Det finns en chans på WCC titeln ännu....

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Mr T

Det finns en chans på WCC titeln ännu....

Inlägg av Mr T »

Det drar ihop sej för säsongen. Alonso tar WDC titeln, men McLaren har ännu chansen på WCC titeln. Man får hoppas på det lilla.

Toyota har sagt att dom ska lägga in en högre växel för att försöka ta tredeplatsen från Fiat i WCC. Om Fiat inte hade fått dom av FIA subventionerade poängen i USA så skulle kampen om tredjeplatsen ha varit ännu jämnare (Toyota skulle då ha legat på 3:e plats för tillfället).

Jag såg också att Button har kört upp BAR till en 6:e plats helt ensam. Det är ganska starkt.
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Sen blir det ju spännande att se fighten om tredjeplatsen i VM-tabellen mellan Schumi och Montoya, det skiljer nu bara fem poäng.
Ferrari.
PS

Inlägg av PS »

McLarens bilar håller ihop så dåligt så jag tror Renault vinner även konstruktörs-VM. Fisichella kommer starkt på slutet och hjälper Alonso att skrapa ihop tillräckligt med poäng för WCC! :up:

Toyota har inte lyckats få sin nya bil, TF105B som var tänkt att debutera i Brasilien, att fungera särskilt bra så inte heller om tredjeplatsen lär det bli någon kamp. Räkna med att Ferrari vinner i Japan och Kina och att Schumacher lätt håller undan för Montoya! 8)
GMD

Inlägg av GMD »

PS skrev:Fisichella kommer starkt på slutet och hjälper
:lol:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Eau Rouge skrev:Sen blir det ju spännande att se fighten om tredjeplatsen i VM-tabellen mellan Schumi och Montoya, det skiljer nu bara fem poäng.
Montoya vinner den om han bara håller sig borta från varvade tomtar.

Hoppas Toyota spöar Ferrari som leder över dem på grund av indyfadäsen.
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Eau Rouge skrev:Sen blir det ju spännande att se fighten om tredjeplatsen i VM-tabellen mellan Schumi och Montoya, det skiljer nu bara fem poäng.
Jag tror/hoppas att JPM tar lätt 6 poäng mer än ms dom sista loppen.
Förusatt att han inte blir torpererad av nån jumboplatsförare eller att ms börjar försvara sin tredjeplats med sin ökända folkracetaktik...
Say no more...
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

PS skrev:Räkna med att Ferrari vinner i Japan och Kina och att Schumacher lätt håller undan för Montoya! 8)
Ja, Fiat har ju radat upp segrar i år! :D
Say no more...
PS

Inlägg av PS »

Mr T skrev:
Jag tror/hoppas att JPM tar lätt 6 poäng mer än ms dom sista loppen.
Förusatt att han inte blir torpererad av nån jumboplatsförare eller att ms börjar försvara sin tredjeplats med sin ökända folkracetaktik...
Det behövs ingen taktik. McLaren-stallet är sin egen värsta fiende. Räikkönen kör sönder materialet och Montoya ligger för nära bakomvarande bilar... av sex potentiella poängplaceringar i de avslutande loppen tippar jag att McLaren tar max tre. :wink: :D
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

After watching Spa, would Kimi Raikkonen be closer to being world champion if Ron Dennis had retained David Coultard as his team-mate?
Philip Curtin
Kampala, Uganda

Phillip, that’s a good thought. DC would undoubtedly have won a few too but he would have secured those valuable one – two finishes for certain and Kimi would now be within a more realistic striking distance. Thanks for the question.
Lite intressant att Tony Jardine anser att Montoya har försvårat för Kimi.
Jag gillar Montoya men jag är nog beredd att hålla med honom(Tony Jardine) en smula, även om jag tror att det inte kommer att ha så större betydelse för vem som vinner vm.
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Sami skrev:
After watching Spa, would Kimi Raikkonen be closer to being world champion if Ron Dennis had retained David Coultard as his team-mate?
Philip Curtin
Kampala, Uganda

Phillip, that’s a good thought. DC would undoubtedly have won a few too but he would have secured those valuable one – two finishes for certain and Kimi would now be within a more realistic striking distance. Thanks for the question.
Lite intressant att Tony Jardine anser att Montoya har försvårat för Kimi.
Jag gillar Montoya men jag är nog beredd att hålla med honom(Tony Jardine) en smula, även om jag tror att det inte kommer att ha så större betydelse för vem som vinner vm.
Jag vet inte om det hade haft såå stor betydelse. Jag tycker JPM har gjort vad han kunnat. Det är också svårt att spekulera i vad DC hade gjort och presterat. Det enda som hade behövts för att Kimi skullle ha tagit titeln var tillförlitligheten. Om kärran hade hållit ihop under säsongen skulle Kimi vunnit överlägset. McLaren har fått till ett hyfsat chassi. Om allt går vägen får dom till en pålitlig V8 och det är bäddat för ett bra F1 2006.
Say no more...
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Bridgestone kommer med en helt ny generation däck till interlagos, som förhoppningsvis är lite bättre
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är så dags nu ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Jag läste precis att Sato fick ett straff att starta 10 positioner längre ner för incidenten med Schumacher.
Fick Pizzonia nåt straff för rammningen av JPM?

Är det nåt fel på Bridgestone däcken???
Dom har ju hållit någorlunda bra, det var väl Michelin som anklagades för dåliga däck! :D

Inlägget ändrat p.g.a öknamn/ Moderator
Say no more...
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Mr T. Använd förarnas riktiga namn istället!

För att svara på din fråga om Pizzonia fick något straff. Ja han fick böter.
Ferrari.
Geer

Inlägg av Geer »

Eau Rouge skrev:Mr T. Använd förarnas riktiga namn istället!
Vad menar du?
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Ja, vad menar du?
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Fick Pizzonia böter och Sato blev bestraffad med 10 placeringar?
Det var ju jäkla märkligt!
Går det att läsa någonstans om varför dom straffas olika?

Varför straffas Sato 10 ggr hårdare än Pizzonia???

Geer/Bilpojke.. Jag relaterade till MS:ens välkända personlighetsdrag i originalinlägget, det har blivit ändrat av någon...
Say no more...
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Mr T skrev:

Fick Pizzonia böter och Sato blev bestraffad med 10 placeringar?

Geer/Bilpojke.. Jag relaterade till MS:ens välkända personlighetsdrag i originalinlägget, det har blivit ändrat av någon...
aha!
bra!

att pizzonia blev mildare bestraffad tänker jag tolka som att montoya inte riktigt visste var han hade sin bil i förhållande till omgivningens bilar vid tillfället
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
Geer

Inlägg av Geer »

Eau Rouge skrev: Jag tycker heller inte att Alonso är någon ovärdig mästare (även fast jag ogillar honom). Han har ju gjort all rätt denna säsong, när han inte hängt med Räkan eller Montoya så har han lagt sig precis bakom, så att McLaren och framförallt Kröken tog in så lite poäng som möjligt
Vilka smeknamn får man använda och vilka får man inte använda ?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Mr T skrev:Fick Pizzonia böter och Sato blev bestraffad med 10 placeringar?

Det är väl inte så jäkla märkligt?
Sato är ordinarie förare och förväntas köra varje lopp, om inget oförutsett inträffar.
Pizzonia är inte ordinarie förare och förväntas bara köra om något oförutsett inträffar.
Att då straffa Pizzonia med tio platsers nedflyttning nästa tävling, känns ju då inte som det mest logiska straffet eftersom det ju kan dröja ganska länge innan han tävlar igen och det skulle ju te sig tämligen fånigt om han skulle bli tvingad att starta tio platser längre bak om det har gått t ex ett år, eller hur?

Nu vet vi ju att han ska köra i Brasilien, men det visst man inte när straffet (som förövrigt var $8 000 i böter) delades ut.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Geer skrev:
Eau Rouge skrev: Jag tycker heller inte att Alonso är någon ovärdig mästare (även fast jag ogillar honom). Han har ju gjort all rätt denna säsong, när han inte hängt med Räkan eller Montoya så har han lagt sig precis bakom, så att McLaren och framförallt Kröken tog in så lite poäng som möjligt
Vilka smeknamn får man använda och vilka får man inte använda ?
Geer, håller du dej till den enkla regeln att inte använda smeknamn om MS så är det fritt fram.
Say no more...
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Razor skrev:
Mr T skrev:Fick Pizzonia böter och Sato blev bestraffad med 10 placeringar?

Det är väl inte så jäkla märkligt?
Sato är ordinarie förare och förväntas köra varje lopp, om inget oförutsett inträffar.
Pizzonia är inte ordinarie förare och förväntas bara köra om något oförutsett inträffar.
Att då straffa Pizzonia med tio platsers nedflyttning nästa tävling, känns ju då inte som det mest logiska straffet eftersom det ju kan dröja ganska länge innan han tävlar igen och det skulle ju te sig tämligen fånigt om han skulle bli tvingad att starta tio platser längre bak om det har gått t ex ett år, eller hur?

Nu vet vi ju att han ska köra i Brasilien, men det visst man inte när straffet (som förövrigt var $8 000 i böter) delades ut.
8.000$!!! Fick han en klapp på axeln också?
Usch, nu blev man förbannad. JPM's torpedering straffas med kaffepengar. Faan att dom inte ens försöker få till någorlunda lika regler för förarna.
Say no more...
Användarens profilbild
gringo

Inlägg av gringo »

Förvånar mig föga om Montoya tar tredjeplatsen i förar-VM. Schumi klara nog inte av att hålla Monty bakom sig nu när Ferrari verkar lägga all energi på nästa års bil. Dessutom jagar ju McLaren fortfarande WCC och har fått paketet att fungera ordentligt så det är nog bara att veva hem 2:an och 3:an i WDC för McLaren.

/gringo
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Mr T och Geer. Smeknamn får ni gärna använda er av, men inte öknamn!

Om nu ni tycker Räkan och Kröken är att gå över gränsen så ber jag allra ödmjukast om ursäkt och lägger naturligtvis av med det.

Men att kalla någon mesen, tönten, fjanten eller fjollan tycker jag vi kan avhålla oss ifrån!
Ferrari.
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

wow!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Eau Rouge skrev:
Men att kalla någon mesen, tönten, fjanten eller fjollan tycker jag vi kan avhålla oss ifrån!

De är samtliga subjektiva beskrivningar om kända människor man inte känner och fult legitima enligt mitt synsätt. Men nu har ju inte jag ridstövlar, piska och skärmmössa och skall kanske inte uttala mig?? :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Geer skrev:
Vad menar du?
Jag menar det jag skriver.
Ferrari.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Men nu har ju inte jag ridstövlar, piska och skärmmössa och skall kanske inte uttala mig?? :D
Men jag har allt det ovan nämnda, får jag uttala mig?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Gösta skrev:Men nu har ju inte jag ridstövlar, piska och skärmmössa och skall kanske inte uttala mig?? :D
Men jag har allt det ovan nämnda, får jag uttala mig?
Helst inte. :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ok, jag ska vara tyst. :angel:
Annars hade det bara varit att välja mellan ridspö och longerpiska :horny:

Äntligen!
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Eehhh...

Det blir väldigt förvirrat om vi har en moderator som ändrar texten i inläggen och sen går ut och gör en kommentar när detta väl är gjort.

Om ett inlägg inte gillas, ta bort det då i sin helhet istället.

Nu vet jag inte om jag helt missuppfattat vad som hände med Mr. T´s inlägg, men som sagt, förvirrat...
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Anledningen till att jag ändrade Mr T:s inlägg var för att han använde sig av löjeväckande öknamn, vilket jag tycker att man kan avhålla sig ifrån. Mr T:s inlägg i helhet var annars ett bra inlägg och det fanns inget jag störde mig på där mer än just hans vana att använda en del öknamn.

Men åter till ämnet nu!
Ferrari.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Ett litet påtalande ifrån en f.d. Forza-moderator, utifrån vad jag har intryck av funkar bäst i div. forum:
En liten edit-notis i inlägget så att man vet att det inte är den som skrivit under det som skrivit hela inlägget. Då ser man ju också att forumet modereras aktivt och avhåller sig kanske ifrån nåt dumt inlägg. I det här fallet spelar det väl ingen större roll, men att t.ex. ändra ett inlägg av Sami så att han påstår sig rösta på kommunisterna när han egentligen är en övertygad moderat, kan ju framstå som stötande och knappast ens tillåtet.

En tråkig sak med att vara moderator är att man bör hålla sig hyfsat trist objektiv och framförallt avhålla sig ifrån egna övertramp. Att då kalla en förare med dryckesproblem för Kröken och klanka ned på de som kallar Schumi för Hakan, eller vad det nu var, känns ju inte så trovärdigt utan enbart en återspegling av de egna förarpreferenserna. Speciellt att inte ens inse det själv.

Jaja, det här blir säkert bra och bara Gözta blir rejält avstängd är jag nöjd. :)
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Tack Anders, jag har tagit dina synpunkter till mig.

Eftersom många anser att det är stötande att kalla Kimi för kröken. så skall jag genast sluta med det!
Ferrari.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det var som sagt bara en liten åsikt. :) (moderatorsjobbet är inte alltid det roligaste och speciellt inte här, så kul att någon vill ställa upp :up: )

Angående ämnet så tycker jag att loppen kan vara väl så roliga utan att man behöver tänka på mästerskapet, men jag hoppas att Alonso verkligen säkrar segern i nästa lopp, men att det blir tight i WCC, så att vi får se full satsning igen ifrån Alonso. Jo, jag vet att Alonso och andra sagt att han kört fullt, men jag är skeptisk.
Geer

Inlägg av Geer »

Eau Rouge skrev:Tack Anders, jag har tagit dina synpunkter till mig.

Eftersom många anser att det är stötande att kalla Kimi för kröken. så skall jag genast sluta med det!
Jag har inte läst att någon skrivit att Kröken vara stötande.

Den stora fråga var varför Hakan var stötande ?
Om jag fattar saken rätt så är:

Hakan-Öknamn
Kröken- smeknamn

Öknamn är inte tillåtna på Forumet.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Mr T kallade inte Schumacher för Hakan utan för mesen, vilket i.a.f inte jag tyckte om. Om Hakan och Kröken är öknamn vet jag inte.

Men för att få slut på denna diskussion; Det var klantigt av mig att ändra Mr T:s inlägg utan att ta hänsyn till att jag själv hade skrivit likadant och att sedan nämna det när jag väl hade ändrat det. I fortsättningen kommer jag bara att ändra dom som känns stötande (förutsatt att jag inte skriver likadant själv, det är svårt att ha rent mjöl i påsen, eller vad det heter :wink: ) och sedan skriva att jag ändrat det i medlemmens inlägg som vissa redan sagt, utan att komma med massa kommentarer efteråt.

Hoppas detta låter som en bra lösning, och har ni några invändningar, så kan vi kanske ta det via PM eller att starta en tråd om det i någon av informations-trådarna.

Nu hoppas jag att vi kan lämna detta och återgå till vad ämnet handlar om. :wink:
Ferrari.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Eau Rouge skrev:Mr T kallade inte Schumacher för Hakan utan för mesen, vilket i.a.f inte jag tyckte om. Om Hakan och Kröken är öknamn vet jag inte.

Det var klantigt av mig att ändra Mr T:s inlägg utan att ta hänsyn till att jag själv hade skrivit likadant och att sedan nämna det när jag väl hade ändrat det. I fortsättningen kommer jag bara att ändra dom som känns stötande (förutsatt att jag inte skriver likadant själv, det är svårt att ha rent mjöl i påsen, eller vad det heter :wink: )
Där ser du vad livet är härligt när man skaffat sig marsckängor, koppel och skärmmössa. :D

Man slipper både vara konsikvent och ta några konsikvenser. Lycka till med moderatorsjobbet. :wink:

Bild
Marchkängor

Bild
Skärmmössa

Bild
Koppel

:D :D :D

Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Eau Rouge skrev:Mr T kallade inte Schumacher för Hakan utan för mesen, vilket i.a.f inte jag tyckte om. Om Hakan och Kröken är öknamn vet jag inte.

Men för att få slut på denna diskussion; Det var klantigt av mig att ändra Mr T:s inlägg utan att ta hänsyn till att jag själv hade skrivit likadant och att sedan nämna det när jag väl hade ändrat det. I fortsättningen kommer jag bara att ändra dom som känns stötande (förutsatt att jag inte skriver likadant själv, det är svårt att ha rent mjöl i påsen, eller vad det heter :wink: ) och sedan skriva att jag ändrat det i medlemmens inlägg som vissa redan sagt, utan att komma med massa kommentarer efteråt.

Hoppas detta låter som en bra lösning, och har ni några invändningar, så kan vi kanske ta det via PM eller att starta en tråd om det i någon av informations-trådarna.

Nu hoppas jag att vi kan lämna detta och återgå till vad ämnet handlar om. :wink:
Lycka till med modereringen och jag hoppas att du kan försöka vara objektiv i dina bedömningar... 8)

Angående Satos och Pizzonias bestraffningar.
Skulle det inte ha varit mer rättvist att döma båda till böter?
(Angående Razors motivering med att Sato e ordinarie)

Ingen som vet var man kan hitta motiveringarna till domarna?
Say no more...
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Tack ska ni ha.
Ska försöka vara så objektiv som det går, det är inte alltid så lätt. :wink:
Mr T skrev:[]Angående Satos och Pizzonias bestraffningar.
Jag tror att domarna anser att böter inte är ett tillräckligt kännbart straff, det ska kännas ordentligt när man gör fel, så att man lär sig till nästa gång, och att det då dras ett litet belopp från deras konto, tror jag man skiter rätt hårt i(?). Att man istället får tio platsers nedflyttning kan nog kännas lite, speciellt för Sato som nu verkligen måste bevisa för BAR han vad går för, om det nu inte redan är kört för hans del?
Ferrari.
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Eau Rouge skrev:Tack ska ni ha.
Ska försöka vara så objektiv som det går, det är inte alltid så lätt. :wink:
Mr T skrev:[]Angående Satos och Pizzonias bestraffningar.
Jag tror att domarna anser att böter inte är ett tillräckligt kännbart straff, det ska kännas ordentligt när man gör fel, så att man lär sig till nästa gång, och att det då dras ett litet belopp från deras konto, tror jag man skiter rätt hårt i(?). Att man istället får tio platsers nedflyttning kan nog kännas lite, speciellt för Sato som nu verkligen måste bevisa för BAR han vad går för, om det nu inte redan är kört för hans del?
Absolut, jag är helt enig med dej att böter inte är ett kännbard straff (i alla fall inte dom kaffepengarna det var fråga om här).

Men jag tycker att dom borde vara konsekventa i sina domar.
Ska det straffas hårdare att köra på X än JPM?
Borde inte båda förarna fått samma straff?
Finns det nån motivering till varför dom straffas så olika?
Say no more...
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Att krocka med Montoya är snart helt enligt regementet för varvade förare och kommer då inte rendera bestraffning överhuvudtaget.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är alltid Montoyas fel.

Alltid.

Och Villeneuves.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Mr T skrev:Absolut, jag är helt enig med dej att böter inte är ett kännbard straff (i alla fall inte dom kaffepengarna det var fråga om här).

Men jag tycker att dom borde vara konsekventa i sina domar.
Ska det straffas hårdare att köra på X än JPM?
Borde inte båda förarna fått samma straff?
Finns det nån motivering till varför dom straffas så olika?
Den ändå motiveringen till varför domarna gjorde som dom gjorde är nog det som Razor redan har förklarat.
Razor skrev:Det är väl inte så jäkla märkligt?

Ferrari.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Bild
Marchkängor
Det där är ett par ridstövlar.

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Marchkängor

Ja, Gestapo hade väl sådana fast dom inte red!!

Dom kanske var moderatorer på något nazistiskt internetforum och kände att dom behövde ha på fötterna. :D

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Ja, Gestapo hade väl sådana fast dom inte red!!
Ja, men du påstod att det var marschkängor

Äntligen!
SLC

Inlägg av SLC »

Gösta skrev:
Razor skrev:
Marchkängor

Ja, Gestapo hade väl sådana fast dom inte red!!

Dom kanske var moderatorer på något nazistiskt internetforum och kände att dom behövde ha på fötterna. :D
Undrar vad vi moderatorer på Forza kan få som arbetskläder ?
En rosa sparkdräkt a la Gert Fylking ??

:roll: :wink:

MODERATOREDIT: skärpning till mig själv som fortsätter total urspårning, men den var ju lite kul så jag kunde inte låta bli :wink:
Moderator-polis ;-)