Kimi´s framtid.
-
Hmm, nu är det väl kanske så att man skall blåsa upp eller bagatellisera Kimis drickande utifrån ens egna Kimi-preferenser, men jag tycker att det är tragiskt att Kimi verkligen verkar ha problem med sitt drickande och hoppas att det inte går helt åt skogen. Svårt att veta förstås, men det verkar ju som att muntliga reprimander inte har hjälpt, utan det har t.o.m. behövts skrivas brev till honom och hans management, om uppgifterna nu stämmer.
Om man dricker så att det går ut över privatliv och arbete och efter påtalande om det ändå inte kan sluta, så har man ju oftast allvarliga problem. Men man kan väl hoppas att det är något sentida tonårsfestande, eller liknande undertryckt behov.
Jag skulle väl inte precis gråta om Montoya skåpade ut Kimi nästa år, liksom jag inte är jätteledsen över att Kimi missar WDC i år till förmån för Alonso, men Kimi är en stor talang som kan vara väldigt rolig och imponerande att se i sina bästa stunder, dessutom hyfsat schysst, så det vore verkligen synd om han försvann p.g.a. drickande.
Om man dricker så att det går ut över privatliv och arbete och efter påtalande om det ändå inte kan sluta, så har man ju oftast allvarliga problem. Men man kan väl hoppas att det är något sentida tonårsfestande, eller liknande undertryckt behov.
Jag skulle väl inte precis gråta om Montoya skåpade ut Kimi nästa år, liksom jag inte är jätteledsen över att Kimi missar WDC i år till förmån för Alonso, men Kimi är en stor talang som kan vara väldigt rolig och imponerande att se i sina bästa stunder, dessutom hyfsat schysst, så det vore verkligen synd om han försvann p.g.a. drickande.
-
- Varnad
Re: Kimi´s framtid.
Enligt Bild IGEN!?!Razor skrev:Dock så verkar det som att brevet kanske trots allt existerar (eller existerade)...Jari skrev:framför allt fattar inte jag varför Ron skulle skriva brev till Kimi när han kan ta honom i örat precis när han vill.http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=98573"I explained in a friendly and polite manner that we have a responsibility to our partners," Ron told Sunday's Bild newspaper, "and that there are clauses in the contract requiring all team members to behave appropriately."
När ska ni lära er något om källkritik?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
Nej, du glömmer det viktigaste igen.EnzoF1 skrev: Det verkar som om frågetecknet är uträtat och att det inte är enbart hans ensak vad han gör på fritiden...
Det här rapporteras enligt Bild, tidningen som Dennis hotade med att stämma för förtal.
Senast redigerad av Jari den mån sep 19, 2005 14:18, redigerad totalt 1 gång.
-
Nu var det kanske inte just Kimis eventuella drickande eller beteende i sig jag ville åt, det handlade mer om påståendet att det i så fall skulle vara hans ensak och att stall och/eller sponsorer inte hade något att säga om saken så länge det inte gick ut över hans tävlande.AndersF1 skrev:Hmm, nu är det väl kanske så att man skall blåsa upp eller bagatellisera Kimis drickande utifrån ens egna Kimi-preferenser, men jag tycker att det är tragiskt att Kimi verkligen verkar ha problem med sitt drickande och hoppas att det inte går helt åt skogen.
Skulle det nu vara så att han verkligen har alkoholproblem så är det inget annat än tragiskt, så jag hoppas att så inte är fallet.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Moderator
Oavsett vad som står i Bild eller inte - det lär fortfarande inte bara vara Kimis ensak vad han gör på fritiden. Jag tror inte att Daego (stavning?) är glada över Kimis framfart i skvallerpressen. För den skull behöver man ju inte bli en tråkmåns som Coulthard. Kimis problem är att det börjar byggas upp en bild av honom som suput. Och det är nog inte bara här inne, på det här forumet, som det sker. I den kommersiella världen är det inte alltid verkligheten som väger tyngst.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
Ur vilken aspekt som helst, så tycker jag det framgår av ur min tidigare post att det känns märkligt att Ron Skulle haft förtroliga diskussioner om Kimi med en tidning han hotat stämma för förtal. Jag tycker mig inte ens känna igen språket Ron använder olch då ser jag mig nästan som en expert på Ronspeak.Razor skrev:Nu var det kanske inte just Kimis eventuella drickande eller beteende i sig jag ville åt, det handlade mer om påståendet att det i så fall skulle vara hans ensak och att stall och/eller sponsorer inte hade något att säga om saken så länge det inte gick ut över hans tävlande.AndersF1 skrev:Hmm, nu är det väl kanske så att man skall blåsa upp eller bagatellisera Kimis drickande utifrån ens egna Kimi-preferenser, men jag tycker att det är tragiskt att Kimi verkligen verkar ha problem med sitt drickande och hoppas att det inte går helt åt skogen.
Skulle det nu vara så att han verkligen har alkoholproblem så är det inget annat än tragiskt, så jag hoppas att så inte är fallet.
Att någon kan förlora eller få dåligt rykte pga sprit är väl knappast ovanligt och det brukar vara en och samma typ av människor som driver på den utvecklingen. Människor som har svårt hans framgångar av en eller annan anledning.
Att han skulle ha ett spritproblem tvivlar jag på. För mig är det ett problem när det går ut över jobbet och det har jag inte sett några tecken på.
Personligen noterar jag gärna vilka det är som skriver mest efter ett avslöjande som det här.
Jag drar mina egna slutsatser av det också, nämligen.
-
- Varnad
Som du säkert förstått så finns det två olika skolor om det här.JTarnstrom skrev:Oavsett vad som står i Bild eller inte - det lär fortfarande inte bara vara Kimis ensak vad han gör på fritiden. Jag tror inte att Daego (stavning?) är glada över Kimis framfart i skvallerpressen. För den skull behöver man ju inte bli en tråkmåns som Coulthard. Kimis problem är att det börjar byggas upp en bild av honom som suput. Och det är nog inte bara här inne, på det här forumet, som det sker. I den kommersiella världen är det inte alltid verkligheten som väger tyngst.
Tärnström
Jag anser att han har rätt till ett privatliv.
Vad DAego har med det att göra och hur detta visar sig vill jag höra, nu...
-
Samtidigt vore det lite konstigt att en tidning som Ron hotat med stämning för förtal, efter det går ut och publicerar påhittade citat med Ron Dennis .... inte ens Bild tror jag är så dumma att slänga sådan ved på brasan.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Varnad
-
-
- Utvisad
Jaha, kan du visa dina källor då?Jari skrev:Nej, du glömmer det viktigaste igen.EnzoF1 skrev: Det verkar som om frågetecknet är uträtat och att det inte är enbart hans ensak vad han gör på fritiden...
Det här rapporteras enligt Bild, tidningen som Dennis hotade med att stämma för förtal.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
Guts!LuckyStrike1 skrev:Så först ljuger Bild om Kimis bravader. Sen hittar Bild på ett citat som Ron inte har sagt. Och så publicerar man alltihopa?
Coolt ...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
- Utvisad
Det är ingen hejd på dina expertkunskaper....Jari skrev:Jag tycker mig inte ens känna igen språket Ron använder olch då ser jag mig nästan som en expert på Ronspeak.
Keep up the good work!
Du bedömer alltså Rons språk enligt ett uttalande du påstår han aldrig gjort. Är det så?
-
- Utvisad
Ja, den här biten kan du säkerligen bäst av oss i alla fall...Jari skrev: Att han skulle ha ett spritproblem tvivlar jag på. För mig är det ett problem när det går ut över jobbet och det har jag inte sett några tecken på.
Moderatoredit: Gränsfall till personpåhopp, om Jari försvarar sig och du fortsätter så raderar jag eller startar en ny forumavdelning JARI/ENZO bashing dit vi kommer flytta alla era trådar //Fredrik
Vaaa! När jag för en gångs skull ger Jari lite cred!
Senast redigerad av EnzoF1 den mån sep 19, 2005 15:19, redigerad totalt 1 gång.
-
- Utvisad
Som expert på Jarispeak så tar jag alla dessa inlägg som en bekräftelse på att ryktena är sanna till närapå 100%.Jari skrev:Ur vilken aspekt som helst, så tycker jag det framgår av ur min tidigare post att det känns märkligt att Ron Skulle haft förtroliga diskussioner om Kimi med en tidning han hotat stämma för förtal. Jag tycker mig inte ens känna igen språket Ron använder olch då ser jag mig nästan som en expert på Ronspeak.Razor skrev:Nu var det kanske inte just Kimis eventuella drickande eller beteende i sig jag ville åt, det handlade mer om påståendet att det i så fall skulle vara hans ensak och att stall och/eller sponsorer inte hade något att säga om saken så länge det inte gick ut över hans tävlande.AndersF1 skrev:Hmm, nu är det väl kanske så att man skall blåsa upp eller bagatellisera Kimis drickande utifrån ens egna Kimi-preferenser, men jag tycker att det är tragiskt att Kimi verkligen verkar ha problem med sitt drickande och hoppas att det inte går helt åt skogen.
Att någon kan förlora eller få dåligt rykte pga sprit är väl knappast ovanligt och det brukar vara en och samma typ av människor som driver på den utvecklingen. Människor som har svårt hans framgångar av en eller annan anledning.
Att han skulle ha ett spritproblem tvivlar jag på. För mig är det ett problem när det går ut över jobbet och det har jag inte sett några tecken på.
Personligen noterar jag gärna vilka det är som skriver mest efter ett avslöjande som det här.
Jag drar mina egna slutsatser av det också, nämligen.
-
Jari skrev:Jag anser att han har rätt till ett privatliv.JTarnstrom skrev:Oavsett vad som står i Bild eller inte - det lär fortfarande inte bara vara Kimis ensak vad han gör på fritiden. Jag tror inte att Daego (stavning?) är glada över Kimis framfart i skvallerpressen. För den skull behöver man ju inte bli en tråkmåns som Coulthard. Kimis problem är att det börjar byggas upp en bild av honom som suput. Och det är nog inte bara här inne, på det här forumet, som det sker. I den kommersiella världen är det inte alltid verkligheten som väger tyngst.
Tärnström
Är lite osäker om ett raglande i andras trädgårdar då man är berusad är att anse som "privat"???
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Nu lär det väl för det stora flertalet vara tämligen ointressant vad du tycker i ärendet, utan det är förstås upp till hans sponsorer, men generellt tycker jag att det är lite väl mycket gnäll på avsaknad av privatliv ifrån de som lever på att vara kända, t.ex. genom att få sina inkomster ifrån sponsorer. Tar man det goda så får man även ta det dåliga, eller också ta ett mer anonymt jobb. I det här fallet var det visserligen inte Kimi utan du som "gnällde", men jag tycker att det är många i den situationen som gnäller. Även om det förstås finns gränser.Jari skrev:
Jag anser att han har rätt till ett privatliv.
Men är man sponsad av en sprittillverkare som har en reklamkampanj om ansvarsfullt drickande så är det väl inte helt ointressant om Kimi själv är den totala motbilden till ansvarsfullt drickande, utan snarare beter sig som en nidbild ifrån IOGT(står inte för Idioter Och Gamla Tanter).
-
-
Kimi är oerhört intressant, dock inte som förare utan för hur oerhört dålig förebild han är.Geer skrev:Oj
Kimi genererar 22 inlägg på några timmar.
Tycker vi kan utnämna Kimi till årets mest intressanta förare.
För inte skriver man massa inlägg om en ontressant förare?
-
Det framgår av inläggenGösta skrev:Kimi är oerhört intressant, dock inte som förare utan för hur oerhört dålig förebild han är.Geer skrev:Oj
-
- Utvisad
Ja, man önskar ju att F1-sajterna kunde ha annat att skriva om än hur Kimi är dålig förebild och skämmer ut sig.Geer skrev:Oj
Men vad stilla det skulle bli på forumet då...
-
-
- Varnad
Att det skrivs om Kimi i negativa ordalag just nu kan bero på dels en viss antipati mot snorvalpen som seglade upp från ingenstans till dukat bord och inte ens har vett att visa tacksamhet för att han kommert tvåa, alternativt att det inte händer så mycket annat, (läs intressant för [Schumacherfans]) så man lika gärna kan skriva skit om dem eller delar av dem som nu tagit över ledarrollerna i F1.
Som vanligt i jantevärlden är det bästa sättet att skaffa sig motståndare att börja vinna.
Det finns fortfarande inga ovedersägliga bevis för att Kimi har något problem med alkoholen.
Det mesta som skrivits hittills har varit vinklat skitsnack med möjligen ett eller något uns av sanning i botten. Hur mycket vet ingen av oss.
Som vanligt i jantevärlden är det bästa sättet att skaffa sig motståndare att börja vinna.
Det finns fortfarande inga ovedersägliga bevis för att Kimi har något problem med alkoholen.
Det mesta som skrivits hittills har varit vinklat skitsnack med möjligen ett eller något uns av sanning i botten. Hur mycket vet ingen av oss.
-
Äh, va faan. Grabben gillar att festa med brudar. Jag anser inte att det är fel. Däremot är jag lite misstäksam mot dom som inte gillar det eller dom som är emot det...Jari skrev:Att det skrivs om Kimi i negativa ordalag just nu kan bero på dels en viss antipati mot snorvalpen som seglade upp från ingenstans till dukat bord och inte ens har vett att visa tacksamhet för att han kommert tvåa, alternativt att det inte händer så mycket annat, (läs intressant för [Schumacherfans]) så man lika gärna kan skriva skit om dem eller delar av dem som nu tagit över ledarrollerna i F1.
Jag menar oftast tillhör ju dom nån frireligös sekt, är stjärtgossar eller allmänna fjollor med dubbelmoral. Med det menar jag inte något negativt mot någon på forumet, utan det är en allmän generalisering.
Kimi är från finland. Där är det fortfarande legalt att vara man. Jag kan myckat väl tänka mej att dom som driver den här Kimialkoholistkampanjen också röstar på FI.
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
Det är helt ok att grabben festar och har kul. Men han kan väl klä ut sig till en åsna först så att de som betalar honom miliontals kronor för att han inte skall kröka slipper bli förknippade med honom.Mr T skrev:Äh, va faan. Grabben gillar att festa med brudar. Jag anser inte att det är fel. Däremot är jag lite misstäksam mot dom som inte gillar det eller dom som är emot det...Jari skrev:Att det skrivs om Kimi i negativa ordalag just nu kan bero på dels en viss antipati mot snorvalpen som seglade upp från ingenstans till dukat bord och inte ens har vett att visa tacksamhet för att han kommert tvåa, alternativt att det inte händer så mycket annat, (läs intressant för [Schumacherfans]) så man lika gärna kan skriva skit om dem eller delar av dem som nu tagit över ledarrollerna i F1.
Jag menar oftast tillhör ju dom nån frireligös sekt, är stjärtgossar eller allmänna fjollor med dubbelmoral. Med det menar jag inte något negativt mot någon på forumet, utan det är en allmän generalisering.
Kimi är från finland. Där är det fortfarande legalt att vara man. Jag kan myckat väl tänka mej att dom som driver den här Kimialkoholistkampanjen också röstar på FI.
-
- Utvisad
Hmm, man undrar ju vem på forumet som röstar på FI, tillhör en frireligiös sekt, är stjärtgosse och är en allmän fjolla med dubbelmoral.Mr T skrev:Äh, va faan. Grabben gillar att festa med brudar. Jag anser inte att det är fel. Däremot är jag lite misstäksam mot dom som inte gillar det eller dom som är emot det...Jari skrev:Att det skrivs om Kimi i negativa ordalag just nu kan bero på dels en viss antipati mot snorvalpen som seglade upp från ingenstans till dukat bord och inte ens har vett att visa tacksamhet för att han kommert tvåa, alternativt att det inte händer så mycket annat, (läs intressant för [Schumacherfans]) så man lika gärna kan skriva skit om dem eller delar av dem som nu tagit över ledarrollerna i F1.
Men varför är så många finnar homofober??? Jag begriper det inte. Den finska manligheten är kanske inte så stark ändå. Dubbelmoral uppvisar ju varena finnpajsare på detta forum...
Jag måste ändå flika in den glädje jag känner av att se hur uppenbart nervösa Kimis fans är över alla de rapporter som kommer in... det kan inte vara lätt att hålla på Kimi idag - av någon anledning...
-
-
-
- Moderator
Vi leker med tanken! Om Kimi skulle få sparken på grund av sitt festande, vems fel är det då? Ron Dennis? Media? Kimi? Sponsorns?
Tärnström
Tärnström
-
-
En otroligt hypotetisk fråga. Problemet är att han inte har vett att hålla sig bortom press och vanligt folk. Han festar inte mer en en del andra förare. Jag fick se en hel del partayande när jag jobbade på Cirkus i Monte Carlo.JTarnstrom skrev:Vi leker med tanken! Om Kimi skulle få sparken på grund av sitt festande, vems fel är det då? Ron Dennis? Media? Kimi? Sponsorns?
Tärnström
Kimi är ingen vanlig löneslav utan gör det han får lust med och skiter i att låsa in sig i dom fina salongerna. Kör han bra kan man säkert se lite mellan fingrarna. Fortsätter han att göra bort sig och får sparken så har han sig själv och skylla. Då har han haft skoj och tjänat en hacka under tiden.
-
- Moderator
Visst, Kimi gör precis vad han vill. Ingen av oss kan hindra honom. Jag tror inte heller att det finns någon här som vill hindra honom. Och det har inget att göra med våra personliga preferenser vad gäller festande. Vem vet, en del av oss har kanske skulle ligga ännu värre till än Kimi om vårt privatliv drogs fram i ljuset. Att fyllebeteende kan leda till avskedande, det händer även i det vanliga arbetslivet. Nyligen var det en Nyköpingspolitiker som pissade i en blomkruka. Det blev ett jävla liv. Var det också fel? Och blir han inte av med jobbet så blir han av med en hel del av sitt anseende.
Och som vanligt försöker en del debattörer göra detta till en moralfråga mellan sig och de andra debattörerna. Detta handlar inte om moral. Det handlar om ifall det är smart att bete sig som Kimi och vad konsekvenserna för det beteendet kan bli. Vad som än händer kommer det att ske oavsett vad vi personligen har för moral eller dryckesvanor.
Tärnström
Och som vanligt försöker en del debattörer göra detta till en moralfråga mellan sig och de andra debattörerna. Detta handlar inte om moral. Det handlar om ifall det är smart att bete sig som Kimi och vad konsekvenserna för det beteendet kan bli. Vad som än händer kommer det att ske oavsett vad vi personligen har för moral eller dryckesvanor.
Tärnström
-
- Utvisad
Skummis så klart!JTarnstrom skrev:Vi leker med tanken! Om Kimi skulle få sparken på grund av sitt festande, vems fel är det då? Ron Dennis? Media? Kimi? Sponsorns?
Tärnström
-
- Utvisad
-
- Utvisad
Det är väl definitivt inte smart att bete sig som Kimi. Om det sedan kan leda till allvarliga konsekvenser, ja förutom medicinska då, är en annan sak. Men smart? Nej knappast! Nu ger han ju inte intryck av att vara den snabbaste guppin i akvariet heller, men han borde ju ha nåt vettigt folk omkring sig som kan säga till honom.JTarnstrom skrev:Det handlar om ifall det är smart att bete sig som Kimi och vad konsekvenserna för det beteendet kan bli. Vad som än händer kommer det att ske oavsett vad vi personligen har för moral eller dryckesvanor.
Tärnström
-
- Moderator
Ron Dennis? Men han kanske inte anses som vettig av vissa, jag vet inte?EnzoF1 skrev:men han borde ju ha nåt vettigt folk omkring sig som kan säga till honom.
Tärnström
-
- Utvisad
Ja, och han har ju enligt uppgift sagt till honom nu, både muntligen och skriftligen. Det är ju alarmerande att Kimi inte tar åt sig muntliga tillsägningar bara. Jag blir iofs bara glad om han får kicken så småningom... alla dessa år med misslyckanden gör nog sitt till. Sedan blir det kul att se hur snabbt han bränner de pengar han har kvar.JTarnstrom skrev:Ron Dennis? Men han kanske inte anses som vettig av vissa, jag vet inte?EnzoF1 skrev:men han borde ju ha nåt vettigt folk omkring sig som kan säga till honom.
Tärnström
Och ja, Ron Dennis anses nog inte som vettig av ganska många...
-
Om du syftar på mitt svar så fattar inte jag vad du menar med att jag försökte göra det till en moralfråga (vems svar syftar du på annars).JTarnstrom skrev:Visst, Kimi gör precis vad han vill. Ingen av oss kan hindra honom. Jag tror inte heller att det finns någon här som vill hindra honom. Och det har inget att göra med våra personliga preferenser vad gäller festande. Vem vet, en del av oss har kanske skulle ligga ännu värre till än Kimi om vårt privatliv drogs fram i ljuset. Att fyllebeteende kan leda till avskedande, det händer även i det vanliga arbetslivet. Nyligen var det en Nyköpingspolitiker som pissade i en blomkruka. Det blev ett jävla liv. Var det också fel? Och blir han inte av med jobbet så blir han av med en hel del av sitt anseende.
Tärnström
Jag skrev att Kimi inte har vett att inte synas i pressen och får skylla sig själv om han får sparken.
-
- Moderator
Nej, jag syftade inte direkt på ditt svar mer än att jag höll med om din slutsats. Jag kanske borde ha varit klarare över att jag inte åsyftade dig, Geer, när mitt inlägg kom precis efter ditt.Geer skrev:Om du syftar på mitt svar så fattar inte jag vad du menar med att jag försökte göra det till en moralfråga (vems svar syftar du på annars).JTarnstrom skrev:Visst, Kimi gör precis vad han vill. Ingen av oss kan hindra honom. Jag tror inte heller att det finns någon här som vill hindra honom. Och det har inget att göra med våra personliga preferenser vad gäller festande. Vem vet, en del av oss har kanske skulle ligga ännu värre till än Kimi om vårt privatliv drogs fram i ljuset. Att fyllebeteende kan leda till avskedande, det händer även i det vanliga arbetslivet. Nyligen var det en Nyköpingspolitiker som pissade i en blomkruka. Det blev ett jävla liv. Var det också fel? Och blir han inte av med jobbet så blir han av med en hel del av sitt anseende.
Tärnström
Jag skrev att Kimi inte har vett att inte synas i pressen och får skylla sig själv om han får sparken.
Tärnström
-
Folk ser olika på termen "Ansvarsfullt drickande"Glöm inte att Johnny Walker-reklamen åtföljs av en kampanj som uppmanar till ansvarsfullt drickande. Jag tror inte att alkoholjätten uppskattar att deras reklam blir till åtlöje genom Kimis agerande.
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
-
Moderatoredit:
Allmänt gnäll på moderator så hela inlägget är raderat //Fredrik
P.s Tycker du att moderator rollen är fel eller användingen av den så skriv det på Forza-tråden eller skicka ett PM till mig eller någon av redaktionen.
Allmänt gnäll på moderator så hela inlägget är raderat //Fredrik
P.s Tycker du att moderator rollen är fel eller användingen av den så skriv det på Forza-tråden eller skicka ett PM till mig eller någon av redaktionen.
Say no more...
-
-
- Varnad
Så kan det ju tyckas, men med tanke på vad han åstadkommit här i livet kanske vi inte är rätt personer att döma honom?JTarnstrom skrev:Ron Dennis? Men han kanske inte anses som vettig av vissa, jag vet inte?EnzoF1 skrev:men han borde ju ha nåt vettigt folk omkring sig som kan säga till honom.
Tärnström
Hur vo lekmän uppfattar honom är dock en helt annan femma och när det gäller smaksaker bör man inte tvista.
Få av oss har nog särskilt mycket kännedom om honom som person för att kalla honom det ena eller det andra.
-
Jari skrev:Så kan det ju tyckas, men med tanke på vad han åstadkommit här i livet kanske vi inte är rätt personer att döma honom?JTarnstrom skrev:Ron Dennis? Men han kanske inte anses som vettig av vissa, jag vet inte?EnzoF1 skrev:men han borde ju ha nåt vettigt folk omkring sig som kan säga till honom.
Tärnström
Hur vo lekmän uppfattar honom är dock en helt annan femma och när det gäller smaksaker bör man inte tvista.
Få av oss har nog särskilt mycket kännedom om honom som person för att kalla honom det ena eller det andra.
Det fina är att han är världskändis, vi är internetnollor och vi har privilegiet att kalla honom vad vi vill. Skulle han ge sig på oss så stämmer vi honom för förtal.
-
-
Allting är till salu för rätt pris. Vi är på ett eller annat sätt horor allihop.eyesman skrev:Gösta....
Jag är förfärad....Du menar som i USA..
Har du sålt din själ...?
-
Det har du rätt i,vi är alla "horor" "one way or nother".
Men inte du Gösta.. Jag har läst dina inlägg när du försvarar
en fattig sate i ........... med en glöd som skulle få "Riddarna runt
det runda bordet " att rodna av förlägenhet.
Inte "fan" ger du väl upp nu?....
Kör du inte vidare nu så kommer inte tomten att ge dig en
"julgrn" till jul....
"julgrn" till jul....
-
Det är du som är julgranstjuven och jag hälaren! nu trillar tioöringarna ner på mig. (bästa julgran jag haft att veta att den var raktigenom oärlig förgyllde bara tillvaron)eyesman skrev:Det har du rätt i,vi är alla "horor" "one way or nother".
"julgrn" till jul....
Jo jag står nog på de underpriviligierades sida. Men även solen har sina fläckar.
Om vi nu skall återvända till topicen så kan ingen av oss påstå att Kimi är underpriviligierad och därmed behöver mitt skydd. Han har fått sin släng i livet av en gyllene slev och har så det räcker både till honom och mig samt blir lite över till dig. Att ta honom i försvar ter sig nästan motbjudande. Lika motbjudande som det var att komma till Trysil och åka skidor och uptäcka att hela sydsluttningen på en jättefin backe var i privat ägo och därmed inte tillåten att beträda för allmänheten, dit ju jag tyvär räknas.
-
-
- Moderator
Vi kan ju ta en fråga som inte är hypotetisk men som i högsta grad anknyter till Kimi-scenariot: Vems fel är det att H&M avbryter sin reklamkampanj med Kate Moss?
A: H&M
B: Media
C: Kate Moss
Tärnström
A: H&M
B: Media
C: Kate Moss
Tärnström