UNGERNS GP 2005
-
UNGERNS GP 2005
Det blir säkert varmt eller också så blir det regn, båda scenariorna gynnar Maestro.
Slutresultat Ungerns GP 2005
1: Michael Schumacher
2: Fernando Alonso
3: Rubens Barrichello
4: Juan Pablo Montoya
5: Nick Heidfeld
6: Jenson Button
7: Kimi Räikkönen
8: Takuma Sato
Slutresultat Ungerns GP 2005
1: Michael Schumacher
2: Fernando Alonso
3: Rubens Barrichello
4: Juan Pablo Montoya
5: Nick Heidfeld
6: Jenson Button
7: Kimi Räikkönen
8: Takuma Sato
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Varnad
-
-
-
- Utvisad
Jag tror faktiskt på Button på söndag...
Sedan blir det Alonso/Schumi, oklart vem som blir tvåa och trea.
Kimi kör självklart sönder ytterligare en bil... han är mer frustrerad än någonsin nu och kommer att pressa hårdare än nånsin... resultatet är ju känt!
Sedan blir det Alonso/Schumi, oklart vem som blir tvåa och trea.
Kimi kör självklart sönder ytterligare en bil... han är mer frustrerad än någonsin nu och kommer att pressa hårdare än nånsin... resultatet är ju känt!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
Jag tippar:
1. Montoya
2. Alonso
3. Kimi
4. Fisichella
5. M. Schumacher
6. Buttom
7. R. Schumacher
8. Barrichello
Banan är snäll mot motor så McLaren håller. Montoya är het nu och passerar Alonso som är nöjd med pallplats. Kimi kvalar först på skiti bana, startar 5:a. Det blir varmt så Michael vågar inte köra på det mjuka gummit. Barrichello har dåliga bromsar Ralf är jag osäker på.
Geer
1. Montoya
2. Alonso
3. Kimi
4. Fisichella
5. M. Schumacher
6. Buttom
7. R. Schumacher
8. Barrichello
Banan är snäll mot motor så McLaren håller. Montoya är het nu och passerar Alonso som är nöjd med pallplats. Kimi kvalar först på skiti bana, startar 5:a. Det blir varmt så Michael vågar inte köra på det mjuka gummit. Barrichello har dåliga bromsar Ralf är jag osäker på.
Geer
-
-
-
- Utvisad
Regndäck slits ju knappt så länge det regnar, och torkar det upp är det ju bara att byta tillbaka till slicksen...Geer skrev:Finns tydligen en liten risk/chans att det blir regn.
Vad gäller i år? Måste regndäck hålla hela racet ?
Det måste vara svårt att göra regndäck som håller en hel distans.
Kan i så fall bli en spännande avslutning på loppet.
Geer
-
- Utvisad
-
Skall jag tolka det som att samma regler gäller för torrdäck och regndäck ? Får bara bytas om det är skadat, eller byte torr-regn-torr ?EnzoF1 skrev:Regndäck slits ju knappt så länge det regnar, och torkar det upp är det ju bara att byta tillbaka till slicksen...Geer skrev:Finns tydligen en liten risk/chans att det blir regn.
Vad gäller i år? Måste regndäck hålla hela racet ?
Det måste vara svårt att göra regndäck som håller en hel distans.
Kan i så fall bli en spännande avslutning på loppet.
Geer
Geer
-
Blev inte mycket klokare av det svaret. Formulerar om frågan.Jari skrev:Mitt tips är att du inte ska tolka det Enzo skriver som någonting.
Jag tror inte han vet vad han pratar om. Regndäck slits minst lika mycket som torrdäck och när Enzo får se den första bilen byta till slicks ska jag peka ut den första bilen som kommer bli diskad.
Man kör inte med slicks sen snart tio år tillbaka.
Om det regnar hela tävlingen och man måste köra på regndäck, gäller då samma regler som med torrdäck ? Däcken skall hålla hela distansen.
Geer
-
I regelverket står att om tävlingsledningen klassar loppet som regnlopp så kan teamen byta - men måste då fortsätta med däcken under resten av loppet.
Om det regnar under träningen på fredagen kan man avvakta valet av däck till efter lördagsträningen.
Så den intressanta frågan återstår att bevittna: Vad händer om det torkar upp på en bana som från början var regnvåt? Alla kommer sladda omkring på slitna regndäck för att slippa bestraffning för däcksbyte. (Eller vänta tills däck efter däck går sönder - opraktiskt, det måste finnas en annan lösning..)
Om det regnar under träningen på fredagen kan man avvakta valet av däck till efter lördagsträningen.
Så den intressanta frågan återstår att bevittna: Vad händer om det torkar upp på en bana som från början var regnvåt? Alla kommer sladda omkring på slitna regndäck för att slippa bestraffning för däcksbyte. (Eller vänta tills däck efter däck går sönder - opraktiskt, det måste finnas en annan lösning..)
-
Men om banan torkar upp så får dom byta tillbaks till dom torrdäcken som dom körde på innan det började regna.rtr skrev:I regelverket står att om tävlingsledningen klassar loppet som regnlopp så kan teamen byta - men måste då fortsätta med däcken under resten av loppet.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
-
-
Ja, det är samma regler för regndäck som för torrdäck, vad det gäller byten.Geer skrev:Skall jag tolka det som att samma regler gäller för torrdäck och regndäck ? Får bara bytas om det är skadat, eller byte torr-regn-torr ?
Alltså får man bara byta skadade regndäck eller till däck för andra väderförhållanden om vädret så kräver.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Jag förstår inte varför mitt inlägg togs bort ens...Geer skrev:Blev inte mycket klokare av det svaret. Formulerar om frågan.Jari skrev:Mitt tips är att du inte ska tolka det Enzo skriver som någonting.
Jag tror inte han vet vad han pratar om. Regndäck slits minst lika mycket som torrdäck och när Enzo får se den första bilen byta till slicks ska jag peka ut den första bilen som kommer bli diskad.
Man kör inte med slicks sen snart tio år tillbaka.
Om det regnar hela tävlingen och man måste köra på regndäck, gäller då samma regler som med torrdäck ? Däcken skall hålla hela distansen.
Geer
-
-
-
-
- Varnad
-
-
-
-
-
-
Ser ut att kunna bli ett spännande lopp i morgon. Imponerande av schumacher att ta pol med nästan en sekund
Montoya och Schumacher sida vid sida i första kurvan... ingen kommer att backa av . R.Brawn säge att Ferrari har en 3:stoppare. Kan Mclaren och renault köra på en 2:stop ? Hur bra race fart har Toyota ? Minardi fortsätter utmana Jordan. Ser fram mot ett bra race imorgon.
Geer
Montoya och Schumacher sida vid sida i första kurvan... ingen kommer att backa av . R.Brawn säge att Ferrari har en 3:stoppare. Kan Mclaren och renault köra på en 2:stop ? Hur bra race fart har Toyota ? Minardi fortsätter utmana Jordan. Ser fram mot ett bra race imorgon.
Geer
-
-
-
-
-
-
Vadå "nästan" lättare att köra om en stillastående bilEua Rouge skrev:Det verkar nästan ännu lättare att köra om Kimi, när han står vid sidan.groovesnus skrev:Om schuey tar starten kommer han (som vanligt) bli en bromskloss. Å andra sidan verkar det rätt lätt att köra om honom numer...
Det var en hel del omkörningar i GP2 racet så jag tror inte det är omöjligt att vi får se en del omkörningar. Det är trots allt dom snabba kurvorna som förarna klagar på mest i år.
Geer
-
Jag vet inte om du gör dig till, men så dum är du väl inte, märk inte ord.Geer skrev:Vadå "nästan" lättare att köra om en stillastående bilEua Rouge skrev:Det verkar nästan ännu lättare att köra om Kimi, när han står vid sidan.groovesnus skrev:Om schuey tar starten kommer han (som vanligt) bli en bromskloss. Å andra sidan verkar det rätt lätt att köra om honom numer...
Det var en hel del omkörningar i GP2 racet så jag tror inte det är omöjligt att vi får se en del omkörningar. Det är trots allt dom snabba kurvorna som förarna klagar på mest i år.
Geer
Ferrari.
-
Gissar på att Schumi är stoppklossi starten som vanligt. Monty tar starten och kanske kommer Trulli om Schumi och bromsar honom som vanligt*.
* d v s bara Schumi som blir bromsad. Alla bakom stannar där eller kör om utan gnäll**.
** som Kimi som startade bakom både Schumi och Trulli när Schumi gnällde på bromklossen Trulli och körde om dem båda....
* d v s bara Schumi som blir bromsad. Alla bakom stannar där eller kör om utan gnäll**.
** som Kimi som startade bakom både Schumi och Trulli när Schumi gnällde på bromklossen Trulli och körde om dem båda....
-
Det brukar nästan alltid vara en massa omkörningar i GP2, så det säger nog inte så mycket om vad som kommer att hända i F1. Hungaroring brukar inte bjuda på särskilt många omkörnigar på banan och så lär det väl bli imorgon också.Geer skrev:Vadå "nästan" lättare att köra om en stillastående bilEua Rouge skrev:Det verkar nästan ännu lättare att köra om Kimi, när han står vid sidan.groovesnus skrev:Om schuey tar starten kommer han (som vanligt) bli en bromskloss. Å andra sidan verkar det rätt lätt att köra om honom numer...
Geer
-
-
Och där Kimi slutade före dem båda?PS skrev:Inte som på Silverstone då, där Kimi inte kunde köra om Schumi som inte kunde köra om Trulli? Och där Kimi efteråt gnällde på att det inte gick att köra om?GPWC skrev:** som Kimi som startade bakom både Schumi och Trulli när Schumi gnällde på bromklossen Trulli och körde om dem båda....
-
-
Slutade före är en helt annan sak än "körde om dem båda" som du så snyggt skrev i det föregående inlägget och som jag reagerade på. Kimi gjorde så kallade depåomkörningar, en konstart som Schumacher behärskar till fulländing. För fan, han uppfann ju det! Och visst gjorde Schumacher en snygg depåomkörning på Trulli...GPWC skrev:Och där Kimi slutade före dem båda?PS skrev:Inte som på Silverstone då, där Kimi inte kunde köra om Schumi som inte kunde köra om Trulli? Och där Kimi efteråt gnällde på att det inte gick att köra om?GPWC skrev:** som Kimi som startade bakom både Schumi och Trulli när Schumi gnällde på bromklossen Trulli och körde om dem båda....
-
Om M.S. kval varv inte berodde på lätt bil utan var ett s.k. felfritt supervarv så tippar jag att McLaren ligger 1 och 3 efter ett par kurvor. Det viktiga är att ha Trulli bakom sig. Det skulle iofs vara roligt om han tog starten, då får vi många formationsvarv innan första depåstopp.
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
-
Ferrari strategist Ross Brawn admitted his team went "aggressive" (light on fuel and soft on tyres) to grab the Hungaroring pole.
http://www.planetf1.com/news/story_20498.shtml
2 frågor återstår: När går Schuey in för att tanka och håller däcken.
Är det månne så att Schurrari insett att det enda man kan vinna i år är Sennas pole-rekord och därför skiter man i resten?
http://www.planetf1.com/news/story_20498.shtml
2 frågor återstår: När går Schuey in för att tanka och håller däcken.
Är det månne så att Schurrari insett att det enda man kan vinna i år är Sennas pole-rekord och därför skiter man i resten?
-
-