Kod: Markera allt
Förare poäng team teamursprung
1. Kubica 67 Epsilon WSBN
2. Valles 44 Pons WSBN
3. Commendy 35 KTR WSBN
4. Power 34 Carlin WSBN
5. Zuber 33 Carlin WSBN
6. Winkelhock 33 Draco --
7. Toccacelo 30 Victory FRV6
8. Salignon 26 Cram FRV6
9. Porteiro 25 Epsilon WSBN
10. Montanari 25 Draco --
11. Paganaud 19 Saulnier WSBN
12. Pasini 18 Cram FRV6
13. Pilet 18 Jenzer FRV6
14. La Rosa 15 Interwetten FRV6
15. Fleming 15 Jenzer FRV6
16. Van Lagen 14 KTR WSBN
17. Fukuda 9 Saulnier WSBN
18. Kostka 6 Victory FRV6
19. Mondini 5 Eurointernational FRV6
20. Danielsson 3 DAMS FRV6
21. Pavlovic 2 GD WSBN
Bilen är ju en modifiering av det gamla Dallara-chassit ifrån WSBN och det är klart att man har en stor fördel av att känna till hur det fungerar i en serie där man testar relativt lite, men nu har vi kommit en bit in i säsongen och de andra borde ha kommit ikapp lite. Skiljer det mellan ursprungsbilarna, alltså de gamla omgjorda och de nytillverkade? Eller är det enbart pga skillnad i erfarenhet?
När DAMS i det första testet hyrde en gammal WSBN-bil så var ju Alx snabbast. Även om man inte skall dra så stora växlar av ett test, så visade det ju iallafall att de hängde med.
Men när flera förare som tidigare varit snabba, som fjolårsmästaren Mondini, inte hänger med alls så känns det lite konstigt.