Omröstning mest överskattad förare

Kungaklassen av motorsport...

Vem av dessa anser Ni vara mest överskattad?

Omröstningen slutade fre jul 29, 2005 02:31

Gerhard Berger
0
Inga röster
Jean Alesi
7
23%
David Coulthard
1
3%
Ralf Schumacher
14
47%
H-H Frentzen
2
7%
Rubens Barrichello
4
13%
Jenson Button
1
3%
Mario Andretti
1
3%
Elio De Angerlis
0
Inga röster

Antal röster: 30

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Schumacher kanske är bättre, men för den skull blir ju Kimi inte per automatik dålig. Kimi är bättre än de flesta förare i fältet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

GPWC skrev:Alla förare är överskattade av sina fans utom de fegisar som bara håller på vinnarna.
Jag har lästa detta inlägg flera gånger och jag tror jag förstår vad du menar, men det är inte lätt...

är det alltså fega förare som håller på vinnare som inte är överskattade?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:Schumacher kanske är bättre, men för den skull blir ju Kimi inte per automatik dålig. Kimi är bättre än de flesta förare i fältet.
Men han kan väl vara överskattad för det, eller hur?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:Schumacher kanske är bättre, men för den skull blir ju Kimi inte per automatik dålig. Kimi är bättre än de flesta förare i fältet.
Självklart kan Schumacher vara överskattad för det ...

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

minna skrev:EnzoF1

Du är antingen helt okunnig eller har ett hat mot Kimi och finnar.

Kimi är en av dom största talanger som kommit fram och alla som kan sporten vet att han i år är näst intill oslagbar , bara bilen håller.
Tänk dej bara den grejen att sätta tävlingens snabbaste varv, på sista varvet, i den position han var. Den har väl aldrig hänt tidigare.
Nej, nej och nej!

Jag håller inte med. Kimi är inte en av de största talanger som kommit fram. Det skulle ha visat sig efter så många år. Alla som kan sporten vet att det är föraren som har det yttersta ansvaret för att få bilen att hålla och ta den i mål. Kimi har uppenbarligen inte talang för det. Kimi har heller inte talang att uppträda sportsligt och professionellt utanför banan (eller på presskonferenser). Kimi har däremot talang att köra hårdare än materialet tillåter.

Och som sagt, alla som kan sporten vet att det hänt tidigare att förare satt snabbaste varv på sista varvet, och för övrigt utdelas inga poäng för det.

Alla som kan sporten vet att det i år är Alonso som är nästintill oslagbar, men du kanske läser andra tabeller än jag!

Du är antingen helt okunnig eller har en sjuklig kärlek till Kimi och finnar.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev:
Absolut, men med facit i hand tycker i alla fall jag att Schumacher presterat mer i sin karriär än Kimi. Du får självklart ha en annan uppfattning, men jag ser gärna att du accepterar att jag har min.

Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

EnzoF1 skrev:
GPWC skrev:Alla förare är överskattade av sina fans utom de fegisar som bara håller på vinnarna.
Jag har lästa detta inlägg flera gånger och jag tror jag förstår vad du menar, men det är inte lätt...

Alla tolkningar är tillåtna så länge man retar sig på den egna tolkningen.

8)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Geer skrev:
Gösta skrev:
Kan du inte upplysa mig om vad det där är som är så bra, det som Kimi presterat?
Upplysningarna finns på:

- F1-live
- ITV
- Formula1.com
- Planet F1
- Atlas F1
- Grandprix.com
- Eller lyssna på TV 4 kommentatorerna
- Eller läs intervjuer med Todt (ca 1,5 månad sedan)

Jag har aldrig sagt att han är bäst. Inte heller att det inte finns förare som är bättre. Inte heller att han tagit massa trofeer.
Jag har bara konstaterat att han inte är bland dom mest överskattade förarna.

Geer
I alla dina källor finns uppgifter om att Kimi kört sönder bilar, kört av, förlorat mästerskap etc etc... dvs. att han inte har leverarat!

Inte så smickrande information... det finns säkerligen annan information också. Vad jag ville visa är att ett sådant argument blir lite larvigt.

När säsongen är över så är det resultatlistan som räknas. När en förare lägger hjälmen på hyllan (eller sätter den i muren på Imola) så är det de samlade meriterna som räknas! Sedan kan man komma med krystade förklaringar om snabbaste varv, att den och den egentligen var snabbast då de startade längre ned i fältet, att den och den egentligen skulle vunnit WDC om bilen hållit etc etc... de ursäkterna glöms snart bort. Det kan kommer ihåg är dem som vinner!

Om någon då år efter år skrivs upp som vinnare etc etc men aldrig vinner, ja då är man överskattad enligt min definition.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

GPWC skrev:
EnzoF1 skrev:

Alla tolkningar är tillåtna så länge man retar sig på den egna tolkningen.

8)
Och hur ska man tolka detta?

Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

EnzoF1 skrev:
Att jag är ett troll? ;)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

GPWC skrev:
EnzoF1 skrev:
Att jag är ett troll? ;)
Det är vi väl allihopa! :D och Lucy är allas lilla trollunge... ;)

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev:
Du läste fö mitt inlägg på samma sätt som Jari läste däcksreglementet härom året... ;)

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev: Men han kan väl vara överskattad för det, eller hur?
Absolut, men med facit i hand tycker i alla fall jag att Schumacher presterat mer i sin karriär än Kimi. Du får självklart ha en annan uppfattning, men jag ser gärna att du accepterar att jag har min.
Självklart har han det - och han kan ju vara överskattad för det. Eller underskattad för den delen.

Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

AndersF1 skrev:
Gösta skrev:F1-karriär
70 starter

2 segrar
10 andraplatser
6 tredjeplatser
3 pole positions
7 snabbaste varv
Nja, Kimi har tre segrar och tre pole bara i år, om nu fakta skulle vara nåt som intresserade herrn, vilket det förstås inte gör då det kan hindra de egna argumenten.
Gösta har nog hittat dessa fakta här på Forza:

https://f1.tauzero.se/?url=drivers&dept=F1&id=592

och de verkar inte vara riktigt uppdaterade :hack: :wink:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Ja jag fäster ju större tilltro till Forzas uppgifter jag. Man vet ju att autosport och de där är toppstyrda av finnarna... ;)

Go Gösta! :up:

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Bopper skrev:
AndersF1 skrev:
Gösta skrev:F1-karriär
70 starter

2 segrar
10 andraplatser
6 tredjeplatser
3 pole positions
7 snabbaste varv
Nja, Kimi har tre segrar och tre pole bara i år, om nu fakta skulle vara nåt som intresserade herrn, vilket det förstås inte gör då det kan hindra de egna argumenten.
Gösta har nog hittat dessa fakta här på Forza:

https://f1.tauzero.se/?url=drivers&dept=F1&id=592

och de verkar inte vara riktigt uppdaterade :hack: :wink:
\
Det står längst ned när de är uppdaterade: "Uppdaterad: 2005-05-05"
Det här är ju SLP och eftersom det gått lite knackigt för S i SLP i år så tog uppdateringsintresset naturligtvis slut vid lämpligt datum. :-? 8)
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Cheever skrev:Minna, ett tips är att ta det Enzo, Jari och Gösta skriver med en sibirisk gruva salt. Dom träter för trätandets skull med Kimi och diverse överskattade tyskar som slagträn mest hela tiden.
Välkommen till forumet.
Så är det. Forumet skulle må bra av en moderator som kunde lyfta ut allt detta irrelevanta käbbel.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Cuscino skrev:
Cheever skrev:Minna, ett tips är att ta det Enzo, Jari och Gösta skriver med en sibirisk gruva salt. Dom träter för trätandets skull med Kimi och diverse överskattade tyskar som slagträn mest hela tiden.
Välkommen till forumet.
Så är det. Forumet skulle må bra av en moderator som kunde lyfta ut allt detta irrelevanta käbbel.
Ja, tänk allt som ni inte får läsa förrän moderatorerna lyfter ut det... :)

Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Kajpastning.. hit och dit. Känns som om ingen kommer ändra sig i första taget.

Men ärligt, är det ingen som tycker att Mark Webber är ruggigt överskattad? Bara jag?
minna

Inlägg av minna »

Jag trodde att det kunde vara trevligt att delta i ett forum om F1, där man kunde argumentera på ett vuxet sätt.
Jag trodde att detta forum kunde finnas på Forza, men hade fel.

Är det någon som vet om det finns ett seriöst forum, där man slipper inlägg som bara handlar om att trycka ner vissa förare.

Jag kommer att läsa inläggen här och försöka vänja mej vid dessa påhopp för att i framtiden eventuellt komma med mina funderingar.

För vissa här verkar det viktigare att motståndaren kraschar, än att den egna föraren vinner.

Det är tråkigt att det inte finns någon ansvarig som kunde styra upp när vissa börjar gå över gränsen.
Geer

Inlägg av Geer »

Fp730a skrev:

Men ärligt, är det ingen som tycker att Mark Webber är ruggigt överskattad? Bara jag?
Jo.. jag tycker Webber har varit överskattad. Hade väntat mig mer av honom.

Geer
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

minna skrev:Jag trodde att det kunde vara trevligt att delta i ett forum om F1, där man kunde argumentera på ett vuxet sätt.
Jag trodde att detta forum kunde finnas på Forza, men hade fel.

Är det någon som vet om det finns ett seriöst forum, där man slipper inlägg som bara handlar om att trycka ner vissa förare.

Jag kommer att läsa inläggen här och försöka vänja mej vid dessa påhopp för att i framtiden eventuellt komma med mina funderingar.

För vissa här verkar det viktigare att motståndaren kraschar, än att den egna föraren vinner.

Det är tråkigt att det inte finns någon ansvarig som kunde styra upp när vissa börjar gå över gränsen.
Jag tvivlar på att du hittar något forum som är annat än marginellt bättre. Men varför inte starta ett eget? Programvaran är gratis och webbadress samt webbhotell får man för några hundringar per år. Sedan är det bara att göra som Forza-redaktionen och lägga ned en massa tid. Om det är många fler som har samma preferenser som dig så blir det säkert en succe.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Å andra sidan finns det ju exempel på forum där alla har samma åsikter och preferenser och vurmar för det fria ordet, men är det nån som föredrar det klimatet då??? ;)

En del glömmer att det trots allt bara är åsikter om extremt välbetalda brats vi sysslar med här. Jag själv uppskattar t.ex. sällskapet av alla utom en av skribenterna på detta forum. Skilj på forumet och verkligheten! De flesta av oss är trevliga prickar även i verkligheten, även om det finns ett fåtal som inte drar sig för någonting ens i verkliga livet, men dem kan man som tur är välja bort!

Zeke

Inlägg av Zeke »

Jag röstar på Broder Half. Han är kass. Han är värdelös. :down: Trots att han har tävlat i många år, och dessutom har en bror som kan visa honom hur det går till, så har ännu inte har fattat att det är tillåtet att köra om framförvarande bil under tävling. Om det är någon som borde få betala för att köra formelbil så är det han. Webber var ju inte valbar, annars hade jag nog lagt min röst på honom.
Zeke

Inlägg av Zeke »

minna skrev:Är det någon som vet om det finns ett seriöst forum, där man slipper inlägg som bara handlar om att trycka ner vissa förare.
Mer seriöst forum? Nix, det känner vi inte till något. Hittar du något så hör gärna av dig. :D
Men allvar, ta det med en klackspark så blir det så mycket roligare. Om du tycker att vi gör fel, så visa oss hur det ska gå till. Det behövs fler skribenter på forumet.
minna

Inlägg av minna »

Med Göstas och Enzoz sätt att resonera borde Michael Schumacher vara den mest överskattade föraren.
Det han har presterat, med det teamet och dom resurserna slår allt annat.
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

minna skrev:Med Göstas och Enzoz sätt att resonera borde Michael Schumacher vara den mest överskattade föraren.
Den här förstod jag inte, hjälp mig här nu...hur får du ihop detta.
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Akta dig, Minna.

Herr Tires..ome , ehh... ias är ytterligare en Pro Ferrari...
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

minna skrev: Det han har presterat, med det teamet och dom resurserna slår allt annat.
Du har alldeles rätt!

Till skillnad mot t.ex. Kimi som har samma resurser och uppbackning!

Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

AndersF1 skrev:Jag tvivlar på att du hittar något forum som är annat än marginellt bättre. Men varför inte starta ett eget? Programvaran är gratis och webbadress samt webbhotell får man för några hundringar per år. Sedan är det bara att göra som Forza-redaktionen och lägga ned en massa tid. Om det är många fler som har samma preferenser som dig så blir det säkert en succe.
Hur som helst så tror jag att de flesta föredrar ett forum utan en massa internt tramsande, vilket många diskussioner tenderar att övergå till här.
minna

Inlägg av minna »

Tiresias skrev:
minna skrev:Med Göstas och Enzoz sätt att resonera borde Michael Schumacher vara den mest överskattade föraren.
Den här förstod jag inte, hjälp mig här nu...hur får du ihop detta.
Det var kanske lite luddigt skrivet men jag menar att med tanke på att dom har "kanske den bäste föraren" och satsar utan tvekan mest pengar, testar mest och var överlägsna förra året så måste väl ändå den mest Michael Schumacher bitna erkänna att årets resultat inte är vad alla trodde.

Kimi har inte alls samma resurser som Michael Schumacher, ingen ligger i närheten men han kanske är tvåa på den listan.

Jag vill med min förra kritik av forumet tillägga att min förhoppning är att lära sig mer om denna underbara sport. För varje tävling som går och ju mer man snappar upp ju härligare blir sporten.
När tävlingarna ska börja ska det vara tyst i huset, ungarna och sambon ska helst ha hittat en annan sysselsättning på annan ort.

Pajkastning kan vara kul om man har glimten i ögat, när det börjar infinna sig riktig skadeglädje, där motståndarens olycka går före egna förarens lycka, då blir det tråkigt.

Ni har kanske rätt, det finns väl inget bättre forum och jag måste väl lära mej beteendet här och tar tillbaka lite av den kritik jag tidigare gav.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Du behöver nog inte ta tillbaka nåt, Minna, då det till stora delar stämmer, men det är nog mer så att man får blunda för vissa inlägg och helt enkelt finna sig i att det är som det är.
Det är ganska mycket jobb att hela tiden moderera ett forum på en rättvis nivå utan att det blir söndermodererat och upplevs som orättvist, vilket det lätt gör när det är flera som skall moderera. Därför är det som det är.
Om du t.ex. bortser ifrån Enzos eviga haranger om Jaris och hans favoriters tillkortakommanden, samt Jaris okritiska hyllande av allt som möjligtvis kan vara finskt, inklusive främst sig själv och totalt struntar i att läsa allt som Gösta skriver, så är du en bit på väg. :)

Det gömmer sig även en hel del seriösa och kunniga skribenter här och om du t.ex. har en seriös faktafråga så tror jag att du får svårt att hitta någon sida som är särskilt mycket bättre i ämnet F1.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

AndersF1 skrev:Om du t.ex. bortser ifrån Enzos eviga haranger om Jaris och hans favoriters tillkortakommanden, samt Jaris okritiska hyllande av allt som möjligtvis kan vara finskt, inklusive främst sig själv och totalt struntar i att läsa allt som Gösta skriver, så är du en bit på väg.
En ignorera-funktion skulle varit bra, så att man slapp se och scrolla förbi inläggen från t.ex. de ovan nämnda skribenterna.
Forza

Inlägg av Forza »

Och nu klipper vi här när diskussionen övergått till en metadebatt. Fortsätt den dock gärna i "Om Forza" eller i klotterplanket.
- Var snälla i sommarvärmen!
/Admin