Nej, på varv 10 säger de åt honom att inte försöka köra om Fisi:Razor skrev:Jo, så tror jag att det var.LuckyStrike1 skrev:Sa man förresten inte bara åt Alonso att han fick väl försöka köra om Fisichella om han nu var snabbare?
Alonso: -I'm much quicker, even with this throttle.
Pit: -[...]. Maintain the position för now, mate.
Jag hör inte riktigt vad de säger i början, därav [...], men det låter som "faster" i slutet av meningen, så troligen säger de väl att de skall försöka få Fisi att åka fortare och lite senare säger de även åt Fisi att öka farten genom att gå till "Throttle 5" och att han måste sänka varvtiderna med minst en halv sekund, tror jag de sa. Detta direkt efter att han satt loppets då snabbaste varv.
Av Alonsos anrop låter det som att han klagat förut och då fått order att ändra "throttle". Till slut ger de uppenbarligen upp och tillåter Alonso att försöka passera snigelstalkompisen.
Om det var nåt jag verkligen skulle önska av F1 så vore det att de själva producerade sändningarna och att all radiotrafik var öppen. TV-produktionen betyder väldigt mycket, där man kan få ett lopp att se skittråkigt ut genom att nästan bara följa ledarna, eller göra ett lopp intressantare genom att snabbt hänga på de strider och incidenter som försigår i andra delar av fältet, samt återge grafik som G-krafter, varvtal, hastighet, etc. och radiotrafik.