Fasen vad tråkigt om Stoddart slutar.
En av dom få som öppet vågar kritisera etablisemanget...
Tack vare honom så fick man ju lite insikt i turerna kring Indianapolis.
Jag vet inte om jag direkt kan hylla honom som stallchef, men jag har gillat hans frispråkighet.
Jag hoppas att han hittar någon annan position i F1 så att han kan fortsätter leverera lite sanningar nu och då!
Vad jag har förstått, kommer Stoddart inte att stanna kvar i stallet.
Han ska tydligen starta upp OzJet i Australien nästa år, så han tar då en paus från F1.
Jag gillar Stoddart. Han är som många av oss här i första hand ett stort F1-fan. Skillnaden är att han genom sina bolag, som han startade från 15 års ålder, tjänat pengar som gör att han kan njuta av F1 på ett annat plan än oss här.
Han har köpt upp begagnade F1-bilar. Han köpte stora delar av Tyrrell, när BAR tog över det stallet och sålde ut det mesta. Han har byggt 6 st två-sitsiga F1-bilar som har använts för evenemang där fans och publik fått åka med. Han har egen tävlingslicens, och har kört bilarna tillsammans med bef. och f.d. Minardiförare.
Han klev in och köpte Minardi, när Giancarlo Minardi inte längre kunde driva det. Genom 11 september som halverade värdet av hans flygbolag lyckades han rädda kvar Minardi i F1. När Prost och Arrows försvann och Jordan var konkursmässiga fanns Minardi kvar och klarade av att betala sina räkningar och ställa upp i F1.
Som många av oss fans har han starka åsikter om hur F1 bör skötas. Som många av oss skiter han i att vara politisk korrekt vad gäller detta. Jag är tacksam för att Stoddart räddade Minardi, la en personlig förmögenhet på stallet, sa exakt vad han tyckte om sportens framtid.
Och jag är tacksam för att han nu har räddat Minardis personal, och sålt stallet till Red Bull som än så länge har visat sig vara det tillskott F1 verkligen behöver.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Hm, jag vill ju själv minnas att Ecclestone köpte en andel i teamet och det finns det ju en hel del material från den tiden som bekräftar med uttalanden från bägge parter. Jag minns inte att jag har sett några förnekanden. Möjligt att förnekades i efterhand men det kan det ju finnas andra orsaker till.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
LuckyStrike1 skrev:Vad jag har förstått, kommer Stoddart inte att stanna kvar i stallet.
Han ska tydligen starta upp OzJet i Australien nästa år, så han tar då en paus från F1.
Jag gillar Stoddart. Han är som många av oss här i första hand ett stort F1-fan. Skillnaden är att han genom sina bolag, som han startade från 15 års ålder, tjänat pengar som gör att han kan njuta av F1 på ett annat plan än oss här.
Han har köpt upp begagnade F1-bilar. Han köpte stora delar av Tyrrell, när BAR tog över det stallet och sålde ut det mesta. Han har byggt 6 st två-sitsiga F1-bilar som har använts för evenemang där fans och publik fått åka med. Han har egen tävlingslicens, och har kört bilarna tillsammans med bef. och f.d. Minardiförare.
Han klev in och köpte Minardi, när Giancarlo Minardi inte längre kunde driva det. Genom 11 september som halverade värdet av hans flygbolag lyckades han rädda kvar Minardi i F1. När Prost och Arrows försvann och Jordan var konkursmässiga fanns Minardi kvar och klarade av att betala sina räkningar och ställa upp i F1.
Som många av oss fans har han starka åsikter om hur F1 bör skötas. Som många av oss skiter han i att vara politisk korrekt vad gäller detta. Jag är tacksam för att Stoddart räddade Minardi, la en personlig förmögenhet på stallet, sa exakt vad han tyckte om sportens framtid.
Och jag är tacksam för att han nu har räddat Minardis personal, och sålt stallet till Red Bull som än så länge har visat sig vara det tillskott F1 verkligen behöver.
Haller med till varenda ord. Stoddart fortjanar mer respekt an vad han har fatt pa sista tiden. Sedan tycker jag att det ar lite larvigt att vissa fragasatter hans egenskaper att driva ett F1 stall. Han har kampat pa med en budget som ar kaffepengar for Dennis och Todt och grabbarna. Trots detta sa skiljer det, som nu senaste till exempel, pa en bana som ar nastan 7 km lang endast 3 och en halv sekund mellan Minardibilarna och toppbilarna. Da kan man fraga sig vem som egentligen gor det basta jobbet. Minardis arsbudget ar val ungefar lika mycket som Ferrari betalar ut i lon till Schumachers assistenter vars enda arbetsuppgift ar att rasta tyskens hund runt Spa.
JTarnstrom skrev:Hm, jag vill ju själv minnas att Ecclestone köpte en andel i teamet och det finns det ju en hel del material från den tiden som bekräftar med uttalanden från bägge parter. Jag minns inte att jag har sett några förnekanden. Möjligt att förnekades i efterhand men det kan det ju finnas andra orsaker till.
Tärnström
Bernie sa efter den berömda presskonferensen att han skulle köpa en del i Minardi, men det skedde aldrig - ialla fall enligt Stoddart och Bernie.
Däremot har Stoddart sagt att Bernies besked att köpa en del i Minardi gav stallet några välbehövliga sponsorer så de överlevde säsongen.
Så på så sätt hjälpte ju Bernie Minardi och Stoddart.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
...eller fick han TV-rättighetspengarna efter Prost efter att ha hotat med nedläggning?
Jag tror fortfarande inte att Minardi funnits kvar om inte Bernie skjutit till pengar, men jag har inte tid just nu att leta efter källor. Om ingen hittar nå't kanske jag återkommer i ärendet.
Inte för att jag tycker det är viktigt eller så, men vi kanske vill att det skall bli rätt till slut.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Vill minnas att Bernie stog som garant, att om det det var på väg åt pipan så skulle han skjuta till pengar. Med det i ryggen fick Stoddart både leverantörerna och sponsorerna att stanna kvar och kunde klara sig ur en hotfull situation.
LuckyStrike1 skrev:Vad jag har förstått, kommer Stoddart inte att stanna kvar i stallet.
Han ska tydligen starta upp OzJet i Australien nästa år, så han tar då en paus från F1.
Jag gillar Stoddart. Han är som många av oss här i första hand ett stort F1-fan. Skillnaden är att han genom sina bolag, som han startade från 15 års ålder, tjänat pengar som gör att han kan njuta av F1 på ett annat plan än oss här.
Han har köpt upp begagnade F1-bilar. Han köpte stora delar av Tyrrell, när BAR tog över det stallet och sålde ut det mesta. Han har byggt 6 st två-sitsiga F1-bilar som har använts för evenemang där fans och publik fått åka med. Han har egen tävlingslicens, och har kört bilarna tillsammans med bef. och f.d. Minardiförare.
Han klev in och köpte Minardi, när Giancarlo Minardi inte längre kunde driva det. Genom 11 september som halverade värdet av hans flygbolag lyckades han rädda kvar Minardi i F1. När Prost och Arrows försvann och Jordan var konkursmässiga fanns Minardi kvar och klarade av att betala sina räkningar och ställa upp i F1.
Som många av oss fans har han starka åsikter om hur F1 bör skötas. Som många av oss skiter han i att vara politisk korrekt vad gäller detta. Jag är tacksam för att Stoddart räddade Minardi, la en personlig förmögenhet på stallet, sa exakt vad han tyckte om sportens framtid.
Och jag är tacksam för att han nu har räddat Minardis personal, och sålt stallet till Red Bull som än så länge har visat sig vara det tillskott F1 verkligen behöver.
Haller med till varenda ord. Stoddart fortjanar mer respekt an vad han har fatt pa sista tiden. Sedan tycker jag att det ar lite larvigt att vissa fragasatter hans egenskaper att driva ett F1 stall. Han har kampat pa med en budget som ar kaffepengar for Dennis och Todt och grabbarna. Trots detta sa skiljer det, som nu senaste till exempel, pa en bana som ar nastan 7 km lang endast 3 och en halv sekund mellan Minardibilarna och toppbilarna. Da kan man fraga sig vem som egentligen gor det basta jobbet. Minardis arsbudget ar val ungefar lika mycket som Ferrari betalar ut i lon till Schumachers assistenter vars enda arbetsuppgift ar att rasta tyskens hund runt Spa.
Det var tydligen mycket jag inte visste om honom...
Man får ju respekt för killen!
Byt ut Max Mosley mot Stoddart!!!
ON THE INSTRUCTIONS OF PAUL STODDART, TEAM PRINCIPAL,
MINARDI F1 TEAM
SALE TO INCLUDE:
22 FORMULA ONE CARS 1990 - 2003
BRITISH AMERICAN RACING 199 1999
3 X ARROWS A23 2002
2 X MINARDI PS04A 2003
2 X MINARDI PS01 2001
2 X MINARDI M02 2000
2 X MINARDI M01 1999
2 X MINARDI M198 1998
1 X MINARDI M190 1990
3 X TYRRELL 025 1997
2 X TYRRELL 024 1996
1 X TYRRELL 023 1995
1 X TYRRELL 022 1994
1 X TYRRELL 019 1991
MEMORABILIA
INCLUDING:
- 2 X SETS OF 1994 BENETTON MICHAEL SCHUMACHER EXHAUSTS AS USED IN THE FIRST WORLD CHAMPIONSHIP.
- FERNANDO ALONSO, JARNO TRULLI RACE SEATS
- SIGNED MEMORABILIA FROM MARK WEBBER, PAUL STODDART, JOS VERSTAPPEN, ZSOLT BAUMGARTNER & KEN TYRRELL
- FORMULA 1 WIND TUNNELS MODELS
- MODEL CARS, PAINTINGS & PRINTS
- EXTENSIVE RANGE OF USED COSWORTH ENGINE PARTS
- F1 BRAKE DISCS, CLUTCHES, SPARK PLUGS
OFFICIAL MINARDI, ARROWS, TYRELL, JORDAN TEAM CLOTHING & RACE SUITS