MS till McLaren
-
MS till McLaren
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
-
-
Och att Michael Schumacher än en gång bara har skrattat åt det hela - så mycket att han inte kunde ge en kommentar mellan skrattattackerna
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
Ja, och sa inte Ron Dennis något om det i en intervju för så länge sen? Man ville ha Schumacher, och för förhandlingar men hade inte råd - Ferrari bjöd mer.
-
-
-
Nej - Ron Dennis är nog knappast dyngrak i intervjuer med Autosport ...Eau Rouge skrev:Ja, just det, var det inte när Ron Dennis var näst intill dyngrak.LuckyStrike1 skrev:Ja, och sa inte Ron Dennis något om det i en intervju för så länge sen? Man ville ha Schumacher, och för förhandlingar men hade inte råd - Ferrari bjöd mer.
Han hade helt enkelt inte råd med Michael Schumacher. Samma för Frank Williams, som om han fick välja har sagt att han skulle inte tveka att ha Schumacher som förare.
Problemet är att tysken är dyr, så dyr att det bara är Ferrari som har haft råd att betala.
Michael Schumacher är en av de bästa F1-förarna genom tiderna, vare sig man gillar honom eller inte (vilket jag inte gör). Så självklart är han förstavalet hos alla stall.
-
den enda möjligheten skulle vara om Ferrari desperat vill ha Raikkonen men han vägrar köra tillsammans med MS och ett byte då görs.
Skvallerblaskan No1 Bild spekulerar att bytet görs redan till nästa år.
Nor team head Jean Todt: "he would be a good candidate for the follow-up of Michael." Incentive for Kimi (15 million McLaren content): Ferrari could pay it more. Even to the next season the Deal is conceivable. Reason: Ferrari president Luca di Montezemolo ("Michael decides completely alone, when he stops with us") gave a free travel light to Schumi. Which speaks also for a change: Team head Jean Todt and director of technique Ross Brawn think of parting from the formula 1 - without it also Schumi does not continue with Ferrari. Schumi in the Mercedes - ever did not speak as much for it
http://www.bild.t-online.de/BTO/index.html
Skvallerblaskan No1 Bild spekulerar att bytet görs redan till nästa år.
Nor team head Jean Todt: "he would be a good candidate for the follow-up of Michael." Incentive for Kimi (15 million McLaren content): Ferrari could pay it more. Even to the next season the Deal is conceivable. Reason: Ferrari president Luca di Montezemolo ("Michael decides completely alone, when he stops with us") gave a free travel light to Schumi. Which speaks also for a change: Team head Jean Todt and director of technique Ross Brawn think of parting from the formula 1 - without it also Schumi does not continue with Ferrari. Schumi in the Mercedes - ever did not speak as much for it
http://www.bild.t-online.de/BTO/index.html
-
Michael är dyr, lillebror också, Villeneuve är inte billig heller men duger ingenting till om inte "hela paketet" är bra. Brawn säger t.ex. att aerodynamikern som gick över från Ferrari till McLaren har bidragit mycket till McLarens framgångar. Det finns många välbetalda och t.o.m. överbetalda personer inom många sporter som egentligen är väldigt beroende av hela laget. SÄtt en annan bra spelare i STJÄRNANS ställe och ge denne lika bra passningar så blir det lika många mål.
Visst är MS duktig men några mirakel kan han inte åstadkomma, finns ingen relation alls mellan hans lön och kunnande. Utan många duktiga nyckelpersoner i stallet och leverantörer till är han ingenting även om han är bäst. Därför beundrar jag Williams som försöker hålla nere förarlönerna, de är ingenting utan en bra bil. Det är bättre att satsa pengarna på bilen och andra nyckelpersoner än att ge alla pengarna till föraren.
Visst är MS duktig men några mirakel kan han inte åstadkomma, finns ingen relation alls mellan hans lön och kunnande. Utan många duktiga nyckelpersoner i stallet och leverantörer till är han ingenting även om han är bäst. Därför beundrar jag Williams som försöker hålla nere förarlönerna, de är ingenting utan en bra bil. Det är bättre att satsa pengarna på bilen och andra nyckelpersoner än att ge alla pengarna till föraren.
-
Villeneuve har väl cirka densamma lön som Felipe Massa i år, och enligt Peter Sauber varken mer eller mindre än någon annan av hans förare brukar få. Jag kommer inte ihåg vad den siffran är, men den är i mittfältet av förarlöner i F1. MEd andra ord grymt betalt för sådan som dig och mig, men för F1-förare ganska mediokert betalt.
Du tänker nog på vad Villeneuve fick betalt av BAR, BAT och Honda under perioden 1999-2003 ...
De högst betalda i F1 idag är, även om sådana uppgifter aldrig är 100% säkra, bröderna Schumacher och Kimi Räikkönen.
Du tänker nog på vad Villeneuve fick betalt av BAR, BAT och Honda under perioden 1999-2003 ...
De högst betalda i F1 idag är, även om sådana uppgifter aldrig är 100% säkra, bröderna Schumacher och Kimi Räikkönen.
Senast redigerad av LuckyStrike1 den tis aug 23, 2005 15:55, redigerad totalt 1 gång.
-
-
Han dominerade ingenting. Det gjorde Williamsbilen. En apa kunde blivit WDC i den bilen (det blev tom 2 st som blev det)Jacob skrev:Damon Hill körde för kaffepengar ändå dominerade han!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
OK eftersom jag numer är plastpappa har jag lärt mig en 4 årings logokGösta skrev:Han dominerade ingenting. Det gjorde Williamsbilen. En apa kunde blivit WDC i den bilen (det blev tom 2 st som blev det)Jacob skrev:Damon Hill körde för kaffepengar ändå dominerade han!!
DC har lyckats köra om MS när han har haft läge och fått
Damon Hill körde skiten ur honom i Williams 1995
Slutsats Damon dominerar
Säsongen 1997 satt Damon Hill i en av de sämsta bilarna i fältet men de 2 gånger som skiten höll ( Silverstone och Ungern) placerade han sig före MS.
Vad säger detta`??
Har jag rätt eller är jag bara riktigt pantad???
Lite äldre, lite långsammare
-
Tänk om det vore sanning att Micke skulle köpas som andreförare bredvid Kimi.
Då skulle McLaren inte längre bara ha tillförlitlighetsproblem utan också en massa MS-avåkningar då även han vill åka lika fort som Kimi.
Med en sådan snabb bil skulle MS halka runt som en tvål i ett badkar, förr klarade han en snabb bil men nu börja gubben få åldersproblem och allt han gör kan inte skyllas på bilen och andra förare.
Hans reflexer och omdömme följer naturens lagar och det syn på banan.
Nej, behåll gubben i Ferrari.
Då skulle McLaren inte längre bara ha tillförlitlighetsproblem utan också en massa MS-avåkningar då även han vill åka lika fort som Kimi.
Med en sådan snabb bil skulle MS halka runt som en tvål i ett badkar, förr klarade han en snabb bil men nu börja gubben få åldersproblem och allt han gör kan inte skyllas på bilen och andra förare.
Hans reflexer och omdömme följer naturens lagar och det syn på banan.
Nej, behåll gubben i Ferrari.
-
-
-
-
-
Du har fel men är riktigt pantad!Jacob skrev:OK eftersom jag numer är plastpappa har jag lärt mig en 4 årings logokGösta skrev:Han dominerade ingenting. Det gjorde Williamsbilen. En apa kunde blivit WDC i den bilen (det blev tom 2 st som blev det)Jacob skrev:Damon Hill körde för kaffepengar ändå dominerade han!!
DC har lyckats köra om MS när han har haft läge och fått
Damon Hill körde skiten ur honom i Williams 1995
Slutsats Damon dominerar
Säsongen 1997 satt Damon Hill i en av de sämsta bilarna i fältet men de 2 gånger som skiten höll ( Silverstone och Ungern) placerade han sig före MS.
Vad säger detta`??
Har jag rätt eller är jag bara riktigt pantad???
-
En 7 faldig världsmästare bredvid ett fyllo som aldrig kommer att bli WDC. Det skulle se jävligt snyggt ut.kari skrev:Tänk om det vore sanning att Micke skulle köpas som andreförare bredvid Kimi.
.
-
-
Ja, och Kimi blir ingen WDC så länge Alonso får behålla hälsan. Kimi har inte ens gamla meriter att luta sig tillbaka på.kari skrev:MS kan väl inte köra på gamla meriter, vi lever idag.Gösta skrev:En 7 faldig världsmästare bredvid ett fyllo som aldrig kommer att bli WDC. Det skulle se jävligt snyggt ut.kari skrev:Tänk om det vore sanning att Micke skulle köpas som andreförare bredvid Kimi.
.
WDC 2005 blir Alonso
WDC 2006 blir Schumacher
WDC 2007 blir Heidfeld
WDC 2008 blir Button.
(Ps Kimi lägger av 2007 )
-
-
-
-
Klädtillverkare
Klädtillverkare
Williams
Williams
McLaren
McLaren
Bil som köps främst av de som inte vet var de ska göra av pengarna
Volvo-lastvagnar ägare
Framtid
Klädtillverkare
Williams
Williams
McLaren
McLaren
Volvo-lastvagnar ägare
Framtid
-
-
Det är ju förvisso bara spekulativt (i linje med övrig info här ) men köper Volvo tillbaka så mycket aktier som de vill så lär Renault ha aktiemajoriteten (om jag har förstått det rätt). Men om du vill så kan jag ju säga något annat. De franska bönderna agerar som om de bestämde i det landet så jag kan byta ut det mot 'Franska bönder'Gösta skrev:GPWC skrev: Volvo-lastvagnar ägare
Utveckla???!!!!????
-
-
1994 Fuskade hela säsongen och sista loppet ska vi inte tala om
1995 Var tvungen att ta en renaultmotor samtidigt som Hill inte hade i närheten av samma back up i williams
1996 Williams Helt klart den mest värdiga mästaren genom tiderna
1997 Williams JEREZ försökte göra som 1994 dvs fuska
1998 McLaren utklassning
1999 McLaren Mindre poäng än Irvine säger väl allt
2000 Inte så konstig Hill hade ju lagt av!!
2001 Inte så konstig Hill hade ju lagt av!!!
2002 Bästa bilen och bästa Kontraktet plus att både Häkkinen och Hill hade lagt av
2003 FUSK igen!! Se bara på stop and go av Montoya i USA!
2004 Bästa kontraktet men jag kan sträcka mig till att det var ganska så värdigt mästerskap
Renault
2006 Ehhh skulle inte tro det!!!
1995 Var tvungen att ta en renaultmotor samtidigt som Hill inte hade i närheten av samma back up i williams
1996 Williams Helt klart den mest värdiga mästaren genom tiderna
1997 Williams JEREZ försökte göra som 1994 dvs fuska
1998 McLaren utklassning
1999 McLaren Mindre poäng än Irvine säger väl allt
2000 Inte så konstig Hill hade ju lagt av!!
2001 Inte så konstig Hill hade ju lagt av!!!
2002 Bästa bilen och bästa Kontraktet plus att både Häkkinen och Hill hade lagt av
2003 FUSK igen!! Se bara på stop and go av Montoya i USA!
2004 Bästa kontraktet men jag kan sträcka mig till att det var ganska så värdigt mästerskap
Renault
2006 Ehhh skulle inte tro det!!!
Lite äldre, lite långsammare
-
-
-
-
-
-
-
-
McLaren erbjuder 40 miljoer euro per år för MS?
http://www.bild.t-online.de/BTO/sport/a ... plett.html
http://www.bild.t-online.de/BTO/sport/a ... plett.html
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
-
-
-