Canal Digital lördagsträning

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Har alla störningar på kiosk 13?
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Jag har det också. Janne pratade om det under sändningen så alla har det nog.

/Viktor
mrrabbit

Inlägg av mrrabbit »

Japp :sad: Hoppas de fixar det till andra fria!
Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

Hehehe

Så det kanske blir TV4 för er? :-Þ

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Hampus den 2002-03-16 07:19 ]</font>
formulis

Inlägg av formulis »

Är det vanligt med störningar på Kiosk?
Jag var så nära att igår (igen) köpa CD (bara för Formel1,s skull)
Betalar ni bara utan att få en vara som man har betalat för????
ingen kompensation från CD??
Jag skulle minnsann inte godkänna det.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det var en kiosk under en träning, så jag tror nog att de flesta överlever, formulis...
Det finns andra saker som är sämre med Canal Digital, dock kanske inte F1-relaterat. Att det t.ex. är svårt att minska kanaler i sitt abonnemang, men väldigt lätt att utöka. Starkt krystade förklaringar till varför när det egentligen bara handlar om vanligt bondfångeri. Har man en tillräckligt bra produkt behöver man inte krångla till det för att få behålla sina kunder - uselt CD. :down:
Men Bernievision är suveränt och värt alla pengarna. :smile:

Gäst

Inlägg av Gäst »

Jodu, tjena! :down:
Det funkar mycket bättre än 6 timmars fördröjning och Eje/Börje combon.
Satt under kvällen och tittade på deras prestationer under förra årets lopp i Malaysia och det tog fyra minuter innan mitt första asgarv kom...
formulis

Inlägg av formulis »

Snåljåp som jag är så tänker jag se racet live på DR2 (Danmark)via min parabol (analog)....bättre än RTL och så behöver man inte vänta halva da´n på tv4.
Visst skulle jag vilja se via KIOSK men att köpa en digital satellit mottagare + en obligatorisk prenumeration på CD (family) samt Kiosktjänsten blir faktiskt rätt så dyrt.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

En digital mottagare lär du nog bli tvungen att köpa i vilket fall som helst, eftersom alla analoga sändningar snart har släckts ned. Kiosktjänsterna i sig kostar ingenting om man har familypaketet, så, länge man inte utnyttjar dem. Men visst, gratis är det inte.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

jag fixade CD iår för att få bästa tänkbara info om racet och det när jag får problem med kiosk ringer jag till Kundservice och de brukar dra av x antal kronor i rabbat faktiskt..
formulis

Inlägg av formulis »

On 2002-03-16 18:18, AndersF1 wrote:
En digital mottagare lär du nog bli tvungen att köpa i vilket fall som helst, eftersom alla analoga sändningar snart har släckts ned. Kiosktjänsterna i sig kostar ingenting om man har familypaketet, så, länge man inte utnyttjar dem. Men visst, gratis är det inte.
Jo, du rätt, men familypaketet MÅSTE jag köpa i alla fall fastän programmen där intresserar mig inte så mycket.
Jag skulle helst villa köpa bara Kiosk och inget annat (okey, kanske cnn också).
Med min analoga tror jag mig kunna se ännu ett par år till, jag tror att marknaden har märkt att det finns för många analoga mottagare kvar för att man skulle överge den "analoga reklamvärlden"
Jag har lite kollat in TRIAX 65 S (digital) som klarar Kiosk.

formulis

Inlägg av formulis »

On 2002-03-16 20:39, Crazy F1 wrote:
jag fixade CD iår för att få bästa tänkbara info om racet och det när jag får problem med kiosk ringer jag till Kundservice och de brukar dra av x antal kronor i rabbat faktiskt..
Bra att du har ringt och reklamerat - en seriös reklamation gynnar även säljaren.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: formulis den 2002-03-16 21:52 ]</font>
mrrabbit

Inlägg av mrrabbit »

On 2002-03-16 21:48, formulis wrote:
On 2002-03-16 18:18, AndersF1 wrote:
Jo, du rätt, men familypaketet MÅSTE jag köpa i alla fall fastän programmen där intresserar mig inte så mycket.
Jag skulle helst villa köpa bara Kiosk och inget annat (okey, kanske cnn också).
Med min analoga tror jag mig kunna se ännu ett par år till, jag tror att marknaden har märkt att det finns för många analoga mottagare kvar för att man skulle överge den "analoga reklamvärlden"
Jag har lite kollat in TRIAX 65 S (digital) som klarar Kiosk.

Räcker ju med Canal+ så får du KIOSK du behöver inte familjepaketet.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fast Canal+ blir ju lite dyrare/månad, men det är klart att man skall ha lite film när man kommer hem på fika vid 00.00-snåret och är lite sliten. :wink:
formulis

Inlägg av formulis »

On 2002-03-17 02:43, Jari wrote:
Fast Canal+ blir ju lite dyrare/månad, men det är klart att man skall ha lite film när man kommer hem på fika vid 00.00-snåret och är lite sliten. :wink:
Och sen skulle jag vara än mer sliten efter att ha suttit och kollet TV halva natten :smile:

Om att vara sliten: Man är ju helt slut redan ett par minuter före starten i själva loppet - skulle vara bättre för min hälsa att bara ha safetycar-starter.

mrrabbit

Inlägg av mrrabbit »

Va menar du familjepaketet kostar väll ca 300 och Canal+ enbart 200 eller? Så var det när vi köpte vårat iaf.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nej, familjepaketet kostar hundra nånting och Canal+ 200:-.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

299:- för ett komplett paket med de tre filmkanalerna och en massa andra kanaler, typ Discovery, MTV och så naturligtvis 1, 2 4 och 5. Intressant är att en del sändningar i SVT nu faktiskt går i anamorfisk version vilket gör detta ännu mer intressant för de kapitalister som har WS-apparater...

Jag tror att de fortfarande bjuder på ett års lån av mottagare om man köper det här paketet vilket innebär att man ju kan vänta ett år med att köpa mottagare. Tallrik och huvuden får man ju på köpet, dvs man får behålla dem efter ett år.

/E
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

219:-/mån kostar Canal+ och familjepaketet kostar 149:-/mån. Minst en av dessa krävs för att kunna använda kiosk-funktionerna. I familjepaketet ingår bl.a. Eurosport med F3000, MotoGP, etc., så jag föredrar nog det paketet framför Canal+, om man måste välja.

cui289

Inlägg av cui289 »

Hey all

Her i danmark kosta family:149dkr och hardware 59dkr/mån.
Det bliver 208dkr/mån plus 89dkr/race.
Men ær det klart besta stellet at se F1,RTL:tysk det fatta ju ingen och det lilla man kan førstå er hæmskt focucerat på tysk interessen ,TV4: samman drag och inte direct sendning, sist kommer vi till DR2: Fyyyy va dom ær dumma specielt Claus Borre så det ænda att gøra ær att slå av ljudet.
Det finns faktisk en hat sida hær i danmark mot Claus Borre:
http://www.clausborreudafformel1.dk

p.s. jeg vet stavningen ær hæmsk hoppas att ni førstår ændå.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Kommenterar Claus Borre på DR1 oxå? Jag såg Australiens gp på DR1, men jag lyckades aldrig urskilja vad dom sa för något. Är han verkligen så hemsk, Claus Borre. Värre än Arthur Ringart på TV4?

Claus Borre, vilket festligt namn förresten :crazy: Jag antar att han går under öknamnet "Abborren".
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-03-17 07:20, mrrabbit wrote:
Va menar du familjepaketet kostar väll ca 300 och Canal+ enbart 200 eller? Så var det när vi köpte vårat iaf.
Näe, låt bli att hyra box. Köp din egen och se Viasatkanalerna och allt annat kul också. Familjepaketet kostar 149kr/mån och C+ kostar 219kr/mån.
Även om man tar båda så är det väl värt pengarna, om man så bara tittar på F1.
cui289

Inlägg av cui289 »

FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Cui du har aldrig något vettigt att säga, det är bra att du håller tyst från och med nu :youpi:
cui289

Inlägg av cui289 »

Svar til Lemon: Han( C.B ) ær på båda kanaler.
Værre æn A.R JAJAMEN han pratar endast før att høra sin egen
stæmma.
Øknamnet ær PORREN (danska før purjoløk)
PJ

Inlägg av PJ »

Kör själv med kombinationen Canal Local och Helsäsong F1. Dvs. 500:-/år + 899:- för F1.
Köp om möjligt mottagaren i stället för att hyra. Hyr mottagaren är oftast de billigaste mottagaren som marknaden erbjuder. Mao. en Folkvagn som ej går att ta in annat än det egna prg.bolaget med. Duger iof. gott om man endast är intresserad av att se tex. CD´s kanaler. Men varför nöja sig med det om man är motorsportsintresserad. Kan verkligen rekomendera den franska motorkanalen AB Moteur på satelliten Hotbird eller Astra. De sänder motorsport 24h/dygnet inkl. Cart Live.
Man får iof. stå ut med att ha "Grodan Boll" som komentator. Men bilderna och ljudet talar ofta för sig själv.

Tips på utrustning: Nokia 9902 (med 40Gb HD).
Eller den absolut smidigaste Force D-Master 1122 med både Viaccess (kodar av Viasat)och Conax(kodar av CD)inbyggt.

Tips på bra och mkt. billiga inköpsställen: http://www.almsat.com eller http://www.satarmy.de Dessa håller igenomsnitt 20-40% lägre priser än handeln.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: PJ den 2002-03-18 22:59 ]</font>
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Är Samsung DSR 9500 VIA CI, för 3495:- nåt att ha då? Den verkar ha 4 st. kortplatser med Inbyggd Viaccess och Conax-modul, möjlighet att ta in 4 olika satelliter och 2000 kanaler. Hmm, undrar mellan hur vida vinklar jag kan sätta mikrovågshuvuden och fortfarande få mottagning med min vanliga 85 cm Nokia-parabol? Beror förstås på hur stark sändningen är, antar jag.
Gäst

Inlägg av Gäst »

AndersF1, det där låter som en bra burk och apropå dina microvågshuvuden så har Force en fiffig liten grej här http://www.force.tv/showshoppage.asp?ID=32
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag tror de har höjt priset för mitt(stora paketet)kostar 329kr i månaden, det kostade 299 innan, men de har höjt priset....
formulis

Inlägg av formulis »

Jag blev erbjuden en Triax 65 (s?)..den klarar KIOSK och Ticket vilket Nokia 9802s inte lär göra (klarar inte KIOSK)...kommentarer? Tack.
PJ

Inlägg av PJ »

Samsung mottagaren är säkert bra (har ej testat). Och Triax kan jag bara avråda ifrån (med erfarenhet). Allra helst om du tänker anv. andra kort an Viasat´s och Canal Digital´s egna. Men det är väl ingen som gör ? :crazy:
Nokian fungerar klockrent på Kiosk Har själv en 9902 med DiSEqC 1.2 motor. Men den är seg som sirap i meny systemet. Den utför det du begärde via fjärren ca 2-3sekunder senare. Detta tycker jag är klart irriterande. Det är ett sanktionerat fel på samtliga Nokia mottagare då de bla. har för lite ramminne.
Hjälpte en kompis att installera en Force D-Master 1122S som jag köpte hem åt honom från tyskland ( http://www.satarmy.de ). Och jag måste säga att de var den absolut bästa digitala mottagaren jag testat (6st). Snabb och full av finesser, och detta till kanonpriset 3300:- till dörren. Den är bäst i test i fem tidningar ( http://www.force.tv/showpage.asp?ID=7 ).

AndersF1! Länk till bra prg. för att räkna ut satellitvinklar: http://www.smw.se/smwlink/slink20s.zip Rekomenderar dig inte att sprida huvudena allt för mycket på en 85cm antenn. Du kan då bli utan bild vid dåligt väder. Vet iof. inte vad du är ute efter att nå för satelliter.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: PJ den 2002-03-24 07:41 ]</font>
formulis

Inlägg av formulis »

Tack PJ.
Fastän jag gärna hade hört att du sagt att Triaxen var bra :smile:
Jag kommer nog aldrig att kunna bestämma mig :sad:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag kan rekommendera Forcen eftersom jag har en tidigare version av den. De har däremot lite bristfällig slutkontroll och några apparater som kommer ut är kass. (Har bytt ut två själv). Jag tror dock att det har blivit bättre med de senaste modellerna.
Humax tror jag är bäst just nu.
formulis

Inlägg av formulis »

Min kompis har en Nokia 9802s och den tycker jag också är verkligt långsam (täcktes inget säga till honom).
Humaxen är dyr - men säkert bra.
Jag skulle få en TRIAX 65s för cirka 3000:- inklus. 70cm parabol och huvud
- kompenserar det kanske övriga brister ?

(dom vill väl bli av med 65,orna för dom nya 75,orna.)

PJ - "det där som ingen gör" :smile: ...conax kan väl inte ens "göras" :smile: Viasat nog.
PJ

Inlägg av PJ »

Håller med om att Humax gör bra mottagare. Hadde själv en 5350 före det att jag köpte min Nokia 9902. Dock tycker jag den är lite krånglig (dock mkt. snabb)i menysystemet jämfört med de andra. Visar sig mest när man skall konfig. den mot en motorantenn. Dock har Viasat förstört mycket i den med sin Open Tv appl. Vad gäller kvalitén på Force så har jag själv inte upplevt något (äger 2st analoga). De har dessutom 2 års garanti om det utav någon anledning skulle vara något.

formulis: Får du med Conax CA-modulen vid köp? Om inte så kommer det att kosta dig ytterligare 1200-1400:- innan du kan köra Canal Digital. Triaxen stöder mig veterligen inte Kiosk i den mening att du kan ringa upp med det inbyggda modemet och beställa hos CD. Eftersom det är en "Viasat" gk. mottagare (stöder bla. Ticket). Så är du ute efter att se F1 och inte köper helsäsong, så kan du nog glömma möjligheten att beställa enstaka lopp.

Börjar kanske bli lite off topic i F1-forumet :quest:
formulis

Inlägg av formulis »

On 2002-03-26 00:33, PJ wrote:
formulis: Får du med Conax CA-modulen vid köp? Om inte så kommer det att kosta dig ytterligare 1200-1400:- innan du kan köra Canal Digital. Triaxen stöder mig veterligen inte Kiosk i den mening att du kan ringa upp med det inbyggda modemet och beställa hos CD. Eftersom det är en "Viasat" gk. mottagare (stöder bla. Ticket). Så är du ute efter att se F1 och inte köper helsäsong, så kan du nog glömma möjligheten att beställa enstaka lopp.

:quest:
Jag skall zekka upp det där...men Kiosk (och Ticket) sades den klara och vad jag förstod så var t.o.m. Conaxmodulen inkluderad i priset om jag best. nåt av CD,s utbud.
PJ

Inlägg av PJ »

CA-Modulen följer inte med vid tecknandet av ett CD abonemang. Den är däremot rabatterad till 995:-. Angåenede din mottagares kompabilitet med Kiosk så råder jag dig att ringa CD`s kundservice och fråga.
Force 1122S / 1133S har CA-Modulen inbyggd för både ViaSat och CD samt plats för ytterligare 2 CA-Moduler. :wink:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: PJ den 2002-03-26 08:50 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag skulle dessutom oerhört seriöst ta mig en titt på Sharks Galeo innan köp idag. Den har tre krypteringar inbyggt.
sammy

Inlägg av sammy »

Jag kan tipsa om två bra ställen som jag brukar handla på www.satarmy.de och www.neptunsat.com

Neptunsat är den billigaste shopen på nätet. Tipsa gärna om ni känner till en annan.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Jag antar att det är många som trodde att Canal Digital skulle börja visa lördagsträningarna, eftersom denna topic har nästan lika många visningar som Ferarrifusk-topicen på 5 sidor :o :P
Keep on Boppin´