Banan i Turkiet
-
Banan i Turkiet
Jag fick ett sms från Minna och hon ville att det skulle startas en tråd om vad ni tycker om den nya banan. Upplevelsen på plats var att den är modern och tillåter omkörningar. Det verkar som om det nu handlade mer om körskicklighet än på andra banor. Hon nämner, när hon hämtade gummi, att efter start/mål rakan var nedförsbacken enorm.
Vad tycker ni, var det en bana för framtiden?
Vad tycker ni, var det en bana för framtiden?
-
Re: Banan i Turkiet
Utan tvekan! (Och det är inte bara för att Ferrarisarn gick som håsor där... )kari skrev: Vad tycker ni, var det en bana för framtiden?
-
-
-
-
Banan såg riktigt läcker ut, men belyser samtidigt ivlka problem Formel 1 har numera.
I nästan var och varannan kurva gjordes det omkörningar i båda GP2-loppen. Men i F1-loppet var det lika sällsynt med omkörningar som vanligt. Samtidigt visade det att det som ska föreställa världens mest avancerade formelbilar får allt svårare att klara utmanande banor utan en massa problem (kurva 8 för snabb, kantstenarna för vassa, etc etc) vilket är patetiskt.
Så superb bana, men F1 måste ändras.
I nästan var och varannan kurva gjordes det omkörningar i båda GP2-loppen. Men i F1-loppet var det lika sällsynt med omkörningar som vanligt. Samtidigt visade det att det som ska föreställa världens mest avancerade formelbilar får allt svårare att klara utmanande banor utan en massa problem (kurva 8 för snabb, kantstenarna för vassa, etc etc) vilket är patetiskt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
Som en del tidigare skrivit så är Ferrari oense med i stort sett alla andra stall, endast stallen som är beroende av Ferrari tiger trots att dom inte samtycker.Geer skrev:Bra bana tycker jag. En av favoriterna. Varierande, stora asfalterade avåkningszoner, möjligheter för omkörningar.
F1 kommer att ändras en del 2008. Alla stall utom Ferrari diskuterade dom nya reglerna, inför möte med med Max, i Turkiet.
Geer
-
Underhållande lopp på en mycket fin bana. Kimis omkörning av Fisi, Buttons fina omkörning innan start/mål och lite avåkningar här och där gjorde att dagens lopp blev riktigt underhållande. Att förarna åker av är bara ett bevis på att de ligger på gränsen. Det ska vi väl vara glada för eller? Vem vill se 20 bilar som "fis" kör genom hela loppet?
GP2 loppet från i lördags var också underhållande men de kör som galningar.
-Red Bull Racing
-
-
- Varnad
Det räknas inte för det var på första varvet...Freddan skrev:Underhållande lopp på en mycket fin bana. Kimis omkörning av Fisi, Buttons fina omkörning innan start/mål och lite avåkningar här och där gjorde att dagens lopp blev riktigt underhållande. Att förarna åker av är bara ett bevis på att de ligger på gränsen. Det ska vi väl vara glada för eller? Vem vill se 20 bilar som "fis" kör genom hela loppet?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
-
Synd inte alla andra körde långsammare än Schumacher, då hade han lätt vunnit. Dessutom tror jag han hade snabbaste tiden från depårutan till "pitlane".BAR - Honda skrev: synda att button inte kunde kvala ordentligt. Då hade han lätt varit på pallen.
Han had faktiskt näst snabbaste tiden (efter kimi) på sektor 1 under kvalet innan han körde av.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Tycker du? Jag tycker Bahrain och Hungaroring ser betydligt smutsigare ut än den här. Både i GP2-loppen och i F1-loppet såg det inte ut att vara några extra stora problem med att köra utanför idealspåret.Kuopio skrev:Banan var den smutsigaste jag någonsin har sett på F1
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
- Moderator
Banan i Turkiet är den i särklass bästa, moderna, bana jag har sett. En förarbana. Håller för övrigt inte med om att det är för svårt att köra om i F1. Tycker att det är alldeles lagom svårt och även om många klagar över att det inte går att ligga tillräckligt nära framförvarande bil så är det problemet betydligt mindre än vad det var under början av 90-talet.
Banan har det bästa från klassiska banor som Spa och Suzuka (om man nu får räkna den banan som en klassiker) samtidigt som den också innehåller de tänk som har varit lyckade från nyare banor (som i övrigt har varit rätt misslyckade, enligt min mening.)
Vem hade kunnat tro det, att Europas bästa bana skulle ligga i Turkiet?
Tärnström
Banan har det bästa från klassiska banor som Spa och Suzuka (om man nu får räkna den banan som en klassiker) samtidigt som den också innehåller de tänk som har varit lyckade från nyare banor (som i övrigt har varit rätt misslyckade, enligt min mening.)
Vem hade kunnat tro det, att Europas bästa bana skulle ligga i Turkiet?
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Gösta skrev:Synd inte alla andra körde långsammare än Schumacher, då hade han lätt vunnit. Dessutom tror jag han hade snabbaste tiden från depårutan till "pitlane".BAR - Honda skrev: synda att button inte kunde kvala ordentligt. Då hade han lätt varit på pallen.
Han had faktiskt näst snabbaste tiden (efter kimi) på sektor 1 under kvalet innan han körde av.
MEN VA FAN NU HAR JAG LISTAT UT VEM GÖSTA ÄR!!!!
jag är trög men jag har saknat min överförmyndare ett tag
Lite äldre, lite långsammare
-
Håller med om detta. Tilke har fått öva länge men till slut fick han till det. Och visst får man räkna Suzuka som en klassiker!JTarnstrom skrev:Banan har det bästa från klassiska banor som Spa och Suzuka (om man nu får räkna den banan som en klassiker) samtidigt som den också innehåller de tänk som har varit lyckade från nyare banor (som i övrigt har varit rätt misslyckade, enligt min mening.)
-
Jacob skrev:Gösta skrev:Synd inte alla andra körde långsammare än Schumacher, då hade han lätt vunnit. Dessutom tror jag han hade snabbaste tiden från depårutan till "pitlane".BAR - Honda skrev: synda att button inte kunde kvala ordentligt. Då hade han lätt varit på pallen.
Det är bara att fråga vem jag är så slipper du både gissa och leva i okunnskap.
-
Vem är du?Gösta skrev:Jacob skrev:Gösta skrev: Synd inte alla andra körde långsammare än Schumacher, då hade han lätt vunnit. Dessutom tror jag han hade snabbaste tiden från depårutan till "pitlane".
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
-
-
-
En ung, vacker, singel, begåvad, rik, humoristisk, glad, underhållande sexatlet.minna skrev:Vem är du?Gösta skrev:Jacob skrev:
Brätta lite om dig själv!
-
-
-
Åter till tråden!
Banan i Turkiet är enligt mej den bästa hittills. Det är nog den bana som tillåter flest omkörningar, även på oväntade ställen t.ex. i flera kurvor på utsidan.
Men framför allt, vilka backar den hade. Häftigt, jag trodde inte att man kunde köra F1 i sån kuperad terräng.
Tur att vi hade en guide med oss då deras engelska inte är den bästa, men jag rekommenderar alla att göra ett besök om tillfälle finnes.
Banan i Turkiet är enligt mej den bästa hittills. Det är nog den bana som tillåter flest omkörningar, även på oväntade ställen t.ex. i flera kurvor på utsidan.
Men framför allt, vilka backar den hade. Häftigt, jag trodde inte att man kunde köra F1 i sån kuperad terräng.
Tur att vi hade en guide med oss då deras engelska inte är den bästa, men jag rekommenderar alla att göra ett besök om tillfälle finnes.
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
-
-
Har du inte sett F1 på Spa någon gång?minna skrev:Men framför allt, vilka backar den hade. Häftigt, jag trodde inte att man kunde köra F1 i sån kuperad terräng.
Jag kan i o f s inte avgöra om Spa är mer eller mindre kuperad än Otodromen, eftersom jag inte sett Otodromen i verkligheten, men Spa har häftiga höjdskillnader.
Jag tycker också att Otodromen/Istanbul Park (eller vad den nu heter) var en positiv överraskning
Det vore kul att se ett lopp där någon gång.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Jag har inte i huvudet vad nivåskillnaden är på Spa men jag hörde nu, att den brantaste stigningen skulla vara över 40 meter men det tycker jag låter mycket.Razor skrev:Har du inte sett F1 på Spa någon gång?minna skrev:Men framför allt, vilka backar den hade. Häftigt, jag trodde inte att man kunde köra F1 i sån kuperad terräng.
Jag kan i o f s inte avgöra om Spa är mer eller mindre kuperad än Otodromen, eftersom jag inte sett Otodromen i verkligheten, men Spa har häftiga höjdskillnader.
Jag tycker också att Otodromen/Istanbul Park (eller vad den nu heter) var en positiv överraskning
Det vore kul att se ett lopp där någon gång.
-
-
- Utvisad
Ta Gösta med en nypa salt... trots allt hans skrytande händer det... absolut ingenting...Gösta skrev:En ung, vacker, singel, begåvad, rik, humoristisk, glad, underhållande sexatlet.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
-
jajo skrev:Jag var tvungen att kolla loppet en gång till ikväll.
- Banan är en arkitektoniskt mästerverk, ett motorsportens Haia Sofia. Som bana så kommer Spa närmast. Men ibland får jag känslan att det är en Clermont Ferrand för modern F1.
/Jan
Möjligen.
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
-
Eftersom jag var på platts så tror jag mig veta mer en ni andra.LuckyStrike1 skrev:Banan såg riktigt läcker ut, men belyser samtidigt ivlka problem Formel 1 har numera.
Full rece rapport kommer senare.
GP2 lopp nr ett var ett sömnpiller eftersom komentatorn endast pratade Turkiska. Storbilds tv fans där men upplösningen var så dålig att de´n inte ens med kikare kunde tydas. Lopp nr 2 var super. Startade i regn, halvägsbytte alla till tordäck. Vi satt i kurva 12 "GRANDSTAND 7" Vilka faiter vi såg! Weber av tre gånger i samma kurva denna helg, Kimi tar första platts rösta farvet. Hela leckraren stod upp. Jag skall skriva en full race report senare. Vilken jag hoppas kan hjälpa de som vil besöka Istanbul park 2006.