Monza närmar sig...

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

bilpojke#1 skrev:Förstår inte antipatin emot Kimi Räikkönen.
Det gör jag.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Razor skrev:
bilpojke#1 skrev:Förstår inte antipatin emot Kimi Räikkönen.
Det gör jag.
Javisst gör du det.
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Spelar f-n i mig ingen roll vilken topic man än väljer att läsa på detta forum.

Alla handlar om vilken sopa Kimi är.

Ni är såå j-la tröttsamma... Med denna sandlådenivå på forumet så känns det som att det enda vettiga att göra är att logga ut för evigt.

Man blir bara förbannad i onödan. Så, morsning på er, kan inte säga att det varit ett nöje...
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Du menar att Kimi får samma sort skit som t ex Schumacher, Montoya eller Villeneuve har fått de senaste åren?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Snabb replik innan jag tar "Permanent Vacation".

Det är lika illa att vara oresonlig mot Schumi, Montoya eller nån annan, ska man kritisera så bör man ha fog för detta

Jag har t.ex. själv hoppat på Monty när det varit befogat, men tagit honom i försvar av samma anledning.

Exempelvis tyckte jag att Turkiet-incidenten var helt och hållet Monteiros fel och denna helg visade Monty mästartakter, dock gör han märkliga fadäser emellanåt och då får han skit därefter.

Äras den som äras bör.

Men det finns en klick här som piskar upp hatiska stämningar mot en viss förare, det gör mig illamående.

Vänta er inget mer svar från mig, för nu ÄR det Go-natt. :zz:
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tiresias skrev:
minna skrev: Trots lämnad handikapp säger jag dubbelt McLaren. Dubbelt Ferrari kan det bara bli om resten parkerar. :dance2:
Tja, Ferrari har väl tagit sisådär 20 dubbelsegrar sen McLaren tog sin senaste 8)
Jaaa, nu senast på Indianapolis.
Undrar varför alla vill ha pengarna tillbaks efter det där loppet...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

FZ skrev:Spelar f-n i mig ingen roll vilken topic man än väljer att läsa på detta forum.

Ni är såå j-la tröttsamma... Med denna sandlådenivå på forumet så känns det som att det enda vettiga att göra är att logga ut för evigt.
Exakt! Detta forum är i desperat behov av en moderator.
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

FZ skrev:Snabb replik innan jag tar "Permanent Vacation".

Det är lika illa att vara oresonlig mot Schumi, Montoya eller nån annan, ska man kritisera så bör man ha fog för detta

Jag har t.ex. själv hoppat på Monty när det varit befogat, men tagit honom i försvar av samma anledning.

Exempelvis tyckte jag att Turkiet-incidenten var helt och hållet Monteiros fel och denna helg visade Monty mästartakter, dock gör han märkliga fadäser emellanåt och då får han skit därefter.

Äras den som äras bör.

Men det finns en klick här som piskar upp hatiska stämningar mot en viss förare, det gör mig illamående.

Ja, alltså jag förstår det inte riktigt. Det är som om de träffat Kimi Räikkönen personligen och blivit illa behandlade.
Det är så...
...obalanserat...

Stanna kvar och skapa balans FZ.
Innan detta forum kantrar...
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag förstår FZ med flera. Men jag hoppas att FZ blir kvar. Det är tröttsamt att läsa samma skräp om och om igen... i precis alla trådar.

Nu är jag dock pessmistisk och tror inte att varken stämningen eller jargongen, på forumet kommer att förändras.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

FZ skrev:Spelar f-n i mig ingen roll vilken topic man än väljer att läsa på detta forum.

Man blir bara förbannad i onödan. Så, morsning på er, kan inte säga att det varit ett nöje...
Om du läser den andra hälften av inläggen så handlar de om vilken sopa MS är... men det anser du väl är korrekt och stör dig inte på det!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Geer

Inlägg av Geer »

EnzoF1 skrev:

Om du läser den andra hälften av inläggen så handlar de om vilken sopa MS är... men det anser du väl är korrekt och stör dig inte på det!
Vilken tråd Enzo ? Har räknat i denna och ett par till. Långt från hälften här.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Cuscino skrev:

Exakt! Detta forum är i desperat behov av en moderator.
Det går att vara sin egen moderator också, eller filter rättare sagt. Varför svarar ni Enzo hela tiden? Han har väl knappt skrivit ett vettigt inlägg i F1-forumet och verkar ha kommit över en tidigare orm-aktig medlems automatiska inläggsmaskin som sprutar ur sig samma drapa gång på gång på gång, men med viss justering vad det gäller hatobjekt...
Övriga Kimi-kritiska, som Razor, Lucy, Eua Rouge, o.s.v., är väl inte mer oresonliga än vad andra är emot Schumacher, Montoya, etc., eller för all del vad forumets alla blinda Kimilovers är i sina hyllningar?
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Lovers kan jag bara tycka om. Att man har sin hjälte är ju bara fint. Men det här dissandet är ju bara så...så...
...taffligt.
minna

Inlägg av minna »

Inget fel med att älska........

:puss:
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Precisely honey...
Geer

Inlägg av Geer »

För att återgå till ämnet Monza.

Jag tycker att Pizzonia gjorde en bra insats. Två korta test (få varv) på lördagen, kvala först och sluta 7:a. :clap:
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Håller med. Pizzonia är ruggigt bra.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Som sagt, en klick medlemmar inkl. dissar Kimi mer eller mindre och en annan klick går i taket över detta. Vad de andra verkar glömma är att det finns precis likadana inlägg fast med en annan mottagare, nämligen MS. Ser ni Ferrarifansen gnälla på samma sätt, nej!

Så länge pajkastningen fortgår från ena hållet så får man räkna med, och acceptera, att det kommer från andra hållet också.

Denna förbannade skenhelighet från vissa gör mig riktigt förbannad. Jag själv vet ju att jag inte tar F1 på särskilt stort allvar utan mest gillar att slänga in brandfacklor för att göra finnpajsarna riktigt upprörda. Men en bra klick av det blåvita gänget verkar ju onekligen har privata problem med detta.

Bemöt andra som ni vill bli bemötta själva. Jag har bara de senaste dagarna sett t.ex. AndersF1 skriva nedsättande och i sammanhanget onödiga inlägg riktade mot MS och Ferrari, men här sätter han sig på höga hästar.

Jag har inga problem med att man dissar de förare och stall man inte håller på, självklart ska man få göra det. Men hur kan man i nästa mening gnälla på att andra gör likadant?

Att jag sedan tycker Kimi är grymt överskattad måste jag väl få tycka utan att få min person kritiserad jämt och ständigt.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
Tiresias skrev:
minna skrev: Trots lämnad handikapp säger jag dubbelt McLaren. Dubbelt Ferrari kan det bara bli om resten parkerar. :dance2:
Tja, Ferrari har väl tagit sisådär 20 dubbelsegrar sen McLaren tog sin senaste 8)
De vill ha sina pengar tillbaka för att bl.a. McLaren var för fega för att ställa upp! Knappast för att Ferrari och de andra hade guts nog att genomföra loppet. Har du totalt missat vad det handlade om?

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Sedan vill jag svara AndersF1 med följande:

jag hade t.ex. inte skrivit ett enda inlägg i denna topic innan du dragit upp Kimis ev. bakfylla före loppet etc etc...

Och ändå anklagar du mig?

Känns som ganska oschysst tycker jag! Uppenbarligen ingick inte mycket studier i logik och konsekvens i din doktorsutbildning - nåt för det svenska utbildningssystemet att tänka på framöver. Obs! Det är självklart inte ditt fel, du kan inte rå för det! ;) :D

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

EnzoF1 skrev:De vill ha sina pengar tillbaka för att bl.a. McLaren var för fega för att ställa upp! Knappast för att Ferrari och de andra hade guts nog att genomföra loppet.

Har du totalt missat vad det handlade om?
Du verkar definitivt gjort det.

Det handlade om att Michelin inte kunde leverera däck som höll för påfrestningarna från Indy´s dosering.

Ferrari, Jordan och Minardi kör på Bridgestone som fungerade där, men det verkar du ha missat eller så struntar du bara i fakta när det passar dig.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:
EnzoF1 skrev:De vill ha sina pengar tillbaka för att bl.a. McLaren var för fega för att ställa upp! Knappast för att Ferrari och de andra hade guts nog att genomföra loppet.

Har du totalt missat vad det handlade om?
Du verkar definitivt gjort det.

Det handlade om att Michelin inte kunde leverera däck som höll för påfrestningarna från Indy´s dosering.

Ferrari, Jordan och Minardi kör på Bridgestone som fungerade där, men det verkar du ha missat eller så struntar du bara i fakta när det passar dig.

Nej, Jari antyder att det är Ferraris fel att folk vill ha sina pengar tillbaka. Jag är fullt medveten om att det är Michelin och resp. stall som var orsaken!

För övrigt höll däcken bra om man körde långsammare. Det finns inte ett däck idag som håller en hel rejsdistans om man pressar skiten ur det (ja det ska vara Rubens hockeypuckar då).

Men jag har fattat tillräckligt för att veta att Michelin och bl.a. McLaren hade mer skuld i det än Ferrari och Bridgestone.

Användarens profilbild
PC:

EnzoF1 skrev:För övrigt höll däcken bra om man körde långsammare. Det finns inte ett däck idag som håller en hel rejsdistans om man pressar skiten ur det (ja det ska vara Rubens hockeypuckar då).
Du struntar fortfarande i fakta.

Slitaget var inte problemet på Indy, det var sidorna på däcken som pressades ihop av det höga trycket från banan.

För övrigt verkardet som om du borde titta på bilorientering eller nåt liknande i stället för F1. Där har man en idealtid att hålla sig till, inte köra för långsamt men inte heller för fort...
Nalle spik

Inlägg av Nalle spik »

EnzoF1 skrev:För övrigt höll däcken bra om man körde långsammare. Det finns inte ett däck idag som håller en hel rejsdistans om man pressar skiten ur det (ja det ska vara Rubens hockeypuckar då).

Slitaget var inte problemet på Indy, det var sidorna på däcken som pressades ihop av det höga trycket från banan.

För övrigt verkardet som om du borde titta på bilorientering eller nåt liknande i stället för F1. Där har man en idealtid att hålla sig till, inte köra för långsamt men inte heller för fort...
Nu är det väl så att det är däcken som trycks mot banan och inte banan som trycks mot däcken.

OBS! Din tes kan ev besannas i jordbävningsutsatta områden.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Och detta var alltså Ferraris fel menar du?

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Enzo - du verkar ha missförstått.

Indy.fiaskot är endast en parts fel, om det nu är så viktigt att dra fram skuldrågan, och det är Michelin.

FIA:s senat friade samtliga inblandade stall, och la skulden helt vid Michelin.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
PC:

Nalle Spik. Jag formulerar om mig...

En bil som körs rakt fram eller i kurva UTAN dosering trycks inte ner mot banan annat än av downforce skapat av vingar och till viss del kaross, breoende på utformning givetvis.

En bil som körs på kraftig dosering trycks dessutom ner av centrifugalkraften, vilket på Indy stressade de klena Michelin däcken över gränsen.

Kraftvektorn från banan riktat mot bilen kallas centripetalkraft.

Jag tror nog att detta inte var okänt för dig, men vill du medvetet göra dig löjlig, så...
Användarens profilbild
PC:

EnzoF1 skrev: Och detta var alltså Ferraris fel menar du?
Du verkar ha svårt att hålla isär saker och ting (och personer).

När har JAG påstått eller menat att det var Ferraris fel?
Nalle spik

Inlägg av Nalle spik »

PC: skrev:Nalle Spik. Jag formulerar om mig...

En bil som körs rakt fram eller i kurva UTAN dosering trycks inte ner mot banan annat än av downforce skapat av vingar och till viss del kaross, breoende på utformning givetvis.

En bil som körs på kraftig dosering trycks dessutom ner av centrifugalkraften, vilket på Indy stressade de klena Michelin däcken över gränsen.

Jag tror nog att detta inte var okänt för dig, men vill du medvetet göra dig löjlig, så...
Jag fattar inte ett skit av dina fina ord, men jag lägger gärna in en rolig kommentar om du vill, dvs gör mig medvetet löjlig enligt ditt förmenande.
Användarens profilbild
PC:

Nalle spik skrev:

Jag fattar inte ett skit av dina fina ord, men jag lägger gärna in en rolig kommentar om du vill, dvs gör mig medvetet löjlig enligt ditt förmenande.
Om du inte förstår vad som skrivs, hur kan du överhuvudtaget då kommentera detta?

Men visst, du vill vara pajas och det är väl OK, så då fäster jag inte någon större vikt vad du säger i fortsättningen.

För övrigt tror jag att det finns klotterplank på forumet...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

EnzoF1 skrev: Och detta var alltså Ferraris fel menar du?
Du verkar ha svårt att hålla isär saker och ting (och personer).

När har JAG påstått eller menat att det var Ferraris fel?
Men du, jag gav mig in i denna debatt för att det antyddes att det var Ferraris fel. Sedan svarade du på mitt inlägg och här är vi nu...

Jag säger inte att du påstått detta, jag frågar om du anser det, eftersom upphovsmannen till detta verkar anse det?

Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

EnzoF1 skrev:
Jag själv vet ju att jag inte tar F1 på särskilt stort allvar utan mest gillar att slänga in brandfacklor för att göra finnpajsarna riktigt upprörda.

Jag har inga problem med att man dissar de förare och stall man inte håller på, självklart ska man få göra det.
Ja visst ska man få dissa lite. Speciellt om det sker på ett fyndigt vis, och då någon förare/mekaniker/stallchef gjort sig förtjänt av en kommentar ifrån oss tevetittare/forumaktivister. Men detta tröttsamma, negativa totalt, uddlösa och heltigenom faktabefriade spekulerandet/provocerandet/attackerandet har enligt min mening gått över styr på detta forum.
Det vilar något tvångsmässigt över det.

Oavsett man ger sig på Ferrari/McLaren eller ngt annat stall.
Rätta mig om jag har fel, men vi har väl ändå F1 som ett gemensamt intresse. Vi delar väl en passion för racing!
Det är väl därför vi hänger här mellan (och under) loppen.
För att fundera och spekulera. Tillsammans.
Under värdiga former.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

EnzoF1 skrev:
Bemöt andra som ni vill bli bemötta själva. Jag har bara de senaste dagarna sett t.ex. AndersF1 skriva nedsättande och i sammanhanget onödiga inlägg riktade mot MS och Ferrari, men här sätter han sig på höga hästar.
Vadå höga hästar? Jag har aldrig hotat med att lämna forumet för att det är usel stämning och taskiga inlägg, utan konstaterar bara att Kimi-fansen kan minska antalet inlägg som de retar sig på betydligt genom att filtrera dina inlägg, som den senaste tiden verkar ske med ormmänniskans automatiska inläggsmaskin, med hatobjektet omställt till Kimi och en viss dämpning på personangreppen. :) Men responsen verkar ju god, så varför inte...

Nedsättande angrepp på [Schumacher] och Ferrari är för övrigt aldrig onödiga. 8)
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Gå ut på parkeringen och gör upp, pojkar...
Nalle spik

Inlägg av Nalle spik »

Nalle spik skrev:

Om du inte förstår vad som skrivs, hur kan du överhuvudtaget då kommentera detta?

Men visst, du vill vara pajas och det är väl OK, så då fäster jag inte någon större vikt vad du säger i fortsättningen.

För övrigt tror jag att det finns klotterplank på forumet...
Ditt svar var ett högtravande poänglöst dravel i vilket du kallar mig löjlig av någon outgrundlig anledning. Om du vill söka bekräftelse på min bekostnad så bjuder jag på det.

Nu vet alla att du är en totalt humorbefriad besservisser, vilket inte var min poäng att bevisa ursprungligen då den insikten inte fanns vid tillfället ifråga.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:
Tiresias skrev: Tja, Ferrari har väl tagit sisådär 20 dubbelsegrar sen McLaren tog sin senaste 8)
De vill ha sina pengar tillbaka för att bl.a. McLaren var för fega för att ställa upp! Knappast för att Ferrari och de andra hade guts nog att genomföra loppet. Har du totalt missat vad det handlade om?
Det är den här typen av uttalanden som gör att vi kallar dig enfaldig och okunnig.
Det var inte McLaren som hade problem utan Michelin. De riskerade skadestånd om de medvetet riskerat sina förares liv och det gällde alla Michelinstall.
Med lite nya erfarenheter i backspegeln kan Williams chassikonstruktion faktiskt ha orsakat även dessa haverier, precis som i Turkiet.
DESSUTOM!!! Bridgestone visste att den nya uppfrästa ytan i den bankade kurvan ugjorde nya påfrestningar på däcken, men berättade inte detta för någon.
Man undanhöll information som faktiskt var en allvarlig säkerhetsrisk.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Precis som Williams chassiinställningar orsakade däckshaverierna i Turkiet, orsakade McLarens inställningar enligt Ron Dennis, Dupasiuer och Whitmarsh McLarens däcksproblem på Monza - något även Renualts Pat symonds trodde.

Indy var ett Michelinproblem, med Michelins skuld och där stallen inte hade något annat val än att inte köra - tyvärr.

Turkiet och Monza problem som mer hade med Williams resp. McLaren att göra.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev: Nej, Jari antyder att det är Ferraris fel att folk vill ha sina pengar tillbaka. Jag är fullt medveten om att det är Michelin och resp. stall som var orsaken!

För övrigt höll däcken bra om man körde långsammare. Det finns inte ett däck idag som håller en hel rejsdistans om man pressar skiten ur det (ja det ska vara Rubens hockeypuckar då).

Men jag har fattat tillräckligt för att veta att Michelin och bl.a. McLaren hade mer skuld i det än Ferrari och Bridgestone.
Jag har hört att du lägger såna här åsikter i min mun och jag uppmanar dig en gång för alla att ge fan i det.
Jag har aldrig antytt annat än att förslag som att dessa stall skulle köra långsammare i ett F1-lopp är bland det mest idiotiska jag någonsin hört och att Ferrari i praktiken faktiskt hindrade ett race från att genomföras.

Visst, de vann ju sin sista dubbelseger, men trots att Ferrari är F1 var ingen i publiken glad över resultatet.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Precis som Williams chassiinställningar orsakade däckshaverierna i Turkiet, orsakade McLarens inställningar enligt Ron Dennis, Dupasiuer och Whitmarsh McLarens däcksproblem på Monza - något även Renualts Pat symonds trodde.

Indy var ett Michelinproblem, med Michelins skuld och där stallen inte hade något annat val än att inte köra - tyvärr.

Turkiet och Monza problem som mer hade med Williams resp. McLaren att göra.
Ja, McLaren har medgett ett inställningsfel på Monza.
I samband med Indy visste man inte att Williams chassi hade en förmåga att ha sönder däcken.
Tomas_Boden

Inlägg av Tomas_Boden »

Hmm, jag tycker det var lite fånigt att inte alla genomförde loppet, vi talar ju ändå racing.. Sätt upp en chikan eller nåt när sånt här inträffar..
Gösta

Inlägg av Gösta »

Tomas_Boden skrev:Hmm, jag tycker det var lite fånigt att inte alla genomförde loppet, vi talar ju ändå racing.. Sätt upp en chikan eller nåt när sånt här inträffar..
Av vilken anledning då???? :o

Är det inte bättre att de stall som schabblar tejpar igen halva airboxen? Varför skall schabbel gynnas och förbredelse missgynnas? :o
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
PC:

Nalle Spik.

I mitt första inlägg fanns ingen "von Oben"-attityd. Bara direkta repliker på Enzos argumentering.

Sen la du dig i och skulle göra dig rolig på min bekostnad, med en ganska löjlig kommentar.

Förväntar du dig att jag skall låta bli att svara på det då?

Jag förstår inte heller varför det inte finns en poäng med att klargöra vad jag menar, då det står tydligt att du inte förstod.
Senast redigerad av PC: den tis sep 06, 2005 14:25, redigerad totalt 1 gång.
Tomas_Boden

Inlägg av Tomas_Boden »

Nja vet inte, jag tycker bara det.. Jag pratar om all uppståndelse om däcken alltså. Det hade väl pratats om att sätta upp en chikan eller 2 för att få ner farten när inte alla däcken var 100 %.. Jag tycker bara att de kunnat köra på, istället för att ställa in och riskera att F1 aldrig får köras i USA igen...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tomas_Boden skrev:Nja vet inte, jag tycker bara det.. Jag pratar om all uppståndelse om däcken alltså. Det hade väl pratats om att sätta upp en chikan eller 2 för att få ner farten när inte alla däcken var 100 %.. Jag tycker bara att de kunnat köra på, istället för att ställa in och riskera att F1 aldrig får köras i USA igen...
F1 kommer köras i USA även i fortsättningen och ingen vill ha någons liv på sitt samvete om de nu faktiskt ändå blivit varnade.
Användarens profilbild
PC:

Det verkar farligare att vistas här än på Stureplan en lördagskväll... :D
Tomas_Boden

Inlägg av Tomas_Boden »

Ja det kommer väl köras där igen förhoppningsvis!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

...och i och med det riskera miljonbelopp i böter för att riskera människoliv?
McLaren och deras samarbetspartners var väl för helvet ännu mer och bättre förberedda för även det av årets lopp?
Det var, och läs nu jävligt noga en gång till: DÄCKSTILLVERKAREN MICHELIN som inte visste det Bridgestone visste om beläggningen i kurva 13, eller vad den nu heter.

Ditt sätt att skylla skiten på Ron börjar gå mig på nerverna. det är varken han eller hans nerdrogade (?) chaufförer som bygger däcken och jag är helt övertygad om att både Kimi och Juan Pablo hade kört om de fått.
Den delen av hela diskussionen är så fruktansvärt onödig och pekar på den okunskap som trots allt fortfarande präglar dina inlägg.

Kan vi inte bara hålla oss till de faktiska omständigheterna är det ju ingen vits att diskutera alls.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:...och i och med det riskera miljonbelopp i böter för att riskera människoliv?
McLaren och deras samarbetspartners var väl för helvet ännu mer och bättre förberedda för även det av årets lopp?
Det var, och läs nu jävligt noga en gång till: DÄCKSTILLVERKAREN MICHELIN som inte visste det Bridgestone visste om beläggningen i kurva 13, eller vad den nu heter.

Ditt sätt att skylla skiten på Ron börjar gå mig på nerverna. det är varken han eller hans nerdrogade (?) chaufförer som bygger däcken och jag är helt övertygad om att både Kimi och Juan Pablo hade kört om de fått.
Den delen av hela diskussionen är så fruktansvärt onödig och pekar på den okunskap som trots allt fortfarande präglar dina inlägg.

Kan vi inte bara hålla oss till de faktiska omständigheterna är det ju ingen vits att diskutera alls.
Fakta:
Michelins däck fungerade inte i full racingfart enligt Michellin.
Stallen som kör med Michelins däck hade ingen fungerande upsättning däck med sig.
Bridgestones däch fungerade som förväntat.
Stallen erbjöds att köra med reducerad fart med fartövervakning av FIA
Stallen föreslog en chickan i stora böjen, FIA avslog denna begäran.
Michellinstallen kom till formationsvarvet för att slippa böter men valde att inte köra.

Vad av detta är inte sant? Vad har Ferari med detta att göra???
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta, det finns en hel del luckor i din sammanfattning. Varför avslog stallen att köra med reducerad fart?
Varför avslogs begäran om chikanen?
Varför fanns Max Mosley inte ens på plats under förhandlingarna?
Vem lade sitt veto mot vad?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hejdå Enzo! :wave: