Montoya!

Kungaklassen av motorsport...
nicolas

Montoya!

Inlägg av nicolas »

Jag tror att han blir världsmästare nästa år, vem vågar tippa emot mig?
Ni vet vem som kan mest om f-1 här. Se bara på Silverstone, vilken total dominans ute på banan, och nu i Hockenheim tar han en poängplats från näst sista position. Tro mig, jag vet. :P

go go monty, go!
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Världsmästare vet jag inte, men några Grand Slam-titlar tar han nog. :up:
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

PeppeF1 skrev:Världsmästare vet jag inte, men några Grand Slam-titlar tar han nog. :up:
på vilken Tennisbana då :lol: :quest:
nicolas

Inlägg av nicolas »

Fy f-n vad bra, en fin andraplats!
Där ser vi världsmästarkörning.
:up: :up: :up: skumpa, skumpa, skumpa
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

nicolas skrev:Fy f-n vad bra, en fin andraplats!
Där ser vi världsmästarkörning.
:up: :up: :up: skumpa, skumpa, skumpa

Jasså??

Jo världsmästar köring är ju att spara bensin och köra om i depån.

Nä tacka vet jag Damon Hill Där snackar vi "real racer"
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag tror att JPM ska återvända till sin gamla syssla i fraktbolagsbranschen istället.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lemon skrev:Jag tror att JPM ska återvända till sin gamla syssla i fraktbolagsbranschen istället.
Precis, branschen för privatflyg är ganska lukrativ i Miami har jag hört.

Frågan är nu när Kimi ska lära sig hushålla med materialet... jag för min del tror inte han lär sig det. Han kommer att fortsätta tro han har otur...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

EnzoF1 skrev:
Lemon skrev:Jag tror att JPM ska återvända till sin gamla syssla i fraktbolagsbranschen istället.

Frågan är nu när Kimi ska lära sig hushålla med materialet... jag för min del tror inte han lär sig det. Han kommer att fortsätta tro han har otur...
Har nyss kollat på If you are not winning you are not trying som är en lysande dokumentär om JPS Lotus under säsongen 1973 och jag måste säga att det finns skrämmande likheter med Ronnie Peterson och Kimi.

Båda är ruskigt snabba och tar poles men i jämförelse med Emerson FIttipaldi så slaktade Ronnie sinna bilar
Battery

Inlägg av Battery »

Dels det men Raikkonen skiljer sig dessutom på andra sätt från de flesta världsmästarna på senare år. Han är ingen präktig tråkmåns som Senna, Prost, Hakkinen och Schumacher. Om 15 år så kommer han ha en rad kraschade äktenskap bakom sig, ha grava alkoholproblem samt vara rätt fattig. Och jag tror inte att han kommer att ha nån VM-titel bakom sig.

Han är otroligt snabb än så länge och hade kunnat bli mästare i år om materialet hade hållt, men jag tror att tiden rinner ut för honom.
JG

Inlägg av JG »

LOL! Japp, tiden är knapp för Kimi, han är verkligen lastgammal!
Sedan var det kul att höra på Eje i söndags, men en del tror lite väl mycket om sig själva här och anser sig ha mer kunskap än Elgh. :up:
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

JG skrev:Sedan var det kul att höra på Eje i söndags, men en del tror lite väl mycket om sig själva här och anser sig ha mer kunskap än Elgh. :up:
Ja, Eje var ju imponerad över att Montoya körde så fort under kvalet, när det visade sig att han hade en fulltankad bil i racet.
..men eftersom Eje har mer kunskap än alla andra, så får man väl acceptera att så var fallet.
Battery

Inlägg av Battery »

JG skrev:LOL! Japp, tiden är knapp för Kimi, han är verkligen lastgammal!
Sedan var det kul att höra på Eje i söndags, men en del tror lite väl mycket om sig själva här och anser sig ha mer kunskap än Elgh. :up:
Han är ju verkligen inte lastgammal, men jag tror inte att han är den typen av förare som är tillräckligt seriös vare sig i sin yrkesroll eller privat för att kunna hänga med länge och utvecklas. Jag hoppas iofs att jag har fel eftersom han är en gudabenådad förare.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Battery skrev:Han är ingen präktig tråkmåns som Senna, Prost, Hakkinen och Schumacher.
Det är just den uppfattning man får om man läser på olika forum på internet där alla är bundisar med Kimi. :roll:
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

PeppeF1 skrev:
Battery skrev:Han är ingen präktig tråkmåns som Senna, Prost, Hakkinen och Schumacher.
Det är just den uppfattning man får om man läser på olika forum på internet där alla är bundisar med Kimi. :roll:
Kimi verkar ju jättecharmig fan skulle inte banga på att sponsra honom om jag hade en sådan roll på ett företag. Snacka om mediavänlig kille med utstrålning!
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Jacob skrev:
PeppeF1 skrev:
Kimi verkar ju jättecharmig fan skulle inte banga på att sponsra honom om jag hade en sådan roll på ett företag. Snacka om mediavänlig kille med utstrålning!
??? Jag har haft dammråttor med mer utstrålning och karisma än Kimi.
Tomas_Boden

Inlägg av Tomas_Boden »

Jacob skrev:
EnzoF1 skrev:

Har nyss kollat på If you are not winning you are not trying som är en lysande dokumentär om JPS Lotus under säsongen 1973 och jag måste säga att det finns skrämmande likheter med Ronnie Peterson och Kimi.

Båda är ruskigt snabba och tar poles men i jämförelse med Emerson FIttipaldi så slaktade Ronnie sinna bilar
Ja, Ronnie kunde vara lite hård på materialet med sin körstil. Dock var han ju en sanslös balanserings talang! Han hade också svårt att kommunicera till mekanikerna om vad som kunde förbättras på bilen, han som sagt "Blästrade på". Peterson uttryckt!

Montoya har ju lite av det där med hårdeheten verkar det som tycker jag! Jag har inget emot att se Renault och Alonso på stark frammarsch nästa år också! Men Montoya verkar ju ha kommit i nyform igen!
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Tomas_Boden skrev:
Jacob skrev:
EnzoF1 skrev: Precis, branschen för privatflyg är ganska lukrativ i Miami har jag hört.

Ja, Ronnie kunde vara lite hård på materialet med sin körstil. Dock var han ju en sanslös balanserings talang! Han hade också svårt att kommunicera till mekanikerna om vad som kunde förbättras på bilen, han som sagt "Blästrade på". Peterson uttryckt!

Montoya har ju lite av det där med hårdeheten verkar det som tycker jag! Jag har inget emot att se Renault och Alonso på stark frammarsch nästa år också! Men Montoya verkar ju ha kommit i nyform igen!
Hehe ett minne från filmen är ett GP 1973 när Ronnie har kraschat ett chassi och ger sig direkt ut i reservbilen. I depån kommer Mc Larens Denny Hulme in och medelar Colin Chapman att Ronnie har kraschat igen varvid han utbrister OH NO HE HAS DONE IT AGAIN!!!

Vad tror Ni händer i loppet? Jo Ronnie kommer gående in i depån efter att ha fixat en tredje avskrivning....
Tomas_Boden

Inlägg av Tomas_Boden »

Man kan ju säga att Ronnie hade missflyt att bli placerad i fel stall hela tiden, men det verkar inte vara hela sanningen. Det fanns ju en viss avsaknad av motoröra hos honom, det slog oftast tillbaka på Ronnie i långa loppet. Det är tydligt när man ser hur otroligt stark han var på ett kvalvarv, se bara alla Pole Positions han norpade åt sig.

Sen att hålla den stilen i ett helt lopp är väldigt hårt för materialet!