Om det nu är sant Kvällstidningarna har en otrolig förmåga att tolka och förvränga
Alonso har guts han!
Nu kommer Kimi med stor sannolikhet att bryta minst två av de återstående loppen så det blir nog inget problem. Kimi har inte tagit poäng tre lopp i rad i år...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Först får man en massa segrar uppköra (typ MS 1994 FA 2005) sen när dom andra får en nästan lika bra bil som ovanstående (DH 1994 KR 2005) så skiter det ner sig och tar till desperata lösningar..
Kört av folk som jag kan komma ihåg lite snabbt (vi tar dem som har VM titlar)
Prost på senna Japan 1989
Senna på Prost Japan 1990
Mansell på Senna Portugal 1989
Hill på Schumi Silverston 1995 (men det var bara rätt)
Hunt på Andretti 1977
Mika Häkkinen hade ju något spel i starten 1994 kommer inte ihåg vilket lopp men han ramade nästan allt som fanns
Nelson Piquet tog Patrese i monaco 1985
Detta är inte bara race incitenter utan riktiga rammningar som jag ser det. Så att det bara finns 1 förare (MS) som gör sådant håller inte men jag kan villigt erkänna att han toppar den listan ÖVERLÄGSET men vad gör det han toppar ju allt annat också!!
grandprix.com skriver att man kommer att tvingas byta motorn i Kimis bil innan loppet, men inga andra rapporterar om det.
Inte så förvånande om det är sant kanske - motorerna är utsatta för höga påfrestninar på Monza, och om det stämmer att Kimi varvar motorerna mer än de andra förarna i stallet så är det ju klrat att grejerna slits ...
Vi får väl se
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Om man kör snabbast av alla runt en bana - borde man då inte ha högst medelhastighet och därmed också högst medelvarv?
Och desot högre varvtal, desto högre påfrestningar på en motor.
Fråga bara 42-åringen som varvade ur Forzas SLC-bil på Mantorps långa raka i våras ....
Och är det enbart världens otur och endast tillfällighet som gör att Kimi byter motorer som andra byter racingoveraller? Jag tror inte på tillfälligheter i F1.
Jag tror för övirgt att de la Rosa vet mer än Eje
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
LuckyStrike1 skrev:Om man kör snabbast av alla runt en bana - borde man då inte ha högst medelhastighet och därmed också högst medelvarv?
Och desot högre varvtal, desto högre påfrestningar på en motor.
Fråga bara 42-åringen som varvade ur Forzas SLC-bil på Mantorps långa raka i våras ....
Och är det enbart världens otur och endast tillfällighet som gör att Kimi byter motorer som andra byter racingoveraller? Jag tror inte på tillfälligheter i F1.
Jag tror för övirgt att de la Rosa vet mer än Eje
Hög medelhastighet är inte samma som högt varvtal.
Man kan tex bromsa sent för att få en bra medelhastighet.
Jari skrev:Jag säger som Eje, Mika och några till som "kanske" har lite bättre koll än du och Enzo.
Japp, jag säger som Mika som i min signatur!
En förare kan kanske inte övervarva en motor, men självklart påverkar förarens körstil slitaget. Tänk dig en ytterlighet att ligga med fullgas på ettans växel i 70 varv. Det sliter självklart mer... Att nöta på varvtalsstopp sliter mer. Mer vibrationer från kerbskörningar sliter mer...
Detta är självklarheter för dem med minsta möjliga kunskaper om mekanik. Jag vet som sagt vad Jaris körförmåga är värd och hans insikter om F1, motorer och bilar är ju lika med noll så i detta fall vågar jag påstå att en förare mycket väl kan påverka slitaget! Om Kimi enligt uppgift varvar sin motor högre så sliter det mer. Men ni finnpajsare kan ju fortsätta bjäbba om otur - sanningen är snarare den att Kimi behöver mer effekt för att se bättre ut än han är och ibland funkar det - men priset är att han aldrig blir WDC!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
LuckyStrike1 skrev:Om man kör snabbast av alla runt en bana - borde man då inte ha högst medelhastighet och därmed också högst medelvarv?
Och desot högre varvtal, desto högre påfrestningar på en motor.
Fråga bara 42-åringen som varvade ur Forzas SLC-bil på Mantorps långa raka i våras ....
Och är det enbart världens otur och endast tillfällighet som gör att Kimi byter motorer som andra byter racingoveraller? Jag tror inte på tillfälligheter i F1.
Jag tror för övirgt att de la Rosa vet mer än Eje
Hög medelhastighet är inte samma som högt varvtal.
Man kan tex bromsa sent för att få en bra medelhastighet.
Vilket ökar risken för bromsplattor som i sin tur kan ge upphov till vibrationer som i sin tur knäcker framvagnen som i sin tur leder till brutet lopp - ergo: förarens fel!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Jari skrev:Jag säger som Eje, Mika och några till som "kanske" har lite bättre koll än du och Enzo.
Japp, jag säger som Mika som i min signatur!
En förare kan kanske inte övervarva en motor, men självklart påverkar förarens körstil slitaget. Tänk dig en ytterlighet att ligga med fullgas på ettans växel i 70 varv. Det sliter självklart mer... Att nöta på varvtalsstopp sliter mer. Mer vibrationer från kerbskörningar sliter mer...
Detta är självklarheter för dem med minsta möjliga kunskaper om mekanik. Jag vet som sagt vad Jaris körförmåga är värd och hans insikter om F1, motorer och bilar är ju lika med noll så i detta fall vågar jag påstå att en förare mycket väl kan påverka slitaget! Om Kimi enligt uppgift varvar sin motor högre så sliter det mer. Men ni finnpajsare kan ju fortsätta bjäbba om otur - sanningen är snarare den att Kimi behöver mer effekt för att se bättre ut än han är och ibland funkar det - men priset är att han aldrig blir WDC!
" ni finnpajsare ", kallar du det ödmjukhet.
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
Jari skrev:Jag säger som Eje, Mika och några till som "kanske" har lite bättre koll än du och Enzo.
Japp, jag säger som Mika som i min signatur!
En förare kan kanske inte övervarva en motor, men självklart påverkar förarens körstil slitaget. Tänk dig en ytterlighet att ligga med fullgas på ettans växel i 70 varv. Det sliter självklart mer... Att nöta på varvtalsstopp sliter mer. Mer vibrationer från kerbskörningar sliter mer...
Detta är självklarheter för dem med minsta möjliga kunskaper om mekanik. Jag vet som sagt vad Jaris körförmåga är värd och hans insikter om F1, motorer och bilar är ju lika med noll så i detta fall vågar jag påstå att en förare mycket väl kan påverka slitaget! Om Kimi enligt uppgift varvar sin motor högre så sliter det mer. Men ni finnpajsare kan ju fortsätta bjäbba om otur - sanningen är snarare den att Kimi behöver mer effekt för att se bättre ut än han är och ibland funkar det - men priset är att han aldrig blir WDC!
Det är kanske så att alla inte har "minsta möjliga kunskaper om mekanik"
Ross Brown 2/9 "Everyone can see Kimi is a fantastic driver"
Jari skrev:Jag säger som Eje, Mika och några till som "kanske" har lite bättre koll än du och Enzo.
Japp, jag säger som Mika som i min signatur!
En förare kan kanske inte övervarva en motor, men självklart påverkar förarens körstil slitaget. Tänk dig en ytterlighet att ligga med fullgas på ettans växel i 70 varv. Det sliter självklart mer... Att nöta på varvtalsstopp sliter mer. Mer vibrationer från kerbskörningar sliter mer...
Detta är självklarheter för dem med minsta möjliga kunskaper om mekanik. Jag vet som sagt vad Jaris körförmåga är värd och hans insikter om F1, motorer och bilar är ju lika med noll så i detta fall vågar jag påstå att en förare mycket väl kan påverka slitaget! Om Kimi enligt uppgift varvar sin motor högre så sliter det mer. Men ni finnpajsare kan ju fortsätta bjäbba om otur - sanningen är snarare den att Kimi behöver mer effekt för att se bättre ut än han är och ibland funkar det - men priset är att han aldrig blir WDC!
Det är kanske så att alla inte har "minsta möjliga kunskaper om mekanik"
Ross Brown 2/9 "Everyone can see Kimi is a fantastic driver"
Och på vilket sätt hänger dessa två saker ihop???
Kimi kan väl vara världens bästa förare och ändå belasta sitt material hårdare och pressa det över gränsen?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Jari skrev:Jag säger som Eje, Mika och några till som "kanske" har lite bättre koll än du och Enzo.
Japp, jag säger som Mika som i min signatur!
En förare kan kanske inte övervarva en motor, men självklart påverkar förarens körstil slitaget. Tänk dig en ytterlighet att ligga med fullgas på ettans växel i 70 varv. Det sliter självklart mer... Att nöta på varvtalsstopp sliter mer. Mer vibrationer från kerbskörningar sliter mer...
Detta är självklarheter för dem med minsta möjliga kunskaper om mekanik. Jag vet som sagt vad Jaris körförmåga är värd och hans insikter om F1, motorer och bilar är ju lika med noll så i detta fall vågar jag påstå att en förare mycket väl kan påverka slitaget! Om Kimi enligt uppgift varvar sin motor högre så sliter det mer. Men ni finnpajsare kan ju fortsätta bjäbba om otur - sanningen är snarare den att Kimi behöver mer effekt för att se bättre ut än han är och ibland funkar det - men priset är att han aldrig blir WDC!
" ni finnpajsare ", kallar du det ödmjukhet.
Nej!
Det är något ni förtjänat!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
EnzoF1 skrev:
Japp, jag säger som Mika som i min signatur!
En förare kan kanske inte övervarva en motor, men självklart påverkar förarens körstil slitaget. Tänk dig en ytterlighet att ligga med fullgas på ettans växel i 70 varv. Det sliter självklart mer... Att nöta på varvtalsstopp sliter mer. Mer vibrationer från kerbskörningar sliter mer...
Detta är självklarheter för dem med minsta möjliga kunskaper om mekanik. Jag vet som sagt vad Jaris körförmåga är värd och hans insikter om F1, motorer och bilar är ju lika med noll så i detta fall vågar jag påstå att en förare mycket väl kan påverka slitaget! Om Kimi enligt uppgift varvar sin motor högre så sliter det mer. Men ni finnpajsare kan ju fortsätta bjäbba om otur - sanningen är snarare den att Kimi behöver mer effekt för att se bättre ut än han är och ibland funkar det - men priset är att han aldrig blir WDC!
Det är kanske så att alla inte har "minsta möjliga kunskaper om mekanik"
Ross Brown 2/9 "Everyone can see Kimi is a fantastic driver"
Och på vilket sätt hänger dessa två saker ihop???
Kimi kan väl vara världens bästa förare och ändå belasta sitt material hårdare och pressa det över gränsen?
Damon Hill är helt klart en gentleman
han hade lite problem i trafik och med omköringar vilket han också kunde erkänna men fakta är att han körde skjortan av MS!
Det mest spännande med Damon Hill var att han passade så bra i hjälm. Hans ögon såg alltid såg vilda ut när han krängt på sig hjälmen och satt i bilen redo för att rejsa.
Jacob skrev:Mika Häkkinen hade ju något spel i starten 1994 kommer inte ihåg vilket lopp men han ramade nästan allt som fanns
Fan, det hade jag glömt helt. Men var det inte på Hockenheim? Och så var Martin Brundle med på ett hörn och så var tio bilar borta på första varvet? Fast nej, Brundle körde väl McLaren då, han var nog oskyldig. Hrmm.
Det var på Hockenheim Häkkinen hade ett spel, och lekte bowling så till den grad att han blev avstängd ett eller ett par lopp av FIA.
Aida samma år var doct också karambolage i starten, men jag vet inte om Häkkinen var i hetluften då också. Jag kommer ihåg hur Nicola Larini och Ayrton Senna promenerade från första kurvan och ingen av dem var särskilt imponerade.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Elva bilar var det visst, men Häkkinen var ju inte den enda boven.
At the start Berger took the lead from Alesi and a fast-starting Katayama. Behind there was chaos. Before the field even got to the first corner Andrea de Cesaris (Sauber) and a fast-starting Alex Zanardi (Lotus) collided in the midfield. The cars then took out the two Minardis of Pierluigi Martini and Michele Alboreto. As the field dived into the first turn Hakkinen and Blundell were on either side of Coulthard. The Scotsman was squeezed and had nowhere to go and so he hit Hakkinen and the McLaren-Peugeot spun in front of the pack while Blundell braked hard and was hit from behind by Irvine, punted into a spin and was then hit by Frentzen before bouncing back into Irvine again. Hakkinen, Blundell, Frentzen and Irvine all slid into the gravel trap, leaving Barrichello with no choice but to join them. Further back Johnny Herbert (Lotus) slowed when he saw what was happening ahead and he was then hit by Martin Brundle's McLaren. This spun Brundle across the road but he missed being hit by any other cars.