FIA beslutet idag

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

EnzoF1 skrev: Bla, bla, bla, bla...
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag kan bara hålla med...
Undrar om det nånsin kommer nå't nytt därifrån?
Naziir Hoosein var högste beslutsfattare på Indianapolis, Enzo.
Så nog hade han något med skiten att göra.

Vad vill du att vi skall erkänna att Ron Dennis gjorde för fel?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:Ja, det står att de ursäktade sig i mötet när Indy skulle diskuteras.

Jag blev däremot förvånad att en domstol, eller ett råd, som ska vara opartiskt bland annat har en stallchef som medlem.

Tycker inte du det är underligt? För även om Jean Todt kanske är världens mest ärliga människa med den största integriteten, så kvarstår det faktum att hans uppdragsgivare är Ferrari. Det går inte att förena med att vara medlem i ett råd som opartiskt ska granska händelser i F1. Det säger ju sig självt - lika bisarrt som att Ron Dennis skulle sitta i World Council ...
Eller lika bisarrt som att det sägs att Ron Dennis skulle bli chef för GPWC menar du?

Nu handlar ju FIA om mer än F1 eller hur? Så länge Todt inte är med och beslutar om sånt som kan gynna/missgynna hans stall så gör det väl inget? Han var ju som sagt inte med i gårdagens "dom", det står ju uttryckligen att han inte var närvarande vid nämnda förhandlingar. Vidare är väl inte Todt stallchef längre, är det inte Brawn som blivit det?
Todt är stallchef för Ferrari fortfarande.

Och ja, det är lika bisarrt att Jean Todt sitter med i World Council som det vore om Ron Dennis var FIA-bas.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag kan bara hålla med...

Men nu var det ju "förhöret" du kommenterade, och där hade Hosein inget att säga till om. Och Todt var inte ens närvarande!

Kan du inte erkänna att du är fel ute.

Dennis gjorde uppenbarligen fel på två punkter, och för oss som såg loppet var det tydligt att han sket i sporten och publiken!

Som vanligt kommer det bara en massa hetluft utan substans från dig Jari... ska du inte ta på dig martyrkappan och ta en paus snart???
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:Ja, det står att de ursäktade sig i mötet när Indy skulle diskuteras.

Jag blev däremot förvånad att en domstol, eller ett råd, som ska vara opartiskt bland annat har en stallchef som medlem.

Tycker inte du det är underligt? För även om Jean Todt kanske är världens mest ärliga människa med den största integriteten, så kvarstår det faktum att hans uppdragsgivare är Ferrari. Det går inte att förena med att vara medlem i ett råd som opartiskt ska granska händelser i F1. Det säger ju sig självt - lika bisarrt som att Ron Dennis skulle sitta i World Council ...
Eller lika bisarrt som att det sägs att Ron Dennis skulle bli chef för GPWC menar du?

Nu handlar ju FIA om mer än F1 eller hur? Så länge Todt inte är med och beslutar om sånt som kan gynna/missgynna hans stall så gör det väl inget? Han var ju som sagt inte med i gårdagens "dom", det står ju uttryckligen att han inte var närvarande vid nämnda förhandlingar. Vidare är väl inte Todt stallchef längre, är det inte Brawn som blivit det?

Och ja, det är lika bisarrt att Jean Todt sitter med i World Council som det vore om Ron Dennis var FIA-bas.
Hade inte Todt blivit VD för hela Ferrari och Brawn tagit över stallchefsrollen???
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag kan bara hålla med...

Som sagt Jari, vad har Nasir med förhöret att göra??? Kan du förklara det för oss som inte har samma insidesinformation som du utan får nöja oss med officiella pressreleaser...

Nehej, du kunde visst inte det. Samma nonsens som vanligt från dig då.
Tröttnar du aldrig på att ha fel hela tiden? Det skulle jag göra...

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev: Eller lika bisarrt som att det sägs att Ron Dennis skulle bli chef för GPWC menar du?

Hade inte Todt blivit VD för hela Ferrari och Brawn tagit över stallchefsrollen???
Todt blev nån slags VD för Ferrari och är kvar som stallchef för Ferrari, vad jag vet.

Ross Brawn är Ross Brawn fortfarande

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev: Todt är stallchef för Ferrari fortfarande.

Todt blev nån slags VD för Ferrari och är kvar som stallchef för Ferrari, vad jag vet.

Ross Brawn är Ross Brawn fortfarande
Kollade just och japp, Todt är VD för hela Ferrari. Det kan ju hända att han har kvar stallchefsrollen också, men jag tyckte det stod samtidigt att det skrevs att De Montezemolo skulle lämna VD-posten och Todt ta över, att Brawn skulle bli stallchef, men det kanske inte blev nåt av det...

Edit: jo det står också att Todt som VD ju ansvarar för all racingverksamhet så man kan väl tolka det som att han är stallchef också då. Men det var väl inte De Montezemolo när han var VD.

Jaja, huvudsaken är att Ferrari är på väg uppåt och nu framstår som den mest lysande utmanaren till båda titlarna medans Renault och McLaren har varit uppe och vänt... och nu är på väg ned dit de hör hemma...

Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

EnzoF1 skrev: Jaja, huvudsaken är att Ferrari är på väg uppåt och nu framstår som den mest lysande utmanaren till båda titlarna medans Renault och McLaren har varit uppe och vänt... och nu är på väg ned dit de hör hemma...
Ja om dom fortsättningsvis bara har Jordan och Minardi som motståndare så kanske att dom har en chans... :D
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Gösta skrev:...de har både min och den kunniga motorsportpublikens reservationslösa stöd.
Intressant distinktion, tyder på imponerande grad av självinsikt att du inte räknar in dig själv i den senare kategorin... :wink:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Mr T skrev:
EnzoF1 skrev: Jaja, huvudsaken är att Ferrari är på väg uppåt och nu framstår som den mest lysande utmanaren till båda titlarna medans Renault och McLaren har varit uppe och vänt... och nu är på väg ned dit de hör hemma...
Ja om dom fortsättningsvis bara har Jordan och Minardi som motståndare så kanske att dom har en chans... :D
Tycker det redan idag funkar rätt bra... efter Frankrike ligger Schumi tvåa i mästerskapet med 7 poäng till godo på Kimi! Ferrari är numera utmanare att ta på allvar och trenden för de närmaste motståndarna är kraftigt vikande...

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev: Det var åtminstone en nyhet för mig att Jean Todt ingår i World Council som iag dömde stallen.

Opartisk domstol? Jo tjena .... Jean Todt och Nasir Hussain .... jaja ...
Det är beklagligt hur det kan bli. Inte så konstigt att dom andra stallen tröttnat. Nu är det dags att rensa upp eller dra igång en ny serie.
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

EnzoF1 skrev:
Mr T skrev:
Tycker det redan idag funkar rätt bra... efter Frankrike ligger Schumi tvåa i mästerskapet med 7 poäng till godo på Kimi! Ferrari är numera utmanare att ta på allvar och trenden för de närmaste motståndarna är kraftigt vikande...
Det kan vara möjligt att trenden för dom närmsta motståndarna Jordan och Minardi är vikande. Men man vet ju aldrig, det kan ju vända! :D

Poängen är det väl ingen annan utom just Ferrari, Minardi och Jordan som bryr sej om innan dom andra stallen fått sin dom.
Say no more...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:
Mr T skrev: Tycker det redan idag funkar rätt bra... efter Frankrike ligger Schumi tvåa i mästerskapet med 7 poäng till godo på Kimi! Ferrari är numera utmanare att ta på allvar och trenden för de närmaste motståndarna är kraftigt vikande...

Med andra ord så är Jordan och Minardi också starkt på gång nu menar du? Pallplats i Frankrike med andra ord för en av deras förare ... det är vad du säger?

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev:
Mr T skrev: Tycker det redan idag funkar rätt bra... efter Frankrike ligger Schumi tvåa i mästerskapet med 7 poäng till godo på Kimi! Ferrari är numera utmanare att ta på allvar och trenden för de närmaste motståndarna är kraftigt vikande...

Med andra ord så är Jordan och Minardi också starkt på gång nu menar du? Pallplats i Frankrike med andra ord för en av deras förare ... det är vad du säger?
Nej, jag säger att Ferrari börjar komma, oavsett USA:s GP eller inte. Men de fick en välbehövlig skjuts framåt i och med Michelinstallens stjärtknullande av publiken och fansen... Nu kommer Maestros segrar att snabbt ta honom ikapp Alonso... Kimi har jag redan räknat bort, han kommer självklart inte att ha något med titelfighten att göra...

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev: Nej, jag säger att Ferrari börjar komma, oavsett USA:s GP eller inte. Men de fick en välbehövlig skjuts framåt i och med Michelinstallens stjärtknullande av publiken och fansen... Nu kommer Maestros segrar att snabbt ta honom ikapp Alonso... Kimi har jag redan räknat bort, han kommer självklart inte att ha något med titelfighten att göra...
Men då borde ju Jordan och Minardi också börja komma nu, med samma logik?

I Kanada var Monteiro tia, 3 varv efter vinnaren. I USA var han trea, bara ett varv efter Schumacher. Det är ju en otrolig förbättring, eller hur?

Tror du Jordan kan komma ikapp och kanske sluta tvåa efter Ferrari i VM nu?

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev: Nej, jag säger att Ferrari börjar komma, oavsett USA:s GP eller inte. Men de fick en välbehövlig skjuts framåt i och med Michelinstallens stjärtknullande av publiken och fansen... Nu kommer Maestros segrar att snabbt ta honom ikapp Alonso... Kimi har jag redan räknat bort, han kommer självklart inte att ha något med titelfighten att göra...

I Kanada var Monteiro tia, 3 varv efter vinnaren. I USA var han trea, bara ett varv efter Schumacher. Det är ju en otrolig förbättring, eller hur?

Nej, det tror jag inte. Dock tror jag Ferrari har ett betydligt bättre slagläge nu än de hade för fyra veckor sedan... du behöver inte hålla med Lucy! :wink: Vad jag menar, och nu ska jag försöka förklara så att även du begriper: Ferrari hade påbörjat sitt kliv uppåt redan innan USA:s GP och de fick en behövlig snålskjuts iochmed att de andra förarna var för fega för att köra. Nu ligger Schumi o Barri väldigt nära Kimi och kommer inom nåt lopp eller så att vara om bägge två. Tänk dig fall med Schumi som etta och Rubens som tvåa, då tar det ett tag för dem att ta sig om Kimi om de inte fått 10+8 p i förra loppet och Kimi kammade noll.
Jag misstänker att du har i alla fall en rudimentär logik och kan förstå detta resonemang, snälla låt mig inte ha fel i detta... ;)

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

och Monteiro slutar trea. Jordan har tagit in två!!! varv på Ferrari mellan Kanada och USA. Snacka om imponerande. Den logiken kan du ju sug på ett tag ;) Två varv .... det är rätt mycket att ta in i tid det på bara 7 dagar. :D

För övrigt stämmer det: Ferrari är närmare i tabellen nu än tidigare. Men är de snabbare?

Tveksamt - Schumachers andraplats i Kanada var lite turbetonad. Schumacher själv sa det, och sa att de inte blivit så mycket snabbare utan att de var femma i Kanada men hade tur at så många framför som var snabbare bröt.

Ferrari kan inte hoppas på sån tur i alla lopp framöver, utan måste ha egen fart också. Jag är inte helt övertygad ännu om att de har det. Vi får se nu med 4 lopp på 5 veckor eller hur det ser ut. En triangelstrid i VM vore kul att se igen.

För övrigt var det inte förarna som var för fega för att köra i USA. De ville alla köra, men fick inte för sina stall och arbetsgivare. Kimi, Alonso, Coulthard, Montoya ... alla ville de köra, men stallen sa nej och beordrade dem att inte köra.

Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

EnzoF1 skrev:Ferrari hade påbörjat sitt kliv uppåt redan innan USA:s GP och de fick en behövlig snålskjuts iochmed att de andra förarna var för fega
Kanske i samband med att de fick sin fina nya däcksugn?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

GPWC skrev:
EnzoF1 skrev:Ferrari hade påbörjat sitt kliv uppåt redan innan USA:s GP och de fick en behövlig snålskjuts iochmed att de andra förarna var för fega
Och behöver bara tampas med Midland och Minardi. Det är ju racing som bäst enligt deras fans. Man får hoppas att det blir ett GPWC då så att ferrarifansen får den sorts tävlingar dom vill ha och vi andra kan kolla på GPWC :up: :spec:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:och Monteiro slutar trea. Jordan har tagit in två!!! varv på Ferrari mellan Kanada och USA. Snacka om imponerande. Den logiken kan du ju sug på ett tag ;) Två varv .... det är rätt mycket att ta in i tid det på bara 7 dagar. :D

För övrigt stämmer det: Ferrari är närmare i tabellen nu än tidigare. Men är de snabbare?

Tveksamt - Schumachers andraplats i Kanada var lite turbetonad. Schumacher själv sa det, och sa att de inte blivit så mycket snabbare utan att de var femma i Kanada men hade tur at så många framför som var snabbare bröt.

Ferrari kan inte hoppas på sån tur i alla lopp framöver, utan måste ha egen fart också. Jag är inte helt övertygad ännu om att de har det. Vi får se nu med 4 lopp på 5 veckor eller hur det ser ut. En triangelstrid i VM vore kul att se igen.

För övrigt var det inte förarna som var för fega för att köra i USA. De ville alla köra, men fick inte för sina stall och arbetsgivare. Kimi, Alonso, Coulthard, Montoya ... alla ville de köra, men stallen sa nej och beordrade dem att inte köra.
Det är bara en mörkläggning... Michelin är bara förkläden eftersom de inte kan straffas. Sanningen är att Kimi med flera inte vågade köra och var rädda för den snabba kurva 13. Raffe fick offra sig och agera fejka en avkörning... det förvånar mig att ni inte genomskådar detta!

Jaja, vi får väl se på söndag! Jag VET ju att jag har rätt"!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

GPWC skrev:
Har missat däcksugnen... var det före eller efter McLarens stallorder?

Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

GPWC skrev:
Tror jag oxå. Men den diskussionen dog ju till förmån för denna tråd.

Jag tycker fortfarande att Ferraris ugnar är tvivelaktiga...
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

EnzoF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:

Nej, det tror jag inte. Dock tror jag Ferrari har ett betydligt bättre slagläge nu än de hade för fyra veckor sedan... du behöver inte hålla med Lucy! :wink: Vad jag menar, och nu ska jag försöka förklara så att även du begriper: Ferrari hade påbörjat sitt kliv uppåt redan innan USA:s GP och de fick en behövlig snålskjuts iochmed att de andra förarna var för fega för att köra. Nu ligger Schumi o Barri väldigt nära Kimi och kommer inom nåt lopp eller så att vara om bägge två. Tänk dig fall med Schumi som etta och Rubens som tvåa, då tar det ett tag för dem att ta sig om Kimi om de inte fått 10+8 p i förra loppet och Kimi kammade noll.
Jag misstänker att du har i alla fall en rudimentär logik och kan förstå detta resonemang, snälla låt mig inte ha fel i detta... ;)
Absolut! För 4 veckor sedan var Ferrari bortglömt och ingen brydde sej...
Efter en ytterst hård kamp med Minardi och Jordan i senaste loppet så fick dom mycket välförtjänta poäng.

Att du nämner Kimi i ditt resonemang när du i föregående inlägg redan räknat bort honom är ju lite märkligt. Betyder det att även om Kimi inte skulle vara med i resten av loppen vid t.ex. en Michelinstallsbojkott att du tror att Ferraris förare skulle måsta kämpa med Minardi och Jordan för att komma upp till Kimis nuvarande poäng?
Say no more...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

AndersF1 skrev:

Det var väl ändå ganska väntat att just Jean Todt satt där?
Lika förvånande som att Nasir Hussain var chief steward på Indy, han brukar ju aldrig vara chief steward när det är kontroverser på gång. Dömer alltid lika bra och rättvist. Blev inte han av med sin licens ett tag? Men, plopp, så är han både "chief steward" igen och medlem i World Council. Var Jean Todt och Nassir med och dömde BAR också?
Tar de ö.h.t. något beslut där Todt inte kan anses vara jävig? Minst sagt, otroligt.

Hur gör man för att hamna i World Council?
Som jag fattat det så får det vara max en representant ifrån varje land och landet man representerar skall arrangera en tävling som ingår i nåt större FIA-mästerskap, men vad kör man i Indien, eller var Nassir nu kommer ifrån? Och hur blir det just de här 20, eller hur många de nu är? Vilka är de förresten?
Nazir sitter tydligen på mandat ifrån Kina: http://www.grandprix.com/ns/ns14617.html
"The problems began in 1999 when the Federation of Motor Sports Clubs of India (FMSCI) decided that it no longer wanted to be represented by its former president and one of the founders of the club Nazir Hoosein. Hoosein is a close ally of FIA President Max Mosley and, according to Indian reports, played a key role in getting Asian clubs to vote for Mosley back in the 1990s when he was creating his powerbase at the FIA. Hoosein's downfall at the FMSCI was followed by a decision from the FIA in 2000 that the sporting power in India should be awarded to a new organisation called the Motor Sports Association of India (MAI), which Hoosein set up in Mumbai, in opposition to the FMSCI. There is much controversy over how this was done and the government of India still refuses to accept that the MAI is the rightful holder of the sporting power for India."

Han blev alltså utsparkad ifrån indiens förbund och startade då tydligen ett eget förbund som konstigt nog tog över FIA-representationen. :roll: För att hamna i World Counsil representerar han alltså Kina. Vilken ofattbar skitorganisation FIA är, som enbart verkar drivas av smutsig politik med Max i mitten.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:
AndersF1 skrev:

Det var väl ändå ganska väntat att just Jean Todt satt där?
Lika förvånande som att Nasir Hussain var chief steward på Indy, han brukar ju aldrig vara chief steward när det är kontroverser på gång. Dömer alltid lika bra och rättvist. Blev inte han av med sin licens ett tag? Men, plopp, så är han både "chief steward" igen och medlem i World Council. Var Jean Todt och Nassir med och dömde BAR också?
Tar de ö.h.t. något beslut där Todt inte kan anses vara jävig? Minst sagt, otroligt.

Hur gör man för att hamna i World Council?
Som jag fattat det så får det vara max en representant ifrån varje land och landet man representerar skall arrangera en tävling som ingår i nåt större FIA-mästerskap, men vad kör man i Indien, eller var Nassir nu kommer ifrån? Och hur blir det just de här 20, eller hur många de nu är? Vilka är de förresten?
Nazir sitter tydligen på mandat ifrån Kina: http://www.grandprix.com/ns/ns14617.html
"The problems began in 1999 when the Federation of Motor Sports Clubs of India (FMSCI) decided that it no longer wanted to be represented by its former president and one of the founders of the club Nazir Hoosein. Hoosein is a close ally of FIA President Max Mosley and, according to Indian reports, played a key role in getting Asian clubs to vote for Mosley back in the 1990s when he was creating his powerbase at the FIA. Hoosein's downfall at the FMSCI was followed by a decision from the FIA in 2000 that the sporting power in India should be awarded to a new organisation called the Motor Sports Association of India (MAI), which Hoosein set up in Mumbai, in opposition to the FMSCI. There is much controversy over how this was done and the government of India still refuses to accept that the MAI is the rightful holder of the sporting power for India."

Han blev alltså utsparkad ifrån indiens förbund och startade då tydligen ett eget förbund som konstigt nog tog över FIA-representationen. :roll: För att hamna i World Counsil representerar han alltså Kina. Vilken ofattbar skitorganisation FIA är, som enbart verkar drivas av smutsig politik med Max i mitten.
Kan man inte få in Berlusconi så kanske han kan städa upp...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag tycker i alla fall det är riktigt sportsligt av Ferrari och Jean Todt att arbeta med FIA. Det visar ju verkligen att de bryr sig om sporten och har dess bästa i första hand.

Tyvärr kommer F1 att få sämre rykte så länge människor som Ron Dennis får fortsätta agera som de gjorde senaste i USAs GP. Hur länge ska man behöva stå ut med hyckleriet och dubbelmoralen? Folk som Ron tänker inte långsiktigt och har definitivt inte sportens bästa för ögonen.

Jag tycker vi ska ge Jean Todt en eloge för att han orkar engagera sig. Det behävs mer folk av hans kaliber och har vi tur så kan de reparera den stora skada som F1 åsamkats av dessa penninghungriga schakaler med Ron Dennis i spetsen. Jag kan ge mig faan på att det var han som var orsaken till bojkotten. Det är ju tydligt att RD vill ta kontrollen över en ev. GPWC-serie, men det är något som måste bekämpas till sista man, för han får helt enkelt inte lyckas med det...

Gösta

Inlägg av Gösta »

Cuscino skrev:
Gösta skrev:...de har både min och den kunniga motorsportpublikens reservationslösa stöd.
Intressant distinktion, tyder på imponerande grad av självinsikt att du inte räknar in dig själv i den senare kategorin... :wink:
Jag anser mig vara halvkunnig. Dig anser jag vara okunnig. :roll: :wink:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Visst, det enda vi behöver är fler Italienska småpåvar? Som om fansen inte räckte till...
Nu går det bra att erkänna ditt fel om Hoosein.
Vart syftar jag på förhöret, t.ex?

Både Max Mesig och Hoosein borde fått foten för länge sen.
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

EnzoF1 skrev:Jag tycker i alla fall det är riktigt sportsligt av Ferrari och Jean Todt att arbeta med FIA. Det visar ju verkligen att de bryr sig om sporten och har dess bästa i första hand.
Absolut! Dom imponerar! Fortsätter dom på samma linje så lyckas dom väl få bort Minardi och Jordan från banan också.

Sedan är det bara två bilar kvar.

Då blir det ju ett nöje för alla fiatfans att räkna poäng...

I och med att Fiat ser till att minimera hakans konkurrens så kanske dom beslutar att bara köra med en kärra också.

Kanske det är att vänta nästa år?
19 lopp med hakan ensam på banan? :zz:
Say no more...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Visst, det enda vi behöver är fler Italienska småpåvar? Som om fansen inte räckte till...

I och med att du svarar på inlägg som behandlar förhöret så är det klart för alla med grundläggande kunskaper i argumentationslogik. Men är det så att du bara skriver inlägg helt fritt skilda från diskussionen så kan du väl klargöra det nu!

Jari, vi vet sedan tidigare att du inte kan diskutera och aldrig erkänner fel, det var ingen som förväntade sig att du skulle börja nu. Du får nöja dig med att veta att McLarens fällts för regelbrott och att de skämt ut sporten!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Visst, det enda vi behöver är fler Italienska småpåvar? Som om fansen inte räckte till...

Det är enklare att göra sig av med Ron Dennis. Det löser problemen...

Geer

Inlägg av Geer »

Måste säga att jag har lite svårt att bestämma mig för vems, vilkas fel det är och vad som är rätt straff. Det finns många sätt att se på saken och ju fler som uttalar sig ju svårare blir det.

Jag tror inte det är så enkelt att RD ville ha en bojkott, ordnade kassa däck, och att det var därför det inte blev någor race.

Kul att läsa alla olika åsikter här på forumet :up:

Så här tycker MS

"It is pretty obvious what has happened, but despite that I think that Formula One will return to the United States at some stage and be very strong," said Ferrari driver Schumacher. "I don't know next year's calendar but there is no reason why we should not return and put on a good show. There has been so much talk about Formula One in the United States it probably has more spectators than before.

"The fact is one tyre company had a problem and couldn't race. You simply have to say it's a sport. It's like an injured athlete who suddenly cannot run because he has an injury - it's just the way sport happens."

Geer
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

EnzoF1 skrev:
Tyvärr kommer F1 att få sämre rykte så länge människor som Ron Dennis får fortsätta agera som de gjorde senaste i USAs GP. Hur länge ska man behöva stå ut med hyckleriet och dubbelmoralen? Folk som Ron tänker inte långsiktigt och har definitivt inte sportens bästa för ögonen.
Vilket rykte tycker du sporten fick av A1-Ring 2002?

Vem stod bakom det beslutet att Rubens skulle släppa förbi Schuey?

Var det hyckleri?

Hade Todt sportens bästa för ögonen?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

F1 får lika dåligt rykte av Indy 2005 som det fick av A1 2002 ... inte säskilt dåligt alls med andra ord.

jAsO

Inlägg av jAsO »

Mr T skrev: Ja om dom fortsättningsvis bara har Jordan och Minardi som motståndare så kanske att dom har en chans... :D
Hade inte Ferrari också bl.a. McLaren och Renault som motståndare i USA:s GP? Har för mig att de sistnämnda dock fick något problem med däcken så att de inte var konkurrenskraftiga för fem öre och fick köra i depån redan efter formationsvarvet... kolla nyhetssidan om du vill ha mer info.

/Anders
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

groovesnus skrev:
EnzoF1 skrev:

Var det hyckleri?

Nej inget hyckleri eftersom de inte hymlar om det. RD och McLaren säger dock envist att förarna får rejsa om det - sanningen är ju bevisligen en annan. Hyckleri med andra ord.

Dessutom var det en betydligt större skandal i USA än A1-ring. Ferrari blev heller inte fällda för någon förbisläppning eller stallorder.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:

I och med att du svarar på inlägg som behandlar förhöret så är det klart för alla med grundläggande kunskaper i argumentationslogik. Men är det så att du bara skriver inlägg helt fritt skilda från diskussionen så kan du väl klargöra det nu!

Jari, vi vet sedan tidigare att du inte kan diskutera och aldrig erkänner fel, det var ingen som förväntade sig att du skulle börja nu. Du får nöja dig med att veta att McLarens fällts för regelbrott och att de skämt ut sporten!
Argumentationslogik?
Att du ens kan stava till ett sånt stort ord? Fast, du har ju bra ordböcker du kan klippa och klistra ifrån...
Fast, det är inte något ord som finns i min SAOL...
Jag svarar på en post där Hoosein pekas ut och du tror att det bara gäller hans inblandning i ena änden av soppan?

Varje gång något skiter sig med F1, har det visat sig att han varit där, så även nu.
Låt höra ursäkterna för ditt grova fel nu i stället. SLuta lipa, släpp sargen och kom in i matchen.
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

EnzoF1 skrev:
groovesnus skrev:
EnzoF1 skrev:

Var det hyckleri?

Nej inget hyckleri eftersom de inte hymlar om det. RD och McLaren säger dock envist att förarna får rejsa om det - sanningen är ju bevisligen en annan. Hyckleri med andra ord.

Dessutom var det en betydligt större skandal i USA än A1-ring. Ferrari blev heller inte fällda för någon förbisläppning eller stallorder.

OK, det var svar på 2 frågor, 2 kvar.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

groovesnus skrev:
EnzoF1 skrev:
groovesnus skrev: Vilket rykte tycker du sporten fick av A1-Ring 2002?

Var det hyckleri?

OK, det var svar på 2 frågor, 2 kvar.

Jag tycker Formel 1 efter A1-ring hade mycket bättre rykte i världen än det har efter USA:s GP, framförallt i USA. Så svaret på din fråga (en av de kvarvarande) är att Michelinstallens agerande skadade sportens rykte mycket mycket mer än A1-ring-incidenten!

2. Nej, Todt hade inte sporten i främsta tanke då, utan stallets. Men då stod ju poäng och mästerskap på spel. I USA så förlorade ju dessutom stallen på sitt agerande. På A1-ring tjänade ju Ferrari poäng på det, men deras rykte förlorade. I USA förlorade både stallen poäng och de sabbade för sporten!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:

Argumentationslogik?
Att du ens kan stava till ett sånt stort ord? Fast, du har ju bra ordböcker du kan klippa och klistra ifrån...
Jag svarar på en post där Hoosein pekas ut och du tror att det bara gäller hans inblandning i ena änden av soppan?

Varje gång något skiter sig med F1, har det visat sig att han varit där, så även nu.
Låt höra ursäkterna för ditt grova fel nu i stället. SLuta lipa, släpp sargen och kom in i matchen.
Men argumentationslogik är trots vad du säger en kurs i A-delen av filosofi på Uppsala universitet (eller var det 1992 då jag gick den).

Den ende som gör grova fel här är du! Du insinuerar att Hosein hade nåt med "domslutet" att göra trots att det skriftligen sägs att han inte hade det!

Som vanligt visar du bara att du helt saknar insikt i ämnet så ta och lägg ned och kom tillbaka med ursäkter för Kimis tabbar efter helgen.

Det enda som sket sig med F1 i USA var att Michelinstallen vägrade köra och bröt mot flera regler. Som tur är var det vissa stall som tog sitt ansvar och körde ändå. Kimi var en av dem som var för feg för att ställa upp i loppet. Han börjar väl känna hur landet ligger till och försöker väl rädda ansiktet. Tyvärr genomskådades bluffen och han och andra fick stå med brallorna nere.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Varje gång det skiter sig i F1 har McLaren varit där, har ni tänkt på det? :D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:Varje gång det skiter sig i F1 har McLaren varit där, har ni tänkt på det? :D
Varje gång det skiter sig i F1 har Ferrari varit där. Har ni tänkt på det? :D

Faktiskt är Ferrari och McLaren de två röda trådarna. A1, Jerez, Melbourne, Indianapolis etc etc etc

Lite kul - kanske också beror på att det är de två mest vinstrika F1-stallen också och alltid med i toppen där de stora kontroverserna alltid inträffar

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev:Varje gång det skiter sig i F1 har McLaren varit där, har ni tänkt på det? :D
Var de där med BAR:s tankstrul på Imola eller Williams och Toyotas kylning av bromsarna i Montreal(?) förra året? :o
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Razor skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Var de där med BAR:s tankstrul på Imola eller Williams och Toyotas kylning av bromsarna i Montreal(?) förra året? :o
Var McLaren där med BAR:s tankstrul på Imola eller Williams och Toyotas kylning av bromsarna i Montreal förra året ... ? :o

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Min fråga var riktad till er båda...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag svarar nej på både min och Enzos fråga, och även på givetvis på din.

Det var min poäng.

Att McLaren och Ferrari oftare kan tyckas vara inblandade i kontroverser, tror jag som sagt helt enkelt beror på att de alltid är med i toppen där de stora kontroverserna inträffar.

Att däremot säga att något av de stallen alltid är inblandade när det skiter sig, tycker jag är fel. De är väl ungefär lika goda kålsupare båda två, och utreds nog mest just för att de alltid är med däruppe.

McLaren hade sin tredje bromspedal, som FIA godkände som tillåten och sen efter protest från Ferrari drog tillbaka. Ferrari hade t.ex. sin flexande framvinge och bargeboard som först förbjöds, sen tilläts.

Båda har orsakat publikstorm med att utfärda idiotiska stallorders. Ser ingen skillnad.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Då har vi samma poäng :up:

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Razor skrev:Då har vi samma poäng :up:
Dvs. full poäng :up:

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:
EnzoF1 skrev: I och med att du svarar på inlägg som behandlar förhöret så är det klart för alla med grundläggande kunskaper i argumentationslogik. Men är det så att du bara skriver inlägg helt fritt skilda från diskussionen så kan du väl klargöra det nu!

Argumentationslogik?

Men argumentationslogik är trots vad du säger en kurs i A-delen av filosofi på Uppsala universitet (eller var det 1992 då jag gick den).

Den ende som gör grova fel här är du! Du insinuerar att Hosein hade nåt med "domslutet" att göra trots att det skriftligen sägs att han inte hade det!
Som vanligt visar du bara att du helt saknar insikt i ämnet så ta och lägg ned och kom tillbaka med ursäkter för Kimis tabbar efter helgen.

Det enda som sket sig med F1 i USA var att Michelinstallen vägrade köra och bröt mot flera regler. Som tur är var det vissa stall som tog sitt ansvar och körde ändå. Kimi var en av dem som var för feg för att ställa upp i loppet. Han börjar väl känna hur landet ligger till och försöker väl rädda ansiktet. Tyvärr genomskådades bluffen och han och andra fick stå med brallorna nere.
Kan inte du med din överlägsna kunskap i argumentationsteknik visa vart jag insinuerar detta?
Varför är det så svårt att erkänna att du återigen läser och tolkar som en jävla kratta?

Dessutom är ditt svar till groovesnus på gränsen till skitroligt. Synd att du inte begriper ironin här bara...