Monza närmar sig...
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
När FIA bestämmer emot den klara majoriteten av stallen och tvärs emot vad som skulle kunnat uppfattas som ett steg mot högre säkerhet återstår bara det. I nästa concordeavtal är vetot dessutom satt på pränt.Razor skrev:Det är väl inget veto att låta FIA bestämma det som FIA ska bestämma?
Man hävdar att detta var emot reglerna men i motsvarande situationer, typ Brasilien året innan och efter Imola 94 gick det alldeles utmärkt att ändra på dessa för säkerhetens skull.
Senast redigerad av Jari den tis sep 06, 2005 20:08, redigerad totalt 1 gång.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Byt glasögon.Pepparkvarnen skrev:Jari, det är mycket enklare om du bara skriver "jag hade fel".
Jag skriver det en gång till så kan du kan kopiera det om du inte klarar att skriva det själv.
Jag hade fel.
Jag hade rätt, så om du inte begripit det så läs igen.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Jag vet inte vad jag skall läsa, jag har läst allt men det står inget om nåt veto?Jari skrev:Byt glasögon.Pepparkvarnen skrev:Jari, det är mycket enklare om du bara skriver "jag hade fel".
Jag skriver det en gång till så kan du kan kopiera det om du inte klarar att skriva det själv.
Jag hade fel.
Jag hade rätt, så om du inte begripit det så läs igen.
Klipp ut just den texten och klistra in i ett inlägg så skall jag läsa det.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Började inte den här diskussionen om veto med att Ferrari hade lagt in ett sådant? Fantastiska glidningar. Hört talas om att "göra en pudel"? Det är inget farligt, inget sexuellt om du nu skulle tro det...
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Med andra ord så la Ferrari inte in veto mot något. De sa bara, med rätta, att det inte är deras sak att besluta utan FIA:s.Jari skrev:Tja, Todt blev ju tillfrågad om chikanen och har själv uttryckt det som att det inte är deras sak att säga nej. Då blev det ett nej från FIA i stället.Razor skrev:Hur var det då med ditt påstående om veto då?
Överiga stallchefer var för.
Jari hade fel
Case closed.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Ja, precis... det blir en ny variant av Robot WarsAndersF1 skrev:Kommer de att TV-sändas i TV4 i stället för F1?Razor skrev:Det verkar som att kräftskivorna på Saltarö kommer att bli intressanta framöver.
Är det någon sorts konkurrent till K1-galorna?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Veto kommer från det latinska "jag förbjuder" och det var precis vad Jean Todt hälsade Max, men att han själv inte hade befogenheten att besluta så.LuckyStrike1 skrev:Med andra ord så la Ferrari inte in veto mot något. De sa bara, med rätta, att det inte är deras sak att besluta utan FIA:s.Jari skrev:Tja, Todt blev ju tillfrågad om chikanen och har själv uttryckt det som att det inte är deras sak att säga nej. Då blev det ett nej från FIA i stället.Razor skrev:Hur var det då med ditt påstående om veto då?
Överiga stallchefer var för.
Jari hade fel
Case closed.
Ännu!
Notera gärna att man kommer ha det i nästa concordeavtal.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
På vilket sätt var det Ferraris fel då?Jari skrev:Publiken hade nog varit nöjda med loppet även om man satt upp en chikan och alla hade kört. Den procession som blev med 6 bilar helt utan racing var ändå det som fick publiken att få tokspelet.
Att man ställde upp eller var det Ferraris fel att Michelins däck var kassa?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Ferrari hade kunnat godta den där chikanen även om det hade kostat dem dubbelsegern. Då hade inte en av F1s största skandaler behövt äga rum. Man berövade publiken ett rejs av politiska skäl och av säkerhetsskäl hade FIA kunnat döma in en chikan, men valde att lyssna på Ferrari i stället.
FIA(t) + Ferrari = SANT, men det visste vi ju redan.
FIA(t) + Ferrari = SANT, men det visste vi ju redan.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Det spelar ju ingen roll; FIA hade ju inte byggt chikanen i alla fall.Jari skrev:Ferrari hade kunnat godta den där chikanen även om det hade kostat dem dubbelsegern. Då hade inte en av F1s största skandaler behövt äga rum. Man berövade publiken ett rejs av politiska skäl och av säkerhetsskäl hade FIA kunnat döma in en chikan, men valde att lyssna på Ferrari i stället.
FIA(t) + Ferrari = SANT, men det visste vi ju redan.
"Valde att lyssna på Ferrari istället"
Ferrari sa ju inte nej, det var FIA som sa nej.
Senast redigerad av Razor den tis sep 06, 2005 23:51, redigerad totalt 1 gång.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Det finns lägen där det är bäst att inte hävda sin förkörsrätt och det är ens förbannade plikt att inte med avsikt orsaka olyckor om man kan.Gösta skrev:Med din logik spå skall det fordon som gör rätt i en kiorsning där högeregeln gäller straffas och klandras. För hade han inte hållit på sin rätt så skulle olyckan inte inträffat. Att den felande bilen gjorde fel spelar ingen roll, det måste den bil som hade rätt ta hänsyn till att den felande bilen inte var förbredd att högerregeln skulle gälla här.Jari skrev:Det var här det började, med lite upplysta uppmuntranden från Enzo i stil med "De vill ha sina pengar tillbaka för att bl.a. McLaren var för fega för att ställa upp!", eller det som faktiskt går att diskutera:Däremot inte sagt att det på något sätt skulle vara Ferraris plikt att acceptera en chikan när de och Bridgestone faktiskt kommer tillräckligt väl förberedda.
Gösta, begrep du det sista?
Man kan inte förebrå Ferrari för bristerna i Michelindäcken och det var helt upp till dem om de ville ha med resterande stall i loppet.
Man valde att köra utan konkurrens och fick också full pott från loppet men var det det bästa för sporten?
NEJ!
"Nej, Jari antyder att det är Ferraris fel att folk vill ha sina pengar tillbaka.".
Publiken hade nog varit nöjda med loppet även om man satt upp en chikan och alla hade kört. Den procession som blev med 6 bilar helt utan racing var ändå det som fick publiken att få tokspelet.
När Gösta kom med:...fick jag nog i alla fall.I stället för att sänka farten så väljer Ron och hans fittstimm bestående av diverse finska fyllon och kolombianska mjölnarsöner att böla och skylla på att man inte kan köra fullt och vill ha en chickan så att man på det viset kan få ytterliggare försprång till Bridgestonestallen. Jävligt dåligt av dom. Dom kunde kört i Ferarrifart, då hade sulorna hållt och publiken hade fått sitt race.
Efter det har varenda jävel varit på mig om veto medan dessa inlägg fått stå oemotsagda...
Razor, du får gärna förklara för Gösta vad som gäller exempelvis när man kommer från låga nummer på Bergsgatan och kör ut på Scheelegatan för att han skall förstå.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Om har inte mer bäring här än någon annanstans. Hade Ferrari accepterat chikanen hade det blivit en sån tror jag.Razor skrev:Det spelar ju ingen roll; FIA hade ju inte byggt chikanen i alla fall.Jari skrev:Ferrari hade kunnat godta den där chikanen även om det hade kostat dem dubbelsegern. Då hade inte en av F1s största skandaler behövt äga rum. Man berövade publiken ett rejs av politiska skäl och av säkerhetsskäl hade FIA kunnat döma in en chikan, men valde att lyssna på Ferrari i stället.
FIA(t) + Ferrari = SANT, men det visste vi ju redan.
"Valde att lyssna på Ferrari istället"
Ferrari sa ju inte nej, det var FIA som sa nej.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Som vad t ex? Att trafiken från torget på Scheelegatan har väjningsplikt genom högerregeln? Vilket bl a 100% av taxichaffisarna ignorerar.Jari skrev: Razor, du får gärna förklara för Gösta vad som gäller exempelvis när man kommer från låga nummer på Bergsgatan och kör ut på Scheelegatan för att han skall förstå.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ah, OK.Razor skrev:Ja, precis... det blir en ny variant av Robot WarsAndersF1 skrev:Kommer de att TV-sändas i TV4 i stället för F1?Razor skrev:Det verkar som att kräftskivorna på Saltarö kommer att bli intressanta framöver.
Är det någon sorts konkurrent till K1-galorna?
Skall Blomman kommentera det här också?
Själv hoppas jag på en specialhelg med surströmming i stället för kräftor, för variationens skull, så att det blir lite mer CCWS över det hela. Med varierande förutsättningar men samma deltagare och samma mål.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Surströmming vore klart mer intressant än kräftor, dessa vämjeliga skaldjur.AndersF1 skrev:Ah, OK.
Skall Blomman kommentera det här också?
Själv hoppas jag på en specialhelg med surströmming i stället för kräftor, för variationens skull, så att det blir lite mer CCWS över det hela. Med varierande förutsättningar men samma deltagare och samma mål.
Blomman vore en given succé i detta program
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det är inget om.
FIA sa från början nej till att bygga en chikan. Charlie Whiting och hans team nsåg det osäkert, banfunktionärerna ansåg det osäkert, banansvarig ansåg det osäkert och Max Mosley ansåg att han hade fullt förtroende för Charlie Whitings omdöme.
Michelinstallen, med McLaren och Renault i spetsen, förordade en chikan och fick nio stall att skriva på ett papper där de alla förordade en chikan. Det tionde stallet ansåg att det inte var varken ett enskild stall eller alla stalls beslut att ta utan att det beslutet låg hos FIA.
FIA sa nej.
Hur svårt kan det egentligen vara?
Förhoppningarna om att ett lopp skulle kuna genomföras grusades i samma sekund som Michelin inte hade några däck som klarade av banan. Då var det kört, helt enkelt.
FIA sa från början nej till att bygga en chikan. Charlie Whiting och hans team nsåg det osäkert, banfunktionärerna ansåg det osäkert, banansvarig ansåg det osäkert och Max Mosley ansåg att han hade fullt förtroende för Charlie Whitings omdöme.
Michelinstallen, med McLaren och Renault i spetsen, förordade en chikan och fick nio stall att skriva på ett papper där de alla förordade en chikan. Det tionde stallet ansåg att det inte var varken ett enskild stall eller alla stalls beslut att ta utan att det beslutet låg hos FIA.
FIA sa nej.
Hur svårt kan det egentligen vara?
Förhoppningarna om att ett lopp skulle kuna genomföras grusades i samma sekund som Michelin inte hade några däck som klarade av banan. Då var det kört, helt enkelt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Tydligen - prestige och dumhet sätter stopp för klart tänkandeRazor skrev:Oändligt, verkar det som...LuckyStrike1 skrev:Hur svårt kan det egentligen vara?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
...och bussen, cyklisterna och alla andra?Razor skrev:Som vad t ex? Att trafiken från torget på Scheelegatan har väjningsplikt genom högerregeln? Vilket bl a 100% av taxichaffisarna ignorerar.Jari skrev: Razor, du får gärna förklara för Gösta vad som gäller exempelvis när man kommer från låga nummer på Bergsgatan och kör ut på Scheelegatan för att han skall förstå.
torget på Scheelegatan förresten?
Låga nummer på Bergsgatan och ut på Scheelgatan passerar inget torg. Du måste mena Kungsholms torg?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Då kan du förklara varför det omvända gick bra i Brasilien året innan.LuckyStrike1 skrev:Det är inget om.
<snip>
Förhoppningarna om att ett lopp skulle kuna genomföras grusades i samma sekund som Michelin inte hade några däck som klarade av banan. Då var det kört, helt enkelt.
Allt som inte korrelerar med verkligheten kräver ett om, dvs en annorlunda verklighet än det som skett.
Ska vi gissa att högste Race Steward på Indy var Naziir Hoosein också?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Inget av stallen hade riktiga regndäck med sig till Sao Paolo det året.Jari skrev:Varför godkände alla stall panikändringar i reglerna när Ferrari inte hade med sig regndäck i Sao Paulo året innan och vi fick se en start som tog 13 varv bakom säkerhetsbilen?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Som Razor sa: Inget stall hade riktiga regndäck med sig till Interlagos 2003.
Det pga av de korkade reglerna om bara en typ av regndäck - vilket gjorde att alla tog med sig intermediates.
Vad har det med saken att göra?
Den enda likheten jag ser är att FIA följde reglerna på både Interlagos och Indianapolis - och båda gångerna gjorde det i säkerhetens intresse.
Att starta loppet i spöregn när inga stall hade riktiga regndäck med sig, eller att bygga upp en temporär chikan timmarna före loppet var båda livsfarliga, idiotiska lösningar FIA klokt nog avstod från.
Bra - eftersom vi ju knappast vill se en massa svåra krascher.
Det pga av de korkade reglerna om bara en typ av regndäck - vilket gjorde att alla tog med sig intermediates.
Vad har det med saken att göra?
Den enda likheten jag ser är att FIA följde reglerna på både Interlagos och Indianapolis - och båda gångerna gjorde det i säkerhetens intresse.
Att starta loppet i spöregn när inga stall hade riktiga regndäck med sig, eller att bygga upp en temporär chikan timmarna före loppet var båda livsfarliga, idiotiska lösningar FIA klokt nog avstod från.
Bra - eftersom vi ju knappast vill se en massa svåra krascher.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Så har inte jag sett det. Enligt det jag hört och läst var det bara Bridgestone som hade intermediates med sig.Razor skrev:Inget av stallen hade riktiga regndäck med sig till Sao Paolo det året.Jari skrev:Varför godkände alla stall panikändringar i reglerna när Ferrari inte hade med sig regndäck i Sao Paulo året innan och vi fick se en start som tog 13 varv bakom säkerhetsbilen?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
På vilket sätt har högerreglen i korsningen Bergsgatan/Scheelegatan med Indy -05 att göra?Jari skrev:Razor, du får gärna förklara för Gösta vad som gäller exempelvis när man kommer från låga nummer på Bergsgatan och kör ut på Scheelegatan för att han skall förstå.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Men så var det inte... däremot så var Michelins intermediates mer lika vanliga regndäck än vad Bridgestones däck var, men inte ens Michelindäcken höll måttet den gången.Jari skrev:Så har inte jag sett det. Enligt det jag hört och läst var det bara Bridgestone som hade intermediates med sig.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ett citat att spara!Gösta skrev:
I detta fall är det jag som är dum
Om Jari, Du och Blomman skall bli populärare helgunderhållning än K1 så måste du dock inleda lite mer aggresivt. Kanske bjuda in Enzo som speciell gäst? Där finns aggressioner och inte är de speciellt gömda heller.
En god start för en skåning kan vara ett halvdussin Oskars surtrömmingsfileer på en dubbel tunnbrödsmacka, med lök, skivad kokt potatis och västerbottenost på. Sköljes ned med Sundsvalls Taffel och Norrlands Guld. Kan du sedan under en ljudlig och illaluktande surströmmningsrap formulera några dräpande ord om idiot, veto, finnpajsare, fyllkörare och kartingtidslögnare så ger det en klart bra start med ett antal poängs ledning. Kan behövas då en deltävling i en äkta surströmmingsfest är alkoholintaget och den ronden förlorar nog Gözta. Men eftersom få håller med Jari i särskilt mycket så kan en partisk kommentator i form av Blomman säkert ge några extrapoäng.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Är detta vad du minns av sanningen eller kan du styrka detta på något sätt?Razor skrev:Men så var det inte... däremot så var Michelins intermediates mer lika vanliga regndäck än vad Bridgestones däck var, men inte ens Michelindäcken höll måttet den gången.Jari skrev:Så har inte jag sett det. Enligt det jag hört och läst var det bara Bridgestone som hade intermediates med sig.
Jag hävdar att Michelins däck hade gått att köra på från start, men man accepterade "av säkerhetshänsyn" att starta bakom säkerhetsbilen. (Läs också in, med hänsyn till Bridgestones undermåliga däck)
Det var dock väldigt blött och traditionsenligt samlar Interlagos upp vatten på en del ställen (man har gjort vissa förändringar härvidlag till i år) och flera bilar åkte också av. Men vi har också sett blötare lopp än så starta som vanligt.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Jag håller mig till svartsoppa, gås och spettekaka. Den 11´te november är det dax igen.AndersF1 skrev:Ett citat att spara!Gösta skrev:
I detta fall är det jag som är dum
Om Jari, Du och Blomman skall bli populärare helgunderhållning än K1 så måste du dock inleda lite mer aggresivt. Kanske bjuda in Enzo som speciell gäst? Där finns aggressioner och inte är de speciellt gömda heller.
En god start för en skåning kan vara ett halvdussin Oskars surtrömmingsfileer på en dubbel tunnbrödsmacka, med lök, skivad kokt potatis och västerbottenost på. Sköljes ned med Sundsvalls Taffel och Norrlands Guld. Kan du sedan under en ljudlig och illaluktande surströmmningsrap formulera några dräpande ord om idiot, veto, finnpajsare, fyllkörare och kartingtidslögnare så ger det en klart bra start med ett antal poängs ledning. Kan behövas då en deltävling i en äkta surströmmingsfest är alkoholintaget och den ronden förlorar nog Gözta. Men eftersom få håller med Jari i särskilt mycket så kan en partisk kommentator i form av Blomman säkert ge några extrapoäng.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Ok Gösta, då tar vi det från början så alla hänger med:
De enskilt största orsaken till att Michelinstallen inte kom till start på Indy i år var att Michelin inte hade med sig däck som var säkra nog att köras på.
Resten är politik, då ett race hade kunnat genomföras med de däck som fanns tillhanda men att man inte kunde komma överens om hur det loppet skulle gå till.
Majoriteten av dem som fanns på plats hade kunnat tänkt sig att köra med en chikan.
Ferrari var inte en av dem
Bra så?
Hur många hatinlägg får jag nu, kan man ju undra?
De enskilt största orsaken till att Michelinstallen inte kom till start på Indy i år var att Michelin inte hade med sig däck som var säkra nog att köras på.
Resten är politik, då ett race hade kunnat genomföras med de däck som fanns tillhanda men att man inte kunde komma överens om hur det loppet skulle gå till.
Majoriteten av dem som fanns på plats hade kunnat tänkt sig att köra med en chikan.
Ferrari var inte en av dem
Bra så?
Hur många hatinlägg får jag nu, kan man ju undra?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden