TYSKLANDS GP 2005
-
TYSKLANDS GP 2005
Min säkra rad.
1: Michael Schumacher
2: Nick Heidfeld
3: Juan Pablo Montoya
4: Takuma Sato
5: David Coulthard
6: Jenson Button
7: Jarno Trulli
8: Mark Webber
1: Michael Schumacher
2: Nick Heidfeld
3: Juan Pablo Montoya
4: Takuma Sato
5: David Coulthard
6: Jenson Button
7: Jarno Trulli
8: Mark Webber
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
-
-
-
-
- Utvisad
Lukten av Kimis avgaser/oljerök får man nog känna, men i mål kommer Kimi statistiskt bevisat inte!Lövet skrev:Tre inlägg och lika många dumheter!!!!!!!
Schumacher får bara känna lukten av Kimi:s avgaser när han vinner.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
-
-
- Utvisad
Har hört att Rubens bromsar inte tål vatten så bra...AndersF1 skrev:Om det blir regn så har ju Bridgestnes däck varit överlägsna, åtminstone tidigare år, så helt omöjligt är det inte med en Schumi-vinst. Rubens kan förstås hota i så fall, men då blir det väl en 5-stoppare och nedsatt maxvarv för Rubens.
Men vad ska Montoya få för problem då? Blir det extra depåstopp för honom också? Nej visst ja, McLaren sysslar ju inte stallorder...
Fortsätter det så här tar Kimi snart över titeln "Mr Uppkört" från Fisichella
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Röstade på Alonso - eftersom det aldrig är fel att rösta på en vinnare!
Lägger med en länk där man kan följa regnen:
http://www.weatheronline.co.uk/radar/eurodwdd.htm
Lägger med en länk där man kan följa regnen:
http://www.weatheronline.co.uk/radar/eurodwdd.htm
-
-
- Utvisad
Varför begränsa sig till årets???Lövet skrev:Om man skall gå efter statistik så kan man ju kolla in årets och då lär ju inte Hakan vinna .
Ju större bedömningsunderlag desto bättre.
-
-
- Utvisad
-
Intressant kval, Kimi visar återigen att han är starkast men ska han få komma igenom första kurvan i år. Kul med Button i första startled, tror han kan avancera ganska kraftigt även om BAR-Honda inte visats vara speciellt konkurrenskraftiga i racetrim. Sen finns även Schumacher som har ett ess i skortärmen tror jag. Sen skall man väl inte räkna bort den hetsiga colombianen. Och Alonso har avlivat hoppet om en VM-fight ytterligare en gång genom en mycket fin 3:e plats.
Ferrari.
-
- Utvisad
Jag misstänker (och hoppas) att Kimi blåser motorn å det grövsta imorgon. En riktig stor plym med virvlar mitt på start/målrakan, ska vi tippa kring varv 20. Sin vana trogen har McKrill skruvat upp motorn till bristningsgränsen och eftersom Kimi ju bryr sig mer om möjligheten till enstaka segrar än mästerskapet så är detta inte alls omöjligt.Eua Rouge skrev:Intressant kval, Kimi visar återigen att han är starkast men ska han få komma igenom första kurvan i år. Kul med Button i första startled, tror han kan avancera ganska kraftigt även om BAR-Honda inte visats vara speciellt konkurrenskraftiga i racetrim. Sen finns även Schumacher som har ett ess i skortärmen tror jag. Sen skall man väl inte räkna bort den hetsiga colombianen. Och Alonso har avlivat hoppet om en VM-fight ytterligare en gång genom en mycket fin 3:e plats.
Med lite regn imorgon så kommer det att stå mellan Alonso, Button och Storskummi. Eller är det Mr Uppkörts tur att få stå överst, vi får se. Men det kan bli en schysst fight imorgon. Dock med reservation för att Button sätter av Kimi i första böj (inte mig emot).
-
-
- Utvisad
Inte det minsta. Tvärtom gläder det mig att se att Kimi grusar sina WDC-chanser genom att vara klantig. En mer intelligent förare hade med Kimis förutsättningar lett mästerskapet idag.Geer skrev:Jag är inte bitterEnzoF1 skrev:
... (och hoppas) att Kimi blåser motorn å det grövsta imorgon.
... sätter av Kimi i första böj (inte mig emot).
Men trots det värmer det i själen när Kimi poofar och gör bort sig. Alonso däremot unnar jag att leda mästerskapet. Han verkar sympatisk till skillnad mot Kimi som enbart verkar vara en stor skit.
-
-
-
-
- Utvisad
Den ende förare som är hatad är väl [Schumacher]. Det är väl främst McLaren-supportrarna som hatar andra förare, nämligen [Schumacher]. Jag känner dock inte till nån som skulle hata nån annan förare...Geer skrev:Konstigt F1 forum som går ut på att hata F1 förare.
Finns det inget damtidningsforum där man kan skriva skit om kändisar
Men jag håller med, tycker det är ynkligt hur vissa kan hata andra förare, det är trots allt bara en sport. Men det är väl samma pöbel som fotbollspubliken antar jag.
Jag själv kan dock tycka att vissa förare verkar vara mycket osympatiska och unnar dem inget gott.
-
- Utvisad
-
-
-
- Utvisad
Tyvärr hade vi inget att skåla i då värden aldrig serverade de utlovade drinkarna (som vi dessutom hade med ingredienserna till...)PeppeF1 skrev:Måtte inte Enzo gjort hål i taket när han sprättade skumpan.
-
-
-
"Kimi Räikkönen utklassade sina konkurrenter. Sen tog Mercan slut."
Kunde inte sagt det bättre själv.
Inte nog med att Kimis välförtjänta chanser till VM-titeln försvinner, nu bara ökar chanserna att han kommer att tacka ja till erbjudande från Fiat...
Däremot ser det ut som om Heikki snart kommer att köra F1 (GPWC?) för Renault.
Kanske redan 2007?
Kunde inte sagt det bättre själv.
Inte nog med att Kimis välförtjänta chanser till VM-titeln försvinner, nu bara ökar chanserna att han kommer att tacka ja till erbjudande från Fiat...
Däremot ser det ut som om Heikki snart kommer att köra F1 (GPWC?) för Renault.
Kanske redan 2007?
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
-
Kuopio skrev:ajaj, McLaren-bilen klarar inte av en helg utan motorbyte .
Strongt att vara 0,584s före Alonso på kvalet med mer bensin ..
Alonso kommer bli den yngsta föraren någonsin att vinna F1
Strongt??? Vad har det för betydelse idag??
Montoya kvalade 20:e men han tog iallafall 8 poäng idag
Lite äldre, lite långsammare
-
-
-
- Utvisad
Alonso fick betydligt färre röster än Kimi men vann ändå. Kimi fick fler röster än Schumi, men Schumi kom ändå i mål och tog poäng.ANFRAN skrev:I hur många fler sådana här polls ska [Schumacher] få så många röster? Är det inte dags att inse att det är kört?
Skulle inte frågan vara varför folk envisas med att rösta på Kimi?
-
-
Tiresias skrev:Fast dubbelt så många röstade på Kimi...och tom Doornbos var närmare seger än han... Så hur många sådana här polls skall Räkan få så många röster?[/quoteANFRAN skrev:I hur många fler sådana här polls ska [Schumacher] få så många röster? Är det inte dags att inse att det är kört?
Efter att ha följt F1 20 år och varit med sedan han debuterade så vet jag tyvärr att man inte kan räkna bort honom kommer med obehag ihåg SPA 1995 när han startade som 16:e men ändå vann överlägset
-
Schumi är nog egentligen inte slut, men Ferrari är slut för ett bra tag framåt vilket i praktiken innebär att han är slut. Vilket annat team skulle vilja ha honom? Skulle han ens vara intresserad av att fortsätta i ett annat team. Knappast. Ferraris guldår tror jag är slut för ett bra tag och därmed är sagan om Schumacher också slut. Om Raikkonen skulle gå över till Ferrari i nuläget så blir han nog aldrig världsmästare.
-
Ferrari slut sedan ett bra tag? Ja ända sedan säsongen började
Så visst...slut har de varit i 11 lopp....men visst har du rätt i att det blir svårt för schummi att vinna i den bilen som de har idag, den går helt enkelt för sagta...men jag tror att han är sugen på att vinna vm en gång till innan han lägger av och det tror jag han gör......
Så visst...slut har de varit i 11 lopp....men visst har du rätt i att det blir svårt för schummi att vinna i den bilen som de har idag, den går helt enkelt för sagta...men jag tror att han är sugen på att vinna vm en gång till innan han lägger av och det tror jag han gör......
-
I år kommer troligen vara det första år sedan 1991 som en VM-titel tas i en bil som varken Rory Byrne eller Adrian Newey varit inblandad konstruktör för. Fjorton år sedan! Byrne har väl tagit ett steg tillbaks i år, så man kan ju undra hur det går i fortsättningen för Ferrari när han lägger av helt och likadant för McLaren då även Newey sagt att han skall sluta.
-
Tog inte Byrne steget tillbaka redan förra året och har inte Newey nyligen sagt att han ska fortsätta hos McLaren åtminstone till slutet av 2006?AndersF1 skrev:Byrne har väl tagit ett steg tillbaks i år, så man kan ju undra hur det går i fortsättningen för Ferrari när han lägger av helt och likadant för McLaren då även Newey sagt att han skall sluta.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Visar att han är mycket snabbare än Alonso och om bilen håller nästa vecka så varför inte en tia...Jacob skrev:Kuopio skrev:ajaj, McLaren-bilen klarar inte av en helg utan motorbyte .
-
- Utvisad
Varför beror det på föraren och inte på bilen?Kuopio skrev:Visar att han är mycket snabbare än Alonso och om bilen håller nästa vecka så varför inte en tia...Jacob skrev:Kuopio skrev:ajaj, McLaren-bilen klarar inte av en helg utan motorbyte .
Nej just det, är Kimi snabb så är det ju han, är han långsam så är det bilens fel... och så tvärtom för alla andra... den berömda finska logiken
-
EnzoF1 skrev:Varför beror det på föraren och inte på bilen?Kuopio skrev:Visar att han är mycket snabbare än Alonso och om bilen håller nästa vecka så varför inte en tia...Jacob skrev:
Nej just det, är Kimi snabb så är det ju han, är han långsam så är det bilens fel... och så tvärtom för alla andra... den berömda finska logiken
Alltså jag vet inte men jag har iallafall nligen varit hockeytränare på i den högsta ligan i estland och vad jag lärde mig där är att vi kunde vara jävligt bra på träning vilket gav en skön känsla men det spelade fan ingen roll när vi inte vann i finalen.
-
Tror det beror på att han har tagit betydligt fler segrar än Schumacher i år och att det vid dessa tillfällen har varit betydligt fler och bättre bilar på banan.EnzoF1 skrev:
Alonso fick betydligt färre röster än Kimi men vann ändå. Kimi fick fler röster än Schumi, men Schumi kom ändå i mål och tog poäng.
-
- Utvisad
När har Kimi tagit en seger och det funnits bättre bilar på banan???PeppeF1 skrev:Tror det beror på att han har tagit betydligt fler segrar än Schumacher i år och att det vid dessa tillfällen har varit betydligt fler och bättre bilar på banan.EnzoF1 skrev:
Alonso fick betydligt färre röster än Kimi men vann ändå. Kimi fick fler röster än Schumi, men Schumi kom ändå i mål och tog poäng.
Vad jag menade med mitt inlägg var att verkligen blev väldigt annorlunda än tippningen. Dvs, Alonso fick nästan inga röster alls, men vann. Schumacher fick lite fler röster och kom i mål och tog poäng. Kimi fick flest röster men körde sönder ytterligare en bil.
Jag drar slutsatsen att de som röstar på Kimi inte har kopplat in hjärnan utan bara röstar med hjärtat.
-
- Utvisad
Och ändå ligger han bara ett par poäng före, och gapet minskar fort...PeppeF1 skrev:Tror det beror på att han har tagit betydligt fler segrar än Schumacher i år och att det vid dessa tillfällen har varit betydligt fler och bättre bilar på banan.EnzoF1 skrev:
-
-
Det är helt sant...det är också mer meriterande att fullfölja ett maratonlopp än att leda efter 100 meter för att sedan ligga avsvimmad i rännstenen.PeppeF1 skrev:Jag anser att det är betydligt mer meriterande att slå en Renault eller två än att slå två Jordans och två Minardis, men det är väl bara jag.EnzoF1 skrev:
När har Kimi tagit en seger och det funnits bättre bilar på banan???