F1 2006?
-
Man slipper Peppe Eng på treans hockeysändningar... Dock är det bedrövligt tråkigt med all reklam. Hade jag kunnat ha en betalkanal utan reklam som sände samma matcher hade jag beställt den direkt..
Men detta är ju visst ett F1 forum så jag måste väll foga mig till Massa(n) att det faktiskt voret rist om tv3 tog över. Hoppas inte!
Men detta är ju visst ett F1 forum så jag måste väll foga mig till Massa(n) att det faktiskt voret rist om tv3 tog över. Hoppas inte!
-
Varför skall jag vara glad för att någon annan kanske har det ännu värre? -Jaså, Sture fick just mjälten söndersparkad, ja men då är det bara att banka på med nävarna mot mitt ansikte, Berra! Hyvens!LuckyStrike1 skrev:Välkommen till 2000-talet, där vi har TV-reklam. Kul att du kunde göra oss sällskap ITV sänder t.ex. betydligt mer reklam än TV4, men det gör oss också att de har råd att satsa mer på F1. Nu är den brittiska publiken iofs något större än den svenska.AndersF1 skrev:Eller också skaffar man TV3 och betalar dyrt samt får en väldig massa reklam...LuckyStrike1 skrev: Antingen betalar man för att se på kanalen, och slipper då reklam.
Eller så är det en kanal man inte betalar för, men då är den reklamfinansierad.
Som bonus kan man få ett par usla kommentatorer också.
Om man nu får se hela loppet. De kanske tycker att det är lite långt och drygt så det kommer ett avsnitt av Robinson Sämsta Sommaren, eller nåt annat kul mitt i loppet.
Angående STCC och Viasat kan det kanske vara bra för de 137 som tittar på det, men det leder ju inte precis till ökat motorsportintresse bland den stora massan och därmed blir det inte heller något skrivet i tidningarna, eller visat i sportsändningarna, vilket leder till ännu sämre intresse. Jag skulle tro att det är åtskilligt fler som sett DTM än STCC det senaste året. Lika bra det förresten, eftersom det är roligare att titta på.
Det som betyder nåt är om jag får det sämre.
Jag påpekade bara ditt felaktiga påstående att man fick välja mellan reklam och avgift. Med TV3 får man alltså båda och i rejäla doser.
Alla har inte kabel-TV, inte ens en majoritet, om jag minns rätt.
Återigen, det minskar totala antalet tittare och därmed nyhetsvärdet för motorsport ö.h.t..
TV3 har väl bara ett par program i veckan som kommer över 300 000, så chansen att någon zappar förbi där är väl minimal.
Riktigt så dum är jag inte att jag jublar över att få betala mer för en sändning med mer reklam, men jubla på ni som tycker att det verkar vara en god ide.
-
Jag betalar 137 kr/mån för kabel-TV och basututbudet.
Det ger mig 10 kanaler, där ibland TV3 jag nästan aldrig ser på, så då kostar TV3 mig 13.70 i månaden. Det känns rätt ok för F1.
För övrigt ingår TV4 i mitt basututbud också, och är således lika dyr
Jag tycker inte det är hela världen att TV4 lägger ner. Trist, javisst. Men det har väl känts lite grann som det har varit på tapeten i några år nu.
Jag väljer att tro att det är dags för lite förnyelse, och därmed kan det här leda till något bra, eller t.o.m. bättre. Trots allt är det ju så att ingenting varar för evigt, framför allt inte i TV-världen.
TV4 har sänt F1 sedan 1993 vilket i sig är värt all uppskattning, och beundran. SVT, Viasat, Canal + ... vi får se vad det leder till.
I Danmark har rättigheterna till F1 bytts vart och vartannat år (DR, TV2, Viasat har alla sänt F1 under de senaste 5-6 åren i Danmark), utan att det har skrivits mindre om motorsport eller att det blivit sämre.
Det har varit ungefär samma format, samma kommentatorer och varje gång betydligt mer bevakning än vad någon svensk kanal har lyckats mäkta med vid sidan av Canal Digital.
Det ger mig 10 kanaler, där ibland TV3 jag nästan aldrig ser på, så då kostar TV3 mig 13.70 i månaden. Det känns rätt ok för F1.
För övrigt ingår TV4 i mitt basututbud också, och är således lika dyr
Jag tycker inte det är hela världen att TV4 lägger ner. Trist, javisst. Men det har väl känts lite grann som det har varit på tapeten i några år nu.
Jag väljer att tro att det är dags för lite förnyelse, och därmed kan det här leda till något bra, eller t.o.m. bättre. Trots allt är det ju så att ingenting varar för evigt, framför allt inte i TV-världen.
TV4 har sänt F1 sedan 1993 vilket i sig är värt all uppskattning, och beundran. SVT, Viasat, Canal + ... vi får se vad det leder till.
I Danmark har rättigheterna till F1 bytts vart och vartannat år (DR, TV2, Viasat har alla sänt F1 under de senaste 5-6 åren i Danmark), utan att det har skrivits mindre om motorsport eller att det blivit sämre.
Det har varit ungefär samma format, samma kommentatorer och varje gång betydligt mer bevakning än vad någon svensk kanal har lyckats mäkta med vid sidan av Canal Digital.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Nu vet jag inte vad du har för kabeloperatör eller vad denne påstår ska finnas i basutbudet, men alla kabel-TV-operatörer är tvingade att distribuera SVT1, SVT2 och TV4 gratis i sina nät i o m att det är de kanaler som ska distribueras till hela befolkningen som marksända kanaler (synd bara att det är flera orter där TV4 inte sänds överhuvudtaget).LuckyStrike1 skrev:För övrigt ingår TV4 i mitt basututbud också, och är således lika dyr
Frågan är hur det blir när det analoga, marksända nätet släcks ner; blir det tvång för kabelbolagen att distribuera alla de marksända, digitala kanalerna då?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Kabel-TV ingår i avgiften till Brf. och för det får man 10-talet kanaler, bland annat TV4. Det var så jag menade. Och det är ComHem i mitt fall.
När det analoga nätet släcks ner blir det väl i princip svart i rutan för de som inte har skaffat digitalbox? Det är väl i princip konsekvensen av riskdagsbeslutet att satsa digitalt i avlånga Sverige.
När det analoga nätet släcks ner blir det väl i princip svart i rutan för de som inte har skaffat digitalbox? Det är väl i princip konsekvensen av riskdagsbeslutet att satsa digitalt i avlånga Sverige.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
Det lär ju knappast bli svart i rutan för de som har kabel-TV, oavsett digitalbox eller ej, och frågan gällde vilka "tvång" som kabelbolagen har, vad det gäller att fritt distribuera TV-kanaler.LuckyStrike1 skrev:När det analoga nätet släcks ner blir det väl i princip svart i rutan för de som inte har skaffat digitalbox? Det är väl i princip konsekvensen av riskdagsbeslutet att satsa digitalt i avlånga Sverige.
Släckningen av det analoga marknätet är annars något som bekymrar mig... det digitala marknätets täckning är ganska usel i t ex Norrlands inland och om det inte byggs ut så blir det toksvart i rutan i vårt hus i fjällen om vi inte smäller upp en parabol.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Kabeltvbolagen måste sedan i sommar sända SVT1,SVT2,TV4,SVT24 och Barn&Kunkapskanalen. Det är också de kanalerna som man kan se med en vanlig digitalbox utan programkort.
ComHem kommer att fortsätta med sina analoga sändningar även efter att det analoga marknätet släcks ner. De 11/12 kanalerna som ingår i deras utbud kommer att fortsätta finnas kvar i deras nät.
Det digitala marknätet kommer att byggas ut så att det täcker nästan lika stor yta som det analoga gör nu. Så om inte fjällstugan ligger långt ute i skogen ska det inte vara några problem att titta på TV där.
ComHem kommer att fortsätta med sina analoga sändningar även efter att det analoga marknätet släcks ner. De 11/12 kanalerna som ingår i deras utbud kommer att fortsätta finnas kvar i deras nät.
Det digitala marknätet kommer att byggas ut så att det täcker nästan lika stor yta som det analoga gör nu. Så om inte fjällstugan ligger långt ute i skogen ska det inte vara några problem att titta på TV där.
/Viktor
-
Vi har tre TV-master inom synhåll från huset och ingen av dem sänder TV4. TV4 sänds inte överhuvudtaget i t ex Tärnaby-Hemavan-området.DJmylongi skrev:Det digitala marknätet kommer att byggas ut så att det täcker nästan lika stor yta som det analoga gör nu. Så om inte fjällstugan ligger långt ute i skogen ska det inte vara några problem att titta på TV där.
Äntligen!
Äntligen!
-
Jag hoppas på 2 saker när det gäller F1 sändningarna.
1. Att det är klart vilka som sänder innan jag fixar abonemang.
2. Att det inte blir fler reklamavbrott.
Även om båda stupar så kan jag nog leva med det men det är gott att leva när rejsen är hela.
ha det
1. Att det är klart vilka som sänder innan jag fixar abonemang.
2. Att det inte blir fler reklamavbrott.
Även om båda stupar så kan jag nog leva med det men det är gott att leva när rejsen är hela.
ha det
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
-
TV4:s svar direkt på tittaren som påpekade det tråkiga att byta ut F1 mot fotboll måste vara det mest idiotiska jag läst på länge. Var TV4:s sportchefs intention att ytterligare förvärra situationen? Varför skulle tittaren känna sig bättre till mods av att TV4:s sportredation bestämt sig för att visa mer fotboll? Som om det skulle saknas fotboll att titta på i Svensk TV:s utbud.
Över huvud taget tycker jag att Svenska sportjournalister har två stora problem:
1. De verkar inte vara det minsta intresserade av sport, bara av Svenska framgångar i sport.
2. Om de mot förmodan skulle vara intresserade av sport, är det ensidigt riktat mot fotboll och som substitut använder de ishockey när gräsplanerna är nerisade. Allt annat ses som kuriosa och möjligen värt en lustig blooper mot slutet av sportsändningen.
Över huvud taget tycker jag att Svenska sportjournalister har två stora problem:
1. De verkar inte vara det minsta intresserade av sport, bara av Svenska framgångar i sport.
2. Om de mot förmodan skulle vara intresserade av sport, är det ensidigt riktat mot fotboll och som substitut använder de ishockey när gräsplanerna är nerisade. Allt annat ses som kuriosa och möjligen värt en lustig blooper mot slutet av sportsändningen.
-
SVT24 har jag aldrig kunnat se, men så har jag Kabelvision också... Tele2Vision heter de visst numeraDJmylongi skrev:Kabeltvbolagen måste sedan i sommar sända SVT1,SVT2,TV4,SVT24 och Barn&Kunkapskanalen. Det är också de kanalerna som man kan se med en vanlig digitalbox utan programkort.
Keep on Boppin´
-
Det verkar bli TV3/Viasat.
Se http://www.expressen.se/index.jsp?a=428292
-
Som spekulerat alltså.webrant skrev:Det verkar bli TV3/Viasat.
-
-