USA:s GP

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

USA:s GP

Inlägg av LuckyStrike1 »

Redan dags för nästa GP. Rena NASCAR-takterna nästan (förutom att de har 38 race på kalendern och flera förare dubblerar genom att också köra race i ngn av de andra NASCAR-serierna)

USA:s GP:

Bild

McLaren brukar vara snabba här, och Montoya gillar banan. Är han förbannad och drivs av negativ energi eller full av revanschlust att ta den segern som gled ur händerna i Kanada? Kimi kommer att vara snabb som vanligt.

Tror Renault blir farliga, med sitt grepp ur kurvorna, på den här banan. Alonso och Fisichella lär båda vara sura som bålgetingar.

Ferrari och BAR verkar inte ha farten att hänga med dessa fyra riktigt ännu, men de är på gång.

Toyota är dom alltid dark horse, de kommer att vara med i diskussionen om pallplats.

Sauber och Red Bull är frågetecken men de verkar lyckas ta de poäng de ite ska. Särskilt Red Bull är imponerande - vet inte om de har ett endaste haveri i år?

Men den stora frågan är: Vad ska McLaren glömma bort den här gången? :D Och på Indianapolis körde Mika mot rött ljus i depåutfarten för inte så länge sen. Det är ett tecken i sig .... vet vi om McLaren kan kontrollerar signalerna i utfarten från sin depåbox i år? ;)
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Stark motor kommer ha betydelse. Det ar full gas som galler hela vagen fran utgangen av kurva 11 till kurva 1. Nastan halva varvet m.a.o.
This post was submitted using 100% recycled electrons
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Kommer Renault flyttas ner på gridden nu när deras paket inte höll två lopp efter varandra, eller hade de dags för byte ändå nu?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bryter man ett lopp får man starta nästa med nya friska motorer utan straff - oavsett vad man bryter med för fel.

Däremot har FIA rätten att studera om man bröt av t aktiska skäl eller om det verkligen var fel på bilen, något som infördes efter att BAR bröt med båda bilarna på sista varvet i Melbourne.

Så Renault kommer att starta med nya motorer i Indianapolis utan straff, helt enligt regelboken

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Och man kommer få starta som nummer två och tre i kvalet med. Montoya som åtta, Schumi nästsist och allra sist Kimi. :doh:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Känner på mig att Fisichella vinner i USA tätt följd av Maestro och Rubens!! :up:

Muppen bryter med motorhaveri, JPM krokar ihop med Trulli och Kimi tar 3 poäng. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Känner på mig att Fisichella vinner i USA
Muppen bryter med motorhaveri
Han skulle ju vinna, sa du ju :D
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Gösta skrev:Känner på mig att Fisichella vinner i USA tätt följd av Maestro och Rubens!! :up:
Nej Nej Nej, Maestro vinner. Fisi tvåa, Alonso bryter.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Balder

Oj oj oj...

Inlägg av Balder »

Hej igen !

Har ingen aning om vem det är ni kallar Maestro, men jag antar att det ska var MS då ??
...och skulle ni nu tro att det bli rött i topp på söndag, så får det ju vara eran tanke.. Men jag skulle sätta mina pengar på årets första McLaren dubbel...
Det låg i luften nu senast och om inget mirakel händer, så har McLaren visat att det är dom som just nu är vassast...
Mitt tips:

1. Monty (oväntad gissning ??)
2. Kimi
3. Heidfeld

Så klart kommer antagligen McLaren att se til så att Kimi går om på något sätt, om det ser ut så här i slutet av loppet... Men man kan ju alltid hoppas på rättvisa...

MVH

Balder :D
// Det besvärliga med livet är att det finns så många vackra kvinnor - och så lite tid. //
Ricky

Inlägg av Ricky »

Jag tror att BAR kommer gå bra i USA med tanke på att dom gick ju ruggigt bra förra året på banan samt dom var ju hyffsade i Kanada.
Men vinner gör ju Schumi före Alonso och på tredje plats Kimi eller Button!
:spec:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Schumi har vunnit här två gånger innan och haft pole ett par gånger med för den delen, så han är bra här, men frågan är om han kan matcha MacLaren och Renault, han kan nog slå Fisi(sorry Gösta) och en MacLaren, men mer än så lyckas han nog inte med(rent farmässigt) om det inte sker något mirakel.

Däremot så tror jag att både en och annan motor kan gå upp i rök här :D
Och jag hoppas att det blir Kimis, Alonso får problem med Montoya och de båda kör ihop och så vips så leder MS :up: och då är det kamp om VM igen....Så såg det ut i min drömm iaf...
Gösta

Re: Oj oj oj...

Inlägg av Gösta »

Balder skrev:
Har ingen aning om vem det är ni kallar Maestro,

Har en känsla av att det är mycket du inte har en aning om. :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Nu kommer nog Montoya att vinna, känns på något sätt som att det är hans tur nu. Tvåa bli MS före Alonso. Kimi bryter nog som vanligt.
Ferrari.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Hehe, jag känner mig heltaggad inför helgens lopp!

Fan jag är nog mer tagga än vad förarna är :)

Det blir helt klart några varv i regnet på gokartbanan utanför Växjö idag, lika bra att börja träna så man blir Michel Schumacher 2 eller något i den stilen, tyvärr hande han nästan redan vunnit Formel1 vm när han var i min ålder...knäckande när man tänker på det... :)
Vad lite man utträttat under sitt 22år långa liv hehe.
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

1. Montoya
2. Alonso
3. Kimi

Attans skit att man har aktiviteter planerade med fastmon i helgen. Indianapolis ar 5h bilfard fran hemma och $75 biljetter gar fortfarande att fa tag pa. :x :(
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Meddela fästmön att det fortfarande är aktiviteter i helgen, men att planerna är ändrade något och inkluderar en romantisk biltur ut på landet ;)

Gösta

Inlägg av Gösta »

Granis skrev:1. Montoya
2. Alonso
3. Kimi

Attans skit att man har aktiviteter planerade med fastmon i helgen. Indianapolis ar 5h bilfard fran hemma och $75 biljetter gar fortfarande att fa tag pa. :x :(
Och du väljer aktiviteter med fästmön????

Sweet Jesus, dax att skaffa en ny fästmö om hon väljer att inte följa med till "The Brickyard" :D

Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Valjer och valjer... Brollopet ar om 7 veckor och det ar en del som skall goras.

Dessutom sa ar det Fars Dag pa sondag. Hans storbildsTV visar loppet, det gor inte min.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Granis skrev:Valjer och valjer... Brollopet ar om 7 veckor och det ar en del som skall goras.

Dessutom sa ar det Fars Dag pa sondag. Hans storbildsTV visar loppet, det gor inte min.
7 veckor!!!!

På den tiden hinner du hitta en ny och motorsportintresserad fästmö.

Säg till henne "Om du älskar mig tillräckligt mycket så vill du se USA´s GP tilsammans med mig" :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Självklart.
Agerar du som en toffel nu, får du räkna med att få göra det resten av ditt liv...
Det är slut på sötebrödsdagarna nu...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

"Om du alskar mig sa later du mig och din pappa se pa loppet i fred.

Dessutom sa haller inte jag reda pa adresserna till alla dina slaktingar som skall ha inbjudningar. Till nods sa kan jag vika korten och stoppa in dem i kuvert. For det atgar ingen storre koncentration.

Sedan sa ar brollopstartan mest dekoration. Jag kan inte skilja pa 12 olika konditoriers varianter och valja mellan dem. Jag litar namligen pa din smak."
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ni är för roliga :lol: :lol: :lol:

Det här måste vara det roligaste forumet på nätet hehe.

Men det är klart att du ska se loppet Granis, det är inte många gånger man får den chansen, och att biljetterna är s¨å billiga gör ju saken själklar. Om den blivande frugan tvekar så hälsa bara att Crazy sa att hon skulle följa med så kommer hon att göra som du säger..jag är nämligen världsberömd i hela Växjö :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

George i Seinfeld insisterade på de allra billigaste kuverten till inbjudningskorten, som fästmön fick slicka igen. Vilket ju blev lite konstigt, då de var giftiga och hon dog.

Fast det gör nog inte att du kan se loppet live i helgen, det är nog lite för lite tid till det.

Hmmm

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:George i Seinfeld insisterade på de allra billigaste kuverten till inbjudningskorten, som fästmön fick slicka igen. Vilket ju blev lite konstigt, då de var giftiga och hon dog.

Fast det gör nog inte att du kan se loppet live i helgen, det är nog lite för lite tid till det.

Hmmm

Är kuverten bara tillräckligt giftiga och tillräckligt många så har han ihjäl tanten med detsamma. Då kan han åka till Indianapolis för att försöka glömma sin sorg under 2 dagar. Tanten skickar han till något kylrum till på måndag då det börjar dra ihop sig för begravning. :D :D :D

Det gäller bara att ha eb schysst planering och klara av logistiken.

KLART SOM FAN ATT DU SKALL SE LOPPET. :up:
Senast redigerad av Gösta den tis jun 14, 2005 16:05, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hur övertalar man fästmön om att slicka kuvert 7 veckor innan bröllopet? Eller det kanske är något man inte behöver övertala en fästmö om?

Jag ska höra med min kollega - han ska gifta sig i sommar och börjar uttrycka gnissel över bröllopsplaneringar...

Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Nu ar det sa att jag redan har varit pa F1 pa Indianapolis. 2001 - det sista loppet Hakkinen vann.

Biljetterna ar snorbilliga och det la de val forbli sa lange som Average Joe blir forvirrad om tavlingsbilar gor bade hoger- och vanstersvangar under ett och samma varv.

Bra planering for framtiden ar att skaffa ett jobb och en stuga med gastrum pa lagom avstand fran Indianapolis.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Läste någonstans att det kanske kan bli lite regn..jag undrar vilket däcksleverantör som har de bästa regndäcken....
GMD

Inlägg av GMD »

Ja det vore faktiskt väldigt intressant att se ett blött lopp nu med de nya däcksreglerna.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag vet inte hur det är riktigt, de får väl byta däck om det regnar efter kvalet och de får väl byta däck om det BÖRJAR regan under loppet....de får väl även byta tillbaka om det slutar.
GMD

Inlägg av GMD »

Jepp. Så ska det vara.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ikväll börjar det boys, ska bli trevligt att bänka sig för att se på den ackk så spännande fria träningen som säger allt om hur helgenska sluta :D

Eftersom stallen inte har haft tid att testa emellan förra loppet så tror jag inte att det kommer att vara någon större skillnad i resultatlistorna.
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Crazy F1 skrev:Jag vet inte hur det är riktigt, de får väl byta däck om det regnar efter kvalet och de får väl byta däck om det BÖRJAR regan under loppet....de får väl även byta tillbaka om det slutar.
Gäller samma regler som för torrdäck att man får använda ett sätt regndäck under hela helgen?
/Viktor
DJmylongi

Re: USA:s GP

Inlägg av DJmylongi »

LuckyStrike1 skrev: McLaren brukar vara snabba här, och Montoya gillar banan. Är han förbannad och drivs av negativ energi eller full av revanschlust att ta den segern som gled ur händerna i Kanada? Kimi kommer att vara snabb som vanligt.

Tror Renault blir farliga, med sitt grepp ur kurvorna, på den här banan. Alonso och Fisichella lär båda vara sura som bålgetingar.

Ferrari och BAR verkar inte ha farten att hänga med dessa fyra riktigt ännu, men de är på gång.

Toyota är dom alltid dark horse, de kommer att vara med i diskussionen om pallplats.

Sauber och Red Bull är frågetecken men de verkar lyckas ta de poäng de ite ska. Särskilt Red Bull är imponerande - vet inte om de har ett endaste haveri i år?

Men den stora frågan är: Vad ska McLaren glömma bort den här gången? :D Och på Indianapolis körde Mika mot rött ljus i depåutfarten för inte så länge sen. Det är ett tecken i sig .... vet vi om McLaren kan kontrollerar signalerna i utfarten från sin depåbox i.
Tror inte att RedBull kommer vara med högt uppe. Deras motor räcker inte för de farterna.

Ferrari kan nog överraska och vara snabba men jag tvivlar mer på att Michael Schumacher håller hela helgen.

McLaren borde inte drabbas av samma problem i år när boxen ligger senare är tidigare år.
/Viktor
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Red Bull verkar ta poäng i varje lopp och har som sagt inte haft ett haveri i år.

Cosworthmotorn anses vara en av de starkaste i fältet, och har till USA ytterligare 30 hk ....

Poäng är en möjighet, framför allt med den tillförlitligheten. Inte ens när de kvalar nere på 15:e plats verkar de kunna undvika poängen

Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Är inte Indianapolis den banan där man håller ner gasen mest av alla banor, läste det nånstans, tror det var Indiana.
Red Bull blir intressanta här, hoppas på att motorn fungerar bra, poängchans helt klart på dom då.
Ferrari kommer hamna högre upp i tabellen det här loppet.
Williams med BMW motorn plus Heidfeld ser intressant ut.
Montoya är nog sugen på att visa upp sig på prispallen.

Live-timing på formul1.com. Nick: Forzam@mail.com pass: 1234
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Jag tror att Mclaren tar en dubbelseger, med Toyota i hälarna ev. 3:e och 4:e plats och Michael Schumacher i bästa fall en 5:e plats med Rubens eller Alonso på 6:e 7:e paltsen tar DC och Fisichella 8:e platsen

tror inte att Renault har farten i bilen att ta en plats högre upp, den gillar ju mer teckniska banor. Minardi chockar med en 10:e plats
vad tror ni om detta ?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Kuopio skrev:Är inte Indianapolis den banan där man håller ner gasen mest av alla banor, läste det nånstans, tror det var Indiana.
Jag tror att det är den bana som har det längsta fullgaspartiet (20 - 25 sek?), den och Montreal har var sitt långt fullgasparti.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

"Session red flagged at 14:12 local time after Toyota´s Ralf Schumacher crashed into the wall inte the final, banked turn"

"Scumacher is safely out of the car and looks to be unhurt, though the car is heavily damage"
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Kuopio skrev:Live-timing på formul1.com. Nick: Forzam@mail.com pass: 1234
Varför lägger du ut det lösenordet. Vågar du inte låta andra än dig regga sig?
/Viktor
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

ehh?. Var skrev jag att inte andra fick regga sig? Hjälp mig med det...
GMD

Inlägg av GMD »

Montoya vinner nog (om McLaren kan hålla sig ifrån sina "stallorder")

Kimi tvåa

Spanjacken kraschar

Fisichella är nere och slåss med Red Bull bilarna

Rubens tvålar till MS

McLaren blåser liv i mästerskapet
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Renault har inte varit snabba alls. McLaren är en klass för sig själva, om materialet håller så blir det första dubbeln iår.

Red Bull har imponerat, kan bli ett bra lopp för dom.
Användarens profilbild
Macho Woman

Inlägg av Macho Woman »

GMD skrev:Montoya vinner nog (om McLaren kan hålla sig ifrån sina "stallorder")

Kimi tvåa
Montoya har uttalat sig om att han vill 'hjälpa' Kimi och det vore naturligtvis det allra smartaste. Kimi behöver varenda poäng han kan få för att vinna mästerskapet. Montoyas chanser till något sådant är ju helt borta. Enda anledningen för honom att vinna är att visa upp att han fortfarande kan, men om han nu skulle vara så snabb att han måste lämna platsen till Kimi så blir alla medvetna om det ändå. Jag är ganska säker på att han kommer att göra som han har sagt och hjälpa Kimi. J-P är en sympatisk människa! :up:
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Montoya har lagt fram tanken att HAN KAN TÄNKA SIG att hjälpa KIMI när han inte har teoretiska chanser till VM. Innan dess så kör han även mot KIMI...såväl som Alonso. Montoya är inte än så länge utan teoretisk chans till VM. Detta har Montoya sagt och inget annat gäller heller inom McLaren.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Nej, det förstås, men McLaren glömmer kanske installera radion i Montoyas bil? Eller så råkar de släppa ur luft istället för att fylla på luft under ett depåstopp. Mycket kan hända med hans bil!
Användarens profilbild
Macho Woman

Inlägg av Macho Woman »

guuben skrev:Montoya har lagt fram tanken att HAN KAN TÄNKA SIG att hjälpa KIMI när han inte har teoretiska chanser till VM. Innan dess så kör han även mot KIMI...såväl som Alonso. Montoya är inte än så länge utan teoretisk chans till VM. Detta har Montoya sagt och inget annat gäller heller inom McLaren.
Självklart vill teamet ge Montoya alla chanser och han själv skulle inte ha kommit så långt som han har gjort om han inte ville vinna race, men jag tror (och hoppas) ändå att han kommer att släppa förbi Kimi om läget vore rätt, t.ex. att Kimi ligger tajt efter. Visst, han vill ha med varenda möjlig poäng i statistiken så att det ser bra ut när han avslutar sin karriär, men man kan ju ändå hoppas. Annars finns som sagt risken att teamet sabbar depåstoppet...
<----- Danica Patrick - äkta feministiskt initiativ
jarnkamin

Inlägg av jarnkamin »

Detta är inget annat än en stor SKANDAL!! :down:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

En skojig sak var Monterios totala brist på avläsa de lätt negativa vibbarna. :D
120 000 buar, folk kastar in saker på banan, tryckt stämning, varken Rubens eller Schumi är särskilt glada, men Monterio jublar på podiet och sprutar champagne för sig själv när de andra bara går, samt är skitglad på presskonferensen. :up:
Han såg inte riktigt ut att passa in bland alla andra.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det hade varit ännu roligare om det var Kartiheyan som hade kommit trea; tänk att få se en Alfred E. Neumann-look-alike studsa omkring och spruta champagne när alla andra ser surmulna ut :D

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Det hade varit ännu roligare om det var Kartiheyan som hade kommit trea; tänk att få se en Alfred E. Neumann-look-alike studsa omkring och spruta champagne när alla andra ser surmulna ut :D
Trist att inte Maestro och Rubens sprutade ner den gulklädde portugisen som sprudlade av glädje efter sin pallplats. Han får kanske inte så många fler tillfällen i livet att få stå på ett F1 podium. :down: