Snabba svar nu då!!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Eau Rouge skrev:
minna skrev:Idag
:puss:
Just det, håller med om att Kimi bjöd på pajasuppvisning, när han först körde slut på däcken och sedan snurrade. :lol:
M Schumacher körde ju också av idag. Så dom var väl lika usla idag.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jag glömde denna, när Kimi prövar gräsklippar-egenskaperna på sin Mac.
Bild
Ferrari.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Sami skrev:M Schumacher körde ju också av idag. Så dom var väl lika usla idag.
Va han?
Ferrari.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Eau Rouge skrev:
Men inte lika många gånger som Kimi!
Jaså? Jag fick det till precis lika.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Kan du berätta vilka du syftar på?
Ferrari.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag råkade se att MS redan nu har betydligt fler poäng än vad Kimi lyckades skrapa ihop under hela förra säsongen. Nåt att ha i åtanke när ni dissar Schumi.

Men kontentan är väl detta: När Schumi har material att ta WDC så gör han det också - Kimi gör det inte. Det är det som skiljer mästare från såna som man sedan inte kommer ihåg namnet på! Jag för min del kan inte räkna upp de som kommit tvåa de senaste 20 åren...

Synd bara att Montoya inte fått lite mer uppbackning. Jag tror han mycket väl kunnat vara och utmana om titeln annars. Få se om pappa Ron lärt sig vilken korg han ska lägga äggen i till nästa säsong...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Eau Rouge skrev:Kan du berätta vilka du syftar på?
1. Den där fighten med Trulli.
2. Mot slutet körda han av banan när han försökte kriga till sig en åttonde plats och slutade tia.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Sami skrev:1. Den där fighten med Trulli.
2. Mot slutet körda han av banan när han försökte kriga till sig en åttonde plats och slutade tia.
Okej, jag har inte sett den sista "incidenten" med Button. Men Schumi körde i.a.f av banan när han krigade för en framsjuten placering, vilket Kimi inte gjorde vid ialla fall ett tillfälle.
Ferrari.
GMD

Inlägg av GMD »

Eau Rouge skrev:
Okej, jag har inte sett den sista "incidenten" med Button. Men Schumi körde i.a.f av banan när han krigade för en framsjuten placering, vilket Kimi inte gjorde vid ialla fall ett tillfälle.
Vilken av dem var inte det?
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Dessutom har Kimi fler:

1. Snurrningen.
2. Fighten med Alonso i första sväng.
3. Körde sönder däcket, vilket resulterade i en bredsladd ut i gruset i Lesmo 1.
Ferrari.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

3. Schumacher fuskade ett bra tag innan han släppte Trulli förbi sig igen.

Se det blev tre på Schmumacher också.
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Eau Rouge skrev:Jag glömde denna, när Kimi prövar gräsklippar-egenskaperna på sin Mac.
Bild
Jaa, det är bara att beundra!
Vilket lopp han gjorde!

Det är på samma gång komiskt att se Ferrari dras med avdankade gamla föredettingar till förare. Dom måste snabbt få in lite yngre talanger om dom ska fortsätta i F1. Är dom tvungna att ha kvar hakan ett år till pga kontraktet? stackare!!! Det borde ju vara möjligt att förpassa honom till att testköra nån fiat och få in lite nya förmågor som kan köra bil i stället. Helt otroligt vilken nolla han har blivit!!! Snacka om att leva på gamla meriter! Han presterar ju inte ett skit längre! Att starta 6:a och sluta på 10:onde... slagen av Massa!!! :D :down: :down: :down:
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Mr T skrev:Snacka om att leva på gamla meriter! Han presterar ju inte ett skit längre!

Nej men han har presterat bra resultat förut, vilket Kimi aldrig har gjort eller kommer att göra. :lol:
Senast redigerad av Eau Rouge den sön sep 04, 2005 21:04, redigerad totalt 1 gång.
Ferrari.
Användarens profilbild
oznE

Inlägg av oznE »

[quote="EnzoF1"]Jag råkade se att MS redan nu har betydligt fler poäng än vad Kimi lyckades skrapa ihop under hela förra säsongen. Nåt att ha i åtanke när ni dissar Schumi.
quote]

Vad spelar det för roll?!? :o

Du jämför Kimi´s säsong 04 med Schumacher´s säsong 05, 2 helt olika saker, nya bilar och nya lopp och poäng. Varför ska man ha det i åtanke när man dissar Schumi??.

Jag kommer iaf inte ha det.
Hoppas du skriver fler såna där roliga inlägg.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Sami skrev:3. Schumacher fuskade ett bra tag innan han släppte Trulli förbi sig igen.

Eeeeee, förstår inte riktigt vad du menar, men du får gärna förklara.
Ferrari.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

GMD skrev:
Eau Rouge skrev:
Vilken av dem var inte det?
Ja dels snurrningen och dels däcket.
Ferrari.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Eau Rouge skrev:
Sami skrev:3. Schumacher fuskade ett bra tag innan han släppte Trulli förbi sig igen.

Eeeeee, förstår inte riktigt vad du menar, men du får gärna förklara.
Tycker du inte fusk är pajasaktigt? Det tycker i alla fall jag. Betydligt värre än en avåkning.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Sami skrev:Tycker du inte fusk är pajasaktigt? Det tycker i alla fall jag. Betydligt värre än en avåkning.
Jo, men jag undrade på vilket sätt han fuskade när han låg framför Trulli??
Ferrari.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Eau Rouge skrev:
Sami skrev:Tycker du inte fusk är pajasaktigt? Det tycker i alla fall jag. Betydligt värre än en avåkning.
Jo, men jag undrade på vilket sätt han fuskade när han låg framför Trulli??
På alla sätt!
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Alltså har du inget vettigt svar på dina påståenden?
Ferrari.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Eau Rouge skrev:Alltså har du inget vettigt svar på dina påståenden?
Såg du inte loppet? I fall du mot all förmodan gjorde det, så såg du väl själv vad han pyssla med.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Nej, säger jag ju, kan inte du förklara vad han gjorde som var fuskigt eller oschysst framför Trulli.
Ferrari.
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Han fuskade inte bara NÄR han låg framför men han fuskade för att komma framför och därmed fuskade han i samma ögonblick som han genade och det inbegriper position både bakom, vid sidan om och framför. Tur stallet berättade för honom att han borde backa av innan han eventuellt fick några sura ord om det även om de säkert inte hade gett honom något straff på stället. Det hade däremot varit surt i pressen och det är ju värre för sådana glassare som Ferrari.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Okej, men då leder Kimi med fyra misstag, för när han brände över gräset i första sväng så var han förbi Alonso en stund, alltså fusk.
Ferrari.
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Jepp en stund men inte tre, fyra varv...
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Så idag har vi kommit fram till att;

-Räkan är snabbare och tar bättre hand om sitt material än Monty för han får bättre "utdelning"

-Schumi och Kimi är klantskallar.

Slutdiskuterat för mig idag. Sov Sött..
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Eau Rouge skrev:Okej, men då leder Kimi med fyra misstag, för när han brände över gräset i första sväng så var han förbi Alonso en stund, alltså fusk.
Men snälla du. Räikkönen släppte platsen till Alonso direkt. Varför kan inte Schumacher göra samma sak?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Kuopio skrev:Så idag har vi kommit fram till att;

-Räkan är snabbare och tar bättre hand om sitt material än Monty för han får bättre "utdelning".
Nej, det har vi inte
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
PS

Inlägg av PS »

Ni säger att Schumi gjorde fel som genade i chikanen när han körde förbi Trulli. Nåväl, Schumacher gav åtminstone tillbaka positionen igen enligt gällande regler.

Alonso sade däremot på presskonferensen att Kimis omkörning var oschysst, eftersom Kimi inte släppte efter tillräckligt mycket efter att ha genat i första chikanen. Alltså, det som Kimi tjänade i första chikanen räckte för att få tillräckligt bra drag fram till andra chikanen där Kimi sedan körde förbi. Lite oschysst av Kimi får jag nog hålla med om.
Q. You had an interesting little time with Kimi didn't you, on about lap 20?

FA: Yes, I went out of the pits and he was behind me. I tried to stop him as much as I could, but again I had this problem with front tyres so I was very, very slow in one part. It was good because he was going slowly too, but it was very easy to overtake me, so he did it in the end.

Q. And you went across the kerbs with him as well didn't you?

FA: Yeah, I think he was a little bit unfair in the overtaking manoeuvre as he cut the first chicane and then he let me pass to recover the position because it was not fair what he did, but not enough because he was really in the tow and tried to overtake me into turn four. It was a little bit of a strange manoeuvre.

Q. So where did he overtake you exactly?

FA: Turn four.

Q. Which is the?

FA: Second chicane. Thanks to cutting the first chicane as well.
minna

Inlägg av minna »

Eau Rouge skrev:
minna skrev:Idag
Just det, håller med om att Kimi bjöd på pajasuppvisning, när han först körde slut på däcken och sedan snurrade. :lol:
Läs inlägget en gång till.

"usel förare"? Turkiet 2005 är ännu ett i raden bevis att Schmacker är en överskattad förare. "

Mitt svar var på din fråga " Det var ett jävla tjat om Turkiet 2005, kom med fler exempel istället "

Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
minna

Inlägg av minna »

Eau Rouge skrev:
Va han?
Nej, det var han inte. Kimi kom 4:a, Fiat gubben 10:a
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

oznE skrev:
EnzoF1 skrev:Jag råkade se att MS redan nu har betydligt fler poäng än vad Kimi lyckades skrapa ihop under hela förra säsongen. Nåt att ha i åtanke när ni dissar Schumi.
quote]

Vad spelar det för roll?!? :o

Du jämför Kimi´s säsong 04 med Schumacher´s säsong 05, 2 helt olika saker, nya bilar och nya lopp och poäng. Varför ska man ha det i åtanke när man dissar Schumi??.

Jag kommer iaf inte ha det.
Hoppas du skriver fler såna där roliga inlägg.
Jag tycker man ska bedöma förare för deras sammanlagda prestationer och inte för enstaka tillfällen. Annars blir ju testen att man inte är bättre än sitt senaste lopp sann. I så fall är ju JPM, Fisico och Alonso bättre förare än Kimi, eller hur? Och vad kan man inte säga om Mika Häkkinen? Större klåpare än han har väl knappast setts...

Jag vet att Kimiälskarna har lite egna villkor för betygssättning av förare, dvs det räcker att vara finne och ha ett namn som börjar på K och slutar på imi för att anses vara bäst. Jag själv anser att det är samlade prestationer som spelar roll. Då jämnar man ut ev. tillfälliga svackor i form och material.

Eller för att fatta mig kort: 7 WDC smäller högre än 5 GP-vinster en säsong. Och det är inte att undra på att Kimi själv är tveksam till huruvida han har en sist i F1 om några år... alla har ju inte livstidserbjudanden och är den mest eftertraktade föraren som MS ju är...

Puss på er. Jag har nog ännu roligare åt era inlägg... det är humor!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

minna skrev:
Eau Rouge skrev:
Va han?
Eller: Kimi kastade bort ett världsmästerskap igår! Känns som en större förlust än att komma 10...

Dessutom är det uslare att komma 4 i årets McLaren än 10 i årets Ferrari. Gårdagens McLaren räckte till vinst med bäste förare, men gårdagens Ferrari bara till 10 plats med bäste förare. Alltså gjorde MS en bättre förarprestation igår än Kimi.

Egentligen borde jag inte retas, jag vet att det svider långt in i den finska själen varje gång bluffen Kimi avslöjas. Det kan inte vara lätt att se hur JPM snurrar upp Kimi på läktaren varje gång han inte bromsas av mystiska stallorder... På ett sätt är det synd att Kimi inte kunde prestera bättre igår för jag hade gärna sett JPM få en "move over" i hörlurarna på sista varvet...

Geer

Inlägg av Geer »

EnzoF1 skrev:
minna skrev:
Eau Rouge skrev: Va han?
Eller: Kimi kastade bort ett världsmästerskap igår! Känns som en större förlust än att komma 10...

Dessutom är det uslare att komma 4 i årets McLaren än 10 i årets Ferrari. Gårdagens McLaren räckte till vinst med bäste förare, men gårdagens Ferrari bara till 10 plats med bäste förare. Alltså gjorde MS en bättre förarprestation igår än Kimi.

Egentligen borde jag inte retas, jag vet att det svider långt in i den finska själen varje gång bluffen Kimi avslöjas. Det kan inte vara lätt att se hur JPM snurrar upp Kimi på läktaren varje gång han inte bromsas av mystiska stallorder... På ett sätt är det synd att Kimi inte kunde prestera bättre igår för jag hade gärna sett JPM få en "move over" i hörlurarna på sista varvet...
Kan bara hålla med. Ferrari med Schumacher är mycket bättre en McLaren med Kimi i år. Hela Ferrari teamet var så nöjda med prestationen i går medans McLaren var otroligt missnöjd med sin prestation. Ferraripubliken hyllade Schumacher efter loppet medans McLaren publiken var så besvikna på Kimis prestation. Syntes tydlig på hängande huvuden igår och framgår av den tyska pressen idag. Klart att Kimi var uslare en Schumacher igår.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Geer skrev:
EnzoF1 skrev:
minna skrev: Nej, det var han inte. Kimi kom 4:a, Fiat gubben 10:a

Kan bara hålla med. Ferrari med Schumacher är mycket bättre en McLaren med Kimi i år. Hela Ferrari teamet var så nöjda med prestationen i går medans McLaren var otroligt missnöjd med sin prestation. Ferraripubliken hyllade Schumacher efter loppet medans McLaren publiken var så besvikna på Kimis prestation. Syntes tydlig på hängande huvuden igår och framgår av den tyska pressen idag. Klart att Kimi var uslare en Schumacher igår.
Det är inte det vi pratar om. Jag menar att McLarenkärran uppenbarligen höll att vinna med igår. Kimi gjorde inte det. Dock höll Ferrarin till en tiondeplats och det lyckades MS med. Mördande logik kallas detta! ;)

GMD

Inlägg av GMD »

EnzoF1 skrev:
minna skrev:
Eau Rouge skrev: Va han?
Det gjorde Schumacher också. Han var matematiskt med i kampen fram till igår.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

GMD skrev:
EnzoF1 skrev:
minna skrev: Nej, det var han inte. Kimi kom 4:a, Fiat gubben 10:a
Med skillnaden att han inte hade material till att vinna, vilket Kimi bevisligen hade (om nu Montoya inte har en bättre bil).

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det var ingen som såg varifrån Kimi startade då?
Klart han förväntas vinna därifrån och inte hans stallkamrat ifrån pole?
Eller hans värste antagonist och VM-ledaren både individuellt och i WCC-ledande bilen som startade från andra plats?

Hade Kimi sluppit byta motor till kvalet kanske det sett annorlunda ut.
Vad Schumi och Ferrari gjort fel inför denna säsong kan man väl bara lasta Schumi för, för det är väl hans förtjänst att Ferrari är så dålig just nu?
Det måste det väl kanske vara med tanke på att det var hans förtjänst att den var så bra några år tidigare.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
oznE

Inlägg av oznE »

EnzoF1 skrev:
GMD skrev:
EnzoF1 skrev: Eller: Kimi kastade bort ett världsmästerskap igår! Känns som en större förlust än att komma 10...
Med skillnaden att han inte hade material till att vinna, vilket Kimi bevisligen hade (om nu Montoya inte har en bättre bil).

Så om Ferrari inte har matarial iår när dom ligger 58p bakom Renault jämfört med dom senaste åren, som förra året kom BAR 143p efter, alltså har inget stall förutom Ferrari haft material dom senaste 5 åren? Så du menar att Schumi har fått 5 uppkörda???
Eller vad vill lilla gubben få fram med det inlägget?
Geer

Inlägg av Geer »

EnzoF1 skrev:
Geer skrev:
EnzoF1 skrev: Eller: Kimi kastade bort ett världsmästerskap igår! Känns som en större förlust än att komma 10...

Det är inte det vi pratar om. Jag menar att McLarenkärran uppenbarligen höll att vinna med igår. Kimi gjorde inte det. Dock höll Ferrarin till en tiondeplats och det lyckades MS med. Mördande logik kallas detta! ;)
Är det därför media hyllar Schumacher idag och tycker att Kimi underpresterande? Schumacher gjorde sitt livs lopp, satsade stenhårt, och tog en sensationell 10:e plats. Kimi startade 11, gjorde 1 stopp mer en sitt ordinarie för bränsle, och slutade 4:a. Vilken uppenbart låg prestation av Kimi. Jag håller med, han var betydligt sämre förare en Schumacher på banan igår. Vilken BLUFF :smash:
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Sami skrev:Men snälla du. Räikkönen släppte platsen till Alonso direkt. Varför kan inte Schumacher göra samma sak?
Enligt Alonso själv så sa han att Kröken inte gjorde det speciellt lätt för honom att ta tillbaka positionen, vilket resulterade i att Kröken hade bättre drag ur första kurvan och kunde därför ta Alonso in i andra sväng. Men Alonso har säkert fel.
Ferrari.
Geer

Inlägg av Geer »

Eau Rouge skrev:
Sami skrev:Men snälla du. Räikkönen släppte platsen till Alonso direkt. Varför kan inte Schumacher göra samma sak?
Enligt Alonso själv så sa han att Kröken inte gjorde det speciellt lätt för honom att ta tillbaka positionen, vilket resulterade i att Kröken hade bättre drag ur första kurvan och kunde därför ta Alonso in i andra sväng. Men Alonso har säkert fel.
Både Kimi och Schumacher återlämnade platsen dom tog genom att gena.
Därmed har INGEN av dom gjort något fel.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Nej, men Kimi släppte inte Alonso på schysst sätt (enligt Alonso), så att Kröken kunde dra fördel av detta sedan lätt passera i andra kurvan.
Ferrari.
Geer

Inlägg av Geer »

Eau Rouge skrev:Nej, men Kimi släppte inte Alonso på schysst sätt (enligt Alonso), så att Kröken kunde dra fördel av detta sedan lätt passera i andra kurvan.
Eller också körde Alonso inte om på ett smart sätt. Eller kanske Kimi släppte Alonso på ett begåvat sätt :hmm:

Tycker du att Kimi var oschysst och borde få straff för att han gjorde omkörningen ? Det tyckte tydligen inte tävlingsledningen.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Har jag påstått att jag tyckte Kimi borde få en bestraffning, jag bara berättar vad Alonso sa.
Ferrari.
Geer

Inlägg av Geer »

Eau Rouge skrev:Har jag påstått att jag tyckte Kimi borde få en bestraffning, jag bara berättar vad Alonso sa.
Har jag påstått att du påstått att Kimi borde få bestraffning ?
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Har jag påstått att du har påstått att jag har påstått att Kimi borde få en bestraffning?
Ferrari.
Geer

Inlägg av Geer »

Eau Rouge skrev:Har jag påstått att du har påstått att jag har påstått att Kimi borde få en bestraffning?
Ja det har du. Jag frågade om du tyckte han skall ha straff. Då svarade du. Har jag påstått att....
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Nej, för jag har inte påstått någonting om att han borde bestraffas!
Ferrari.
Geer

Inlägg av Geer »

Eau Rouge skrev:Nej, för jag har inte påstått någonting om att han borde bestraffas!
Förstår att du vill inte svara på frågan.