Jahapp. Formel 1 på TV3 nästa....

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jepson

Jahapp. Formel 1 på TV3 nästa....

Inlägg av Jepson »

MTG: KÖPER SÄNDNINGSRÄTTIGHETER TILL FORMEL 1

STOCKHOLM (Direkt) MTG har tecknat ett avtal med Formula
One Management om sändningsrättigheterna till FIA Formula 1
World Championship. Avtalet ger MTG rätt att sända Formel ! i
Sverige och Norge under säsongerna 2006, 2007 och 2008.
Det skriver MTG i ett pressmeddelande.
Evenemanget kommer att sändas varje tävlingshelg på
Viasat-kanalerna TV3, ZTV och Viasat Sport./AA

#CODES T/MACRO N/MODERN TIMES GROUP I/SE0000412371 S/MEDIA C/MTG

DIREKT
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nästa stycke i pressmeddelandet är än mer intressant
Modern Times Group ger tittarna möjligheten att följa Formel 1 på närmre håll än någonsin tidigare. MTGs direktsändningar från huvudtävlingen på söndagar backas upp med sändningar från både kvalificerings- och träningsrundorna. Den första sändningen är planerad till starten av Formel 1-säsongen 2006, i mars från Australiens Grand Prix på Albert Park i Melbourne.
Alltså kommer det bli mer F1 i rutan, vilket jag tackar för :)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
MikeSolo

Inlägg av MikeSolo »

Men jag har ju Canal Digital! Jag har varken TV3, ZTV eller Viasat Sport. Vad ska jag göra nu???

Kommer F1 att sändas på någon annan kanal som distribueras av Canal Digital?
BlackhawkMTV

Inlägg av BlackhawkMTV »

Mycket konstigt då inte TV3 når den stora massan. Fan va snedd jag blir. Fattar inte hur dom kunde få det. Får väl titta på RTL fr om nästa år då. Man kan köpa en parabol och digital motagare för 990:- som tar in astra så ser man det på RTL och även fredags träning i repris på ZDF.
Användarens profilbild
Palle

Inlägg av Palle »

Kommer dom (TV3) ha samma upplägg med Formel 1 som dom har haft med Ishockey-VM, så är det nog spiken i kistan för Formel 1 i Sverige. Tyvärr... :cry:
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

Jag har tv3 och z genom kabeln i huset. Men tänk om dom (gud förbjude) bara sänder via viasatsport! Vilket mörker.
webrant

Inlägg av webrant »

det lär väl bli practice i viasat sport, kval på Z och racet på TV3
funkar för mig ivf :-)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Hood skrev:Jag har tv3 och z genom kabeln i huset. Men tänk om dom (gud förbjude) bara sänder via viasatsport! Vilket mörker.
Så lär det inte bli eftersom kontraktet lär stipulera att lopp och kval sänds i de större kanalerna, TV3 och/eller ZTV.
FOM kräver väl att lopp och kval sänds i kanaler med god täckning?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Vilken trist nyhet. Den som inte kan få in RTL också lär missa minst halva loppen pga reklambreak...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

RTL avbryter loppen för reklam.

Eurosport avbryter alla sina program med flera reklamavbrott i timmen.

Jag tycker det är ett positivt besked.

Det verkar som vi kommer att få se mer F1 i rutan: loppen, kvalen och träningarna. Kanske blir det också studioprogram som man hade i Viasat i Danmark där man hade både studio före och efter loppen samt kval, lopp och träningar direkt.

Och - inga reklamavbrott i loppen vad jag vill minnas. Det är mer än vad både RTL och Eurosport kan erbjuda.

Lysande - det enda som fattas nu är att Blomma och Eje följer med över. Då är jag själaglad. Annars är det trist.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

TV3. Jag bävar. Jag avskyr TV3!
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Jag tror det blir bra med tv3 och ZTV. Dagen produktion från tv4 bjuder ju knappast på något extra. Jag hoppas verkligen på nya kommentatorer också.

:up:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Är det spikat att loppen kommer att visa på TV3 och ZTV?
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Fp730a skrev:TV3. Jag bävar. Jag avskyr TV3!

Skit i att titta på det då Din bittra hök!

Jag säger bara att jag var självmordbenägen när ES slutade sända men efter några lopp så insåg jag att TV 4 funkade så varför skulle inte TV 3 funka??
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
BlackhawkMTV

Inlägg av BlackhawkMTV »

Dom kommer inte att funka. Dels för att dom inte når den stora massan av folk dels så är dom inkompetenta. Jag vägrar skaffa ett stort parabolpacket till. Tycker att det är för jävligt.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Varför kommer det inte att ufnka?

I Danmark gjorde Viasat det mycket bättre än vad TV4 nånsin har gjort?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

BlackhawkMTV skrev:Jag vägrar skaffa ett stort parabolpacket till. Tycker att det är för jävligt.
Nej, men skit i att titta på det då... your loss.

Jag tror att det här kan bli riktigt bra, bara de får bra kommentatorer (J & E).
TV3 och ZTV når väl i runda slängar 68% av TV-tittarna och det är väl ganska OK?

Äntligen!
SLC

Inlägg av SLC »

Razor skrev:
BlackhawkMTV skrev:Jag vägrar skaffa ett stort parabolpacket till. Tycker att det är för jävligt.

Jag tror att det här kan bli riktigt bra, bara de får bra kommentatorer (J & E).
TV3 och ZTV når väl i runda slängar 68% av TV-tittarna och det är väl ganska OK?
tror det blir riktigt bra....

Jag har Viasat och SLC sänder där.... och F1 lär väl locka in någon ny tittare på Viasat och då lär fler titta på SLC :up: :D
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

LuckyStrike1 skrev:Jag tycker det är ett positivt besked.

Det verkar som vi kommer att få se mer F1 i rutan: loppen, kvalen och träningarna. Kanske blir det också studioprogram som man hade i Viasat i Danmark där man hade både studio före och efter loppen samt kval, lopp och träningar direkt.

Och - inga reklamavbrott i loppen vad jag vill minnas. Det är mer än vad både RTL och Eurosport kan erbjuda.
Vi får hoppas att du får rätt - då blir jag också nöjd! Men det usla sätt TV3 sköter hockey-VM på antyder att det inte kommer bli nån höjdare...
Kristian Larsson

Inlägg av Kristian Larsson »

Viasat sänder ofta amerikansk racing live. Dessa sändningar håller hög kvalitét och dessutom är det amerikanska kommentatorer. Kan det möjligen vara ett koncept de överför till F1, att vi får ta del av tex de engelska F1-sändningarna?

Fredrik// Nästa år kan jag säga att SLC är anledningen till att jag kan se F1 hemma. SLC var en av anledningarna till att det blev viasat istället för canal+...
/Kristian
Ankan

Inlägg av Ankan »

Det är väl bara o göra det bästa av läget :) som tur e har man Viasat, tv3, canal+, Ztv, allt man kan önska sig :D
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag har just nu bara Tv3 och ZTV. Hoppas nu inte dom ska visa loppen på viasat. :o
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Sami skrev:Hoppas nu inte dom ska visa loppen på viasat. :o
Det tror jag inte att de får.

Äntligen!
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Razor skrev:
Sami skrev:Hoppas nu inte dom ska visa loppen på viasat. :o
Det tror jag inte att de får.
Å andra sidan så har tv4 uppenbarligen fått att sända lopp på tv4+ som ju når ut till alla....
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

TV4+ når väl inte ut till alla, inte ens vanliga 4:an når ju ut till alla.
Jag tror nog trots allt att TV4+ når en större publik än vad t ex Viasat Sport 3 gör.

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

SLC skrev:
Razor skrev:

tror det blir riktigt bra....

Jag har Viasat och SLC sänder där.... och F1 lär väl locka in någon ny tittare på Viasat och då lär fler titta på SLC :up: :D
Viasat är ju en jävla skitkanal - har sett de däringa SLC-sändningarna och inte en enda gång har jag sett mig själv köra. Trots att jag både är med i stall, har racerbil, har utrustning och racerlicens.

Usla producenter .... fy fasiken :cplain: ;)
Senast redigerad av LuckyStrike1 den ons aug 31, 2005 21:10, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

OT: När visas SLC på Viasat?
SLC

Inlägg av SLC »

Kuopio skrev:OT: När visas SLC på Viasat?
Imorgon (torsdag) kl.21.00 har jag för mig.... med knutstorp 3timmars race.. och söndagens 6h lopp sänds nästa torsdag.

Lucy.... jo jag får ta ett rejält grabbatag i nacken på redigeraren som misslyckat totalt med att behålla alla film-metrar med eran fina bil :roll:
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Blir till att ringa Comhem å beställa Viasat Sport :-)
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

SLC skrev: Lucy.... jo jag får ta ett rejält grabbatag i nacken på redigeraren som misslyckat totalt med att behålla alla film-metrar med eran fina bil :roll:
Film-nanometrar, menar du väl?

Äntligen!
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

TV3 lyckas ALLTID kasta in så mye reklam att man bir blå i ansiktet.
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

Kristian Larsson skrev:Viasat sänder ofta amerikansk racing live. Dessa sändningar håller hög kvalitét och dessutom är det amerikanska kommentatorer. Kan det möjligen vara ett koncept de överför till F1, att vi får ta del av tex de engelska F1-sändningarna?
...Det vore en bra grej isf för TV3/Viasat. Brukar ladda ner F1-loppen i ITV:s version, måndag tisdag från ett slutet forum (tyvärr kan jag ej dela ut denna)
och här kommer ofta loppen i en helt ny dager med deras superproffsiga sändningar. Dom har Martin Brundle och James Allen som kommentatorer, och 2 pers i depån som lämnar senaste nytt och intervjuer, senast en med Michael Schumacher direkt under loppet efter att han brutit. Brundle hade oxå tonvis med info innan loppet tex att Williams hade ett nytt system för bromskylning mm mm. När Button var avstängd var han självfallet med i ITV:s sändning som EXPERT....

TV3! Köp in detta och låt Blomman/Eje köra lite studio före och efter :D :D
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

det är en super bra idé :up:
"You have 19 laps in which to build up a 25s lead," he told the German - and Schumacher duly obliged. With metronome like regularity he went faster and faster - it was awesome.
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

Det blir TV3 och ZTV som tar över sändningarna av Formel 1-VM nästa säsong.

Alla GP-lopp i Europa kommer att direktsändas i TV3. De lopp som avgörs på andra kontinenter kommer däremot att visas i ZTV, skriver Aftonbladet.
Avtalet är treårigt och TV3 har betalat 20 miljoner kronor per säsong för rättigheterna, vilket är dubbelt så mycket som TV4 betalat för sina sändningar.
Avtalet om visning gäller både för tidskvalet och för själva tävlingen, något som varit ett krav från Bernie Ecclestones företag SLEC.

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=24004

Det framgår inte om loppen i ZTV kommer att sändas direkt. Kanske det blir lika illa som i TV4 att man eftersänder ett sammandrag.
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Jahaja, det är bara att hoppas att jag kan använda Boxer här där jag bor då. Är det någon som har Boxer och bor där det är lite halvrisiga mottagningsförhållanden och isåfall hur bra funkar det? Jag bor i Gårda i Göteborg och har problem att få vettig bild med bordsantenn. Tydligen lär det ska vara lite skugga här, bergen i Örgryte eller nåt sånt som stör. Men å andra sidan tror jag den digitala sändaren finns på Hisingen och det är väl snudd på raka spåret hit för signalen.
Transalp

PA

Inlägg av Transalp »

Hörde att PA Gullö skulle kommentera..
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Jag funderade på en sak nu när jag läste de gamla inläggen här: Är det verkligen så att det är Tv3 som har förstört hockey-VM? Är det inte starka krafter i USA som har gjort att hockyen tar 4 eller 5 pauser per period för att man skall sända reklam? När SVT sände J-VM från USA var det likadant, då stod kameran still under de minuter som reklamen pågick.

Förstår inte hur man kan klaga på Tv3 och att de inte når ut till alla, och sen säga att man skall titta på RTL.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Golfkillen skrev:Jag funderade på en sak nu när jag läste de gamla inläggen här: Är det verkligen så att det är Tv3 som har förstört hockey-VM? Är det inte starka krafter i USA som har gjort att hockyen tar 4 eller 5 pauser per period för att man skall sända reklam?
Tre saker har sänkt mitt intresse för hockey rejält:
  1. NHL som mer eller mindre medvetet har saboterat VM genom att förlänga säsongen vartefter IIHF har flyttat fram VM för att kunna få med NHL-proffsen;
  2. Den sjukt långa säsongen... VM ska gå i februari eller början av mars, inte i maj eller juni;
  3. TV3:s fånerier med VM-sändningarna; t ex alla j-vla tävlingar som ska ta kommentatorernas tid i anspråk och rulla fram i nederkant av TV-rutan, fåniga studiogäster som knappt vet hur en hockeypuck ser ut och i början kassa reportrar som P-A Gullö och riksfjanten Gert Fylking i rosa träningsoverall (vem fan släppte in honom i en TV-studio? :o).
    TV3:s VM-sändningar har blivit mycket bättre på senare år, men det är ganska mycket kvar innan det är helt bra.
Reklampauserna kan jag leva med och jag inser att de inte är TV3:s påfund.

Jag är däremot ganska hoppfull inför deras F1-sändningar.

Äntligen!
Användarens profilbild
Strikt

Inlägg av Strikt »

Jag tror som dej Razor, har har alla kanaler som går att uppbringa men är mest orolig för kommentatorerna, jag dör om det blir någon annan än Eje som blir "bisittare", hoppas att både Blomman och Eje följer med, är det någon annan som vet nåt om det?
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Nu finns det lite info på Viasat sport´s hemsida:

http://www.viasatsport.se/index.phtml?p ... 8&nav=2402

Kanske inga nyheter, men det kommer väl... Men säsongspremiären 2006 är väl inte Melbourne :-?
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Nej, premiären kommer att gå i Bahrain, följt av Malaysia & Australien.
Ferrari.
Användarens profilbild
BAR - Honda

Inlägg av BAR - Honda »

Det är väll så att det som gick på den vanliga tv4 (race i europa m.m.)kommer att gå på tv3, det som gick på tv4+ (race utanför europa, kval m.m.) kommer att gå på Ztv och det som inte visades alls (träningarna m.m.) kommer att gå på viasat sport.

Sen är det inte tv3:s fel att hockey VM är skit. hockey VM eller IIHF har inte haft någon som helst status sedan sovjet-tiden. NHL gör lite som dom vill och vi hör i europa (IIHF) har inte så mycket att säga till om. Det är OS och WORLD CUP som gäller.