Monza måste sänka priserna...
-
- Varnad
Monza måste sänka priserna...
Monza har nu sänkt biljettpriserna med 15% för att öka intresset och publiktillströmningen. Saken underlättas inte av att Michael Schumacher sagt att en pallplats vore ett fantastiskt resultat.
Rekordet i publik i modern tid är från 2000, då över 160 000 löste biljetter till helgens evenemang. I fjol var tittarantalöet över helgen 117 000.
Rekordet i publik i modern tid är från 2000, då över 160 000 löste biljetter till helgens evenemang. I fjol var tittarantalöet över helgen 117 000.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
- Varnad
-
- Utvisad
-
-
-
-
-
- Utvisad
En rimlig tolkning är ju annars att det bara visar hur viktigt det är för F1 att Ferrari ligger i topp - annars kommer inte publiken.
Med andra ord: Utan Ferrari inget F1.
En viss kompensation blir det nog om Kimi väljer att supa på barerna runt omkring banan... men han kanske har egen sprit med sig.
En viss kompensation blir det nog om Kimi väljer att supa på barerna runt omkring banan... men han kanske har egen sprit med sig.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Jag trodde att det varit ett bra år publikmässigt över lag, trots att inte ferrari varit i topp. Förut har det ju klagats på att det var ointressanta race när Schumacher vann, vann, vann och vann.EnzoF1 skrev:En rimlig tolkning är ju annars att det bara visar hur viktigt det är för F1 att Ferrari ligger i topp - annars kommer inte publiken.
-
-
- Utvisad
Det är inte jag som säger att publiksiffrorna minskar..Geer skrev:Jag trodde att det varit ett bra år publikmässigt över lag, trots att inte ferrari varit i topp. Förut har det ju klagats på att det var ointressanta race när Schumacher vann, vann, vann och vann.EnzoF1 skrev:En rimlig tolkning är ju annars att det bara visar hur viktigt det är för F1 att Ferrari ligger i topp - annars kommer inte publiken.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
På Monza minskar de, överallt annars har det ökat.EnzoF1 skrev:Det är inte jag som säger att publiksiffrorna minskar..Geer skrev:Jag trodde att det varit ett bra år publikmässigt över lag, trots att inte ferrari varit i topp. Förut har det ju klagats på att det var ointressanta race när Schumacher vann, vann, vann och vann.EnzoF1 skrev:En rimlig tolkning är ju annars att det bara visar hur viktigt det är för F1 att Ferrari ligger i topp - annars kommer inte publiken.
-
Kanske. Är inte det en bra sak? Det fanns en tid då playboylivet och glamour var en stor del av F1. I dagens F1 är det få som klarar av rockstjärnelivet, dvs F1 är idag fyllt av nördiga idrottsmän och fjantar.Eau Rouge skrev:Vad har han dominerat, möjligtvis dominerar han i hur många koskenkorva man kan svepa på en minut.GMD skrev:Sedan Kimi började dominera F1 menar du? Och sedan Ferrari började härja runt i mittfältet...
Men om nu Kimi super så mycket som du vill påstå borde det då inte vara ännu mer imponerande att han kör så bra som han gör. Att han kan vara ute och supa varje kväll och ändå komma till banorna och köra skiten av till exempel Schumacher imponerar stort.
Kimi super hela tiden, men är konstant snabb. Schumacher super aldrig men kan ändå bara vara snabb någon gång då och då (när han väl kan hålla sig på banan dvs). Nu för tiden har jag till och med mer respekt för den tyska medelmåttans lillebror än vad jag har för honom. Han är iallafall delägare i en porrbutikskedja. Det är rock n' roll.
Ut med fjantarna från F1!
-
GMD skrev:Kanske. Är inte det en bra sak? Det fanns en tid då playboylivet och glamour var en stor del av F1. I dagens F1 är det få som klarar av rockstjärnelivet, dvs F1 är idag fyllt av nördiga idrottsmän och fjantar.Eau Rouge skrev:Vad har han dominerat, möjligtvis dominerar han i hur många koskenkorva man kan svepa på en minut.GMD skrev:Sedan Kimi började dominera F1 menar du? Och sedan Ferrari började härja runt i mittfältet...
Men om nu Kimi super så mycket som du vill påstå borde det då inte vara ännu mer imponerande att han kör så bra som han gör. Att han kan vara ute och supa varje kväll och ändå komma till banorna och köra skiten av till exempel Schumacher imponerar stort.
Kimi super hela tiden, men är konstant snabb. Schumacher super aldrig men kan ändå bara vara snabb någon gång då och då (när han väl kan hålla sig på banan dvs). Nu för tiden har jag till och med mer respekt för den tyska medelmåttans lillebror än vad jag har för honom. Han är iallafall delägare i en porrbutikskedja. Det är rock n' roll.
En sann expert har talat!
-
Nu är det ointressanta presskonferenser när Kimi mumlar, mumlar, mumlar och mumlarGeer skrev:Jag trodde att det varit ett bra år publikmässigt över lag, trots att inte ferrari varit i topp. Förut har det ju klagats på att det var ointressanta race när Schumacher vann, vann, vann och vann.EnzoF1 skrev:En rimlig tolkning är ju annars att det bara visar hur viktigt det är för F1 att Ferrari ligger i topp - annars kommer inte publiken.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Hade du samma respekt för Kimi förra året som du har för Schumacher i år?GMD skrev:Kanske. Är inte det en bra sak? Det fanns en tid då playboylivet och glamour var en stor del av F1. I dagens F1 är det få som klarar av rockstjärnelivet, dvs F1 är idag fyllt av nördiga idrottsmän och fjantar.
Ferrari.
-
Nå, nu har det ju inte varit någon publikkris i år på andra ställen än Italien....EnzoF1 skrev:En rimlig tolkning är ju annars att det bara visar hur viktigt det är för F1 att Ferrari ligger i topp - annars kommer inte publiken.
En rimlig tolkning är ju annars att det bara visar hur viktigt det är för F1 i Italien att Ferrari ligger i topp - annars kommer inte publiken i Italien.Med andra ord: Utan Ferrari inget F1 i Italien
-
-
Men det är lika mumligt. Bättre att läsa transcriptet efteråt. Det ger mer.Sami skrev:Jag tycker han blir bättre och bättre på det (att snacka under presskonferansen). Han är mer intressant än många andra numera.LuckyStrike1 skrev:
Nu är det ointressanta presskonferenser när Kimi mumlar, mumlar, mumlar och mumlar
-
-
Kimi, Juan Pablo och Jenson Button är i mitt tycke klart intressantast på presskonferenserna. Alonso ska med också. I en sport där den politiska korrektheten annars regerar.
Men så är det ju. Allt är superhemligt. Allt handlar om att "vi får se på racet imorgon, förhoppningsvis är vi kompetativa, we feel pretty confident osv.
I övrigt säger alla "obviously" alldeles för ofta.
Fast [Schumacher] har blivit softare efter varje säsong. Speciellt denna...
Men så är det ju. Allt är superhemligt. Allt handlar om att "vi får se på racet imorgon, förhoppningsvis är vi kompetativa, we feel pretty confident osv.
I övrigt säger alla "obviously" alldeles för ofta.
Fast [Schumacher] har blivit softare efter varje säsong. Speciellt denna...
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
-
Budo skrev:GMD skrev:Kanske. Är inte det en bra sak? Det fanns en tid då playboylivet och glamour var en stor del av F1. I dagens F1 är det få som klarar av rockstjärnelivet, dvs F1 är idag fyllt av nördiga idrottsmän och fjantar.Eau Rouge skrev: Vad har han dominerat, möjligtvis dominerar han i hur många koskenkorva man kan svepa på en minut.
En sann expert har talat!