MS till McLaren

Kungaklassen av motorsport...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Eau Rouge skrev:
Lövet skrev:Lika lite som jag vill se Kimi i en röd sopbil från Italien.
Är alla sopbilar från Italien röda?
Självklart!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Här, där jag bor är de gröna
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Razor skrev:Här, där jag bor är de gröna
Hemma hos mig är dom svarta och gråa. :wink:
Ferrari.
GMD

Inlägg av GMD »

Men bor ni i Italien då?
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

GMD skrev:Men bor ni i Italien då?
Nej :roll:
Ferrari.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag ska titta efter...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Ibland.

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Man kan ju ha sopbilar ifrån Italien även om man inte bor i Italien.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

och Tifosi Club tror på rossi och raikkonen i ferrari 2007 (de påstår även att rossi var mycket snabbare på testerna än Ferrari sagt officiellt)

http://www.tifosi-club.com/temp/temp.htm
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Bernie skrev:och Tifosi Club tror på rossi och raikkonen i ferrari 2007 (de påstår även att rossi var mycket snabbare på testerna än Ferrari sagt officiellt)

http://www.tifosi-club.com/temp/temp.htm
Om det där stämmer lär Kimi aldrig våga gå till Ferrari. Vi kan väl anta att Skomakaren är ca. 0,5-1 sekund snabbare än Kimi i likvärdigt material. Om Rossi då redan nu ligger inom den tiden, bör han med tiden bli snabbare än MS. Det skulle se riktigt illa ut om Rossi varvade Kimi gång på gång.

Nej, de både lär inte köra tillsammans. Dock ber jag dagligen till högre makter att Kimi ska få köra ett år tillsammans med MS i Ferrari så vi får saken utagerad en gång för alla. Men å andra sidan lär det blåvita lägret förklara bort saken med andreförarkontrakt och liknande så vad är det värt egentligen???
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Gösta

Inlägg av Gösta »

AndersF1 skrev:
Man kan ju ha sopbilar ifrån Italien även om man inte bor i Italien.

Jag sökte på Google på följande:

Sopbilar, Italien
Sopbilar, Iveco
Sopbilar, Fiat
Sopbilar
osv

Hittade inte en enda "italiensk sopbil", däremot en massa tyska sopbilar. :D

spacelord

Inlägg av spacelord »

nej-inte ska väl kiwi köra sopbilen...hemska tanke...blev lite matt när jag läste nyheten att partykim ska till italienarna.....
Gösta

Inlägg av Gösta »

Partykimi som har Matti Nykinen som läromästare skall ingenstans. Han blir kvar hos ron där han får nöta däck mellan fyllorna. :D

spacelord

Inlägg av spacelord »

ja,hoppas verkligen att han stannar där-ron vet hur han ska hantera den unga mannen med dom små roliga infallen på festerna..verkar alltid vara nåt kul o läsa efter kimis semester från stallets bördor.....
Battery

Inlägg av Battery »

Fan, här sätter man kaffet i vrångstupen. Nyheten har hittat till SVT-text med rubriken Räikkönen och Schumacher byter stall.

Kan det finnas nån sanning i det eller vad? Aftonbladet har följande nu:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 48,00.html

Kimi Räikkönen byter stall.
Till Ferrari. Det gör att Michael Schumacher flyttar till McLaren-Mercedes.
För ett par dagar sedan avslöjades att Michael Schumacher haft hemliga möten med Mercedes sportchef Norbert Haug. Båda bekräftade att de träffats, men vad de pratade om behöll de för sig själva.
Men i dag publicerar den tyska tidningen Bild nästa steg. En källa, som bedöms som mycket säker, bekräftar att Kimi Räikkönen redan har skrivit på ett kontrakt med Ferrari och det gäller från och med säsongen 2007.
De första kontakterna mellan det italienska stallet och finländaren togs enligt tidningen redan förra året. I februari 2005 inleddes förhandlingarna och i maj skrev VM-tvåan under ett kontrakt som binder honom till Ferrari efter nästa säsong.

"Bästa valet"

Därmed får stallchefen Jean Todt sin favoritförare:
- Även om det inte är helt rättvist mot Alonso så anser jag att en ung man som kör för ett brittisk-tyskt team är det bästa valet, sade han i en intervju med Bild i april.
Bildvalet i den tyska tidningen gör att den inte anses vara en av de mest seriösa, men samtidigt går det inte att förneka att deras sportredaktion har en mycket god insyn i formel 1-cirkusen. De var först med att avslöja Ralf Schumachers flytt från BMW-Williams till Toyota och de var även snabbast med Juan-Pablo Montoyas flytt från BMW-Williams till McLaren-Mercedes.

Finländarens flytt förklarar Michael Schumachers möten med Norbert Haug, som ville värva honom redan 1998. Tyskens kontrakt med Ferrari löper ut nästa säsong och sedan hans manager Willi Weber krävt en löneförhöjning från ungefär 350 till närmare 400 miljoner kronor per år behöver Ferrari se sig om efter en ersättare - som inte har samma lönekrav men som ändå kan vinna VM.
I det läget är Kimi Räikkönen en idealisk lösning.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det kan nog ligga en hel del i detta - och det är symptom på en sjuk F1-värld av inavel.

Inget fel med Räikkönen till Ferrari - visst han är duktig..

Men sen - vad är det för vits med gamla förare som aldrig lägger och bara byter stall. Jag är inte intresserad av Barrichello som har varit rätt dålig i 10-15 år och han går till BAR..eller Ralf till Toyota..eller Michael Schumacher till McLaren 2007..hallå..hallå..det är dags att lägga av. Det är fan dags för team att inse att F1 kan vara mer än en intern klubb där förare sällan sparkas ut utan bara byter team med varandra..bläää.
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

"Sopbilar" från Italien är lätta att känna igen ty de har en svart åsna (somliga påstår att det är en häst, haha) framme på huven.
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
Gösta

Inlägg av Gösta »

El Scorcho skrev:

.
Sweet jesus!!! Är du från vettet?? Vill du att han drar vanära (med fylleri och plastdelfiner) över Ferrari också???? :o

Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:
El Scorcho skrev:

.
Sweet jesus!!! Är du från vettet?? Vill du att han drar vanära (med fylleri och plastdelfiner) över Ferrari också???? :o
Gösta ! Varför har du så ont av att Förare dricker alkohol på sin korta fritid? Så gott som alla gör det. Är du nykterist ?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Geer skrev:
Gösta skrev:
El Scorcho skrev:

.
Gösta ! Varför har du så ont av att Förare dricker alkohol på sin korta fritid? Så gott som alla gör det. Är du nykterist ?
Jag är ingen nykterist, men heller ingen som dricker mig berusad till den grad att jag skulle tala otydligt, gå ostadigt eller känna mig märkbart påverkad av alkohol. En idrottare får gärna ta ett glas vin / öl till maten. Men att svina på det sättet som Kimi gör är oacceptabelt.

Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:
Geer skrev:
Gösta skrev: Sweet jesus!!! Är du från vettet?? Vill du att han drar vanära (med fylleri och plastdelfiner) över Ferrari också???? :o
Jag är ingen nykterist, men heller ingen som dricker mig berusad till den grad att jag skulle tala otydligt, gå ostadigt eller känna mig märkbart påverkad av alkohol. En idrottare får gärna ta ett glas vin / öl till maten. Men att svina på det sättet som Kimi gör är oacceptabelt.
Halleluja :wor:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Jag är ingen nykterist, men heller ingen som dricker mig berusad till den grad att jag skulle tala otydligt
Du talar otydligt redan som nykter.

Äntligen!
Geer

Inlägg av Geer »

Jag tycker det är kul att Kimi går ut med sina polare och festar som vanligt folk. Andra förare gömmer sig i Baren på Cirkus i Monte carlo och blir dyngraka.
minna

Inlägg av minna »

Vad tycker du om det här Enzo

Kimi till Ferrari
" Därmed får stallchefen Jean Todt sin favoritförare: "

Dom jävlas med dej och mej!!!!
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Jo, var det inte nån gemensam historia för nått år sedan som involverade slagsmål, utkastade tv-apparater och kylskåp samt transport i berusat tillstånd medelst gaffeltruck i bar överkropp :argh2: .
Där var bestämt både röd/svart/gula samt blå/vita chaufförer inblandade.
Så det där med att dra vanära tycker jag redan är omskött :moon:
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Gösta skrev:...men heller ingen som dricker mig berusad till den grad att jag skulle tala otydligt...
Det behöver Kimi ingen sprit för att göra. :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

Geer skrev:Jag tycker det är kul att Kimi går ut med sina polare och festar som vanligt folk..

Han är inget "vanligt folk"! Han är en överbetald och underpresterande världskändis!

Jag tror inte att "vanligt folk" super sig fulla och lägger sig i rännstenen med plastdelfiner!! :down:

Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Gösta skrev:
Geer skrev:Jag tycker det är kul att Kimi går ut med sina polare och festar som vanligt folk..

Han är inget "vanligt folk"! Han är en överbetald och underpresterande världskändis!

Jag tror inte att "vanligt folk" super sig fulla och lägger sig i rännstenen med plastdelfiner!! :down:
hmmm sen när var inte jag Jacob vanlig??
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Klart dom gör. Har du aldrig varit på någon charterresa med ett gäng grabbar. En veckas dimma!

Schumacher har ju också setts stupfull med dasspapper runt huvudet! Han såg faktiskt mer flängd ut än vanligt! Otroligt men sant...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:Klart dom gör. Har du aldrig varit på någon charterresa med ett gäng grabbar. En veckas dimma!

.
Självklart inte!

Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Gösta skrev:
Sami skrev:Klart dom gör. Har du aldrig varit på någon charterresa med ett gäng grabbar. En veckas dimma!

.
Självklart inte!

Har ju vart på kryssning med mig och Fabbe räcker inte det som bevis??
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jacob skrev:
Gösta skrev:

.
Självklart inte!

Såg du mig berusad? :o

Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Gösta skrev:
Jacob skrev:
Gösta skrev: Självklart inte!

Såg du mig berusad? :o

Jag såg ingenting såg Du mig??
Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:

Självklart att vanligt folk inte super sig fulla :aha:
Jag gillar kändisar som som inte blir för fina för att gå ut med gamla polare och på vanliga utehak ("som vanligt folk"). Jag har inte sagt att Kimi är vanligt folk.
Det är inte så värst många som tycker att Kimi är underpresterande. Men du kan ju informera Todt, F1 pressen mfl att Gösta har rätt och dom har fel. :D
Obs ! Du behöver inte dra MS meritlista igen för jag tycker att han är bäst.
Eller måste det vara så att man måste hata den ena och avguda den andra (av Michael och Kimi).
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Geer skrev:Självklart att vanligt folk inte super sig fulla :aha:
Jag gillar kändisar som som inte blir för fina för att gå ut med gamla polare och på vanliga utehak ("som vanligt folk"). Jag har inte sagt att Kimi är vanligt folk.
Självklart ska Kimi få supa sig full som allra andra, men inte till den milda grad att han våldtar en plastdelfin och dessutom sticker frun, då är det något som har gått snett.
Ferrari.
Geer

Inlägg av Geer »

Eau Rouge skrev:
Geer skrev:Självklart att vanligt folk inte super sig fulla :aha:
Självklart ska Kimi få supa sig full som allra andra, men inte till den milda grad att han våldtar en plastdelfin och dessutom sticker frun, då är det något som har gått snett.
Varför skulle han inte få det? Står det något annat i kontraktet med Ron så får han inte det, men annars är det väl ok. Dessutom brukar det vara så att det man läser i skvallerpressen stämmer till max 50%. Fast det kan ju vara illa nog för den gudfruktige.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Geer skrev:Varför skulle han inte få det? Står det något annat i kontraktet med Ron så får han inte det, men annars är det väl ok. Dessutom brukar det vara så att det man läser i skvallerpressen stämmer till max 50%. Fast det kan ju vara illa nog för den gudfruktige.
Så du menar att plastdelfin-historien är lögn?
Ferrari.
Geer

Inlägg av Geer »

Eau Rouge skrev:
Geer skrev:Varför skulle han inte få det? Står det något annat i kontraktet med Ron så får han inte det, men annars är det väl ok. Dessutom brukar det vara så att det man läser i skvallerpressen stämmer till max 50%. Fast det kan ju vara illa nog för den gudfruktige.
Nej. Det har jag inte skrivet. Den är sann till viss del, lite har tagits bort, och lite har lagts till.
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Zolti skrev:Michael är dyr, lillebror också, Villeneuve är inte billig heller men duger ingenting till om inte "hela paketet" är bra. Brawn säger t.ex. att aerodynamikern som gick över från Ferrari till McLaren har bidragit mycket till McLarens framgångar. Det finns många välbetalda och t.o.m. överbetalda personer inom många sporter som egentligen är väldigt beroende av hela laget. SÄtt en annan bra spelare i STJÄRNANS ställe och ge denne lika bra passningar så blir det lika många mål.

Visst är MS duktig men några mirakel kan han inte åstadkomma, finns ingen relation alls mellan hans lön och kunnande. Utan många duktiga nyckelpersoner i stallet och leverantörer till är han ingenting även om han är bäst. Därför beundrar jag Williams som försöker hålla nere förarlönerna, de är ingenting utan en bra bil. Det är bättre att satsa pengarna på bilen och andra nyckelpersoner än att ge alla pengarna till föraren.
du glömmer förarens roll som utvärderare av bilens egenskaper
den kommunikativa kompetensen
plus pr-värdet. stallets ansikte utåt
att ställa en aerodynamiker mot en förare kommer alltid skapa obalans
även om en kedja aldrig är starkare än dess svagaste länk
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

minna skrev:Vad tycker du om det här Enzo

Kimi till Ferrari

Snälla du, Todt har redan världens bästa förare. Det har han sagt gång på gång. Att han nu behöver en bra andreförare är en annan sak. Nu får ju Massa ett år på sig och sedan kan det öppna upp för Kimi om han fortfarande finns kvar i F1 då vill säga... inget är säkert och nånstans går gränsen för hur många bilar han får köra sönder för pappa Ron.

Men en sak kan du vara säker på, en sits i Ferrari får man inte bara för att man råkar vara finne, man måste prestera också.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Eau Rouge skrev:
Vad vet du om historien som är absolut sant?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jari skrev:Vad vet du om historien som är absolut sant?
Jag vet ingenting om den historien, det är därför jag går på källor som finns tillgängliga. :wink:
Ferrari.
minna

Inlägg av minna »

EnzoF1 skrev:
minna skrev:Vad tycker du om det här Enzo

Kimi till Ferrari

Snälla du, Todt har redan världens bästa förare. Det har han sagt gång på gång. Att han nu behöver en bra andreförare är en annan sak. Nu får ju Massa ett år på sig och sedan kan det öppna upp för Kimi om han fortfarande finns kvar i F1 då vill säga... inget är säkert och nånstans går gränsen för hur många bilar han får köra sönder för pappa Ron.

Men en sak kan du vara säker på, en sits i Ferrari får man inte bara för att man råkar vara finne, man måste prestera också.
" Därmed får stallchefen Jean Todt sin favoritförare: " :o

Det verkar som om Todt gladligen byter MS mot Kimi. :lol:
Dina förklaringar håller inte men du kan trösta dej med att jag också anser, att om detta sker så är det det sämsta för mej. :down:

Kimi i en Ferrari känns sämre än MS i McLaren o andra sidan skulle dom byta i detta ögonblick skulle resten av året ge jämna rejs dom emellan.

:puss:
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Att Kimi kommer att hamna i en Ferrari är nog ganska säkert - men att han kommer att byta plats med Schumacher tror jag inte ett duggt på.

Kimi går till Ferrari den dag Schumacher bestämmer sig för att sluta - och Schumacher kommer att sluta sin karriär hos Ferrari. Troligen efter sin åttonde VM-titel 2006
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Eau Rouge skrev:
Jari skrev:Vad vet du om historien som är absolut sant?
Jag vet ingenting om den historien, det är därför jag går på källor som finns tillgängliga. :wink:
Men då ska du inte ta det så personligt om de där källorna kritiseras och erkänns som ryktesspridare, heller.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Att Kimi kommer att hamna i en Ferrari är nog ganska säkert - men att han kommer att byta plats med Schumacher tror jag inte ett duggt på.

Kimi går till Ferrari den dag Schumacher bestämmer sig för att sluta - och Schumacher kommer att sluta sin karriär hos Ferrari. Troligen efter sin åttonde VM-titel 2006
Varför skulle Kimi gå till ett sämre stall?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
LuckyStrike1 skrev:Att Kimi kommer att hamna i en Ferrari är nog ganska säkert - men att han kommer att byta plats med Schumacher tror jag inte ett duggt på.

Varför skulle Kimi gå till ett sämre stall?
Och vad skulle han kunna tillföra Ferarri? (mer än fylleskandaler) :down:

Användarens profilbild
Fabbe

Inlägg av Fabbe »

Jag kommer ihåg hur jag skrek och ogillade när [Schumacher] drog till Ferrari, sunkstall och intriger. Det hade varit mycket bättre om han kört för The big Evil och hans hejdukar, Darh Dennis:)

Det måste kännas skönt för en del att ha paddockens mest avskydda snubbar i samma stall Ron Dennis och Michael Schumacher. Hoppas det stämmer, så kan Ferrari fullborda sin återresa ner till medelmåttorna.

... och Jacob det var bara du som var stupfull och knatade runt med uppknäppt skjorta och toapapper under sulorna på jakt efter småvilt i kafeterian
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jari skrev:Men då ska du inte ta det så personligt om de där källorna kritiseras och erkänns som ryktesspridare, heller.
Men har jag gjort det då?
Ferrari.
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

EnzoF1 skrev:

Mmmm, precis så som Schmacker presterade i Turkiet menar du?
Kan det vara så att man inom Ferrari börjat inse att deras 1:e förare börja bli lite gisten och behöver bytas ut mot någon som kan leverera, typ Kimi?