Jag såg på Atlas bulle att någon hittat följande citat av Ralf i en holländsk tidning: ""Having a fast team mate is good for the team, but I wouldn't mind having my own Rubens Barrichello."
Lite småtaskigt sagt mot Rubens. Undrar hur MS ställer sig i "striden" mellan Rubens och Ralf. Lite blandade känslor kan jag tänka mig.
Min uppfattning är att en förare som Rubens, som accepterar en roll som "hjälpryttare" där han bara får vinna om stallkamraten bryter, saknar ambition. Jag tror nämligen att han är tillräckligt snabb för att då och då kunna matcha MS - om han fick likvärdiga förutsättningar.
Rubinho måste vara Formel 1-circusens mest anonyme förare! Tror han skulle tjäna på att byta stall. Han skulle åtminstone få mer uppmärksamhet på det sättet.
On 2002-03-23 11:50, Lemon wrote:
Enligt uppgift har Rubens en klausul i sitt kontrakt som hindrar Ferrari från att ge honom teamorder om han skulle råka leda ett lopp.
Sen åker han i precis likadan bil som Maestro.
Och utan att det behöver regleras i något kontrakt så får Rubens kicken om han inte följer en teamorder från stallet... i kontraktet står det ju nåt flummigt om att sätta stallets intressen främst...
Fast diskussionen är ju akademisk - att Rubens skulle vara före Schumi är väl ganska osannolikt