Omröstning mest överskattad förare

Kungaklassen av motorsport...

Vem av dessa anser Ni vara mest överskattad?

Omröstningen slutade fre jul 29, 2005 02:31

Gerhard Berger
0
Inga röster
Jean Alesi
7
23%
David Coulthard
1
3%
Ralf Schumacher
14
47%
H-H Frentzen
2
7%
Rubens Barrichello
4
13%
Jenson Button
1
3%
Mario Andretti
1
3%
Elio De Angerlis
0
Inga röster

Antal röster: 30

Användarens profilbild
Jacob

Omröstning mest överskattad förare

Inlägg av Jacob »

Skulle vara intressant att veta!
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag saknar ett par relevanta namn...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Surprise, surprise...
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Problemet med listan är väl att inget namn, med undantag för Mario Andretti, är överskattat. De är de eviga tvåorna. Ingen av dem har väl direkt framhållits som världsmästarämnen? Mario tillhör nog en av motorsporthistoriens allra största. Går knappast att överskatta honom hur man än försöker.

Elio de Angelis ansågs ju vara en mycket bra chaufför men han gick bort för tidigt för att på den tiden hinna bli föremål för någon överskattning.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Konstig lista. Jag röstar inte.
/Jan
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

jag vägrar också. Mark Webber är ju den största bluffen i dagens startfält i alla fall.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Jag röstade på Ralf Schumacher för han är så trälig.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Det här Forumet är ganska träligt, för tillfället i alla fall.

Tappar skribenterna skärpan i :sun: , månne...?
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Vem tusan har röstat på Alesi och vad tusan gör han på listan över huvudtaget? :cplain: :cplain:
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

I brist på Michael röstade jag på Half Schumacher.
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Vad Alesi gör på Listan??

Jo han lyckades vinna 1 lopp jag repeterar 1 lopp under totalt 7 säsonger med Ferrari och Benneton. Vad har MS vunnit under 7 säsonger med Benetton samma stall 60 segrar eller något sådant!
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Det är en jäkla skillnad på överskattad och otur! :D
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

woodi skrev:Det är en jäkla skillnad på överskattad och otur! :D

Visst är det det!

MS har haft mycket otur genom åren bla Canada 1995 när han fick tekniska problem efter att ha lett loppet stort. Vem var det som vann då..... :lol:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lustigt att varken Montoya eller Kimi är med på listan, men de är väl så självklara "vinnare" så de inte behövde vara med...

Tjack är ju annars en given kandidat, men man kanske inte sparkar på den som ligger...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Varför är inte Mr. Bild med?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Igentligen är nog H-H Frentzen den mest överskattade föraren genom tiderna. Han kom till F1 och var ansedd en större talang än Maestro för han hade vunnit över Maestro i lägre klasser.

Men vad har han igentligen åstakommit?

Ynkliga 3 segrar
Ynkliga 3 andraplatser
Ynkliga 12 tredjeplatser
Ynkliga 2 pole positions
Ynkliga 6 snabbaste varv

Och det trots att han kom till Williams när dom var som allra bäst.

Dessutom så lämnade hans flickvän honom för att han var så kass på att köra racerbil och gick till en som verkligen kan köra racerbil, nämligen Maestro.

Olé!
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Eller så ville Schummie ha det uppkört som vanligt :roll:
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Enzo, killen med koll.

Suck vad du ska gnälla på Räikkönen, överskattad??. Han var tvungen att visa sin körning för FIA-bossarna för att få köra för Sauber. Då har han väl inte exakt några höga förväntningar på sig plus att bara ha kört 23 FR lopp? På sin debut på Albert Park tog han på direkten poäng...

Den gången det blev lite förväntningar var då han ersatte Häkkinen. Men han var mycket snabbare än Coulthard och iår så har Montoya sett sig bli rejält slagen av Räikkönen...

Så tänk efter innan du börjar kritisera...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kuopio skrev:Enzo, killen med koll.

Suck vad du ska gnälla på Räikkönen, överskattad??. Han var tvungen att visa sin körning för FIA-bossarna för att få köra för Sauber. Då har han väl inte exakt några höga förväntningar på sig plus att bara ha kört 23 FR lopp? På sin debut på Albert Park tog han på direkten poäng...

Den gången det blev lite förväntningar var då han ersatte Häkkinen. Men han var mycket snabbare än Coulthard och iår så har Montoya sett sig bli rejält slagen av Räikkönen...

Så tänk efter innan du börjar kritisera...
Jag har tänkt mig för... oroa dig inte. Snabbare än DC, tja... DC har ju fått släppa om Kimi meddelst stallorder ett par gånger. Montoya, tja, samma sak där.

Jag tycker mig har helt underbyggda argument för att Kimi inte levererat på den nivå han först uppgetts ha. Jag har från flera håll läst inlägg där han förutspåtts bli WDC, bli mannen att slå etc etc... han har bevisligen inte infriat dessa löften och därför anser jag han vara klart överskattad. Han kör sönder bilar på löpande band, han beter sig ytterst oprofessionellt mot funktionärer etc etc. Han har inte infriat förväntningarna att vara rejsingens nästa stora namn etc etc...

Hur många argument måste jag ha för att personligen tycka att han är grymt överskattad?

Är åsikten dessutom inte fri?

Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

EnzoF1 skrev:Snabbare än DC, tja... DC har ju fått släppa om Kimi meddelst stallorder ett par gånger. Montoya, tja, samma sak där.
------
Hur många argument måste jag ha för att personligen tycka att han är grymt överskattad?

Kasta inte sten i glashus! :D
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Ska man se till förväntningar kontra resultat och förmåga att leverera, så måste ju Den Oförvitlige Tysken vara den mest överskattade föraren för tillfället.

Överskattad för att han inför varje ny tävling i år säger : "Jodå, vi har stora chanser att konkurrera..." , åsså blir det inte något särskilt ändå...

Överskattad för att han av vissa omskrivs som en Gud, men inte är så mycket bättre än genomsnittet när han har samma förutsättningar som resten.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

FZ skrev:Ska man se till förväntningar kontra resultat och förmåga att leverera, så måste ju Den Oförvitlige Tysken vara den mest överskattade föraren för tillfället.

Överskattad för att han inför varje ny tävling i år säger : "Jodå, vi har stora chanser att konkurrera..." , åsså blir det inte något särskilt ändå...

Överskattad för att han av vissa omskrivs som en Gud, men inte är så mycket bättre än genomsnittet när han har samma förutsättningar som resten.
Överskattad??? Tja, sju titlar tyder ju på det. Tycker du för övrigt att han har samma förutsättningar som resten? Han är ju bäst av dem som har samma förutsättningar (dvs. Bridgestone) och bättre än de flesta på Michelin.

Så den omkörningsoförmögne fjollan från Kerpen har knappast nåt kvar att bevisa. Han har levererat mer än resterande fält tillsammans.
Dock är det fortfarande min åsikt att Kimi tillhör de mest överskattade förarna i fältet. Tjack ska vi inte ens tala om. Nu har det gått flera år sedan Kimi skulle krossa allt motstånd och vi har inte sett skymten av detta än (förutom ett fåtal uppkörda segrar).

Nej, tacka vet jag Alonso. Han levererar för tillfället. Han har i likhet med Kimi en mycket bra bil men vet att spara på materialet och vet att det handlar om att få skiten i mål istället för att vissa upp sig som en annan orrhane.
Jag för min del gläds bara för att Kimi inte verkar så smart. Ju mer han klantar sig, desto mindre blir risken för att han ska lyckas ro hem en titel. I år har han sumpat sina chanser helt på egen hand och det värmer i själ och hjärta.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

woodi skrev:
EnzoF1 skrev:Snabbare än DC, tja... DC har ju fått släppa om Kimi meddelst stallorder ett par gånger. Montoya, tja, samma sak där.
------

Kasta inte sten i glashus! :D
Det är bara då jag kastar sten! :D

Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Ta av skygglapparna...
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

EnzoF1 skrev:Han kör sönder bilar på löpande band
EnzoF1 skrev:Han har inte infriat förväntningarna att vara rejsingens nästa stora namn etc etc...
Trots sönderkörda bilar och 1 lopp mindre i ryggen än t.ex. MS (som Du inte anser vara överskattad) denna säsongen så ligger han tvåa i mästerskapet i år.
Tja, överskattad eller inte, jag tycker att det är lysande resultat. :up:
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

woodi skrev:Vem tusan har röstat på Alesi och vad tusan gör han på listan över huvudtaget? :cplain: :cplain:
Jag röstade på Alesi. :D Funderade på klåparen Raffe men de flesta inser nog att han inte är någon potentiell mästare ändå...
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

woodi skrev:Trots sönderkörda bilar och 1 lopp mindre i ryggen än t.ex. MS (som Du inte anser vara överskattad) denna säsongen så ligger han tvåa i mästerskapet i år.
Vadå ett lopp mindre. Han bröt ju för fan. Då kan man säga att Schumi har en massa lopp mindre än Kimi denna säsong då han har brutit 3 stycken.´

MS har en dålig säsong om du inte insett det. Alla kan ha en dålig säsong speciellt när det beror på bilen. HUr bra var Kimi till exempel förra året.

Kasta inte sten i glashus. :lol:
Ferrari.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Eua Rouge skrev:
MS har en dålig säsong om du inte insett det. Alla kan ha en dålig säsong speciellt när det beror på bilen. HUr bra var Kimi till exempel förra året.

Och när bilen är bra vem beror det på då?

Kasta inte sten i glashus.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

woodi skrev:
EnzoF1 skrev:Han kör sönder bilar på löpande band
EnzoF1 skrev:Han har inte infriat förväntningarna att vara rejsingens nästa stora namn etc etc...
Trots sönderkörda bilar och 1 lopp mindre i ryggen än t.ex. MS (som Du inte anser vara överskattad) denna säsongen så ligger han tvåa i mästerskapet i år.
Det är inte lysande resultet med tanke på att han förutsagts skulle dominera och krossa allt motstånd.

[Schumacher] ligger trea och det är självklart inget dåligt resultat sett objektivt, men sett till hans tidigare record är det så klart dåligt. [Schumacher] har dock en del i ryggsäcken att vila sig mot vilket innebär att han knappast kan beskrivas som hypad! Kimi har dock allt att bevisa, men åren går och snart får han glatt ställa sig i kön bakom Tjack, Montoya, Webber, (Alesi :D ) och många flera som aldrigt levt upp till förväntningarna och hajpningen... :D

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nisse skrev:
Eua Rouge skrev:

När MS lyckas så beror det enbart på bilen, ty en medelmåtta vinner WDC i Ferrari. Ergo: när han förlorar beror det på att han inte kan köra om.

När Kimi m fl lyckas så beror det enbart på föraren, ty bilen är svårkörd och ingen annan skulle ens lyckas ta den i mål. Ergo, när de förlorar så är det bilen som inte räcker till...

Har ni inte fattat det ännu????

minna

Inlägg av minna »

EnzoF1

Du är antingen helt okunnig eller har ett hat mot Kimi och finnar.

Kimi är en av dom största talanger som kommit fram och alla som kan sporten vet att han i år är näst intill oslagbar , bara bilen håller.
Tänk dej bara den grejen att sätta tävlingens snabbaste varv, på sista varvet, i den position han var. Den har väl aldrig hänt tidigare.
Gösta

Inlägg av Gösta »

minna skrev:EnzoF1

Du är antingen helt okunnig eller har ett hat mot Kimi och finnar.

Kimi är en av dom största talanger som kommit fram och alla som kan sporten vet att han i år är näst intill oslagbar , bara bilen håller.
Tänk dej bara den grejen att sätta tävlingens snabbaste varv, på sista varvet, i den position han var. Den har väl aldrig hänt tidigare.
Enzo älskar Finländare eftersom hans mor är Finländska!!!!!!

Däremot har jag full förståelse för hans åsikter gällande Kimi. Han har inte gjort en enda människa glad.

På vilket sätt är Kimi talangfull tycker du? Hur många lopp har han kört och hur många segrar har han? "I år är han näst intill oslagbar"? Det var intressant. Bilen höll senast och hans stallkamrat som både hunnit med att spela tennis och vara pappaledig spöade honom så det vislade om det! Alonso kör i åttor kring honom. Han är sällsynt vårdslös med matterialet och byter motor oftare än han byter kalsonger. Han kommer att sluta 4-7 i årets mästerskap och kommer som vanligt inte ha något med slutstriden att göra. Att sätta snabbaste varv, är det ett tecken på att vara duktig F1 förare? Hur många poäng ger den bravaden? Visste du om att ett lopp varar ca 305 km?? Det samanlagda tiden för JPM´s varv var AVSEVÄRT kortare än för Kimis. Dessutom är han uruselt föredöme för F1. Super sig full och ligger i rännstenen med plastdelfiner.

Nää, kimi är inte mycket att hänga i julgranen. En dussinvara med tur som halkade in i F1 på ett bananskal och Ron tackade Mika genom att ge snorvalpen en plats i McLaren.

Kan inte någon kontakta Kimi och be honom att sluta pilla på mikrofonen vid de officiella intevjuerna. En vacker dag har han sönder den. En charmkurs vore också på sin plats. Att höra honom mumla entonigt är lika upphetsande som att ha diaré. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Geer

Inlägg av Geer »

Om man inte märkt att Michael Schumacher och Kimi Raikkonen är förare som presterat mycket bra så säger det mer om skribenten en om föraren.

Hur kan dessa två hamna i denna tråd ?

Geer :puss:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Minna, ett tips är att ta det Enzo, Jari och Gösta skriver med en sibirisk gruva salt. Dom träter för trätandets skull med Kimi och diverse överskattade tyskar som slagträn mest hela tiden 8)

Välkommen till forumet.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

minna skrev: Tänk dej bara den grejen att sätta tävlingens snabbaste varv, på sista varvet, i den position han var. Den har väl aldrig hänt tidigare.
Jo, det har det.

Många förare har genom tiderna satt tävlingens snabbaste varv på sista varvet - ohotade, bara för sakens skull. Det är inget vare sig ovanligt eller unikt, utan har förekommit tidigare både i F1 och i andra motorsporter.

Sen kan man ju alltid fråga sig om det är lämpligt att i onödan fresta på en motor som bevisligen har haft stora tillförlitlighetsproblem de senaste två loppen. Men det är en helt annan fråga.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

Geer skrev:Om man inte märkt att Michael Schumacher och Kimi Raikkonen är förare som presterat mycket bra så säger det mer om skribenten en om föraren.

Läs här hur jämförbara dessa 2 är.

F1-karriär
215 starter

7 VM (1994,1995,2000,2001,2002,2003,2004)

83 segrar
37 andraplatser
18 tredjeplatser
63 pole positions
63 snabbaste varv

F1-karriär
70 starter

2 segrar
10 andraplatser
6 tredjeplatser
3 pole positions
7 snabbaste varv

Den ene är Kimi och den andre är Maestro. Du får väl försöka gissa 2 ggr vem som är vem. :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:
Geer skrev:Om man inte märkt att Michael Schumacher och Kimi Raikkonen är förare som presterat mycket bra så säger det mer om skribenten en om föraren.

Läs här hur jämförbara dessa 2 är.

F1-karriär
215 starter

7 VM (1994,1995,2000,2001,2002,2003,2004)

83 segrar
37 andraplatser
18 tredjeplatser
63 pole positions
63 snabbaste varv

F1-karriär
70 starter

2 segrar
10 andraplatser
6 tredjeplatser
3 pole positions
7 snabbaste varv

Den ene är Kimi och den andre är Maestro. Du får väl försöka gissa 2 ggr vem som är vem. :D
Det är Michael som är mångfaldig mästare. Som jag ser det störst genom tiderna. Men det gör inte kimi till en överskattad förare så:

Om man inte märkt att Michael Schumacher och Kimi Raikkonen är förare som båda presterat mycket bra så säger det mer om skribenten en om föraren.

Geer
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag har på intet sätt märkt att kimi presterat något bra!

Kan du inte upplysa mig om vad det där är som är så bra, det som Kimi presterat?

70 lopp och 2 segrar. Ralf Schumacher har bättre facit. Kimi är i klass med Alesi. :D

Här har du Ralfs meritlista i F1, avsevärt bättre än Kimis.

F1-karriär
128 starter

6 segrar
7 andraplatser
12 tredjeplatser
5 pole positions
6 snabbaste varv

Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:
Kan du inte upplysa mig om vad det där är som är så bra, det som Kimi presterat?
Upplysningarna finns på:

- F1-live
- ITV
- Formula1.com
- Planet F1
- Atlas F1
- Grandprix.com
- Eller lyssna på TV 4 kommentatorerna
- Eller läs intervjuer med Todt (ca 1,5 månad sedan)

Jag har aldrig sagt att han är bäst. Inte heller att det inte finns förare som är bättre. Inte heller att han tagit massa trofeer.
Jag har bara konstaterat att han inte är bland dom mest överskattade förarna.

Geer
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Det är ändå rätt lustigt att så fort det riktas kritik mot mesen från Kerpen så börjar det att rabblas vad han HAR presterat, som trots allt tillhör det förgångna.
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

Gösta skrev:Jag har på intet sätt märkt att kimi presterat något bra!

70 lopp och 2 segrar. Ralf Schumacher har bättre facit. Kimi är i klass med Alesi. :D

F1-karriär
128 starter

6 segrar
7 andraplatser
12 tredjeplatser
5 pole positions
6 snabbaste varv
Om nu Half är så jävla bra: varför får han stryk av Trulli varje gång?
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Lövet skrev:Det är ändå rätt lustigt att så fort det riktas kritik mot mesen från Kerpen så börjar det att rabblas vad han HAR presterat, som trots allt tillhör det förgångna.
Personligen tycker jag det är lustigare att Kimi hausas upp år efter år utan att prestera.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

F1-karriär
128 starter

6 segrar
7 andraplatser
12 tredjeplatser
5 pole positions
6 snabbaste varv
Kan du inte posta Fisis meritlist också? :D
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

F1-karriär
128 starter

6 segrar
7 andraplatser
12 tredjeplatser
5 pole positions
6 snabbaste varv
Nja, Kimi har tre segrar och tre pole bara i år, om nu fakta skulle vara nåt som intresserade herrn, vilket det förstås inte gör då det kan hindra de egna argumenten.
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

EnzoF1 skrev:
Nisse skrev:
Eua Rouge skrev:

När MS lyckas så beror det enbart på bilen, ty en medelmåtta vinner WDC i Ferrari. Ergo: när han förlorar beror det på att han inte kan köra om.

När Kimi m fl lyckas så beror det enbart på föraren, ty bilen är svårkörd och ingen annan skulle ens lyckas ta den i mål. Ergo, när de förlorar så är det bilen som inte räcker till...

Har ni inte fattat det ännu????
Visst, det är ju kristallklart!
Det har jag ju fattat för länge sedan!

Ett stall som har tre gånger större budget än närmsta konkurrent och som har ett mycket intimt samarbete med FIA skall ju vinna varje lopp. Gör dom inte det så är det ju brist på förartalang... Det vet ju alla.
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Personligen tycker jag det är lustigare att Kimi hausas upp år efter år utan att prestera.
Om man nu tycker att Kimi inte presterar så är ju upphausningen ändock vad han förväntas göra, inte vad han har gjort :roll:

Det är en jäkla skillnad det, istället för att prisas för gamla meriter.
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Alla förare är överskattade av sina fans utom de fegisar som bara håller på vinnarna.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lövet skrev:Det är ändå rätt lustigt att så fort det riktas kritik mot mesen från Kerpen så börjar det att rabblas vad han HAR presterat, som trots allt tillhör det förgångna.
Tillhör inte allt vi diskuterar här det förgågna??? Eller är det bara kommande prestationer som räknas?

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

groovesnus skrev:

F1-karriär
128 starter

6 segrar
7 andraplatser
12 tredjeplatser
5 pole positions
6 snabbaste varv
Om nu Half är så jävla bra: varför får han stryk av Trulli varje gång?
Trulli kanske är bättre, men för den skull blir ju Ralf inte per automatik dålig. Ralf är bättre än de flesta förare i fältet.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:

F1-karriär
128 starter

6 segrar
7 andraplatser
12 tredjeplatser
5 pole positions
6 snabbaste varv
Nja, Kimi har tre segrar och tre pole bara i år, om nu fakta skulle vara nåt som intresserade herrn, vilket det förstås inte gör då det kan hindra de egna argumenten.
Och då menar du att hans meritlista överträffar fjollan från Kerpen då???

Det spelar i alla fall ingen roll. När Kimi slutar kommer han med största sannolikhet inte att vara i närheten av Maestros track record.

Och oavsett vilket så verkar Kimi vara så genuint osympatisk som person, men det ska väl inte förringa hans prestationer. Dock lyser ju prestationer oftast med sin frånvaro. Och hur Kimi är/varit mannen att slå något år kan i alla fall inte jag förstå? De senaste åren har bevisligen :read: Maestro varit mannen att slå, och den utnämningen för året görs senare i höst, och det blir ju sannolikt inte Kimi i år heller, eller hur?

Alltså, om man år efter år förutspår Kimi som årets förare som ska krossa allt motstånd och han år efter år inte uppfyller det, ja då är man överskattad i min mening.

Men det är klart, Karelin var väl en medelmåtta han med, det blev väl oavgjort i hans sista match har jag för mig.