Valentino Rossi i Formel 1?

Kungaklassen av motorsport...
kanotisten

Valentino Rossi i Formel 1?

Inlägg av kanotisten »

Under dagens Moto GP lopp hörde jag att det återigen ryktas om att man vill ha Rossi i F1. Enligt ryktena har han blivit erbjuden 25 miljoner pund (tror jag det var) per år för att köra. Det spekulerades i att det enda stall som kunde lägga upp denna summa var Toyota.

Vad tror ni, kan det ligga något i dessa rykten? Och framför allt; skulle han kunna nå framgång i F1?
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Valentino Rossi på AtlasF1
"I don't think there is enough satisfaction there for me.

"I won't take F1 in consideration for my future. There is the pleasure of winning and developing a bike here. When I'm tired I will dedicate myself to a quieter life, with less pressures."
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Balder

No chance....

Inlägg av Balder »

Hej,

Jag kan i och för sej hålla med om att Rossi har en alldeles enorm talang och att han mycket väl skulle kunna hoppa ner i en F1 bil och in om ett halvår göra hyffsade tider... Men att han ska bli en bra F1 förare genom att vara grym i MotoGP, det tror jag är till att hoppas på för mycket...
Grabbarna som i dag slåss om tusendelar i F1, gör inget annat, har aldrig gjort och kommer troligtvis inte heller att göra annat i sitt liv...
Jag hoppas att Rossi stannar kvar i MotoGP, vinner ett eller 2 år till (Hörde att han kanske slutar efter detta året), sen lägger av med kronan i topp...
Det är snyggast så... Jag är rädd att F1 historiens bästa förare kanske har begått det misstaget.

MVH

Balder :)
// Det besvärliga med livet är att det finns så många vackra kvinnor - och så lite tid. //
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Jag hoppas att Rossi börjar köra för Ducati nästa år.
Rossi har ju redan visat större intresse för rallybilar än F1 så någon F1 tror jag inte det blir för Rossi.
-Red Bull Racing
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Balder jag antar att du syftar på schumi...kan väl hålla med om att det hade varit snyggt att sluta med 5 raka titlar, men jag tror inte han tänker så utan han kör bara för att han älsakr själva körandet och att vinna självklart...men jag tror inte han tänker.."nu ska jag avsluta karriären snyggt" utan han tänker nog mera....jag har vunnit mer än någon annan och jag har inte mera att bevisa...
Sean tror jag inte att han har vunnit sin sista VM-Titel....jag tror att han vinner nästa år, med lite tur och med en enorm upprustning från Bridgestone så kan han säkert slåss om titeln i år med.