Jag tänkte nu berätta lite om mina tyska vänner, Ferrari-dårarna, som jag nu känt i 4 år.
Dessa mäniskor åker på alla race i Europa och är en del av det röda hav som man ser på campingen närmast banan.
Dom har stora bussar, tält, duschar, egna toaletter, bassänger och bastun, allt i Ferraris färger.
Lite mindre än hälften av dom går inte in och kollar på racet utan vill bara uppleva livet i det läger dom bygger upp inför varje tävling.
I Hockenheim satt vi 2 nätter och bara snackade F1 och jag lovar, man är välkommen, även om man har andra färger.
Jag kallar dom öppet för Ferrari-dårarna och dom skrattar och håller med. Jag får även jag höra ett och annat men alltid med glimten i ögat.
Jag är glad att jag känner dessa mäniskor och det är lite för deras skull jag åker så ofta men bäst trivs jag bland mina egna.
Jag kan också nämna att dom länge hört rykterna om Ferraris intresse för Kimi och det gillar dom inte då dom flesta tror att om Kimi byter stall blir han förste förare och M.S. slutar.
Dom är till skillnad mot mej stallfans och håller på dom förare som kör för det egna stallet.
Jag håller mer på föraren och vill heller inte att Kimi går över då jag aldrig gillat den inställning Ferrari har till circusen i sin helhet.
Dock vore det roligt att läsa Enzos inlägg om Kimi kör för Ferrari.
Ha det bra, alla F1 fans och vi får hoppas på ett bra race på söndag trots att det ser avgjort ut.
Kram Minna
Ferrari-dårar (sagt med glimten i ögat)
-
- Utvisad
Re: Ferrari-dårar (sagt med glimten i ögat)
Ryktena om Ferraris intresse av Kimi är inga nyheter. Mitt intresse ligger ju i stallet och även om Kimi kommer dit så finns det ju en annan förare att hålla på Jag tror iofs inte Kimi kommer dit då Ferrari vill ha en värdig efter trädare till Schumi och det är Kimi inte än. Visst, skulle Kimi komma redan nästa år och få lära sig ett eller två år av Maestro så visst kan det bli världsmästare av Kimi också. Dock ställer Ferrari säkerligen högre krav på en förare än att han ska vara finne, nåt som räcker långt i McLaren.minna skrev:Jag tänkte nu berätta lite om mina tyska vänner, Ferrari-dårarna, som jag nu känt i 4 år.
Dessa mäniskor åker på alla race i Europa och är en del av det röda hav som man ser på campingen närmast banan.
Dom har stora bussar, tält, duschar, egna toaletter, bassänger och bastun, allt i Ferraris färger.
Lite mindre än hälften av dom går inte in och kollar på racet utan vill bara uppleva livet i det läger dom bygger upp inför varje tävling.
I Hockenheim satt vi 2 nätter och bara snackade F1 och jag lovar, man är välkommen, även om man har andra färger.
Jag kallar dom öppet för Ferrari-dårarna och dom skrattar och håller med. Jag får även jag höra ett och annat men alltid med glimten i ögat.
Jag är glad att jag känner dessa mäniskor och det är lite för deras skull jag åker så ofta men bäst trivs jag bland mina egna.
Jag kan också nämna att dom länge hört rykterna om Ferraris intresse för Kimi och det gillar dom inte då dom flesta tror att om Kimi byter stall blir han förste förare och M.S. slutar.
Dom är till skillnad mot mej stallfans och håller på dom förare som kör för det egna stallet.
Jag håller mer på föraren och vill heller inte att Kimi går över då jag aldrig gillat den inställning Ferrari har till circusen i sin helhet.
Ha det bra, alla F1 fans och vi får hoppas på ett bra race på söndag trots att det ser avgjort ut.
Kram Minna
Vad är det med Ferrari du inte gillar? Är det att kärleken till bilracing flödar genom stallet och allt de gör, till skillnad mot ex. McLaren som mer fungerar som ett pengaalstrande företag? Ferrari = racing! Att de sedan sätter stort värde till även konstruktörstiteln skiljer sig iofs från en del andra stall, men Ferrari kommer att finnas kvar när sunkstall som McLaren lagt ned och övergått till nåt annat de kan tjäna pengar på
-
Enzo, Enzo, Enzo.....
Jag kan inte begripa hur du är kopplad.
Du har i flera inlägg skrivit att du är emot personangrepp och i meningen efter har du printat dom grövsta angrepp som funnits på detta forum.
Det är bara du och Gösta som censureras här.
Dessutom har du själv plockat bort några inlägg.
Du skriver också att du håller på Ferrari mer än föraren.
Du skrev:
Ryktena om Ferraris intresse av Kimi är inga nyheter. Mitt intresse ligger ju i stallet och även om Kimi kommer dit så finns det ju en annan förare att hålla på
Du menar att den ena Ferrari föraren ska vinna och den andra krascha. Det lär inte leda till att Ferrari vinner någon titel, det verkar som din fobi mot finnar är starkare än din kärlek för Ferrari.
Du har på många sätt visat att du inte älskar sporten F1 utan drivs av något annat.
Jag skulle gärna vilja att vi ses i Monza och att du får träffa mina tyska vänner. Dom anser jag vara riktiga Ferrari-fans och dom älskar sporten.
Du måste dock behärska det tyska språket och jag är väldigt nyfiken på om du helt ändrar attityd eller om dom ber dej dra åt ..............
Jag tycker faktiskt lite synd om dej, du verkar inte må bra.
Du har i flera inlägg skrivit att du är emot personangrepp och i meningen efter har du printat dom grövsta angrepp som funnits på detta forum.
Du skrev:
Ryktena om Ferraris intresse av Kimi är inga nyheter. Mitt intresse ligger ju i stallet och även om Kimi kommer dit så finns det ju en annan förare att hålla på
Du menar att den ena Ferrari föraren ska vinna och den andra krascha. Det lär inte leda till att Ferrari vinner någon titel, det verkar som din fobi mot finnar är starkare än din kärlek för Ferrari.
Du har på många sätt visat att du inte älskar sporten F1 utan drivs av något annat.
Jag skulle gärna vilja att vi ses i Monza och att du får träffa mina tyska vänner. Dom anser jag vara riktiga Ferrari-fans och dom älskar sporten.
Du måste dock behärska det tyska språket och jag är väldigt nyfiken på om du helt ändrar attityd eller om dom ber dej dra åt ..............
Var själv nere på Hockenheim och tittade live på loppet och delger gärna mina egna erfarenheter vad det gäller tyska Ferrarifans.minna skrev:Enzo, Enzo, Enzo.....
Du skrev:
Mina två polare som själva kör racing tog sin van ner och för första gången campade jag vid banan.
En Tysk F1 camping är så långt borta från en Svensk familjecamping man kan komma.
Tyskarna har med sig bensindrivna generatorer så att de kan köra sina pa system och motorsågar ifall någon stubbe ligger i vägen för den perfekta tältplatsen.
Tyst blev det kanske 05.00.
De förare som dessa F1-fans respekterar förutom Shummi är Kimi och Mika.
Jag satt på sydläktaren där jag visuellt såg hela stadiumkomplexet samt startrakan.
Den förare som de inte gillar är Montoya.
Han snurrade på kvalet rakt framför näsan på mig vilket fick folk att verkligen känna skadeglädje och håna honom.
Choulthard gjorde samma sak på Fredagen vilket istället orsakade en kö(på läktaren) där den samme skulle försöka skriva autografer över räcket.
Choultard stod kvar resten av träningen vid sidan av banan då Montoya i samma siutation hoppade in i en Fia bil och smet från trycket.
Stackars Enzo.
Du skulle sätt hur Kimi hanterade överstyrningen i kurva 17.
Många av Ferrarifansen hade följt F1 sedan 20 år tillbaka.
De älskade Kimi för hans mod och körning.
Den nya hjälten för dem är väl snarare Nico Rosberg.
-
-
Re: Ferrari-dårar (sagt med glimten i ögat)
Härligt att läsaminna skrev:Jag tänkte nu berätta lite om mina tyska vänner, Ferrari-dårarna, som jag nu känt i 4 år.
Kram Minna
Man kommer långt om man bara är lite öppen och inte tar allt så personligt hela tiden