Är f ö halvfinne vilket gör saken säkert sämre för en del... Fast jag hejjade på McLaren även innan Mika/Kimi kom dit även om de senare är en ren bonus.

Alltså, Kimi vinner för att han är en lysande förare, men Alonso för att han hade bästa bilen???Jari skrev:Din logik begriper inte jag Lucy!
Du håller Schumi som den bäste föraren därute just nu och förmodligen Alonso och JPM som goda tvåor. Att Kimi piskar JPM fram och baklänges som en gammal stringtrosa som av misstag hamnat i fickan missar du helt i sammanhanget.
Kimi är snabbast av alla förare just nu medan Alonso njutit av den bästa bilen i början av säsongen fortfarande. Ställningen som är nu, är ungefär densamma som efter femte loppet och jag är övertygad om att Kimi kommer närma sig ytterligare och inom kort går det nerv i Alonsos titelkamp.
(Ja, för att han är sydeurope och Kimi är Iceman)
Dessutom får ju Kimis mer stryk av Alonso än MS av Kimi, men jag bedömer ju detta på verifierbara fakta och inte på subjektiva grunder, men det är ju jag det...Gösta skrev:Så de resultat du ser visar att Kimi är bäst? När jag läser årets resultat så visar dom att kimi är riktigt usel i jämförelse med Alonso. Kan inte du visa var det är du läser som visar att kimi är bäst i år. Hur jag än letar så hittar jag det inte.Jari skrev: Vi som sett de senaste racen vet att Kimi är bäst. Du som inte kollar på annat än resultat kanske kan kolla vart Schumi varit unde de senaste loppen.
Schumacher är riktigt dålig i år. Men inte så dålig att han får stryk av Kimi när året skall summeras.
Jag förstår att det är så ni blåvita fans känner er... men krysta ordentligt så kommer det ut till slut, och det är alltid ett år nästa år sedan...Sami skrev:
Lövet skrev:Fyfan Gösta, är du Skåning?
Hur i helvete har du råkat hamna i förskingringens Solna?
Sitter du av nått straff eller?
Ja guuud vad det är synd om dig att behöva vistas i Sverige såhär...Gösta skrev:Ja, jag är deporterad till gulagen i fjollträsk.Lövet skrev:Fyfan Gösta, är du Skåning?
Hur i helvete har du råkat hamna i förskingringens Solna?
Sitter du av nått straff eller?
EnzoF1 skrev:Alltså, Kimi vinner för att han är en lysande förare, men Alonso för att han hade bästa bilen???Jari skrev:Din logik begriper inte jag Lucy!
Du håller Schumi som den bäste föraren därute just nu och förmodligen Alonso och JPM som goda tvåor. Att Kimi piskar JPM fram och baklänges som en gammal stringtrosa som av misstag hamnat i fickan missar du helt i sammanhanget.
Kimi är snabbast av alla förare just nu medan Alonso njutit av den bästa bilen i början av säsongen fortfarande. Ställningen som är nu, är ungefär densamma som efter femte loppet och jag är övertygad om att Kimi kommer närma sig ytterligare och inom kort går det nerv i Alonsos titelkamp.
Nu vet ju alla att JPM inte får utmana och hade han fått det hade han varit rätt lika om inte före Kimi idag. Minska differensen med 12 poäng för Kanada. Lägg till någon ytterligare förbisläppning samt de loppa JPM stod över pga "tennisen" och man ser snabbt att JPM egentligen skulle ha mer poäng än Kimi. Men eftersom McLaren till sista blodsdroppe måste få finska förare att framstå som bättre än de är så är det inte så.
Men jag ser redan vartåt ursäkterna kommer att barka i oktober... Kimi kommer återigen att missa en titel i fältets bästa bil, och det kan bara lastas han själv.
Finns det nåt rekord i hur många år man kan sumpa titeln i ett toppstall? Kimi borde ligga bra till...
Jaja, nu kommer jag att vara upptagen i flera dagar och ni får sannolikt klara er utan mig. Försök för den skull hålla er någorlunda på jorden och behålla en viss koppling till verkligheten. Jag inser så klart att det svider oerhört att insikten om ytterligare ett fiasko av "mannen att slå" nu börjar göra sig obehagligt påmind i det finska lägret, men tänk då på att det enbart är Kimis fel, Kimis och ingen annans, att han inte lyckas. Alla har inte det det krävs för att bli världsmästare och en del tycker säker att en ständig förlorare är nåt att eftersträva, men inte jag. Jag är mer resultatinriktad än detta. I en annan värld hade Kimi mött 19 förare handplockade av Ron Dennis och då hade han kanske kunnat bli världsmästare. I år har Kimi trots allt 18 förare att tävla mot och det grejar han inte. Jag tycker bara synd om JPM. Trots att han inte är den förare jag hyser varmast känslor för är det tragiskt att se honom bakbindas på detta sätt...
Jaja, vi ses till helgen då vi kan fira ett nytt fiasko av "Iceman"... har jag tid så tittar jag in innan, jag kan behöva ett gott skratt...
Vad i Enzos resonemang brister?? Han har alldelles lart för sig.Kuopio skrev:EnzoF1 skrev:Alltså, Kimi vinner för att han är en lysande förare, men Alonso för att han hade bästa bilen???Jari skrev:Din logik begriper inte jag Lucy!
Nu vet ju alla att JPM inte får utmana och hade han fått det hade han varit rätt lika om inte före Kimi idag. Minska differensen med 12 poäng för Kanada. Lägg till någon ytterligare förbisläppning samt de loppa JPM stod över pga "tennisen" och man ser snabbt att JPM egentligen skulle ha mer poäng än Kimi. Men eftersom McLaren till sista blodsdroppe måste få finska förare att framstå som bättre än de är så är det inte så.
Men jag ser redan vartåt ursäkterna kommer att barka i oktober... Kimi kommer återigen att missa en titel i fältets bästa bil, och det kan bara lastas han själv.
Finns det nåt rekord i hur många år man kan sumpa titeln i ett toppstall? Kimi borde ligga bra till...
Jaja, nu kommer jag att vara upptagen i flera dagar och ni får sannolikt klara er utan mig. Försök för den skull hålla er någorlunda på jorden och behålla en viss koppling till verkligheten. Jag inser så klart att det svider oerhört att insikten om ytterligare ett fiasko av "mannen att slå" nu börjar göra sig obehagligt påmind i det finska lägret, men tänk då på att det enbart är Kimis fel, Kimis och ingen annans, att han inte lyckas. Alla har inte det det krävs för att bli världsmästare och en del tycker säker att en ständig förlorare är nåt att eftersträva, men inte jag. Jag är mer resultatinriktad än detta. I en annan värld hade Kimi mött 19 förare handplockade av Ron Dennis och då hade han kanske kunnat bli världsmästare. I år har Kimi trots allt 18 förare att tävla mot och det grejar han inte. Jag tycker bara synd om JPM. Trots att han inte är den förare jag hyser varmast känslor för är det tragiskt att se honom bakbindas på detta sätt...
Jaja, vi ses till helgen då vi kan fira ett nytt fiasko av "Iceman"... har jag tid så tittar jag in innan, jag kan behöva ett gott skratt...
Vilken tur att du har en sån stor fantasi Enzo, verkligheten kommer aldrig kunna rå på dig.
Du Jari, dementeringar betyder nada i Formel 1Jari skrev:Nämen sluta nu!
Precis samtliga inblandade dementerar "ryktet" och Schumi har sagt att han inte kör för något annat stall än Ferrari OCH att han inte har många år kvar i F1. DVS får de inte ordning på Ferrarin så slutar han som förare efter 2006.
Kimi kan välja att köra för det bästa stallet oavsett vilket det är och han skulle inte gå till Ferrari om han inte visste att den gick att vinna med, oavsett pengar.
Ja, precis som "I did not have sex with that woman..."Jari skrev:Det beror på hur de görs.
De här är ganska solklara.
1. Man kanske vill ha lite kul på jobbet i en trevlig miljö, lite skratt och så då och då. Där verkar ju McLaren och Ferrari vara sina motpoler - dvs. tristare arbetsplats än McLaren torde inte gå att uppbringa.kanotisten skrev:Kan du ge något bra skäl till varför Kimi skulle föredra Ferrari framför McLaren?
Bättre betalt? Verkar inte troligt men visst, möjligheten finns.
Bättre bil? Det är ju ett oskrivet kort vem som har bästa bilen säsongen 2007 och framåt..
"Försteförarstatus"? Tja, det är väl knappast någon tvekan om vem som är McLarens bästa förare för närvarande..
Dags att landa, Enzo, och lägg ner skvallerblaskemegafonen. Om Kimi är den alkoholiserade nolla som du så hårt lanserar här på forumet så skriver du samtidigt ner alla andra som har blivit så förnedrade av honom på banan. Du kanske tror att samtliga förare i hans segerrejs har stallorder på att låta honom vinna och vinna överlägset.EnzoF1 skrev:1. Man kanske vill ha lite kul på jobbet i en trevlig miljö, lite skratt och så då och då. Där verkar ju McLaren och Ferrari vara sina motpoler - dvs. tristare arbetsplats än McLaren torde inte gå att uppbringa.kanotisten skrev:Kan du ge något bra skäl till varför Kimi skulle föredra Ferrari framför McLaren?
Bättre betalt? Verkar inte troligt men visst, möjligheten finns.
Bättre bil? Det är ju ett oskrivet kort vem som har bästa bilen säsongen 2007 och framåt..
"Försteförarstatus"? Tja, det är väl knappast någon tvekan om vem som är McLarens bästa förare för närvarande..
2. Ja förmodligen skulle han få bättre betalt ja.
3. Ferrari är helt klart ett säkrare kort i längden om man vill vinna mästerskap.
4. Den bäste föraren och försteföraren i McLaren är inte en och samma person just nu...
5. Det smäller högre att bli mästare i Ferrari än McLaren pga magin och myten som omsvärmar detta stall...
6. Kimi skulle ha en hel del att lära sig av Maestro innan han lägger av.
Så, där fick du några skäl (punkt 4 var iofs inget skäl).
Jag tycker personligen inte att Kimi ska till Ferrari. Ferrari ska ha världens bästa förare och inte halvalkisar som kastar bort titel efter titel...
Vad var det som var personangrepp, att du skulle landa?EnzoF1 skrev:Minna, är det så svårt att avhålla sig från personangrepp? Du har varit aggressiv mot mig sedan ditt första inlägg.
Kan du inte skilja på åsikt och personen bakom åsikterna så har jag inget intresse av att diskutera med dig!
Varför får jag inte ha mina åsikter? Varför?
Du spekulerar lika mycket som jag men anser ändå att jag har helt fel. Försök bli lite mer ödmjuk.
Jag anser att Kimi har alkoholproblem och jag anser att han kastat bort minst en, och nu efter denna säsong två, titlar pga sin egen dumhet. Varför får jag inte tycka det?
Sedan kan man diskutera hur mycket man vill, men MS har 7 (SJU!) WDC och Kimi har 0 (NOLL!). Och antalet segrar ska vi inte ens nämna. Kimi har mycket lång väg kvar innan han ens ska nämnas i samband med de stora. Och jag kan inte göra annat än att hålla med Mika Häkkinen i detta. Där är han och jag helt ense!
Skulle inte du hålla dig borta förresten?
Vad i ditt inlägg är fakta jämfört med mitt?minna skrev:Vad var det som var personangrepp, att du skulle landa?EnzoF1 skrev:Minna, är det så svårt att avhålla sig från personangrepp? Du har varit aggressiv mot mig sedan ditt första inlägg.
Kan du inte skilja på åsikt och personen bakom åsikterna så har jag inget intresse av att diskutera med dig!
Varför får jag inte ha mina åsikter? Varför?
Du spekulerar lika mycket som jag men anser ändå att jag har helt fel. Försök bli lite mer ödmjuk.
Jag anser att Kimi har alkoholproblem och jag anser att han kastat bort minst en, och nu efter denna säsong två, titlar pga sin egen dumhet. Varför får jag inte tycka det?
Sedan kan man diskutera hur mycket man vill, men MS har 7 (SJU!) WDC och Kimi har 0 (NOLL!). Och antalet segrar ska vi inte ens nämna. Kimi har mycket lång väg kvar innan han ens ska nämnas i samband med de stora. Och jag kan inte göra annat än att hålla med Mika Häkkinen i detta. Där är han och jag helt ense!
Skulle inte du hålla dig borta förresten?
Det är dina åsikter jag försöker korrigera med lite verklighet.
Påhopp kan läsas under dina inlägg, då oftast mot Jari.
Var mitt inlägg för verkligt för att kommentera?
Jag har saknat forumet, dej och diskutionerna, dessutom måste någon ju förse dej med fakta.
Nu pratade jag om förarna. Kimi har helt klart en bil som kan vinna VM, men han kastar bort möjligheten själv. MS har inte en bil som duger till det - stor skillnad.Jari skrev:Att diskutera F1 med Enzo är lika givande som att banka huvudet i en vägg. Jag har inte sett dig göra några aggressiva påhopp på Enzos person, Minna.
Däremot har jag sett, precis som alla andra den konstanta svartmålning av McLaren, Kimi och finska förare i allmänhet OCH en liknande behandling mot alla som trots detta vill göra folk uppmärksamma på deras goda egenskaper.
Som att de faktiskt av och till kan vinna lopp och utmana om titlarna.
Om Kimi är en sopa som kastar bort årets titel, vad är då inte paketet Ferrari/Schumi?
De har en större budget, de kommer från fem raka segrar och Schumi har bättre lön, men de får ändå stryk av både den spanska muppen och Kimi.
Nej, Kimi's bil duger förmodligen inte (vi vet inte ännu) till att ta en VM-titel, för den går sönder hela tiden och det är inte Kimi's fel.EnzoF1 skrev:
Nu pratade jag om förarna. Kimi har helt klart en bil som kan vinna VM, men han kastar bort möjligheten själv. MS har inte en bil som duger till det - stor skillnad.
Och som sagt, MS har sju titlar, Kimi noll - DETTA är fakta!
Större budget? Ja, det där vet jag inget om. Det handlar dessutom om att vinna titlar och inte att utmana om dem!
Jösses vilka usla förlorare ni är!