Minardis åsikt ?
Minardis åsikt ?
Paul S är en av de roligare teamcheferna då han är personlig ägare samt inte så insyltad som alla andra i politiken.
Hans åsikter är värda att lyssna på !
http://www.planet-f1.com/features/race_ ... 0035.shtml
Han talar givetvis i egen sak men i kritiken mot Max Mosley är han underbar.
Paul S är knappast någon som undviker publicitet men så detaljerad som hans "statement" är så ligger sanningen nära.
Bernie E är så olycklig nu så det finns inte.
Nog är det Fia med Max Mosley som bär ansvaret för detta trams vi såg i helgen.
Den som dragit sporten i vanära länge är Fia då dessa så konsikvent hållit Ferrari bakom ryggen.
Bernie e har ett ansvar då han skapade Concordavtalet som i dag är fullständigt efterblivet.
Den som påstår att Fia aldrig kompromissar bör tänka om .
Man överlåter det juridska ansvaret för regelverket till lokala funktionärer som knappast har kompetensen att se om ett däck är skadat eller inte.
Alla tycks glömma att vi får se racing igen (hittils)
Heder åt Kimi och Alonzo
Heder åt Michelin som tog sitt ansvar.
Skammen för detta elände hamnar nog hos Max Mosley
Att sätta upp "beirutchikaner" har hänt förut i F1
Efter Sennas död så använde man en konstgjord chickan i Spaniens Gp efter föraremötet.
F1 är dött om inte Max M avgår.
Hans åsikter är värda att lyssna på !
http://www.planet-f1.com/features/race_ ... 0035.shtml
Han talar givetvis i egen sak men i kritiken mot Max Mosley är han underbar.
Paul S är knappast någon som undviker publicitet men så detaljerad som hans "statement" är så ligger sanningen nära.
Bernie E är så olycklig nu så det finns inte.
Nog är det Fia med Max Mosley som bär ansvaret för detta trams vi såg i helgen.
Den som dragit sporten i vanära länge är Fia då dessa så konsikvent hållit Ferrari bakom ryggen.
Bernie e har ett ansvar då han skapade Concordavtalet som i dag är fullständigt efterblivet.
Den som påstår att Fia aldrig kompromissar bör tänka om .
Man överlåter det juridska ansvaret för regelverket till lokala funktionärer som knappast har kompetensen att se om ett däck är skadat eller inte.
Alla tycks glömma att vi får se racing igen (hittils)
Heder åt Kimi och Alonzo
Heder åt Michelin som tog sitt ansvar.
Skammen för detta elände hamnar nog hos Max Mosley
Att sätta upp "beirutchikaner" har hänt förut i F1
Efter Sennas död så använde man en konstgjord chickan i Spaniens Gp efter föraremötet.
F1 är dött om inte Max M avgår.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Stoddart inte insyltad i politiken? Han är i högsta grad insyltad skulle jag vilja säga. På hans agenda står definitivt att fälla Mosley.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Stoddart är en inkompetent stallchef med noll koll vad F1 handlar om.
Först gnäller han som en kärring att man borde bryta loppet, men när det kommer till kritan står hans skitbilar där på gridden och hindrar andra att köra fullt.
Först gnäller han som en kärring att man borde bryta loppet, men när det kommer till kritan står hans skitbilar där på gridden och hindrar andra att köra fullt.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
Var det du Tärnström som skrev krönikan "Begrav liket!" här på FM?
Jag läste den och får en känsla av att den inte var baserad på dom fakta som framkommit. Kanske det är läge att ta bort den, den känns inte riktigt trovärdig för tillfället?
Jag läste den och får en känsla av att den inte var baserad på dom fakta som framkommit. Kanske det är läge att ta bort den, den känns inte riktigt trovärdig för tillfället?
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Den skrevs väl i söndags. Nej, den behöver inte tas bort. hur skulle det se ut om tidningarna tog bort allt de skrev bara för att fakta framkommer efterhand? Dessutom förekommer inga egentliga sakfel. Den punkt där jag förmodligen kommer att få fel är att det är stallen som kommer att åka på bestraffningen, inte Michelin som jag kanske mest lutade åt - men lägg märke till att jag redan i den artikeln ställde frågan om en däckleverantör omfattas av reglementet på samma sätt som en deltagare (stall eller förare).
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Å andra sidan kan det finnas utrymme i reglementet för att däcktillverkarna omfattas. Om de är licensierade av FIA har de godtagit att omfattas av reglerna. De har trots allt brutit mot minst ett av sina åtaganden i reglerna men frågan är om det finns utrymme att straffa dem.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
JTarnstrom skrev:Dessutom förekommer inga egentliga sakfel.
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Du får gärna exemplifiera var någonstans du anser att artikeln är inaktuell så ska jag bemöta dina argument. Ett garv och en tumme upp säger mig inte ett smack.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 51
- Blev medlem: fre apr 29, 2005 08:39
Om man läser Q&A with Max Mosley på http://f1.racing-live.com/en/ så inser man att Stoddarts brev inte innehåller hela sanningen. Stoddart verkar vara en som vänder kappan efter vinden ibland. Deras bilar skulle brytit loppet om Jordan också gjorde det... det är lätt att säga efteråt...
FIA har till uppgift att sätta upp sportsliga regler. Kommer man till en bana med fel utrustning ska man inte kräva att även de som gjort hemläxan ska straffas, så enkelt är det. Dessutom kan man inte utan vidare ändra på en bana utan att beakta övriga säkerhetsaspekter än att Michelindäcken då håller. Läs Mosleys svar och analogier.
Det enda felet FIA har gjort är att införa den nya däcksregeln kanske. Däck, liksom bromsar är en säkerhetsdetalj. Det finns mycket att vinna på att ligga på den absoluta gränsen vilket Michelinstallen haft nytta av. Det enda raka hade varit att ta in anbud från de däcksfabrikat som vill vara med och leverera och valt ut ett fabrikat som alla använder. DÅ blir det lika för alla och vi hade fått ett förar och konstruktörsmästerskap i stället som nu även ett däckmästerskap. Även på bromssidan ligger de ibland på gränsen då bromsskivor har splittrats. Samma här, inför enhetsbromsar och vanliga stålskivor men i gengäld ska man tillåta större skivor och fälgar.
FIA har till uppgift att sätta upp sportsliga regler. Kommer man till en bana med fel utrustning ska man inte kräva att även de som gjort hemläxan ska straffas, så enkelt är det. Dessutom kan man inte utan vidare ändra på en bana utan att beakta övriga säkerhetsaspekter än att Michelindäcken då håller. Läs Mosleys svar och analogier.
Det enda felet FIA har gjort är att införa den nya däcksregeln kanske. Däck, liksom bromsar är en säkerhetsdetalj. Det finns mycket att vinna på att ligga på den absoluta gränsen vilket Michelinstallen haft nytta av. Det enda raka hade varit att ta in anbud från de däcksfabrikat som vill vara med och leverera och valt ut ett fabrikat som alla använder. DÅ blir det lika för alla och vi hade fått ett förar och konstruktörsmästerskap i stället som nu även ett däckmästerskap. Även på bromssidan ligger de ibland på gränsen då bromsskivor har splittrats. Samma här, inför enhetsbromsar och vanliga stålskivor men i gengäld ska man tillåta större skivor och fälgar.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Appropå bromskivor så undersöker man om det finns några hälsorisker med kolfiberbromsarna som används nu.Zolti skrev:Även på bromssidan ligger de ibland på gränsen då bromsskivor har splittrats. Samma här, inför enhetsbromsar och vanliga stålskivor men i gengäld ska man tillåta större skivor och fälgar.
Man har upptäckt stora mängder kolfiberdamm i Mika Salos lungor och nu ska man göra en mer noggrann studie.
There was really a lot of that dust in my lungs. If I have this much of it, how much will Michael Schumacher, who has driven 10 years longer than me, have?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Stoddart står på ena sidan och drar sin version - Max Mosley står på andra sidan och drar sin verison. Jag tror man gör klokt i att ta bådas versioner av händelserna med ett par rejäla nävar salt och konstatera att alla gjorde alla fel man kunde tänka sig i helgen.Zolti skrev:Om man läser Q&A with Max Mosley på http://f1.racing-live.com/en/ så inser man att Stoddarts brev inte innehåller hela sanningen. Stoddart verkar vara en som vänder kappan efter vinden ibland. Deras bilar skulle brytit loppet om Jordan också gjorde det... det är lätt att säga efteråt...
FIA har till uppgift att sätta upp sportsliga regler. Kommer man till en bana med fel utrustning ska man inte kräva att även de som gjort hemläxan ska straffas, så enkelt är det. Dessutom kan man inte utan vidare ändra på en bana utan att beakta övriga säkerhetsaspekter än att Michelindäcken då håller. Läs Mosleys svar och analogier.
Det enda felet FIA har gjort är att införa den nya däcksregeln kanske. Däck, liksom bromsar är en säkerhetsdetalj. Det finns mycket att vinna på att ligga på den absoluta gränsen vilket Michelinstallen haft nytta av. Det enda raka hade varit att ta in anbud från de däcksfabrikat som vill vara med och leverera och valt ut ett fabrikat som alla använder. DÅ blir det lika för alla och vi hade fått ett förar och konstruktörsmästerskap i stället som nu även ett däckmästerskap. Även på bromssidan ligger de ibland på gränsen då bromsskivor har splittrats. Samma här, inför enhetsbromsar och vanliga stålskivor men i gengäld ska man tillåta större skivor och fälgar.
FIA och Formula One Management är dock ytterst ansvariga för hur sporten styrs. I helgen styrdes den inte särskilt vidare bra.
För övrigt ska man kanske notera att det är FIA som ställer frågorna och ger svaren i den där fina "intervjun".
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 118
- Blev medlem: tis maj 17, 2005 15:10
- Ort: Skåneland
Han kan ju inte ha noll koll eftersom han äger ett F1-team!Stoddart är en inkompetent stallchef med noll koll vad F1 handlar om.
Men om han som ägare till ett Formel1 Team har noll koll, hur lite koll har du då.............kom precis på att den frågan svarar på sig själv
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Jag har så mycket koll att jag inte äger det i särklass sämsta (sedan många år) F1 teamet på gridden. Det krävdes schabbel från michelin för att minardi skulle få poäng i år. Av 6 (sex) bilar kom dom 5á och 6á.Lövet skrev:Han kan ju inte ha noll koll eftersom han äger ett F1-team!Stoddart är en inkompetent stallchef med noll koll vad F1 handlar om.
Men om han som ägare till ett Formel1 Team har noll koll, hur lite koll har du då.............kom precis på att den frågan svarar på sig själv
Stoddart är bara bitter och inåtvänd. När han nu tyckte att det var så illa varför lät han inte sina bilar köra i depå i USA´s gp??
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)