Mer problem för Kimi...

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Mer problem för Kimi...

Inlägg av EnzoF1 »

Är det slutet för Kimi vi ser?

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 26,00.html

Spriten verkar ta överhanden mer och mer... nu lär väl frun lämna honom också, vilket leder till mer supande (går det?) och i slutänden ett avsked från F1-cirkusen...

Ni hörde det här först. Eller är det nåt annat som föranleder Kimis ohejdade supande? Är det nåt med hans arbetssituation? Ja, vi kan bara spekulera och frågan är om ens Kimi vet...

Men problem med spriten verkar han onekligen har, han uppvisar alltför många tecken på det.

Pissande i hotellhissar, jo det är ju schyssta föredömen...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Erik75

Inlägg av Erik75 »

EnzoF1: Du bör nog dubbelkolla dina referenser. Seiska är en skittidning. Visst krökar Kimi, men jag tror inte så jättemycket på den källan...
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Finns deet något värre än senasations-journalister och Hänt I Veckan-murvlar?

Det skulle i sånt fall vara de som läser sånt skit och dessutom ids att citera dessa...

:zz:
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Denna nyhet är lika mycket värd som nån annan för mig. Bara för att den är obekväm för vissa behöver den inte vara osann med automatik.

Med tanke på Kimis tidigare prestationer så ligger detta helt inom rimlighetens gränser.

Men som sagt, skjut inte budbäraren. Jag har länkat till en artikel som vår största nättidning har publicerat - det räcker för mig!

Det kommer att visa sig om det ligger nån sanning i den!

Om nu Erik75 har sån ingående kunskap om Kimis krökarvanor borde väl han kunna presentera nån källa till den, eller?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

Fan vilken kille Kimi är! Han både supa och köra brallorna av Schuey, respekt.

Om han skulle lägga av sin gedigna livstil a la James Hunt skulle han vara för överlägsen.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

groovesnus skrev:Fan vilken kille Kimi är! Han både supa och köra brallorna av Schuey, respekt.

Om han skulle lägga av sin gedigna livstil a la James Hunt skulle han vara för överlägsen.
Jo, det är väl bara 4-0 i antalet titlar mellan Schumi och Kimi. Och så där 50 segrar mot 6 eller vad nu Kimi skrapat ihop.
(under den tid de kört tillsammans alltså)

Vi har lite olika syn på vad köra skjortan innebär...

Super värre gör han bevisligen, men om det är en merit vet jag inte.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

groovesnus skrev:Fan vilken kille Kimi är! Han både supa och köra brallorna av Schuey, respekt.

Och Alonso kör brallorna av Kimi, så han är ju verkligen en riktig kille ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

EnzoF1 skrev:
Jo, det är väl bara 4-0 i antalet titlar mellan Schumi och Kimi. Och så där 50 segrar mot 6 eller vad nu Kimi skrapat ihop.

Jag tycker att det är uppenbart att Kimi är snabbare än Schuey i år. Jätte_hakan sitter väl mest och funderar på när han ska lägga av.
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

LuckyStrike1 skrev:

Och Alonso kör brallorna av Kimi, så han är ju verkligen en riktig kille ....
Brallorna verkar Kimi inte ha några problem med att dra ner själv, men vad har det med bilåka att göra...?
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Att Ni bara orkar! :roll:
¨°º© woodi ©º°¨
Gösta

Inlägg av Gösta »

woodi skrev:Att Ni bara orkar! :roll:
Jag är mera förvånad att Kimi orkar. Det är mycket jobbigare att köra F1 bil än att sitta på sin ända och skriva inlägg här. :D

Dessutom tror jag att det är bättre betalt. :roll:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

groovesnus skrev:
EnzoF1 skrev:

Jag tycker att det är uppenbart att Kimi är snabbare än Schuey i år. Jätte_hakan sitter väl mest och funderar på när han ska lägga av.
Jag tycker det är mest uppenbart att Kimi kör sönder fler bilar och har bättre däck jag.

Det är även uppenbart att Kimi får segrar till skänks med stallorder... och att han trots detta skuggas av skomakaren...

Anar jag en viss bitterhet?

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
Jag är mera förvånad att Kimi orkar. Det är mycket jobbigare att köra F1 bil än att sitta på sin ända och skriva inlägg här. :D

Dessutom tror jag att det är bättre betalt. :roll:
Ja, bättre betalt än oss är det no, men du vet inte hur bra du har det...

Som en tv-kortssnyltande bekant brukar uttrycka det: "Faan vad du har det bra..."

Kaffe ikväll?

Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

woodi skrev:Att Ni bara orkar!
Säger jag med. Och väntar bara på att strängen ska glida in på mer personliga påhopp och interna "skämt". :zz:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Cuscino skrev:
Säger jag med. Och väntar bara på att strängen ska glida in på mer personliga påhopp och interna "skämt". :zz:
Med andra ord en sedvanlig "topicurspårning" som vi alla vet är bland de ädlaste av konster. :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Gösta skrev:
Jag är mera förvånad att Kimi orkar.
Ja uppenbarligen gör han ju det vilket gör denna topic/diskussion helt tillintetgjord. Klarar man av att festa och strula runt i sänghalmen samtidigt som man ska leverera bra resultat till sin arbetsgivare så måste det väl vara helt ok att göra det, vare sig man är författare, brandman, säljare eller f1-förare? :roll:

Jag vilar min väska i fallet och håller mig borta från dessa intetsägande topicarna i framtiden.
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

woodi skrev:
Gösta skrev:
Jag är mera förvånad att Kimi orkar.
Ja uppenbarligen gör han ju det vilket gör denna topic/diskussion helt tillintetgjord. Klarar man av att festa och strula runt i sänghalmen samtidigt som man ska leverera bra resultat till sin arbetsgivare så måste det väl vara helt ok att göra det, vare sig man är författare, brandman, säljare eller f1-förare? :roll:

Jag vilar min väska i fallet och håller mig borta från dessa intetsägande topicarna i framtiden.

Jag är säljare och jag kan varken prestera på jobbet eller i sängen.... så jag är imponerad av det finska virket!
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Referensramarna till hur individer beter sig präglas ju till en stor del hur de växer upp.
Så slutsatsen blir. Kröka, köra bil samt skita i familjen är en naturlig tillvaro för Kimi. Nu skulle jag kunna påstå att alla landsmän till Kimi beter sig så men det finns ju undantag från regeln. :roll:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag skulle också gärna hoppa in i Kimis hyllningskör vid det här laget. Mer spunk får man leta efter bland F1-förarna, men när finlands motsvarighet till Aftonbladet går ut och dementerar seiskas nyheter, med personliga intervjuer med de inblandade, får man visst hålla sig en stund till för den riktiga sanningen.
Att basta med brudar hör annars till vanligheterna i Finland. Möjligen är det inte fullt lika bra när det är en majoritet brudar och "din" fru inte är hemma, men den "huvudmisstänkte" dementerar till och med bastandet.
"Utan handduk också!?! Aldrig i livet", säger hon.
Som man i sina bättre år beundrar man dock testosteronproduktionen hoss denne unge man som snart lägger upp världen i en skön svank och tar sats...
Jag tycker däremot han gjort bättre ifrån sig under sin ledighet än så. En hel del snaskiga detaljer finns, men avslöjas naturligtvis inte här pga risken att få posten bortplockad.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Jari skrev:Jag skulle också gärna hoppa in i Kimis hyllningskör vid det här laget.
Nu hyllade jag ju iofs inte Kimi för att han tar sig några bläckor och pippar runt som en dåre när frugan är på semester.
Jag menade att det är väl upp till var och en att göra vad man vill så länge man levererar det man skall till sin chef. Att sen skvallerblaskor som "Se & Hör" och "Seiska" förstorar upp och hittar på saker om kändisar kanske man skall ta med en nypa salt.
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Kul kille den där Kiwi :D
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Lemon skrev:Kul kille den där Kiwi :D
Fan vad jag vill byta liv med honom inte för att jag vill köra F1 men va fan supa till på kanarieöarna, sova med en delfin, basta med modellbrudar, showa på en stripp bar i London osv....
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

EnzoF1 skrev: Jag tycker det är mest uppenbart att Kimi kör sönder fler bilar och har bättre däck jag.

Det är även uppenbart att Kimi får segrar till skänks med stallorder... och att han trots detta skuggas av skomakaren...

Anar jag en viss bitterhet?
Få se nu, "stallorder" hmm... du menar att Kimi, likt Schuey, har en team "kamrat" som enligt sitt kontrakt måsta släppa förbi honom?

Skuggar Kimi? Han är väl snarare ett rundningsmärke.

Visst är du bitter! Lägger allt krut på att snacka skit om Kimi istället för det vanliga hyllandet av Schuey (som blir allt svårare ety han brukar bli 5-6:a i loppen, om inte 14 bilar bryter vill säga)
arska

Inlägg av arska »

Haha, det där är väl inget nytt i finsk idrott, sport... de mest talangfulla idrottarna är alkisa av så hög rang att få hänger med i deras supande.

Backhoppare som är världsmästare mm sitter inne för dråpförsök eller vad det nu va, han har supit, strippat ja det finns väl knappt något han inte gjort. Jag skriver om Matti Nykänen, och det lustiga i det hela är att ingen kommit i närheten av hans framgångar :roll:

Hockeyspelare som knarkar och super och bär sig allmänt dumt åt. (Karalahti) har jag för mig att han heter.

Räikkönen är en blygsam skit i jämförelse med dessa andra stora finnar 8)
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

arska skrev: Räikkönen är en blygsam skit i jämförelse med dessa andra stora finnar 8)
Som Enzo då säkert skulle skriva något liknande: Han är inte ens duktig på att vara finne! :D

Bättre att förekomma än att förekommas...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

GPWC skrev:
arska skrev: Räikkönen är en blygsam skit i jämförelse med dessa andra stora finnar 8)
Som Enzo då säkert skulle skriva något liknande: Han är inte ens duktig på att vara finne! :D

Bättre att förekomma än att förekommas...
:D :D :D :D

Så långt tänkte jag aldrig... det där var lite kul faktiskt...

kari

Inlägg av kari »

:rock: Kimi äger :rock:
Senast redigerad av kari den lör aug 20, 2005 10:41, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

Gösta skrev:
Cuscino skrev:
Med andra ord en sedvanlig "topicurspårning" som vi alla vet är bland de ädlaste av konster. :D
topicurspårning är bäst!

Men vad har hänt med din hjälm Gösta, har Fisi hamnat i onåd?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

"Tre tolvor tequila tack! och sen vill mina polare beställa också"

Bild
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

hehe det där var faktiskt skitkul!!!
Tomas_Boden

Re: Mer problem för Kimi...

Inlägg av Tomas_Boden »

EnzoF1 skrev:Är det slutet för Kimi vi ser?

Spriten verkar ta överhanden mer och mer... nu lär väl frun lämna honom också, vilket leder till mer supande (går det?) och i slutänden ett avsked från F1-cirkusen...

Ni hörde det här först. Eller är det nåt annat som föranleder Kimis ohejdade supande? Är det nåt med hans arbetssituation? Ja, vi kan bara spekulera och frågan är om ens Kimi vet...

Men problem med spriten verkar han onekligen har, han uppvisar alltför många tecken på det.

Man kan ju tillägga att Kimi fortfarande är ung och inte hunnit påverkas av stort alkoholintag, (Återhämtning fort) Han kör nog på som Schumi efter några säsonger, alltså inget alkoholintag under säsongen helt enkelt!
Gösta

Re: Mer problem för Kimi...

Inlägg av Gösta »

Tomas_Boden skrev:
EnzoF1 skrev:Är det slutet för Kimi vi ser?

Man kan ju tillägga att Kimi fortfarande är ung och inte hunnit påverkas av stort alkoholintag, (Återhämtning fort) Han kör nog på som Schumi efter några säsonger, alltså inget alkoholintag under säsongen helt enkelt!
Off season är rätt lång och han har råd att beställa in 12ór av Tequila. :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag e inte bitter...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag e inte bitter...
Har du äntligen fattat?!??! :o Otroligt!

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag har fattat att Schumi kom 20 varv efter Kimi i helgen som gick och vem som vann och jag förstår om det suger lite...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Jag har fattat att Schumi kom 20 varv efter Kimi i helgen som gick och vem som vann och jag förstår om det suger lite...
Med tanke på alla poffar förra året så ligger MS fortfarande några hundra varv (och 7 WDC titlar) före kimi. :D

Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:
Jari skrev:Jag har fattat att Schumi kom 20 varv efter Kimi i helgen som gick och vem som vann och jag förstår om det suger lite...
Med tanke på alla poffar förra året så ligger MS fortfarande några hundra varv (och 7 WDC titlar) före kimi. :D
I historieböckerna ligger MS först.
Men även Gösta måste väl ha märkt att både Alonso ock Kimi ligger före i årets WM.
Jag tror nog inte att MS är nöjd med resultatet i Turkiet trots att han har 7 titlar. Fast det är ju kul att Gösta verkar nöjd :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Men det suger nog mer att Kimi trots allt snack från det blåvita hållet ännu inte kan titulera sig världsmästare och med sannolikhet gränsande till visshet aldrig kommer att kunna göra det heller.

7 titlar smäller liksom högre än en seger i Turkiet om vi säger så och om 50 år så är det knappast en uppkörd seger i Turkiet av nån i mängden man kommer ihåg, eller hur?

Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Jag tvivlar starkt på att någon kommer ihåg Hakan och hans 7 uppkörda heller om 50år, sådetså :P
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Lövet skrev:Jag tvivlar starkt på att någon kommer ihåg Hakan och hans 7 uppkörda heller om 50år, sådetså :P
Så du kommer inte ihåg Fangios fem titlar menar du?
Ferrari.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Lövet skrev:Jag tvivlar starkt på att någon kommer ihåg Hakan och hans 7 uppkörda heller om 50år, sådetså :P
Och en "first among loosers" blir ihågkommen. :D

Gösta

Inlägg av Gösta »

Geer skrev:
Gösta skrev:
I historieböckerna ligger MS först.
Men även Gösta måste väl ha märkt att både Alonso ock Kimi ligger före i årets WM.
Jag tror nog inte att MS är nöjd med resultatet i Turkiet trots att han har 7 titlar. Fast det är ju kul att Gösta verkar nöjd :D

Båda kan fortfarande bli diskade, få trångt benutrymme, få fel på tankriggen, felaktiga och olagliga delar kan avslöjas, få fel på styrstaget mm mm. :D

Hoppet är det sista som överger en. :D

Geer

Inlägg av Geer »

Michael Schumacher är en ikon och kommer så att förbli.
Åker man Tuk Tuk i Bangkok, Gondol i Venedig eller solar i Miami så vet ALLA vem Michael Schumacher är.
Dock tycker inte jag att han var bäst i Turkiet.
minna

Inlägg av minna »

EnzoF1 skrev:
Men det suger nog mer att Kimi trots allt snack från det blåvita hållet ännu inte kan titulera sig världsmästare och med sannolikhet gränsande till visshet aldrig kommer att kunna göra det heller.

7 titlar smäller liksom högre än en seger i Turkiet om vi säger så och om 50 år så är det knappast en uppkörd seger i Turkiet av nån i mängden man kommer ihåg, eller hur?
Senaste ryktet är att Kimi redan har skrivit på för Ferrari och då minskar hans chanser att bli världsmästare men Ferraris ökar.
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Så du kommer inte ihåg Fangios fem titlar menar du?
Näe, kan jag inte påstå att jag gör.
Tror inte ens att jag skramlade i farsans pung då :doh:
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Lövet skrev:Näe, kan jag inte påstå att jag gör.
Tror inte ens att jag skramlade i farsans pung då :doh:
Okej, lite taskigt formulerat kanske, om vi vänder på det. Så du har ingen aning om vem Fangio är?
Ferrari.
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Jojo, klart jag vet vem Juan Manuel Fangio var.
Men det kan du inte ta som bevis varken för att Kimi kommer att vara bortglömd om 50år eller att Schummi kommer att vara ihågkommen.

Dock kan vi vara överens om att de kommer att finnas nedtecknade i motorsporthistoriens rullor.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Lövet skrev:Jojo, klart jag vet vem Juan Manuel Fangio var.
Men det kan du inte ta som bevis varken för att Kimi kommer att vara bortglömd om 50år eller att Schummi kommer att vara ihågkommen.

Dock kan vi vara överens om att de kommer att finnas nedtecknade i motorsporthistoriens rullor.
Nej, jag använder det inte som bevismaterial, jag använder det bara som ett exempel, att om man trots att man inte var född på 1950-talet ändå vet vem Fangio är/var, så tror jag chanserna för att Schumi kommer att bli ihågkommen om 50 år är överhängande.
Ferrari.
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Michael Schumacher kommer att bli ihågkommen i en längre tid än Kimi.
Älskad kommer han däremot aldrig bli. Eller ens omtyckt. Respekterad.
Bäst. Det var han länge. Ferrari dominerade.
Två röda bilar i ledning. Det skall leva kvar.
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

minna skrev:
EnzoF1 skrev:

Senaste ryktet är att Kimi redan har skrivit på för Ferrari och då minskar hans chanser att bli världsmästare men Ferraris ökar.
Nu fattar jag inte din logik... Ferrari och MS har den senaste tiden 6 WCC och 5 WDC titlar. Kimi och vilket stall som helst har under denna tid 0 och 0. McLaren har dock en WDC-titel men utan Kimi.

Ska man säga något så är det snarare tvärtom, dvs att Kimis chanser ökar med 100% från noll ;) (Jari kan förklara det där för dig!)