Richards rensar upp i stallet, nu har han kickat Oastler och Andy Green. Det kanske är på tiden Oastler och hans crew har ju knappast byggt några vinnar bilar.
http://www.formula1.com/news/headlines02/03/s8899.html
Då är det väl upp till Geoff Willis att föröska utveckla 004an på något sätt så att de kan slå Jordan.
Läste även artikeln(här på forza) om att BAR börjar tröttna på Villeneuve, eftersom denna struntar i att testa när han ska. Vem tar över i fall Vilde Ville får sparken?
BAR sparkar folk
-
-
-
-
Villeneuve går nog ner i lön om det är vad som krävs ...
Att han går ut nu och säger att han inte tänker göra det är bara normal löneförhandlingsteknik - själv kräver jag alltid mer i lön än vad jag räknar med att få. Friskt vågat, hälften vunnet.
Villeneuve kommer i ett bättre stall än BAR nästa år och det ska bli kul
Att han går ut nu och säger att han inte tänker göra det är bara normal löneförhandlingsteknik - själv kräver jag alltid mer i lön än vad jag räknar med att få. Friskt vågat, hälften vunnet.
Villeneuve kommer i ett bättre stall än BAR nästa år och det ska bli kul
-
-
-
-
F1 är en av få sporter som har en riktig världsmarknad, men i världens överlägset största ekonomi för den en ganska, om inte osynlig, så svårsynlig, tillvaro. De internationella storföretag som har råd att satsa pengar i F1 har som regel även en ganska stor verksamhet i USA. Då vill de nog gärna kunna använda sin F1-marknadsföring även där, om det går. Därför tror jag att Ville kan ha möjlighet att fortfarande få en hög lön, med rätt företag i stallet. För vilka F1-förare är någotsånär kända i USA? Ville, Montoya och kanske Schumi, men sedan är det nog tungt? Det är lite konstigt att Montoya inte fick högre lön, han är ju ändå relativt känd i USA med sina framgångar i CART och Indy500. USA är ju inte direkt marknader som BMW och Compaq struntar i. Kan ju förstås bero på dålig förhandlare, varför betala mer för något man kan få för mindre...
-
Montoya var väl dessutom knuten enligt ett tidigare kontrakt till Williams, kanske det har något med saken att göra?
Lustigt, det verkar vara populärt att sparka folk hit och dit just nu. Jaguar kastar folk överbord så fort problem uppstår, Jordan skickar Eghbal på semester och passar på att köpa en ersättare och nu börjar Richards leva 1 1/2 jäkel i BAR. Fast ifallet BAR tror jag nog inte det kommer en dag för tidigt.
/gringo
Lustigt, det verkar vara populärt att sparka folk hit och dit just nu. Jaguar kastar folk överbord så fort problem uppstår, Jordan skickar Eghbal på semester och passar på att köpa en ersättare och nu börjar Richards leva 1 1/2 jäkel i BAR. Fast ifallet BAR tror jag nog inte det kommer en dag för tidigt.
/gringo
-
Det stämmer att JPM var undet kontrakt med Williams och JPM ville aldrig köra i CART. Det var Williams som placerade honom där för att kunna få testa Zanardi. JPMs målsättning har hela tiden varit att köra i F1. Pengar kommer i andra hand. Det var ju meningen att Zanardi skulle väl köra till och med 2001. JPM skulle först komma in i år. 30 mille/år, eller vad han nu får? är ju inte så dåligt för att vara under sitt första kontrakt. Button fick väl knappt någonting för att köra 2000 (Med F1 mått mätt)