Kimi´s framtid.
-
Kimi´s framtid.
Ett tag så fick jag känslan av att ni trodde att jag förtalade Kimi genom att påstå att han uppför sig lite illa.
Nu är han igång igen. Vad säger man. En ny Matti Nykinen på gång?
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=25775
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
-
-
- Varnad
Re: Kimi´s framtid.
Med tanke på vad du brukar säga om olika skribenters uppsåt och drivkrafter känns formatet igen.Gösta skrev:Ett tag så fick jag känslan av att ni trodde att jag förtalade Kimi genom att påstå att han uppför sig lite illa.
Bara för att kolla om det verkligen kunde vara förtal, (vilket jag absolut räknar med) eller om det fanns substans i historien och fann:
Källan är Pitpass
De refererar till ett rykte som läckt, men inte vad ryktet handlar om förutom att Kimi varit halvnaken framför någons hus i samband med testerna förrförra veckan på Monza.
Men också ett frågetecken om det verkligen hänt.
Såvitt jag förstår kan halvnaken t.ex vara bar överkropp. För att den skall följa ditt syfte i en förtalskampanj mot Kimi borde en viss alkoholförtäring ha skett, men framför allt fattar inte jag varför Ron skulle skriva brev till Kimi när han kan ta honom i örat precis när han vill.
Om den här storyn nu läckt ut, varför står det inget om den någon annanstans?
En sak till, vad han gör på fritiden är hans ensak, oavsett vad du tycker om hans roll som offentlig person eller lagmedlem i McLaren. Så länge han gör ett bättre jobb än någon annan med de medel som står till buds så får de ta honom som han är.
Duger inte hans tjänster åt McLaren så kan han förmodligen välja vilket stall han vill att jobba för.
Det vore en helt annan grej om han pysslade med knark eller andra olagligheter. Att jämföra honom med en kvinnomisshandlare och en som dömts till fängelse för dråpförsök är lägre än Glocalnet.
Om det nu var Matti Nykänen du menade...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
-
Pitpass har inte påstått något - de har bara rapporterat ett rykte och varit tydliga med att det är just ett rykte.
För övrigt fick Montoya 2003 en skriftlig varning på fax från Frank Williams en vecka efter Frankrikes GP.
Skriftliga varningar till anställda är inget ovanligt.
För övrigt fick Montoya 2003 en skriftlig varning på fax från Frank Williams en vecka efter Frankrikes GP.
Skriftliga varningar till anställda är inget ovanligt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Utvisad
Enligt pitpass så säger källor att Kimi erhållit en skriftlig varning, sannolikt pga sitt personliga agerande utanför banan. Detta är alls ingen orimlighet och om du läst en dementi från McLaren om detta får du gärna länka till den informationen. Du skjuter budbäraren Jari, det är inte särskilt schysst!Jari skrev:Vad är det som hänt då, enligt Pitpass? Notera gärna att jag inte sagt emot deras uppgifter utan bara pekat på ett par frågetecken som finns runt artikeln.
Enligt er har han däckat pga fylla, men står det något om alkoholintox i artikeln? Nej.
Termen halvnaken kan tolkas på många sätt. Jag är t.ex halvnaken nu, men skulle lätt kunna hämta posten såhär.
Har du läst hans kontrakt?
Har du hört talas om den typen av klausuler?
Tror du att det finns kontrakt som förbjuder Ron att tala klarspråk med sina förare?
Vi saknar vital information och om någon vill döma Kimi för ett sånt här rykte, vill jag gärna varna för att ha en spn person som vän.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Varnad
Det finns inga dementier och det finns ingen annanstans stöd för att "nyheten" skulle läckt ut. Ingen, inte ens skvallerblaskorna har hittat någon nyhet ännu och därför avvaktar jag med en dom.
Somliga har däremot redan arkebuserat Kimi för det som skett.
Somliga har däremot redan arkebuserat Kimi för det som skett.
-
Mclaren-Mercedes is suing german magazine Auto Bild Motorsport for their story about Kimi at Monza, both Dennis and Räikkönen were extremely pissed about the article which had absolutely no truth whatsoever according to them.
Dennis said that Kimi spent one night at Monza and the following day he did a full test day so it would have been impossible to get drunk and test the next day (team would have noticed that and wouldn't have allowed him to drive at all).
Enligt en skribent från Atlas-Autosports forum.
Oväntat att det skulle ha kommit från Aftonblaskans tyska kusin.
Dennis said that Kimi spent one night at Monza and the following day he did a full test day so it would have been impossible to get drunk and test the next day (team would have noticed that and wouldn't have allowed him to drive at all).
Det finns väl skriftliga varningar på detta forum också.EnzoF1 skrev:Enligt pitpass så säger källor att Kimi erhållit en skriftlig varning, sannolikt pga sitt personliga agerande utanför banan. Detta är alls ingen orimlighet och om du läst en dementi från McLaren om detta får du gärna länka till den informationen. Du skjuter budbäraren Jari, det är inte särskilt schysst!Jari skrev:Vad är det som hänt då, enligt Pitpass? Notera gärna att jag inte sagt emot deras uppgifter utan bara pekat på ett par frågetecken som finns runt artikeln.
Enligt er har han däckat pga fylla, men står det något om alkoholintox i artikeln? Nej.
Termen halvnaken kan tolkas på många sätt. Jag är t.ex halvnaken nu, men skulle lätt kunna hämta posten såhär.
Tror du att det finns kontrakt som förbjuder Ron att tala klarspråk med sina förare?
Vi saknar vital information och om någon vill döma Kimi för ett sånt här rykte, vill jag gärna varna för att ha en spn person som vän.
Jag har aldrig fått någon.
Något säger mig att denna skvallerhistoria faktiskt kan härledas till enkel
ryktesspridning.
Varför dementera något som inte existerat ?
En länk till killar som "Gösta och Enzo"
http://www.annons.allersforlag.se/servl ... ta_id=1046
-
-
- Varnad
Inte nog med det, man rapporterar om en inställd träning idag, trots att banan var öppen hela timmen. Det var så blött att de som gick ut snabbt insåg att det inte skulle fungera att sätta några tider, förutom Liuzzi som spann i slutet av Pouhonrakan.
Ja, han körde under andra fria, liksom Alonso och några till, men de satte inga tider.
Ja, han körde under andra fria, liksom Alonso och några till, men de satte inga tider.
-
- Varnad
-
Ursäkta, men varför den länken? Om du refererar till ryktesspridning, borde du inte kunna hitta ett bättre exempel än Femina? Typ Hänt i veckan, Se och hör etc?Shoestring skrev:Det finns väl skriftliga varningar på detta forum också.EnzoF1 skrev:Enligt pitpass så säger källor att Kimi erhållit en skriftlig varning, sannolikt pga sitt personliga agerande utanför banan. Detta är alls ingen orimlighet och om du läst en dementi från McLaren om detta får du gärna länka till den informationen. Du skjuter budbäraren Jari, det är inte särskilt schysst!Jari skrev:Vad är det som hänt då, enligt Pitpass? Notera gärna att jag inte sagt emot deras uppgifter utan bara pekat på ett par frågetecken som finns runt artikeln.
Jag har aldrig fått någon.
Något säger mig att denna skvallerhistoria faktiskt kan härledas till enkel
ryktesspridning.
Varför dementera något som inte existerat ?
En länk till killar som "Gösta och Enzo"
http://www.annons.allersforlag.se/servl ... ta_id=1046
Bad research, helt enkelt - precis som skvallerblaskorna. Bakläxa.
-
- Utvisad
Så ovanstående tar ni som fakta för att det passar men avfärdar det andra som rykten???PeppeF1 skrev:Mclaren-Mercedes is suing german magazine Auto Bild Motorsport for their story about Kimi at Monza, both Dennis and Räikkönen were extremely pissed about the article which had absolutely no truth whatsoever according to them.
Jag har fortfarande inte sett nåt officiellt från McLaren och nu är det definitivt alldeles för mycket rök för att det inte skulle vara en liten brasa nånstans...
Det som är mest oroande är hur snabbt alla Kimifans springer till hans försvar. Om det bara vore rykten och skitsnack skulle man ju knappast gå i taket på detta sätt. Nej, det är uppenbart att Kimifansen känner en djup oro över detta. Och, Kimi har ju själv hintat att han kanske inte kör F1 2007... han vet väl nåt som vi bara anar. Kan levern ha tagit stryk redan?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
- Utvisad
Ja, det som står där är att Kimi tycker att Ferrari är ett bra stall långsiktigt och att han vill köra för det stall som är bäst. Ron Dennis säger vidare att han är rädd för att Kimi ska lämna dem.
Det känns som det är mer för det finska (FI) partiet att diskutera!
Men ju mer tiden går desto mindre intresserade lär Ferrari bli, vilket ju leder till färre erbjudanden för Kimi. Till slut finns det inga kvar...
-
-
- Utvisad
Men jösses, antingen vinner man eller så förlorar man. Och Kimi tillhör ännu inte den grupp som kan kalla sig vinnare. Ja OK, tekniskt sett gör inte Alonso det riktigt än han heller.Geer skrev:Måste i så fall vara en väldigt framgångsrik förlorare. Tycker nog att det finns andra som blivigt utsedda och som anser sig själva som årets förlorare.EnzoF1 skrev:Kimi lägger ännu en säsong som förlorare bakom sig!
Kimi har med nöd, näppe och lite stallorder precis lyckats hålla sin stallkamrat bakom sig.
Är det så inihelvete svårt att smälta att Kimi gjort bort sig ännu en säsong? Med lite mer av den kyla han påstås inneha skulle han kanske ha kunnat vara med och slåss om en titel.
För att förtydliga mig, det finns minst 20 ytterligare förlorare i år (plus ett några till som inte är ordinarie förare men som ändå tagit poäng...). Men Kimi tillhör även han förlorarna hur mycket ni än försöker använda om och men...
-
Kan inte hålla med. Ok, det finns bara en vinnare men att hela resterande startfältet är förlorare det köper jag inte.EnzoF1 skrev:
Men jösses, antingen vinner man eller så förlorar man.
För att förtydliga mig, det finns minst 20 ytterligare förlorare i år (plus ett några till som inte är ordinarie förare men som ändå tagit poäng...).
-
- Utvisad
OK, om man inte är vinnare och inte förlorare, vad är man då?Geer skrev:Kan inte hålla med. Ok, det finns bara en vinnare men att hela resterande startfältet är förlorare det köper jag inte.EnzoF1 skrev:
För att förtydliga mig, det finns minst 20 ytterligare förlorare i år (plus ett några till som inte är ordinarie förare men som ändå tagit poäng...).
-
I mitten?EnzoF1 skrev:OK, om man inte är vinnare och inte förlorare, vad är man då?Geer skrev:Kan inte hålla med. Ok, det finns bara en vinnare men att hela resterande startfältet är förlorare det köper jag inte.EnzoF1 skrev:
-
Jag tycker det finns mer en en förare som gör bra insatser, dom vinner inte VM, men att kalla alla utom Alonso för förlorare låter konstigt.EnzoF1 skrev:OK, om man inte är vinnare och inte förlorare, vad är man då?Geer skrev:Kan inte hålla med. Ok, det finns bara en vinnare men att hela resterande startfältet är förlorare det köper jag inte.EnzoF1 skrev:
Vinnare är ett kraftuttryck för att beskriva det bästa. Förlorare är ett kraftuttryck för att beskriva det sämsta. Det finns inget bra kraftuttryck för att beskriva mitt i mellan efterssom det inte är ett extremt tillstånd.
Senast redigerad av Geer den lör sep 10, 2005 10:28, redigerad totalt 1 gång.
-
Geer skrev:Jag tycker det finns mer en en förare som gör bra insatser, dom vinner inte VM, men att kalla alla utom Alonso för förlorare låter konstigt.EnzoF1 skrev:OK, om man inte är vinnare och inte förlorare, vad är man då?Geer skrev: Kan inte hålla med. Ok, det finns bara en vinnare men att hela resterande startfältet är förlorare det köper jag inte.
Vinnare är ett kraftuttryck för att beskriva det bästa. Förlorare är ett kraftuttryck för att beskriva det sämsta. Det finns inget bra kraftuttryck för att beskriva mitt i mellan efterssom det inte är ett extremt tillstånd.
De som deltar i F1 cirkusen spenderar multimilionbelopp och i vissa fall miliardbelopp. De lägger ner sin kropp och själ och några riskerar sina liv. Allt detta i en iver att vinna GPn och slutligen WDC / WCC. De som vinner är hjältar de som inte gör det är förlorare. Hur skall man annars uttrycka det.
"Vi kör för att vi tycker det är jättekul att vara med. Vi sätter en ung kille i en hysteriskt snabb bil och låter honom fara fram på banan i 300+ km / h och har jättekul åt det. Vi reser 150 dagar om året och bor i motorhomes för att hamna 12á i bästa fall"
Vad fan tror ni?? Klart som fan att alla är där för att dom vill vinna och de som gör det är VINNARE och alla andra är FÖRLORARE. Hur svårt kan det bli??
-
Så du tycker att Schumacher är FÖRLORARE i år ?Gösta skrev:Geer skrev:Jag tycker det finns mer en en förare som gör bra insatser, dom vinner inte VM, men att kalla alla utom Alonso för förlorare låter konstigt.EnzoF1 skrev: OK, om man inte är vinnare och inte förlorare, vad är man då?
De som deltar i F1 cirkusen spenderar multimilionbelopp och i vissa fall miliardbelopp. De lägger ner sin kropp och själ och några riskerar sina liv. Allt detta i en iver att vinna GPn och slutligen WDC / WCC. De som vinner är hjältar de som inte gör det är förlorare. Hur skall man annars uttrycka det.
"Vi kör för att vi tycker det är jättekul att vara med. Vi sätter en ung kille i en hysteriskt snabb bil och låter honom fara fram på banan i 300+ km / h och har jättekul åt det. Vi reser 150 dagar om året och bor i motorhomes för att hamna 12á i bästa fall"
Vad fan tror ni?? Klart som fan att alla är där för att dom vill vinna och de som gör det är VINNARE och alla andra är FÖRLORARE. Hur svårt kan det bli??
-
Schumacher är ju en av de stora förlorarna i år.
Han har kört väldigt bra, framför allt med tanke på omständigheterna, men en av årets stora förlorare är han ju självklart.
Hade Schumacher varit finsk hade vi istället hör om vilken fantastisk otur han har, den stackaren.
McLaren är enligt dem själva nu runt sekunden snabbare per varv än Renault - vilket också bekräftades av Kimis kvaltid gentemot Alonsos på Monza efter korrigering för bränsle. En förare som inte vinner VM i en sådan bil är en förlorare också, en ganska stor förlorare. Det är inte många gånger i sin karriär en F!-förare har ett sådant stort materiellt försprång. Det gäller att ta vara på de tillfällena.
Han har kört väldigt bra, framför allt med tanke på omständigheterna, men en av årets stora förlorare är han ju självklart.
Hade Schumacher varit finsk hade vi istället hör om vilken fantastisk otur han har, den stackaren.
McLaren är enligt dem själva nu runt sekunden snabbare per varv än Renault - vilket också bekräftades av Kimis kvaltid gentemot Alonsos på Monza efter korrigering för bränsle. En förare som inte vinner VM i en sådan bil är en förlorare också, en ganska stor förlorare. Det är inte många gånger i sin karriär en F!-förare har ett sådant stort materiellt försprång. Det gäller att ta vara på de tillfällena.
Senast redigerad av LuckyStrike1 den lör sep 10, 2005 10:33, redigerad totalt 1 gång.
-
Självklart!!! Scuderia och deras sponsorer har spenderat milardbelopp och han levererar INGENTING. SKANDAL.Geer skrev:Så du tycker att Schumacher är FÖRLORARE i år ?Gösta skrev:Geer skrev: Jag tycker det finns mer en en förare som gör bra insatser, dom vinner inte VM, men att kalla alla utom Alonso för förlorare låter konstigt.
-
Geer, det är min absoluta övertygelse. Ingen av de röda bilarna har gjort ett tifosihjärta lyckligt i år. Min enda glädje har bestått i några skjutna mercedespisar och taskigt konstruerade hjulupphängningar.
-
Det är ju bra om man kan glädjas åt andras misslyckanden.Gösta skrev:Geer, det är min absoluta övertygelse. Ingen av de röda bilarna har gjort ett tifosihjärta lyckligt i år. Min enda glädje har bestått i några skjutna mercedespisar och taskigt konstruerade hjulupphängningar.
Jag tycker att årets glädjeämne är Alonso och Renault. Fart, tillförlitlighet och stabila körningar. Fast det vore lite kul om WDC avgörs sista racet. Oavsett vilka som gör upp om det.
-
Jag tycker du genar/förenklar/blundar i ditt agiterande.LuckyStrike1 skrev:
En viktig egenskap för en tävlingsbil är tillförlitlighet.
Just tillförlitligheten (plus speed) och Schumi gjorde Ferrari till sådana dominanter i flera år.
Samma Renault. Har stamina, saknar lite speed just nu.
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
-
Att förenkla är jag knappast ensam om på såväl det här forumet som på alla andra forums.
Att säga att Kimi är klart bäst är också att förenkla grovt. Men det är det vi gör på ett diskussionsforum eller hur?
Kimi har fler brutna lopp än sina stallkamrater. Otur eller något annat - en sak är ialla fall säker: i en F1-förares karriär är det inte många gånger som han kan sitta i fältets överlägset snabbaste bil. De tillfällen gäller det att ta vara på.
Schumacher hade ovanligt många säsonger då han satt med ett sådant övertag, 4 säsonger, och tog chansen med båda händerna.
Häkkinen hade två säsonger då han satt i fältets klart snabbaste bil, och ävenom han höll på att schabbla bort chansen 1999 så tog han ändå vara på tillfället båda gångerna.
Min poäng är: det gäller att ta vara på tillfällena när man har dem.
Alonso gör det i år, då han inte har fältets klart snabbaste bil. Tänk om han en dag har det ...
Att säga att Kimi är klart bäst är också att förenkla grovt. Men det är det vi gör på ett diskussionsforum eller hur?
Kimi har fler brutna lopp än sina stallkamrater. Otur eller något annat - en sak är ialla fall säker: i en F1-förares karriär är det inte många gånger som han kan sitta i fältets överlägset snabbaste bil. De tillfällen gäller det att ta vara på.
Schumacher hade ovanligt många säsonger då han satt med ett sådant övertag, 4 säsonger, och tog chansen med båda händerna.
Häkkinen hade två säsonger då han satt i fältets klart snabbaste bil, och ävenom han höll på att schabbla bort chansen 1999 så tog han ändå vara på tillfället båda gångerna.
Alonso gör det i år, då han inte har fältets klart snabbaste bil. Tänk om han en dag har det ...
-
- Moderator
Nu har ju mästerskapet, sedan några lopp tillbaka, gått in i en annan fas. För Alonso och Renault handlar det inte längre om att plocka ur det allra sista ur sin bil och det påverkar naturligtvis också förhållandet mellan McLaren och Renault med avseende på tillförlitlighet. Det hade kunnat se helt annorlunda ut om McLaren hade haft bättre ordning på sin bil i början av säsongen. Med ett mindre försprång fram till Alonso och Renault i tabellen hade de bägge stallen kanske legat närmre varandra vad gäller tillförlitlighet och prestanda.
Renault är i ett läge där de faktiskt har kunnat börja styra om fokus mot nästa års bil. Om de har gjort det redan, i form av personal och resurser, har jag ingen aning om, men vi har sett exempel under tidigare år när stall har lagt ned vidareutvecklingen av sin bil när mästerskapet antingen redan är förlorat eller vunnet. Därmed är det kanske inte så konstigt om McLaren är sekunden snabbare per varv och inte heller är det konstigt att de befinner sig närmre gränsen för vad bilen håller för.
Tärnström
Renault är i ett läge där de faktiskt har kunnat börja styra om fokus mot nästa års bil. Om de har gjort det redan, i form av personal och resurser, har jag ingen aning om, men vi har sett exempel under tidigare år när stall har lagt ned vidareutvecklingen av sin bil när mästerskapet antingen redan är förlorat eller vunnet. Därmed är det kanske inte så konstigt om McLaren är sekunden snabbare per varv och inte heller är det konstigt att de befinner sig närmre gränsen för vad bilen håller för.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Nej, jag tar det inte som fakta jag hänvisar hur myntets ena sida kan se ut.EnzoF1 skrev:Så ovanstående tar ni som fakta för att det passar men avfärdar det andra som rykten???PeppeF1 skrev:Mclaren-Mercedes is suing german magazine Auto Bild Motorsport for their story about Kimi at Monza, both Dennis and Räikkönen were extremely pissed about the article which had absolutely no truth whatsoever according to them.
Jag har fortfarande inte sett nåt officiellt från McLaren och nu är det definitivt alldeles för mycket rök för att det inte skulle vara en liten brasa nånstans...
Det som är mest oroande är hur snabbt alla Kimifans springer till hans försvar. Om det bara vore rykten och skitsnack skulle man ju knappast gå i taket på detta sätt. Nej, det är uppenbart att Kimifansen känner en djup oro över detta. Och, Kimi har ju själv hintat att han kanske inte kör F1 2007... han vet väl nåt som vi bara anar. Kan levern ha tagit stryk redan?
Jag har fortfarande inte sett nån trovärdig källa till nyheten, Bild som verkar vara källan (inte helt oväntat eftersom AB brukar ta sina "breaking news" inom F1 från dem) kanske du anser som väldigt trovärdig, tyvärr är vi inte två om det.
Det största oro jag känner är hur de som läser forumet ställer sig till att snart varje topic handlar om hur Kimi super hit och Kimi kör sönder bilen dit.
Varför går Ferrarifansen i taket när folk påstår att Schumi är slut, du kanske anser att det bara är för de är oroliga att han verkligen är slut?
-
Dagens!JTarnstrom skrev:Nu har ju mästerskapet, sedan några lopp tillbaka, gått in i en annan fas. För Alonso och Renault handlar det inte längre om att plocka ur det allra sista ur sin bil och det påverkar naturligtvis också förhållandet mellan McLaren och Renault med avseende på tillförlitlighet. Det hade kunnat se helt annorlunda ut om McLaren hade haft bättre ordning på sin bil i början av säsongen. Med ett mindre försprång fram till Alonso och Renault i tabellen hade de bägge stallen kanske legat närmre varandra vad gäller tillförlitlighet och prestanda.
Tärnström
-
Mycket bra skrivet som vanligt!JTarnstrom skrev:Nu har ju mästerskapet, sedan några lopp tillbaka, gått in i en annan fas. För Alonso och Renault handlar det inte längre om att plocka ur det allra sista ur sin bil och det påverkar naturligtvis också förhållandet mellan McLaren och Renault med avseende på tillförlitlighet. Det hade kunnat se helt annorlunda ut om McLaren hade haft bättre ordning på sin bil i början av säsongen. Med ett mindre försprång fram till Alonso och Renault i tabellen hade de bägge stallen kanske legat närmre varandra vad gäller tillförlitlighet och prestanda.
Tärnström
Men att lägga om resurserna och satsa på nästa år tror jag inte att Renault har gjort än, iaf inte än. Däremot har väl Ferrari gått ut och sagt att dom satsar hårt på nästa säsong redan från juli i år?
/Viktor
-
Jag kan förenkla det ytterligare:LuckyStrike1 skrev:Att förenkla är jag knappast ensam om på såväl det här forumet som på alla andra forums.
Det är endast segrar som räknas för McLaren.
Vad spelar det för roll om kärran är snabb om den inte är tillförlitlig?
Hur många lopp har inte Kimi tvingats bryta från första plats?
Hur många lopp har han inte varit tvungen att starta 10 placeringar längre bak?
Ändå är det han som är den som kan teoretiskt fightas med Alonso.
McLaren har så länge jag kan minnas lidigt av tilförlitlighetsproblem.
Det var ungefär samma för Mika som för Kimi.
Jag erkänner att jag ser på loppen genom ett svart/silver eller blå/vitt filter. Så det är väl kanske inte konstigt att jag tycker att Kimi är den bästa för tillfället. Till saken hör att han har trycket på sej att prestera max och det klarar han ypperligt. Alonso slipper ha det trycket på sej och kan cruisa. Men hur är det med resten av alla förare? Dom borde ju också vara intresserade av att köra in max poäng? Med andra ord, dom borde väl satsa minst lika hårt som Kimi!
Det har varit en bittersvit säsong för ett Kimi-fans. Det har varit ett nöje att se killen köra och man ser fram emot hans fortsatta karriär. McLarens, eller rättare sagt Mercedes tillförlitlighetsproblem har forsatt.
Jag är realist och tror att Alonso kommer att ta förar tilteln. Det ska han ha kredit för, han har gjort det han skulle och inte mer. Jag hoppas fortfarande att McLaren kammar hem konstruktionsmästerskapet. Montoya och Kimi har jobbat bra ihop och så det är dom värda.
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
- Utvisad
Är det så så är det en usel strategi. Det verkar vara bättre att tänka på mästerskapet. Där har du nog ett av de fundamentala problemen hos McLaren. Se på Renault, se på Ferrari. De vinner/har vunnit mästerskap på lång sikt. Det handlar inte om att vinna lopp, det handlar om att ta många poäng, så många så att man har flest när säsongen är över. Om det då gäller att släppa om den man har bakom sig när man har en trasig bil och nöja sig med åtta poäng eller att sänka tempot lite och maximera chanserna att komma i mål...Mr T skrev:Jag kan förenkla det ytterligare:
Jag för min del är glad över att McLaren har denna filosofi, för då slipper jag se en WDC-titel hos någon jag inte tycker förtjänar den.
-
-
- Varnad
McLaren har 145 GP-segrar, 11 WDC och 8 WCC på 592 lopp. Hur många har renault?EnzoF1 skrev:Är det så så är det en usel strategi. Det verkar vara bättre att tänka på mästerskapet. Där har du nog ett av de fundamentala problemen hos McLaren. Se på Renault, se på Ferrari. De vinner/har vunnit mästerskap på lång sikt. Det handlar inte om att vinna lopp, det handlar om att ta många poäng, så många så att man har flest när säsongen är över. Om det då gäller att släppa om den man har bakom sig när man har en trasig bil och nöja sig med åtta poäng eller att sänka tempot lite och maximera chanserna att komma i mål...Mr T skrev:Jag kan förenkla det ytterligare:
Jag för min del är glad över att McLaren har denna filosofi, för då slipper jag se en WDC-titel hos någon jag inte tycker förtjänar den.
-
- Varnad
-
Dock så verkar det som att brevet kanske trots allt existerar (eller existerade)...Jari skrev:framför allt fattar inte jag varför Ron skulle skriva brev till Kimi när han kan ta honom i örat precis när han vill.
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=98573"I explained in a friendly and polite manner that we have a responsibility to our partners," Ron told Sunday's Bild newspaper, "and that there are clauses in the contract requiring all team members to behave appropriately."
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
- Utvisad
Ron Dennis has confirmed that he wrote and sent a letter to the management of Kimi Raikkonen after the Finn's spate of alcohol-fuelled episodes. With the latest incident allegedly occurring at the recent Monza test, the McLaren principal was moved to go further than a verbal reprimand.Jari skrev:Men också ett frågetecken om det verkligen hänt.
En sak till, vad han gör på fritiden är hans ensak, oavsett vad du tycker om hans roll som offentlig person eller lagmedlem i McLaren. Så länge han gör ett bättre jobb än någon annan med de medel som står till buds så får de ta honom som han är.
"and that there are clauses in the contract requiring all team members to behave appropriately."
Det verkar som om frågetecknet är uträtat och att det inte är enbart hans ensak vad han gör på fritiden...
-
- Utvisad
Menar du att Kimi satsar på vita drinkar???Jari skrev:För att göra ett långt svar ganska kort:
Kimis framtid ser ljusare ut än Fisichellas och Schumis. Kanske också Satos.
-
- Moderator
Det lär nog knappast vara Kimis ensak vad han gör på sin fritid. Inte när Daego pumpar in miljoner i reklampengar. Glöm inte att Johnny Walker-reklamen åtföljs av en kampanj som uppmanar till ansvarsfullt drickande. Jag tror inte att alkoholjätten uppskattar att deras reklam blir till åtlöje genom Kimis agerande.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.