Indy & Diamantslipad beläggning

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Tur att man inte har beställt biljetter till Hockenheim än...

Kommer bli ett långt möte efter "loppet". Bernie kan ju inte låta det här fortsätta..
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Pastis skrev:Eftersom alla 20 bilarna var med på formationsvarvet, så är de enligt reglerna startande. Därmed är regeln för minst 12 antal bilar till start okej. Hur länge ska parodin pågå tror ni?
Inte länge till.

Publiken är ju rasande och kastar ut grejer på banan. Upplopp är inte långt borta nu.
/Viktor
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Frågan är ju vad som händer efter detta. Möjligen kan det ju bli tal om avtalsbrott etc. Kanske att det inte finns några däck till Hockenheim...

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

JTarnstrom skrev:Om nu FIA månar om fansen bör de se till att de hålls skadeslösa. De får helt enkelt pungslå Michelin så att fansen får sina pengar tillbaka.

Tärnström
Pengarna tillbaka är det minsta man kan begära som betalande åskådare. Michelin vill naturligtvis inte betala, men frågan är vilka argument som dyker upp i den debatten.
/Viktor
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Men hur ska det gå i Frankrike? Ska någon anses skyldig och diskas är det ju Michelin som ska stå till svars. Och då får vi ju en säsong med bara sex bilar, varav två med segerchans.

En eloge ändå till Jordan och Minardi som hänger på ganska bra just nu.

Oljeflagg nu för allt skräp som kastas in på banan.
/Viktor
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Det är inget fel att bryta loppet...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

DJmylongi skrev:varav två med segerchans.
:rolling: :up:
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Det bli nog ganska höga böter det här....
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Pastis skrev:Eftersom alla 20 bilarna var med på formationsvarvet, så är de enligt reglerna startande. Därmed är regeln för minst 12 antal bilar till start okej. Hur länge ska parodin pågå tror ni?
De måste väl köra 75% av loppets distans för att få poäng, eller är den regeln borttagen nu?
Användarens profilbild
Husa

Inlägg av Husa »

Nån som vet om de blåser på eller fiskör :quest: missade kvalet så jag har dålig pejl på varvtider
Gösta

Inlägg av Gösta »

Kuopio skrev:Det är inget fel att bryta loppet...
Av vilken anledning då????

Är det för att Ferrari tar in på McLaren / Renault??? :D :D :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
MclarenII

Inlägg av MclarenII »

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Detta måste man skylla helt och hållet på Michelin. Jag förstår Bridgestone-stallen att dom inte vill gå med på några förändringar av banan.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Husa; kolla vad Ferrari fick för kvaltid.
Budo

Inlägg av Budo »

Och så påstår vissa här att flera däcktillverkare är bra för sporten?!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

PeppeF1 skrev:De måste väl köra 75% av loppets distans för att få poäng, eller är den regeln borttagen nu?
Det är 90% av distansen har jag för mig.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det här är ju nästan tristare att kolla på än envarvskvalen.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det är i sådana här lägen man förstår tanken bakom att sära på de sportliga och de ekonomiska intressena. Jävligt skönt för Max...

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Undrar hur länge de kan tillåta loppet att fortgå när publiken kastar in saker på banan?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Vi får i alla fall en bild på hur loppen utan Michelin nästa år kommer sluta. :wink:

Undra vad som händer om ett Bridgestonedäck skulle gå sönder i ovaldelen?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

En flaska i visiret och det är kört...

Tärnström

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Ferraris teamradio. :argh:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

The tyres are good enough for over 100 more laps

heheheh lysande :up:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Precis, första gången de kablar ut vad som sägs över radion på hur många år? :D
BlackhawkMTV

Detta suger

Inlägg av BlackhawkMTV »

Jag förstår att det är i grund och botten Michelins fel men även dom kunde kanske inte veta vad dom gjort med asfalten. Tycker fia kunde varit lite mer flexibla och säga något med att alla kan byta däck och flyttas ner i start fältet. Eller att dom kunde få byta och starta från depå. Bara så att loppet blivit av. Nu är det inte ett lopp, det är fars. Alla inblandade borde skämmas. Stackars åskådare på plats.
PeppeF1

Re: Detta suger

Inlägg av PeppeF1 »

BlackhawkMTV skrev:Jag förstår att det är i grund och botten Michelins fel men även dom kunde kanske inte veta vad dom gjort med asfalten.
Det visste dem.
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Härlig timing av Eje Elgh när han pratade om Michelins trovärdighet:

"...och vad händer med Michelins framgångar i Formel 1? Jo, det är de här [bildproducenten bytte till en bild på bilar som kör ifrån banan] som ska köpa Michelins däck."

Och lite senare ett kul ordspråk:

"Som grädde på tårtan."
/Viktor
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

BlackhawkMTV skrev:Jag förstår att det är i grund och botten Michelins fel men även dom kunde kanske inte veta vad dom gjort med asfalten. Tycker fia kunde varit lite mer flexibla och säga något med att alla kan byta däck och flyttas ner i start fältet. Eller att dom kunde få byta och starta från depå. Bara så att loppet blivit av. Nu är det inte ett lopp, det är fars. Alla inblandade borde skämmas. Stackars åskådare på plats.
Nya däck var inte lösningen på problemet

Starta längre ner var inte lösningen på problemet

Det som hade fått igång loppet var att det byggdes en chikan i kurva 13, för det var det som var problemet: att Michelin tabbat sig och taigt fram ett däck som inte klarade av krafterna i den kurvan. Michelin vet inte exakt vad felet är, men vt att det uppkommer i kurva 13.

En chikan och stallen hade fått Michelins rekommendation att köra. Samtliga stall gick inte med på chikan, och FIA vägrade införa chikan. Det sägs att det var Jordan och Ferrari som inte gick med på det. Men det spelar ingen roll: det ska inte vara deras beslut att fatta, utan FIA:s beslut att fatta. Och FIA tog rätt beslut - Michelin tabbade sig.

Men det är inte Bridgestones fel, det är inte något av stallens eller förarnas fel. Det är Michelins fel och till liten del FIA:s fel men framför allt: Det är Michelins fel.

Hur många på Indianapolis idag kommer att köra på Michelindäck på sina bilar? Jag som inte ens är där kommer att köpa deras däck nu ... varöfr skulle jag ...

Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Michelin kommer väl inte få böter. Dom ville garantera förarnas säkerhet och rekommenderade stallen att inte fullfölja loppet.
BlackhawkMTV

Inlägg av BlackhawkMTV »

Men det är inte Bridgestones fel, det är inte något av stallens eller förarnas fel. Det är Michelins fel och till liten del FIA:s fel men framför allt: Det är Michelins fel.
Det var inte riktigt det jag var ute efter. Vems fel det var är i detta läget irrelevant. Jag ville bara framför att så länge det finns motsättningar så går dom att lösa. Ta Bernie, hur många gånger medlade inte han under 80 talet. Det kunde dom gjort idag också för att få fram en lösning som alla teams kunde leva med.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

De kan få straff för att ha dragit sporten i vanära vilket man ju kan säga att det här är

Användarens profilbild
MclarenII

Inlägg av MclarenII »

För en gångs skulll håller jag med dig till 100% LS1.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

BlackhawkMTV skrev:
Det var inte riktigt det jag var ute efter. Vems fel det var är i detta läget irrelevant. Jag ville bara framför att så länge det finns motsättningar så går dom att lösa. Ta Bernie, hur många gånger medlade inte han under 80 talet. Det kunde dom gjort idag också för att få fram en lösning som alla teams kunde leva med.
Bernie medlade idag också - alla stall utom ett igck med på den chikan som krävdes för att Michelin kunde rekommendera sina stall att köra.

Bernie fick fram ett sådant förslag, men Ferrari gick inte med på det utan ansåg att det var FIA:s beslut. FIA gick inte med på att godkänna det.

Problemet är bara att hela beslutsprocessen i F1 är alltför politiskt konstruerad och inte fungerar för den typen av beslut det här krävde.

GMD

Inlägg av GMD »

Michelin har väl inte dragit sporten i vanära på grund av att de gjorde ett mistag? Anledningen till att sporten är i vanära är för att misstaget/problemet kunde lösas, men inte gjorde det.
Zetor

Inlägg av Zetor »

LuckyStrike1 skrev:De kan få straff för att ha dragit sporten i vanära vilket man ju kan säga att det här är
Vanära? Har du glömt den berömda omkörningn utförd av en viss
världsmästare på sin teamkompis!
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Så de senaste åren skulle man inte köpa Mercedes som bil heller då eftersom deras motorer går sönder likt de som McLaren använde sig av. :roll:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Den gången delades det ut böter för att ha dragit sporten i vanära för att de stod på fel platser på pallen, och under presskonferensen.

Ferrari och Schumacher fick böterna har jag för mig

(du tänkte väl på A1 2002?)

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

GMD skrev:Michelin har väl inte dragit sporten i vanära på grund av att de gjorde ett mistag? Anledningen till att sporten är i vanära är för att misstaget/problemet kunde lösas, men inte gjorde det.
Jag tvivlar också på att ett sådant straff kommer att delas ut.

Men om Michelin ska bestraffas, så är det det enda de kan bestraffas för. Förutom att de till nästa år inte är tillåtna att delta i Formel 1, vilket Forza rapporterat kommer att bli fallet

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Haha, Rubens sover ala Monaco? :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Var det en synvilla eller saktade Rubens ner när Schumacher var på väg ut från depån?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

ANFRAN skrev:Var det en synvilla eller saktade Rubens ner när Schumacher var på väg ut från depån?
Du hörde ju på radion att det var full kubbning om 1:a platsen dem emellan. :oops:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Drive-through straff för Schumacher för vårdslös körning?

Sist en förare på Indy körde av Rubens i första kurvan blev det ju straff :D

Användarens profilbild
Husa

Inlägg av Husa »

Wow det hände nåt
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:Var det en synvilla eller saktade Rubens ner när Schumacher var på väg ut från depån?
Det var ingen vanlig synvilla, du har halucinationer. :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
MclarenII

Inlägg av MclarenII »

Enda anledningen att man tittar är tack vare Blomman och Eje. Trots att där inte är mycket att prata så håller dom det vid liv. Ska bli intressant att höra presskonferensen.
Användarens profilbild
Jacob

Hej Hej

Inlägg av Jacob »

Någon som kommer ihåg mig?
Jag har nog inte skrivit här sedan en viss kryssning med forza men nu är det dags igen....

Jag bara undrar vad som har hänt med "min" sport???

Har ju haft en kanondag med sol och bad och en utflykt till Örebro och Ronnies staty och F1 sändning skulle kröna denna dag. Från Örebro till Nyköping för att checka in på ett hotell jag inte ska bo på.
Jag tog nästan livet att mig och min sambo för att hinna till start Nyköping - Västerås på 1 tim och 15 minuter, bara för att få uppleva detta!!!

DRÖMMER JAG?? :roll:

Nu sätter jag in Anderstorp GP 1978 istället!!!
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Budo

Inlägg av Budo »

Jaha, nu är det Ferraris "fel" enligt Ove. Visste att det bara var en tidsfråga innan någon började skylla på dem.
Ska man resonera så, då kan vi börja med att anpassa reglerna efter Minardi till att börja med eftersom det inte är mycket som stämmer för dom.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Budo skrev:Jaha, nu är det Ferraris "fel" enligt Ove. Visste att det bara var en tidsfråga innan någon började skylla på dem.
Ska man resonera så, då kan vi börja med att anpassa reglerna efter Minardi till att börja med eftersom det inte är mycket som stämmer för dom.
Den avpoletterade påven ger intryck av att vara bitter och berusad.

Han måste ju skylla på någon och då ligger Ferrari nära till hands. :down:

Som tur är så går det bra för Toyota nu och det är knappast någon som lyssnar på hans råd. :D

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Budo skrev:Jaha, nu är det Ferraris "fel" enligt Ove. Visste att det bara var en tidsfråga innan någon började skylla på dem.
Sa han inte att det var Michelins ansvar att ta med sig ett däck som höll? Han var nu besviken på att Ferrari inte gick med på att köra med en chikan och att sporten inte skulle ge ett så dåligt intryck som den nu gjort. Sen är det väl svårt att klandra honom eftersom han jobbar åt Toyota?
Användarens profilbild
Macho Woman

Inlägg av Macho Woman »

Klart det är Ferraris fel! Allt är Ferraris fel! :crazy: Och Schumi är fortfarande ett svin uppenbarligen. Trots att han har minimal chans på mästerskapet lämnar han ingen plats åt sin teamkamrat. Bilen må vara röd men någon solidaritetskänsla finns knappast där. :roll:

Positivt med det här är att publiken i USA möjligen går över till MotoGP istället. Inte långt kvar till Laguna Seca, och där är finns det absolut ingen risk för fiasko!
Senast redigerad av Macho Woman den sön jun 19, 2005 21:35, redigerad totalt 1 gång.
<----- Danica Patrick - äkta feministiskt initiativ
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Vilket patetiskt skit.