När får vi se F2002 göra debut?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Maranello, 24th March

Circuit: Fiorano circuit, 2.976 km - short course 1.413 km.
Driver: Luca Badoer, F2002 chassis n° 220.
Weather: Air temperature 10/11 °C, track 24/26 °C. Sunny.

The F2002 which will be used by Scuderia Ferrari Marlboro in the Brazilian Grand Prix to be held on Sunday 31st March, was given its shakedown this morning at Fiorano.

Luca Badoer took to the track at 9.40 and finished the planned programme at 10.35. Driving chassis 220, which Michael Schumacher will use, Badoer completed 16 laps, including one on the short course, the best time on the day being a 59"487.

The car will be shipped to Sao Paulo tonight, arriving during the day on Tuesday.

Maranello, 24th March - Ferrari will take one F2002 car to the Brazilian Grand Prix. The decision was taken by President Montezemolo and the Managing Director of the Gestione Sportiva, Jean Todt. The decision followed a positive report from the Technical and Engine Directors after the week of testing in Barcelona, which ended on Friday.

"The development programme on the new car, which has gone ahead over the past few weeks means we have been able to take the F2002 to the Interlagos race," declared Todt. "The new car has proved to be quick and reliable. We will send one F2002 car to Interlagos, chassis 220, which was given a shakedown test by Luca Badoer at Fiorano this morning. The car will be allocated to Michael Schumacher, who will have a modified F2001 as a spare

Pappas pojke får visst hålla till godo med det gamla skrotet ett tag till.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Smart av Ferrari att inte låta Barrichello få ett F2002-chassi till Brasilien. Killen har ju null poäng och Ferrari behöver "säkra" poäng till konstruktörs-VM.
Zetor

Inlägg av Zetor »

On 2002-03-24 18:33, Pastis wrote:
Smart av Ferrari att inte låta Barrichello få ett F2002-chassi till Brasilien. Killen har ju null poäng och Ferrari behöver "säkra" poäng till konstruktörs-VM.
Smart! Försiktighetsåtgärd?
formulis

Inlägg av formulis »

Jag tippar att 2002,n INTE kommer att köras i racet. Interlagos är för "skoningslös" bana för "innovationer".
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-03-24 21:15, formulis wrote:
Jag tippar att 2002,n INTE kommer att köras i racet. Interlagos är för "skoningslös" bana för "innovationer".
Det måste du upplysa Ferarri´s tekniker om. Dom får en överraskning om dom kommer dit och inte vet hur banan ser ut. Tänk själv, här kommer dom med en ny bil och tror att banan har en jämn beläggning vid start och målrakan, reklamskyltarna sitter fast och ramlar inte ner och kurvorna är snälla och breda. Dessutom är det första gången Ferarri lanserar en ny bil.

:grin: :grin: :grin:
Binneberra

Inlägg av Binneberra »

On 2002-03-23 02:01, Jari wrote:

Ahaa, avslöjad! :moon:
Man säger inte Mika Suutari utan att vara finne, eller fått hjälp av en intelligent sådan.
Jag har lite finskt (odopat) blod i mina ådror, ja, :beer: men kan inte ett smack av språket (eller, jo, jag kan säga "vad har du för hyttnummer" på finska....). Tur att det finns chukra lexikon på internet.

Så har du börjat digga honom ännu då? Funkar min kampanj? :wave:
formulis

Inlägg av formulis »

On 2002-03-24 21:43, zz wrote:
On 2002-03-24 21:15, formulis wrote:
Det måste du upplysa Ferarri´s tekniker om. Dom får en överraskning om dom kommer dit och inte vet hur banan ser ut. Tänk själv, här kommer dom med en ny bil och tror att banan har en jämn beläggning vid start och målrakan, reklamskyltarna sitter fast och ramlar inte ner och kurvorna är snälla och breda. Dessutom är det första gången Ferarri lanserar en ny bil.

:grin: :grin: :grin:
Jag svarade bara på en uppmaning (topiken) :smile: :wink: ("När får vi se F2002 göra debut?")

Synd att man inte kan slå vad här ...........annat än om "prestige" :smile:

Edit;
Från Daily1 24.3.2002:
"In a surprise statement Ferrari this afternoon announced that Michael Schumacher will race the 2002 specification F2002 for the first time next weekend in Brazil."

Men det där tror inte jag på. :smile:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: formulis den 2002-03-25 07:32 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-03-25 07:11, formulis wrote:

Synd att man inte kan slå vad här ...........annat än om "prestige" :smile:

Men det där tror inte jag på. :smile:
Jag antar utmaningen och slår vad att Scuderia kör med minst en F2002 på Interlagos.

Vad kan vara viktigare att slå vad om än hedern/prestigen? :wink:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Har du verkligen någon heder att slå vad om, zz? :wink:

Förlåt, zz, men det var nästan öppet mål så jag kunde bara inte låta bli :wink:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Razor den 2002-03-25 09:16 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ingen heder kvar, dock en smula prestige.

Passa dig Raz, du vet väl att jag går på anabola. Detta i kombination med en flaska pissljummen vodka och ett basebollträ kan övertyga alla "skummihaters" :grin:

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Vafalls, klassar du mig som Skummihater? :eek:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-03-25 09:20, zz wrote:
Passa dig Raz, du vet väl att jag går på anabola.
Det syns inte :razz:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-03-25 09:24 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-03-25 09:24, LuckyStrike1 wrote:

Det syns inte :razz:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-03-25 09:24 ]</font>
Inte på kroppen, men på humöret. :smile:

Raz, är di ingen "skummihater" ?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Han är väl kanske inte den som jag älskar mest här på jorden, men eftersom han kör för det förnämsta stallet i F1-historien så måste jag ju tycka om honom lite grann i alla fall.

M a o, jag håller på Ferrari i första hand, vem som kör för dem är mindre intressant så länge det är den bästa föraren :cool:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
formulis

Inlägg av formulis »

zz wrote:"Jag antar utmaningen och slår vad att Scuderia kör med minst en F2002 på Interlagos."

Jag går inte på så där billiga trick :smile:
(säkert kan dom visa upp 2002,n nånstans i samband med helgens tävlingar)

Underskrivet av Juristen som varken besitter heder eller moral men eftersträvar att få massor med prestige :smile:
formulis

Inlägg av formulis »

[quote]On 2002-03-25 09:56, formulis wrote:
zz wrote:"Jag antar utmaningen och slår vad att Scuderia kör med minst en F2002 på Interlagos."

Jag går inte på så där billiga trick :smile:
(säkert kan dom visa upp 2002,n nånstans i samband med helgens tävlingar)

Underskrivet av Juristen som varken besitter heder eller moral men eftersträvar att få massor med prestige :smile: [/quote

zz
Är vi ense om spelreglerna?
Formulis
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-03-26 08:08, formulis wrote:
zz
Är vi ense om spelreglerna?
Formulis
Mycket enkelt.

Om Ferarri kommer till GP starten med en F2002 så vinner jag. Står där ingen F2002 på "gridden" på Söndag så vinner du.

"Detta är som lura godis av småbarn" :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Formulis: du håller på att förlora all ära och berömmelse.... de ska ju köra med en F2002 i helgen.

Slå vad om Montoyas första seger nu till helgen istället så vinner du garanterat :grin:
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-03-26 10:10, LuckyStrike1 wrote:
Formulis: du håller på att förlora all ära och berömmelse.... :grin:

Förutsättningen för att kunna förlora något är att man har det man tror sig komma att förlora. Formulis förlorar inget. :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

LS1, jag sätter min ära på att JPM inte kommer att vara på pallen i Brasilien.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

zz, hoppas du som jag att :monkey: inte tar sig i mål på söndag? :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag ska skänka er en liten tanke när Montoya sveper förbi Schumi än en gång på ett barnsligt enkelt sätt :saucy:

Han kommer inte bara att stå på pallen - han kommer att stå högst upp och se ner på tysken med hakan från den skumma staden Kerpen. Tysken som inte har någon moral eller heder i kroppen utan snor flickväner från sina kompisar som den naturligaste sak i världen :grin:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-03-26 11:16 ]</font>
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-03-24 17:20, Lemon wrote:
We will send one F2002 car to Interlagos, chassis 220, which was given a shakedown test by Luca Badoer at Fiorano this morning. The car will be allocated to Michael Schumacher, who will have a modified F2001 as a spare

Pappas pojke får visst hålla till godo med det gamla skrotet ett tag till.
Ingen reservbil verkar han få heller... :razz: (riktad till Rubens)
Det fanns någon kul teckning med en Rubens som började misstänka att han fick sämre utrustning än sin stallkamrat, skulle nästan kunna passa här...

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Niles får en 2001:a som reservbil.

Klippt från Autosport:
We will send one F2002 car to Interlagos, chassis 220, which was given a shakedown test by Luca Badoer at Fiorano this morning [Sunday]. The car will be allocated to Michael Schumacher, who will have a modified F2001 as a spare car. Rubens Barrichello will have two modified F2001 at his disposal for his home race," he [Jean Todt] added.

Äntligen!
formulis

Inlägg av formulis »

Är det bara jag (ensam ?) som tror att det hör till stor del i PR-jippot (marknadsföringen) med det här "skall Ferrari köra sin 2002 i Melbourne eller inte eller inte, eller i Sepang eller inte, eller i Brasilien eller inte och sen kanske det fortsätter med skall Ferrari köra med 2002,n i Imola eller inte ....und so weiter :smile:.

....eller i Japan eller inte, eller kanske först år 2003 :smile:

Men förstås kan det vara lite mer allvar den här gången eftersom dom "släpar" bilen till Interlagos.

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-03-24 22:58, Binneberra wrote:
On 2002-03-23 02:01, Jari wrote:

Ahaa, avslöjad! :moon:
Man säger inte Mika Suutari utan att vara finne, eller fått hjälp av en intelligent sådan.
Jag har lite finskt (odopat) blod i mina ådror, ja, :beer: men kan inte ett smack av språket (eller, jo, jag kan säga "vad har du för hyttnummer" på finska....). Tur att det finns chukra lexikon på internet.

Så har du börjat digga honom ännu då? Funkar min kampanj? :wave:
Nej!
Därtemot har jag redan i Macao hyst viss respekt för hans kvalitéer som förare. Som sportsman är han sämst av alla.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-03-25 09:20, zz wrote:
Ingen heder kvar, dock en smula prestige.

Passa dig Raz, du vet väl att jag går på anabola. Detta i kombination med en flaska pissljummen vodka och ett basebollträ kan övertyga alla "skummihaters" :grin:
Kan du inte börja övertygningsprocessen med mig snart?
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Bild
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

On 2002-03-23 11:09, gringo wrote:
Här kan man tydligt se det nya bakpartiet...

Bild

Ser inte speciellt snyggt ut men förhoppningsvis effektivt.

/gringo
Fan, jag kunde ha slagit vad om att det där var en bild som tydligt visade fronten på en Ferrari. Jag måste ha missat något, kan det vara så att Ferrari har en ny taktisk kupp på gång, dom gör en bil som ser ut att åka åt fel håll och lurar på så sätt kunkurrenterna och vinner överlägset? :argh2:
Jag kom inte sist!