Förarstrejk ?

Kungaklassen av motorsport...
Geer

Förarstrejk ?

Inlägg av Geer »

Nu hotar förarna, GPDA, med strejk om inte FIA lysnar på deras krav om ökad säkerhet på testerna.

FIA tycker att det skulle bli för dyrt för stallen och har inte velat ta upp frågan.

Kanske bara ett tomt hot men hur kan det gå så långt ? Skall det vara så svårt att diskutera frågan och hitta en lösning som alla kan acceptera ?

Geer
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Re: Förarstrejk ?

Inlägg av EnzoF1 »

Geer skrev:Nu hotar förarna, GPDA, med strejk om inte FIA lysnar på deras krav om ökad säkerhet på testerna.

FIA tycker att det skulle bli för dyrt för stallen och har inte velat ta upp frågan.

Kanske bara ett tomt hot men hur kan det gå så långt ? Skall det vara så svårt att diskutera frågan och hitta en lösning som alla kan acceptera ?

Geer
Men hur går detta ihop med stallens önskemål om sänkta kostnader?
Borde inte förarna ställa dessa krav mot sina arbetsgivare istället???
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Geer

Inlägg av Geer »

Om jag förstått saken rätt så handlar det om omfattningen av läkarteam på plats under träningarna.

Naturligtvis får teamen betala liksom man betalar hyra av bana mm.

Vissa team kör dit extra läkare medans andra tycker det är en onödig utgift.

Förarna vill då att FIA reglerar vad som gäller liksom man har regler om andra säkerhetsarrangemang.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Geer skrev:Om jag förstått saken rätt så handlar det om omfattningen av läkarteam på plats under träningarna.

Naturligtvis får teamen betala liksom man betalar hyra av bana mm.

Vissa team kör dit extra läkare medans andra tycker det är en onödig utgift.

Förarna vill då att FIA reglerar vad som gäller liksom man har regler om andra säkerhetsarrangemang.
Möjligt, men detta anser jag främst vara en sak mellan föraren och stallet. Jag förstår inte varför förarna ska hota FIA med detta. Jag blir mer och mer konspiratoriskt lagd och börjar snart tro att detta är ytterligare ett påtryckningsmedel från stallcheferna i sin strävan efter att få mer pengar...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Geer

Inlägg av Geer »

EnzoF1 skrev:
Möjligt, men detta anser jag främst vara en sak mellan föraren och stallet. Jag förstår inte varför förarna ska hota FIA med detta. Jag blir mer och mer konspiratoriskt lagd och börjar snart tro att detta är ytterligare ett påtryckningsmedel från stallcheferna i sin strävan efter att få mer pengar...
Jo man börjar ju undra i det maktspel som pågår :)

Fast i detta fall ligger knappast stallcheferna bakom. Naturligtvis kan dom önska att någon annan betalar för extra säkerhet på testern men dom får ju inte mer perngar för det.

Geer
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Geer skrev:
EnzoF1 skrev:
Jo man börjar ju undra i det maktspel som pågår :)

Fast i detta fall ligger knappast stallcheferna bakom. Naturligtvis kan dom önska att någon annan betalar för extra säkerhet på testern men dom får ju inte mer perngar för det.

Geer
Men man undrar ju lite vem som planterat strejkhotet... :)

Geer

Inlägg av Geer »

Stallen hotar med GPWC, FIA hotar med straff.

Nu vill förarna vara med och bestämma och hotar med strejk :)

Geer
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag skulle gärna vilja ha Bernies jobb, det verkar ju vara hellugnt att ansvara för F1. :)
Men med den lönen kan man nog ta lite magsår.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:Jag skulle gärna vilja ha Bernies jobb, det verkar ju vara hellugnt att ansvara för F1. :)
Men med den lönen kan man nog ta lite magsår.
Sedan finns de ju såna som Gösta och Lucy som har likvärdig lön utan att riskera magsår...

men du kvitterar väl bara ut ditt socialbidrag/A-kassa som vanligt, så du riskerar ju inget magsår heller. Dock vore det väl kul att ha ett jobb så du kunde köpa en riktig bil istället för det där sunket du åker omkring i.

PS
Jag behöver nytt batteri till min Honda. Vilket d-a skit som inte ens hållit 10 år... får köpa tyskt nästa gång...

Vad gäller bil så verkar jag ju ha valt rätt http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 86,00.html
den slår ju ganska många mer "namnprestigefyllda" vagnar...