Jordans framtid

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Jordans framtid

Inlägg av JTarnstrom »

Jag har haft fel i det mesta inför den här säsongen men en sak verkar jag i alla fall ha haft rätt i - Midland Group verkar inte ha pejl på vad F1 innebär. Trevor Carlin kickad och på GrandPrix.com berättas att stallet inte betalar sina räkningar i tid till underleverantörerna. Dessutom verkar det som om Jordan själva ska utveckla bilen, inte Dallara. Tillåt mig tvivla på att de lyckas. Och motorn då? Vad ska de köra med framöver?

Undrar hur Carlins frånfälle kommer att påverka förarsituationen? Vare sig Karhitkeyan eller Montiero hade väl suttit i bilen i år om det inte hade varit för Carlin.

Sälj skiten nu! Till någon som vet vad F1 innebär. Irvine till exempel.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Gösta

Re: Jordans framtid

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:Jag har haft fel i det mesta inför den här säsongen
Du har en förmåga att upprepa självklarheter och ge sken av nyheter på det vi vetat länge. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

grandprix.com - skvaller- och ryktesspridaren nummer 1 om F1 på nätet.

Men visst kan jag hålla med om att Midland-Jordan lyckats göra alla fel hittills, men jag anser fortfarande att det här året är ett "intet-år" för dem. Först nästa år anser jag att man med rätta kan bedöma, och döma, dem.

Förväntningarna, åtminstone mina, på dem det här året var att de inte skulle gå i konkurs och så här långt har de ju infriat de förväntningarna.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Visst sprider de rykten men oftast finns det substans bakom ryktena. Att Carlin hoppat av är fakta och illa nog.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

I never had an argument with Trevor Carlin, that is for sure, never," Kolles told reporters in Montreal. "He called me on Monday, very calm, and he asked me if I would allow him not to come to Canada.

"Then he told me it was for personal reasons, he explained the situation."

: "No, and you will see he is still a consultant, he will still work with us, but in a different way, not in a daily basis. For how long? There is no limit. He will still be involved, but not in a daily business way.

"I was a bit (surprised). I could see he was not very happy, so, for sure, the situation is not pleasant, because we have enough things to solve, but first of all I told him I cannot force you, and that is the situation. He was maybe a little bit stressed, maybe he will decide to come back in the same way, but he just wants to have time.

"He was never at home, when he was at home he got back late, and if you do that every day, then have to fly away, that is difficult. In addition he has to look over another project and it is too much.

"I never had a problem with Trevor, we never had an argument, I could see at Nurburgring that he was not very happy."

Det låter inte som han fick sparken ialla fall, utan att han helt enkelt brände ut sig

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Mycket möjligt att det var så men är det en tillfällighet att Kolles har börjat ta Karthikeyan i örat?

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kan ju bero på att Karthikeyan precis som Kolles påpekar inte direkt varit lysande de sista par loppen. Han har varit rent av usel jämfört med Monteiro han tidigare slog med lätthet, så det kanske är på tiden att ta honom i örat.

Jag tror inte de två sakerna hänger ihop. Dessutom är ju Monteiro också en Trevor Carlin-man precis som Karthikeyan

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Från dagens presskonferens
Q. Colin, obviously the burning issue is Trevor Carlin, why did he leave?

Colin Kolles: He left basically because of personal reasons, as I said today to the press, he called me on Monday and he told me he would prefer not to come to Canada because the basic idea was we started to build up a team from scratch and the stress is too much for him, driving each day from Surrey to Silverstone, one and a half hours in one direction and one and a half hours in the other direction, and all over the world, and his other projects are growing with the A1 engagement, so that is basically the reason.

Q. So, could he just have not come here and then carried on, or did he not want to do that either?

CK: No, he said if I wanted him to be here he would be here. He is still a consultant to us, but not on a daily basis.
Jag tycker det låter allt mindre som något att fästa sig vid. Visste heller inte att Carlin var inblandad i ett A1GP projekt.

3 timmars resa varje dag och mycket resande i jobbet frestar på. Jag känner själv hur det tar mycket stryk att veckopendla.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Bara för att Kolles hackar på Karthikeyan innebär det ju inte att de är nöjda med Monteiro.

Carlin har ju inte bara A1GP utöver Jordan. Stallet deltar ju även i F3 och WSbR.

Carlin kan säkert ha haft för mycket att göra. Tycker ändå att det hela låter skumt. Varför lämnar han inte A1GP i stället?

Oavsett anledning till att Carlin försvinner så är det ett bakslag för stallet.

Och kanske vet Carlin något vi inte vet om stallet...

Tärnström

Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Jag har hört att de är intresserade av att köpa in sig hos Briggs o Straton till nästa säsong :lol:
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nu har Karthikeyan tröttnat på Kolles också.

Det enda positiva man kan säga om det här projektet är väl att det hade varit ännu värre om de inte köpt Jordan, eftersom stallet då antagligen gått i konkurs.

Fascinerande att jämföra hur Red Bull och Midland tagit sig an sina enga F1-stall på fullkomligt olika sätt. Red Bull gör allt rätt, Midland gör väl knappt något rätt

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Luktar mer som att stallet har förlorat förtroendet för Carlin... får den känslan. Om ryktena stämmer om att stallet inte betalar sina räkningar i tid till underleverantörerna tror jag att det kommer att ställa till problem när det blir dags att ta fram en ny bil. Gissar att många kommer att kräva stålar up front om de ska fortsätta leverera.

Tärnström

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Rykten på Atlas gör gällande att konflikten inom Jordan har att göra med att Flavio Briatore vill ha in Franck Montagny i stallet. Det förklarar Carlins avhopp och att Kolles och Karthikeyan inte drar jämnt. Ska bli intressant att se om det ligger något i dessa rykten me n de får i alla fall pusselbitarna att falla på plats - om bilden föreställer något eller inte, det får vi se.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om man vill ersätta någon med Montagny, varför inte Monteiro istället för KArthikeyan? Indiern har ju varit den bästa av de två, så jag skulle förstå bättre om det var honom man hackade på

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Svaret kanske är pengar.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vad jag har förstått så har Karthikeyan cirka $6 miljoner i sponsring från Tata. Tvivlar på att Monteiro har mer ....

Om svaret vore så enkelt som pengar - varför ersätta någon av dem? Montagny har ju knappast med sig några sponsorsmiljoner, och Flavio tvivlar jag på länger upp den slags pengar för att en av hansw förare ska köra en rutten Jordan, där han bara kan försämra sitt marknadsvärde.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Kan vara att det rent kontraktsmässigt är lättare att göra sig av med Karthikeyan.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja, men konstigt är det men det är väl på sätt och vis en bra symbol för hela stallet de senaste åren.

Både Karthikeyan och Monteiro är ju Trevor Carlin-killar. Vore förbaskad synd om det är indiern som får lämna plats. Jag tycker han har skött sig över förväntan medan Monteiro mest har uppfyllt förväntningarna om ens det.