JAAAAAAAAAAA
-
JAAAAAAAAAAA
Ja nu är det räddat!!
Hoppas det blir Åke Unger som kommenterar
http://expressen.se/ego/c_2/index.jsp?a=428292
Hoppas det blir Åke Unger som kommenterar
http://expressen.se/ego/c_2/index.jsp?a=428292
Lite äldre, lite långsammare
-
-
Jag ber till de högre makterna att det inte blir tv3/viasat som får F1.
Då blir det med säkerhet fler reklamavbrott än det redan idiotiska avbrottet mitt i som tv4 företar sig.
Ända fördelen som jag ser det skulle vara att man ev slipper de dryga komentatorerna på tv4 men och andra sidan så kan man ju undra vilka alternativ det finns
Då blir det med säkerhet fler reklamavbrott än det redan idiotiska avbrottet mitt i som tv4 företar sig.
Ända fördelen som jag ser det skulle vara att man ev slipper de dryga komentatorerna på tv4 men och andra sidan så kan man ju undra vilka alternativ det finns
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
-
-
-
-
-
Hur menar du? Jag tycker mycket bra om Eurosport! Saknar dock Janne Tromark som komentator, har inte hört av honom på ett tag!Du gillar alltså inte alls Eurosport???
Om viasat tar över så ser jag risken att de kommer att lägga den på nån av deras obskyra sportkanaler.
Rikard Persson som tar över STCC har fattat att såna evenemang skall sändas på enkla,rikstäckande ickereklamfinansierade kanaler.
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=23818
-
Eftersom Eurosport är en reklamfinansierad kanal som avbryter alla lopp de sänder för reklam flera gånger under ett lopp - det borde du ju starkt ogilla och därmed inte titta på???? Det är rätt många reklamavbrott också under varje lopp de sänder (WTCC, Champ Car, MotoGP o.s.v)Lövet skrev:Hur menar du? Jag tycker mycket bra om Eurosport! Saknar dock Janne Tromark som komentator, har inte hört av honom på ett tag!Du gillar alltså inte alls Eurosport???
Om viasat tar över så ser jag risken att de kommer att lägga den på nån av deras obskyra sportkanaler.
Rikard Persson som tar över STCC har fattat att såna evenemang skall sändas på enkla,rikstäckande ickereklamfinansierade kanaler.
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=23818
Kan för övrigt meddela att antalet reklamavbrott under loppen i Viasats sändningar av STCC, NASCAR och IRL är lika med noll.
Och Bernies bolag tillåter inte att TV-bolag sänder F1-loppen i kanaler med starkt begränsad spridning - som Viasat Sport. Viasat måste förbinda sig att sända loppen i TV3.
Fan vad alla är pessimister
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Fan vad alla är pessimister
Nu skall du inte ta det så
Det är ju mycket möjligt så att Bernie inte tillåter att det sänds på detta sätt (viasatsport) och då är det väl frid och fröjd.
Vad jag menade var ju att om de hade lagt det på Viasatsport1 (som de gjorde med STCC) så kan du ju inte få enbart den kanalen utan du måste ha deras guldpaket osv.
Sen har de en jolmig eftersändning i ZTV för pöbeln som inte har de paketet.
Du ser hur det har gått med tittarsiffrorna
"För fem år sedan drog STCC regelbundet 600.000 tittare i SvT innan tittarskaran mer än halverades med kanalbytet till TV4. Och förändringen till Viasat i år innebar ytterligare en halvering av antalet tittare."
Men håller de sig till tv3 och det inte blir en massa reklamavbrott så är det väl ok
-
Halveringen av tittare av STCC kan nog lika gärna bero på att serien numera är bra ointressant jämfört med för fem år sen med Super Touring bilar då det var världens största standardvagnsserie .... Startfältet halverades ju nästan de sista åren.
Viasats sändningar av STCC är mycket bättre än SVT:s annars: direktsändning, loppen i helhet. Alla kval, studioprogram, intervjuer ....
SVT erbjöd väl mest 30 minuters Race ...? och senare lite i direktsänding i 24:an?
Så förklaringen till det tittarraset är nog mest att STCC för fem år sen och idag är två helt vitt skilda saker. Publiksiffrorna på plats har också fallit väldigt mycket jämfört med för fem år sen.
Viasat sänder för övrigt loppen i sin helhet i efterhand i Z-TV och TV3.
Och som sagt: de får inte sända loppen direkt i Viasat Sport. Det måste gå i åtminstone Z-TV men det räcker nog inte heller - det måste bli TV3. Och med tanke på hur pass mycket pengar det kostar att sända F1, så är det nog inte intresserade av att lägga det i en kanal få har tillgång till även om de hade tillstånd att göra det ....
Viasats sändningar av STCC är mycket bättre än SVT:s annars: direktsändning, loppen i helhet. Alla kval, studioprogram, intervjuer ....
SVT erbjöd väl mest 30 minuters Race ...? och senare lite i direktsänding i 24:an?
Så förklaringen till det tittarraset är nog mest att STCC för fem år sen och idag är två helt vitt skilda saker. Publiksiffrorna på plats har också fallit väldigt mycket jämfört med för fem år sen.
Viasat sänder för övrigt loppen i sin helhet i efterhand i Z-TV och TV3.
Och som sagt: de får inte sända loppen direkt i Viasat Sport. Det måste gå i åtminstone Z-TV men det räcker nog inte heller - det måste bli TV3. Och med tanke på hur pass mycket pengar det kostar att sända F1, så är det nog inte intresserade av att lägga det i en kanal få har tillgång till även om de hade tillstånd att göra det ....
-
-
Nja, halverat startfält? Vilka skulle ha försvunnit mer än Seat? Och i gengäld kom ju Merca till!
Och att publiksiffrorna på plats skulle ha sjunkit vet jag inte om jag vill hålla med om.
Nu har jag ju inga siffror på papper för att styrka mitt antagande om publiken på plats men du har kanske sätt nån undersökning publicerad?
Och att publiksiffrorna på plats skulle ha sjunkit vet jag inte om jag vill hålla med om.
Nu har jag ju inga siffror på papper för att styrka mitt antagande om publiken på plats men du har kanske sätt nån undersökning publicerad?
-
De siffror STCC själva publicerar, som är ganska kraftigt överskattade, visar även de på en minskning.
Jämför startfältet med antal bilar 2000 mot i år .... och tänk då också på att bilarna inte alls är lika häftiga efter att Super Touring reglementet skrotades.
Nissans, Hondas och SEAT:s fabriksstall försvann. Chrysler försvann, de körde med 1-2 bilar. Opel hade ett fabriksteam, med två bilar tror jag det var.
Förutom Audis och BMW:s fabriksstall rullade det ett par privatstall med Audi resp. BMW-bilar.
Jag har för mig att det 2000 var 22 stycken tävlande stall - i år är det väl 14 stall, varav flera med bara en bil?
Jämför startfältet med antal bilar 2000 mot i år .... och tänk då också på att bilarna inte alls är lika häftiga efter att Super Touring reglementet skrotades.
Nissans, Hondas och SEAT:s fabriksstall försvann. Chrysler försvann, de körde med 1-2 bilar. Opel hade ett fabriksteam, med två bilar tror jag det var.
Förutom Audis och BMW:s fabriksstall rullade det ett par privatstall med Audi resp. BMW-bilar.
Jag har för mig att det 2000 var 22 stycken tävlande stall - i år är det väl 14 stall, varav flera med bara en bil?
-
-
Inte jag... jag tror att det här kan bli bra, bara Blomman och Eje följer med.LuckyStrike1 skrev:Fan vad alla är pessimister
Jag tror t o m att det kan bli mer F1 i rutan på det här sättet; Viasat har ju visat att de är intresserade av att visa motorsport och jag ser det väl inte som helt omöjligt att de visar mer än kval och lopp.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Nej faan här är man inte pessimist, det kan väl inte bli sämre. TV4 har ju i stort sett "bara" visat loppen och ibland kvalet. Men inget försnack som i Danmark t.ex. där jag har för mig det är Viasat som står för det hela.
Nä jag tror nog att det blir bättre i det stora hela, det är väl bara det här med reklamavbrotten som kan irritera. Men de kanske kan tänka till lite där med och göra som i Tyskland, visa en liten ruta med loppet samtidigt som reklamen visas.
Nej TV4 har gjort sitt och jag är inte ett dugg lessen för det. De kan hålla på med sina lek och skitprogram istället.
Nä jag tror nog att det blir bättre i det stora hela, det är väl bara det här med reklamavbrotten som kan irritera. Men de kanske kan tänka till lite där med och göra som i Tyskland, visa en liten ruta med loppet samtidigt som reklamen visas.
Nej TV4 har gjort sitt och jag är inte ett dugg lessen för det. De kan hålla på med sina lek och skitprogram istället.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
-
Skit och piss och riktigt jävla uselt.
Av de jag känner så är det _nästan_ bara de med kabel-TV som har TV3. Varken min mor, bror, svärföräldrar eller svägerska har TV3, så då får det bli F1-fritt de helger jag råkar besöka dem.
Nu lär F1-intresset i Sverige sjunka drastiskt och eftersom rikstidningarna tenderar att skriva om de sporter som har bra tittarsiffror lär motorsportsbevakningen följa efter och därmed sänks motorsportintresset ytterligare, liksom det dör ut bland sponsorer.
Se bara på STCC, det spelar inte ett dugg roll hur bra producerat det är eller hur mycket de sänder så länge det går i en kanal som knappt någon har tillgång till. Det är för tusan bättre tillgänglighet för SLC, som åtminstone går i Viasatsport 1.
/Realisten
Av de jag känner så är det _nästan_ bara de med kabel-TV som har TV3. Varken min mor, bror, svärföräldrar eller svägerska har TV3, så då får det bli F1-fritt de helger jag råkar besöka dem.
Nu lär F1-intresset i Sverige sjunka drastiskt och eftersom rikstidningarna tenderar att skriva om de sporter som har bra tittarsiffror lär motorsportsbevakningen följa efter och därmed sänks motorsportintresset ytterligare, liksom det dör ut bland sponsorer.
Se bara på STCC, det spelar inte ett dugg roll hur bra producerat det är eller hur mycket de sänder så länge det går i en kanal som knappt någon har tillgång till. Det är för tusan bättre tillgänglighet för SLC, som åtminstone går i Viasatsport 1.
/Realisten
-
Menar du att det är fler som har Viasat Sport 1 än TV3 ....??????????AndersF1 skrev:Det är för tusan bättre tillgänglighet för SLC, som åtminstone går i Viasatsport 1.
/Realisten
-
-
-
- Utvisad
Jag tror Anders menar att det är fler som kan se SLC än STCC...LuckyStrike1 skrev:Menar du att det är fler som har Viasat Sport 1 än TV3 ....??????????AndersF1 skrev:Det är för tusan bättre tillgänglighet för SLC, som åtminstone går i Viasatsport 1.
/Realisten
Det verkar som ett Boxerpaket med en liten mottagare är en lösning för Dr ¤F1, det är ju en portabel lösning och då kan han se TV3 och Ztv. Jag hade själv ett sådant abonnemang en gång i tiden - nu har jag bara mottagaren kvar utan kort, men jag får väl teckna ett till kort så småningom...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
klart nu..... Det blir Lasse Kinch och Glenn Hysén som tar F1 sändningarna i trean. PA Gullö blir depåreporter....
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nej, det är för att en av mina hundar såg ut ungefär som seriefiguren Razor, från den eminenta serien Assar.Jacob skrev:jag vet att detta är off topic men Razor kallar Du Dig för det för att Du jobbar med rakning??
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Razor skrev:Nej, det är för att en av mina hundar såg ut ungefär som seriefiguren Razor, från den eminenta serien Assar.Jacob skrev:jag vet att detta är off topic men Razor kallar Du Dig för det för att Du jobbar med rakning??
Jaja, men du har ju inget skägg
-
-
-
-
-
-
-
-
Kåt på golf?
Är det hans lystna blicka på puttern eller bilen du tänker på?
Har han avslöjats i prekära situationer med en driver?
Kör han med trä?
Frågorna är intrikata
Är det hans lystna blicka på puttern eller bilen du tänker på?
Har han avslöjats i prekära situationer med en driver?
Kör han med trä?
Frågorna är intrikata
-
-
På golf och fundersamma krönikor är han bra
Nu undrar vi nog alla vems fel det egentligen är att du inte gillar golf ...
Jag är nog böjd att säga att det inte är fel att inte gilla golf.
Nu undrar vi nog alla vems fel det egentligen är att du inte gillar golf ...
Jag är nog böjd att säga att det inte är fel att inte gilla golf.
-
-