att stävja beteendet?

Äntligen!
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Problemet med miss Moss är att t o m Kimi är snyggare.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:Oavsett om det är så eller inte så är historierna om fröken Moss's leverne och narkotikamissbruk så omfattande och väldokumenterade att det blir ohållbart för hennes uppdragsgivare, som i det här fallet inte går via mellanhanden som McLaren och eller Mercedes utgör.
På vilket sätt är historierna om fröken Moss leverne och missbruk mer omfattande och väldokumenterade än Kimis masturberande, strippande och alkoholmissbruk?

Det rör sig ju i båda fall om rapporter och bilder i press med ett låt oss säga naggat förtroende.

Det ligger nog lika mycket, eller lite, sanning i båda fallen.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det som påstås om Kimi är inte så väldokumenterat som bilden där Moss snortar kokain och massor av vittnen uttalar sig om deras orgier.
Du brukar ju komma dragandes med delfinstoryn och de som fanns på plats på kanarieholmarna har samtliga vittnat emot de uppgifter du försöker ge sken av har hänt. De säger tvärtemot, att Kimi inte varit värre än någon annan av ungdomarna där.

Hade det funnits tillräckligt med substans i historierna hade de varit lika utbredda som Mosshistorien, men det verkar inte som det finns nog att skriva om för de andra, mer seriösa medierna.
De är också beroende av upplagor och därmed också annonsörer, men det som skiljer dem från skvallerpressen är att de inte skriver vilken smörja som helst om de inte kan verifiera den.

Så länge en story inte kommer längre än skvallerblaskorna har den inte hänt oavsett vad stripporna på klubben fick för sina "avslöjanden".

Notera gärna att det nu inte har något med Kimi att göra utan principen om pressetik.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:Det som påstås om Kimi är inte så väldokumenterat som bilden där Moss snortar kokain och massor av vittnen uttalar sig om deras orgier.
Du brukar ju komma dragandes med delfinstoryn och de som fanns på plats på kanarieholmarna har samtliga vittnat emot de uppgifter du försöker ge sken av har hänt. De säger tvärtemot, att Kimi inte varit värre än någon annan av ungdomarna där.

Hade det funnits tillräckligt med substans i historierna hade de varit lika utbredda som Mosshistorien, men det verkar inte som det finns nog att skriva om för de andra, mer seriösa medierna.
De är också beroende av upplagor och därmed också annonsörer, men det som skiljer dem från skvallerpressen är att de inte skriver vilken smörja som helst om de inte kan verifiera den.

Så länge en story inte kommer längre än skvallerblaskorna har den inte hänt oavsett vad stripporna på klubben fick för sina "avslöjanden".

Notera gärna att det nu inte har något med Kimi att göra utan principen om pressetik.

1. Att Kimi inte var värre än de andra ungdomarna betyder inte ett smack i det här sammanhanget. Frågan är vad HAN gjorde, inte vad de andra gjorde.

2. Att det skrivs mer om Kate Moss kan bero på att hon är mer känd över världen än vad Kimi är. Det vet jag inget om, men det är inte alla som är intresserade av motorsport. Hade det varit Beckham som hade festat med ett delfinhuvud på skallen kan du ge dig fan på att det hade skrivits ännu mer. Du kanske borde vara tacksam för att Kimi inte är samma heta villebråd bland nöjesjournalisterna - de hade inte saknat material. Men för övrigt är ditt argument på den här punkten helt irrelevant för diskussionen om Kimis förhållande till sin arbetsgivare. Och det faktum att den har kommit till skvallerpressen är ju det som i viss mån utgör skadan. Åtminstone ur sponsorns perspektiv. Kimi har faktiskt funktioner att uppfylla i kampanjen om att dricka med ansvar.

3. Pressetik? Har händelsen på Kanarieöarna hänt eller inte? Är bilderna från klubben där han fäktas med snabeln fejkade? I förhållande till sin arbetsgivare är det enda som spelar någon roll att han gör sig till föremål för skvallerpressen (och även andra, vanligtvis mer trovärdiga medier, som har rapporterat) och det ansvaret är enbart hans eget.

Tärnström

Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

AndersF1 skrev:Vad är det som gör att det är helt omöjligt att diskutera det Tärnström tar upp? Istället måste en hel annan fråga tas upp. Det där beteendet är ju ganska vanligt hos dig, Jari, men nu verkar även Mr T hänga på. Är det en så besvärande fråga?

Ahhh! Det var det som var frågan! Lite svårt att hitta den bland allt kokain, bögar och pedofiler...

Det finns väl ingen klar gräns om vad som är rätt eller fel...
Även negativ publicitet är ju också publicitet... sponsorerna gnuggar säker händerna åt varje rad som skrivs så länge det inte är alltför jävligt. Även om många här har reagerat väldigt negativ på det som Kimi har gjort så kan jag inte annat än småle åt det hela. Det figurerar så många bleka figurer i den här cirkusen så jag undrar om inte Kimi faktiskt gör sina sponsorer än tjänst genom att sova med lite plastdelfiner emellanåt.

Är frågan besvarad?
Say no more...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nu börjar du bli riktigt besvärlig Tärskrom.
Visste du inte att evenemanget på kanarieholmarna var ett stort kändisjippo med stor bevakning i finsk media. Det var bara en tidning som kunde avslöja det Kimi påstods ha gjort. Samtliga andra tidningar dementerade ryktena.
Moss är inte större än Kimi som global kändis, eller jag har svårt att tro det i alla fall. Knappast något att dra någon växel på i alla fall. (Notera piken).
Kimi har redan globalt mediadrev efter sig så händer något lär vi få höra det.
Har du sett bilder på Kimi svängande med snabeln får du gärna länka till den, för jag tror ingen annan sett den ännu.

Att dricka med ansvarkampanjen startade väl någon gång i juli i år va? I samband med Johnnie Walker lanserades som en av sponsorerna.

Kanarieholmarnaincidenten hände förra vintern. Lite svårt med den framförhållningen, va?

Förresten är de inte ens titelsponsorer och vad jag förstår är de synliga med en ganska beskedlig summa pengar i det stora hela.
Lite substans vill de nog också ha innan de dömer ut ett helt företag med hundratals anställda pga en av de anställdas vana att ta en dubbel i stället för fyror.
Inte ens det kan du styrka på något sätt.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:Nu börjar du bli riktigt besvärlig Tärskrom.
Visste du inte att evenemanget på kanarieholmarna var ett stort kändisjippo med stor bevakning i finsk media. Det var bara en tidning som kunde avslöja det Kimi påstods ha gjort. Samtliga andra tidningar dementerade ryktena.
Visste inte Kimi att evenemanget var ett stort kändisjippo och att det bevakades av media? SAMTLIGA andra tidningar har INTE dementerat. Det är ju en ren lögn från din sida som du inte kan presentera ett enda belägg för.
Jari skrev:Moss är inte större än Kimi som global kändis, eller jag har svårt att tro det i alla fall. Knappast något att dra någon växel på i alla fall. (Notera piken).
Kimi har redan globalt mediadrev efter sig så händer något lär vi få höra det.
Det var du som började skriva om att historien med Moss var mer väldokumenterad. Jag skrev att det var helt irrelevant i sammanhanget men du läser ju som en kråka.
Jari skrev: Har du sett bilder på Kimi svängande med snabeln får du gärna länka till den, för jag tror ingen annan sett den ännu.
Detaljerna är oviktiga. Det skrevs om ett nattklubbsbesök i mindre smickrande ordalag.
Jari skrev:Att dricka med ansvarkampanjen startade väl någon gång i juli i år va? I samband med Johnnie Walker lanserades som en av sponsorerna.

Kanarieholmarnaincidenten hände förra vintern. Lite svårt med den framförhållningen, va?
Det spelar ingen roll. McLaren har andra sponsorer som inte vill associeras med vad som helst.
Jari skrev:Förresten är de inte ens titelsponsorer och vad jag förstår är de synliga med en ganska beskedlig summa pengar i det stora hela.
Lite substans vill de nog också ha innan de dömer ut ett helt företag med hundratals anställda pga en av de anställdas vana att ta en dubbel i stället för fyror.
Inte ens det kan du styrka på något sätt.
Jag vet att du saknar perspektiv på det mesta. 160 miljoner dollar betalar Diageo. Det har heller inte varit fråga om att någon ska "styrka" att det faktiskt förhåller sig så att Diageo har "dömt ut" McLaren. Hur ska någon kunna styrka något som ännu inte har hänt? Vi har spekulerat i RISKEN för att något ska hända.

Det är konstigt att man hela tiden ska få förklara för dig vad diskussionen går ut på och att du hela tiden vill föra över den på andra vägar. Detsamma gäller din bundsförvant Mr T som sprutar ur sig skit (det gör mig förbannad när man tillskriver folk åsikter de inte har. I min värld är det rent ut sagt jävligt oförskämt.)

Tärnström

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

JTarnstrom skrev:
Jari skrev:Att dricka med ansvarkampanjen startade väl någon gång i juli i år va? I samband med Johnnie Walker lanserades som en av sponsorerna.

Det spelar ingen roll. McLaren har andra sponsorer som inte vill associeras med vad som helst...
... och då startar man en kampanj.

Det gäller för alla här i livet att man en dag kan bli tvungen att konfronteras med sig själv, inse att man har ett beteende i vissa situationer som kanske inte är helt lyckat.

Om man då gör någonting åt detta , så är ju det storartat. Så varför detta gnäll?

Det faktum att Kimi rattar en F1 gör att detta tas upp i ett F1-forum, det fattar jag men ...

Varför älta detta i långbänk, varför skall detta tuggas om gång på gång.

Sånt här hör hemma i kvällstidningar och annan skvallerpress.

Själv läser jag inte sån skit, intresserar mig inte... :zz:

Men tyvärr blir även jag tvungen att läsa sån sörja om jag skall fortsätta gästa detta forum. Trist.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Att man diskuterar förares framtida karriär är väl i högsta grad relevant. Sedan håller jag med dig: Det är oerhört tröttsamt att Kimi-fansen väljer att diskutera saken på ett sätt som gör att det blir en långbänk av det hela. Jag hade kunnat avsluta diskussionen redan efter mitt första inlägg. Det handlar ju om en enkel principdiskussion som en del andra vill göra till en fråga om moral och centilitrar.

Tärnström

Geer

Inlägg av Geer »

JTarnstrom skrev:Att man diskuterar förares framtida karriär är väl i högsta grad relevant.
Tärnström
Det är relevant. Men frågan är varför Kimis framtid är så mycket mer intressant en andras, säskilt hos dom som inte hejar på honom. Skriverierna i media bidrar till viss del men balansen Kimis framtid och Schumacher, Alonso, Montoya mfl är lite överdriven.

Jag tror nog att diskutionerna på forumet ofta handlar mer om att reta varandra, med bakgund av vad som skrivets på Forumet under flera års tid, en om att diskutera F1.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Geer skrev:
JTarnstrom skrev:Att man diskuterar förares framtida karriär är väl i högsta grad relevant.
Tärnström
Det är relevant. Men frågan är varför Kimis framtid är så mycket mer intressant en andras, säskilt hos dom som inte hejar på honom. Skriverierna i media bidrar till viss del men balansen Kimis framtid och Schumacher, Alonso, Montoya mfl är lite överdriven.

Jag tror nog att diskutionerna på forumet ofta handlar mer om att reta varandra, med bakgund av vad som skrivets på Forumet under flera års tid, en om att diskutera F1.
Fast det här är inget unikt eller nytt för stackars Kimi. Gå tillbaka några säsoner och se vad som har skrivits om Montoya - hur hans karriär har diskuterats.

Eller hur Villeneuve har hånats. Ett tag var den största kritiken mot Villeneuve att han hade för bra betalt, och att det var hans fel.

Eller se på hur Schumacher har beskrivits i termer som fjolla, medelmåtta, kass etc.

Eller hur Coulthard har hånats för "nästa år är mitt år" som han har citerats, men utan att någon lyckats hitta citatet direkt från honom.

Eller hur Ralf är en gnällig patetisk förlorare.

Vissa förare mer än andra får sådan kritik, eller bli föremål för diskussioner bland F1-fans.

Om man som Montoya har ett emellanåt häftigt temperament, blir man intressantare att diskutera. Om man som Villeneuve säger vad man tycker, och är lite kaxig, så blir också det intressantare. Om man som Schumacher tar två segrar genom att stallkamraten tvärbromsar vid mållinjen kommer man att diskuteras. Om man som Ralf är "gnällig". Eller om man som Kimi rapporteras vara full vid flertal tillfällen.