De okunnigas medelmåtta
-
De okunnigas medelmåtta
Nu har någon släpp lös Anfran att skriva krönika igen. Att redaktionen inte lär sig! Som vanligt massa dynga och förhoppningar som inte kommer att uppfyllas.
Ett år efter den senaste segern i Montreal har han gått från att vara startfältets självklara vinnare till att vara en lika självklar icke-vinnare. Schumacher kommer inte att ta sin åttonde seger på söndag, inget talar för det,
Och Maestro kvalar in som 2á med klar segerchans.
Det har avverkats åtta tävlingar sedan han vann senast
Och för varje tävling är han närmare en seger än han var sen förra tävlingen.
Resten var bara dynga vars intensitet inte står i relation till ämnets rellevans.
Kan inte någon kunnig seriös och mindre bitter person läsa igenom artiklar och krönikor innan de publiceras? Då hade vi sluppit sådana här lågvattenmärken vars tillkomst endast kan genereras av en person vars okunnskap och hat mot Scumacher överstiger hans förstånd.
Ett år efter den senaste segern i Montreal har han gått från att vara startfältets självklara vinnare till att vara en lika självklar icke-vinnare. Schumacher kommer inte att ta sin åttonde seger på söndag, inget talar för det,
Och Maestro kvalar in som 2á med klar segerchans.
Det har avverkats åtta tävlingar sedan han vann senast
Och för varje tävling är han närmare en seger än han var sen förra tävlingen.
Resten var bara dynga vars intensitet inte står i relation till ämnets rellevans.
Kan inte någon kunnig seriös och mindre bitter person läsa igenom artiklar och krönikor innan de publiceras? Då hade vi sluppit sådana här lågvattenmärken vars tillkomst endast kan genereras av en person vars okunnskap och hat mot Scumacher överstiger hans förstånd.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Lägg av nu Gösta, det här var lågt, lägre än Glocalnet t.o.m.
Jag vet att du bara vill provocera, men läs igenom krönikan en gång till. Det är en fint skriven krönika tycker jag som faktiskt uteslutande tar upp positiva saker om Schumacher.
Bravo säger jag och dagens kval visar dessutom just det som står i krönikan: i F1 kan allt hända och underbart att F1 är kul igen
Jag vet att du bara vill provocera, men läs igenom krönikan en gång till. Det är en fint skriven krönika tycker jag som faktiskt uteslutande tar upp positiva saker om Schumacher.
Bravo säger jag och dagens kval visar dessutom just det som står i krönikan: i F1 kan allt hända och underbart att F1 är kul igen
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
LuckyStrike1 skrev: Det är en fint skriven krönika tycker jag som faktiskt uteslutande tar upp positiva saker om Schumacher.
Den är så vacker att jag blir tårögd!
Ingenstans stod det att han tycker Maestro är en "skitstövel"! Vad har hänt? Har han vuxit upp?
-
- Moderator
Han har börjat röka.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Det är samma som skrivit dessa krönika / artikel!
"En lögnare och hans propagandamaskin"
"Månadens skitstövel"
Och någon som skriver så vill att man tar honom på allvar??
(det funkar säkert på några)
Denna är KLASSISK.
Anledningen till att Schumacher ljuger finner vi i hans personlighet. Michael Schumacher är i grund och botten en hänsynslös skitstövel som gör allt i sin makt för att nå framgångar på banan. Detta är onekligen en av hans starkaste och viktigaste egenskaper som idrottsman. Framgångsrika tävlingsmänniskor som Schumacher har ofta ett stort ego. Problemet för Schumachers del är att han skäms över att vara ett svin. Därför har han satt i system att utnyttja de direktsända presskonferenserna för att med lögner och tomma löften förbättra sitt anseende bland TV-publiken och sina fans.
Det säger mer om skribenten än om Schumacher.
"En lögnare och hans propagandamaskin"
"Månadens skitstövel"
Och någon som skriver så vill att man tar honom på allvar??
(det funkar säkert på några)
Denna är KLASSISK.
Anledningen till att Schumacher ljuger finner vi i hans personlighet. Michael Schumacher är i grund och botten en hänsynslös skitstövel som gör allt i sin makt för att nå framgångar på banan. Detta är onekligen en av hans starkaste och viktigaste egenskaper som idrottsman. Framgångsrika tävlingsmänniskor som Schumacher har ofta ett stort ego. Problemet för Schumachers del är att han skäms över att vara ett svin. Därför har han satt i system att utnyttja de direktsända presskonferenserna för att med lögner och tomma löften förbättra sitt anseende bland TV-publiken och sina fans.
Det säger mer om skribenten än om Schumacher.
Senast redigerad av Gösta den lör jun 11, 2005 20:31, redigerad totalt 1 gång.
-
-
-
-
Då var det som jag trodde.ANFRAN skrev:Jag försöker bara ge sken av det...Gösta skrev:Ingenstans stod det att han tycker Maestro är en "skitstövel"! Vad har hänt? Har han vuxit upp?
-
Re: De okunnigas medelmåtta
Gösta är ute på sina censurtåg ser jag, det är jobbigt med människor som har andra åsikter än de egna.Gösta skrev:
Jag håller f.ö. inte alls med AnFran om slutklämmen utan hoppas att [Schumacher] fortsätter några år till med en ständigt ökande förnedring - det är han värd!
-
INtressant..så fprt någon inte vinner så förnedras han...jobbigt det måste vara för alla utom Alonso i år och vad jobbigt det måste varit för de resterande 21 förarna de första 13 loppen förra året (undantag Monaco) , det är hårt att bli förnedrad eller det kanske bara är schumi som förnedras när han inte vinner?
-
-
Re: De okunnigas medelmåtta
Schumacher får bli förnedrad på banan hur mycket som helst. Det har han jä-ligt bra betalt för att bli.AndersF1 skrev:Gösta är ute på sina censurtåg ser jag, det är jobbigt med människor som har andra åsikter än de egna.Gösta skrev:
Jag håller f.ö. inte alls med AnFran om slutklämmen utan hoppas att [Schumacher] fortsätter några år till med en ständigt ökande förnedring - det är han värd!
Det intressanta är. I den första krönikan framställdes han som psykopat, i denna krönika så har tongångarna ändrats dramatiskt. Krönikan publiceras samma dag som han får sitt bästa kval för året och har störst chans att vinna. Lite taskig tajming.
-
-
-
- Varnad
-
-
- Moderator
Det är ju det som är grejen - en krönikör som sticker ut hakan.
Tärnström
Tärnström
-
-
-
-
Står det i krönikan att han är slut?
Om du hade läst den kade du kanske noterat att det står att allt prat om att han är slut i själva verket är nonsens.
Om du hade läst den kade du kanske noterat att det står att allt prat om att han är slut i själva verket är nonsens.
-
-
-
Så hur slut tror du då Schumacher är, och vad tror du poängen var? Typ något om materialet till sitt förfogande som spelar en viss roll också kankse?Tiresias skrev:Vilket stall tog mest poäng idag?ANFRAN skrev:Schumacher är lika lite slut som Ferrari är ett vinnarstall. Typ.
-
Om jag har räknat rätt var det Ferrari.Tiresias skrev:Vilket stall tog mest poäng idag?ANFRAN skrev:Schumacher är lika lite slut som Ferrari är ett vinnarstall. Typ.
Och visst, om förarna i stallen som ligger steget före fortsätter att göra bort sig, och om Ferrari kan dra nytta av säkerhetsbilen igen så kanske de kan ses som ett vinnarstall. Fast jag anser inte att Ferrari var i klass med Renault och McLaren idag.
-
- Varnad
-
Som sagt, en massa OM dynga. Verkligheten ser inte alltid ut som man önskar att den gjorde.ANFRAN skrev:Om jag har räknat rätt var det Ferrari.Tiresias skrev:Vilket stall tog mest poäng idag?ANFRAN skrev:Schumacher är lika lite slut som Ferrari är ett vinnarstall. Typ.
Och visst, om ................., och om ............så kanske ............. Fast jag anser ............................
-
Hur var det du sa om att Ferrari kan utmana om WCC nu. Om Renault fortsätter bryta lopp och Monotya blir diskad i varje lopp så ....Gösta skrev:Som sagt, en massa OM dynga. Verkligheten ser inte alltid ut som man önskar att den gjorde.ANFRAN skrev:Om jag har räknat rätt var det Ferrari.Tiresias skrev: Vilket stall tog mest poäng idag?
Och visst, om ................., och om ............så kanske ............. Fast jag anser ............................
Minardi kan väl också vinna WCC om alla andra bryter alla kvarvarande lopp
-
"MS ligger åtta i VM-sammandraget, 43 poäng bakom Alonso"
Aldrig förr har en krönika blivit så pinsamt inaktuell som denna. På mindre än 48 timmar ser det ut som följer.
"MS ligger femma i VM-sammandraget, (3 poäng från att ligga trea ) endast 35 poäng bakom Alonso (och det är drygt 10 lopp kvar )
Dax att revidera dyngan?
Efter USA så kan han ligga 3 poäng bakom 2án och endast 25 poäng bakom ledande Alonso.
Aldrig förr har en krönika blivit så pinsamt inaktuell som denna. På mindre än 48 timmar ser det ut som följer.
"MS ligger femma i VM-sammandraget, (3 poäng från att ligga trea ) endast 35 poäng bakom Alonso (och det är drygt 10 lopp kvar )
Dax att revidera dyngan?
Efter USA så kan han ligga 3 poäng bakom 2án och endast 25 poäng bakom ledande Alonso.
-
Jag tror tyvärr för din och min skull Gösta att det blir tufft i år för MS, han har tappat för mycekt redan, däremot så tro jag att han slutar 2a i mästerskapet sämst trea iaf....
OM det däremot skulle gå som du skrev ovan, att alla reslutat går hans väg nästa lopp...då vågar jag tro på fight om mästerskapet, men i dagsläget.....nej tyvärr
Alonso får gärna ha lite mera problem då blir det match av det här igen...
Jag tror att Ferrari är i stort sett lika snabba som renault och McLaren, men Ferrari/Bridgestone är inte lika snabba som Renault/Michelin eller McLaren/Michelin sett över en hel helg och då menar jag kvalet inräknat...
Tänk er själva.... Shumi var tvungen att kvala med 40-60kg mindre soppa i bilen(kanske ännu mindre) än vad renaultbilarna och Maccarna gjorde, trots det var han inte så många tiondelar före det i kvalet...
Det säger ju en hel del om hur mycket bättre grepp som Michelin genererar....och Ni som såg på tv4 + igår fick ju höra Ejes utläggning om däck och då förstår man ju verkligen hur stort det där med däcken är...
Ferrari är team nummer tre idag, efter Maclaren och Renault....att Bar skulle vara ett hot tycker jag är struntprat....sett över ett lopp så har inte BAR det som krävs....
Nytt lopp i helgen, jag undrar hur mototerna kommer att trivas på ovalen...
OM det däremot skulle gå som du skrev ovan, att alla reslutat går hans väg nästa lopp...då vågar jag tro på fight om mästerskapet, men i dagsläget.....nej tyvärr
Alonso får gärna ha lite mera problem då blir det match av det här igen...
Jag tror att Ferrari är i stort sett lika snabba som renault och McLaren, men Ferrari/Bridgestone är inte lika snabba som Renault/Michelin eller McLaren/Michelin sett över en hel helg och då menar jag kvalet inräknat...
Tänk er själva.... Shumi var tvungen att kvala med 40-60kg mindre soppa i bilen(kanske ännu mindre) än vad renaultbilarna och Maccarna gjorde, trots det var han inte så många tiondelar före det i kvalet...
Det säger ju en hel del om hur mycket bättre grepp som Michelin genererar....och Ni som såg på tv4 + igår fick ju höra Ejes utläggning om däck och då förstår man ju verkligen hur stort det där med däcken är...
Ferrari är team nummer tre idag, efter Maclaren och Renault....att Bar skulle vara ett hot tycker jag är struntprat....sett över ett lopp så har inte BAR det som krävs....
Nytt lopp i helgen, jag undrar hur mototerna kommer att trivas på ovalen...
-
Kanske, men det finns inte mycket som tyder på det. Pallplatserna igår var ju enbart resultatet av andras otur/oskicklighet. Ferrari är märkligt bleka i år och några tendenser till uppryckning kan man inte heller se.Gösta skrev: "MS ligger femma i VM-sammandraget, (3 poäng från att ligga trea) endast 35 poäng bakom Alonso (och det är drygt 10 lopp kvar)
Dax att revidera dyngan?
-
- Moderator
Får Ferrari bara ordning på Bridgestonedäcken så att de börjar fungera lite tidigare i loppen så kommer de att bli hyperfarliga. Den fart som både Schumacher och Barrichello har visat upp en bit in i loppen har varit imponerande. Tio varv till så hade gårdagens lopp kunnat sluta helt annorlunda.
Tärnström
Tärnström
-
Jag tror att årets vinnare i WCC blir Ferrari.
Gällande WDC så har Maestro fortfarande realistiska (men väldigt små) chanser att bli det. Självfallet måste både Kimi och Alonso schabbla, vilktet jag tror att dom gör. Inom 5-6 lopp så står det väldigt lika mellan Alonso, Kimi och Maestro. Det som talar för MS är att Ferrari börjar hitta rätt och MS överlägsna strategi och erfarenhet.
Att Anfran som vanligt får fel igen är bara det en seger.
Gällande WDC så har Maestro fortfarande realistiska (men väldigt små) chanser att bli det. Självfallet måste både Kimi och Alonso schabbla, vilktet jag tror att dom gör. Inom 5-6 lopp så står det väldigt lika mellan Alonso, Kimi och Maestro. Det som talar för MS är att Ferrari börjar hitta rätt och MS överlägsna strategi och erfarenhet.
Att Anfran som vanligt får fel igen är bara det en seger.
-
- Moderator
Det är därför Anfran är med och skriver. Han får besökarna att känna sig så mycket bättre än vad de är.
Tärnström
Tärnström
-
-
-
Givetvis, men det verkar inte vara så "bara". Läget har väl i stort sett varit detsamma sedan Imola och någon antydan till bättring har vi inte sett. Och samtidigt lär sig Michelin och deras stall hur de bättre ska få gummit att hålla längre...JTarnstrom skrev:Får Ferrari bara ordning på Bridgestonedäcken så att de börjar fungera lite tidigare i loppen så kommer de att bli hyperfarliga.
-
Jag är nästan säker på att du förstår vad jag menar. Och skulle du inte förstå vad jag menar så är det mer synd om dig som inte förstår än om mig som uttrycker mig lite klantigt!!Razor skrev:Tar han poäng mellan loppen?
Hur går det till?
-
-
Michael Schumacher låg med en trestoppare femma i loppet, med sämre varvtider än de tvåstoppande Renault och McLarenbilarna.Gösta skrev:Mellan lopp 1-3 tog MS 2 poäng
Mellan lopp 4-6 tog MS 10 poäng
Mellan lopp 7-8 tog MS 12 poäng.
Någon som ser ett mönster???
Sen bröt fyra förare framför honom loppet och han kom tvåa.
DEt känns inte som Ferrari ännu har farten om behövs för att vinna av egen kraft, så de får förlita sig på att toppstallens förare bryter samtliga kvarvarande lopp om det ska bli något .... eller så får de se till att bli snabbare.
Tror hur som helst på att Schumacher när säsongen är slut har minst en seger från i år.
-
Dessvärre så tror jag att du har rätt, han visade inte samma fart som han gjorde på Imola och det var två uppkörda pallplatser som Ferrari fick igår.LuckyStrike1 skrev:DEt känns inte som Ferrari ännu har farten om behövs för att vinna av egen kraft, så de får förlita sig på att toppstallens förare bryter samtliga kvarvarande lopp om det ska bli något .... eller så får de se till att bli snabbare.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Nej tyvärr saknas det alltför mycket fart fortfarande. Det hade varit kul om också Ferrari annars kunde blanda sig i där uppe men det hela är nu en strid mellan Renaults och McLarens försteförarev - vilket kan bli nog så kul.
-
Trenden pekar uppåt, men som sagt...de är lite för långsamma, läs vad jag skrev ovan i samma topic...Schumis snabbaste varv(fjärde snabbast av alla) i loppet är nästan ca 4a tiondelar långsammare än Kimis...och då är han ändå på en tre som någon skrev...
Jag tror dock att han skulle köra i stort sett lika sanbbt( i loppet alltså) om han varit på en tvåstoppare, men han hade inte kvalat så bra...
Det som jag ser i detta loppet som skjlijer sig från många andra lopp i år är att MS inte sätter snabbaste varv när halva loppet har gått....det har varit så i nästan varenda lopp i år och det oroar mig faktiskt, då visste man att Ferrarin var Snabbast av alla på banan, men att det tog halva loppet innan däcken fungerade. Då har de innan ju tyvärr legat för långt efter för att kunna ta igen allt försprång.
Nu så ser vi att det är rätt jämt över hela distansen, men att de inte är så pass mycket snabbare än konkurenterna en bit in i loppet.
Här har ni snabbaste varvtiderna.
1. 9 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes lap23 13:33:17 1:14.384
2. 10 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes lap24 13:34:29 1:14.576
3. 5 Fernando Alonso Renault lap38 13:52:30 1:14.727
4. 1 Michael Schumacher Ferrari lap32 13:45:13 1:14.868
Jag tror dock att han skulle köra i stort sett lika sanbbt( i loppet alltså) om han varit på en tvåstoppare, men han hade inte kvalat så bra...
Det som jag ser i detta loppet som skjlijer sig från många andra lopp i år är att MS inte sätter snabbaste varv när halva loppet har gått....det har varit så i nästan varenda lopp i år och det oroar mig faktiskt, då visste man att Ferrarin var Snabbast av alla på banan, men att det tog halva loppet innan däcken fungerade. Då har de innan ju tyvärr legat för långt efter för att kunna ta igen allt försprång.
Nu så ser vi att det är rätt jämt över hela distansen, men att de inte är så pass mycket snabbare än konkurenterna en bit in i loppet.
Här har ni snabbaste varvtiderna.
1. 9 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes lap23 13:33:17 1:14.384
2. 10 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes lap24 13:34:29 1:14.576
3. 5 Fernando Alonso Renault lap38 13:52:30 1:14.727
4. 1 Michael Schumacher Ferrari lap32 13:45:13 1:14.868
-
Finns det någon som någonsin hamnat på podiet utan att ha häcken full med "uppkörda" podieplaceringar enligt dig???Razor skrev:Dessvärre så tror jag att du har rätt, han visade inte samma fart som han gjorde på Imola och det var två uppkörda pallplatser som Ferrari fick igår.LuckyStrike1 skrev:DEt känns inte som Ferrari ännu har farten om behövs för att vinna av egen kraft, så de får förlita sig på att toppstallens förare bryter samtliga kvarvarande lopp om det ska bli något .... eller så får de se till att bli snabbare.
-
Detta stod på Formula1.com
There is still also a problem with the F2005 that has nothninh to do with the bridgestonewares, wich have also steadly been improving.
The car was slow of the line and not quick in schumachers first stint when he was running less fuel then anyone else. He stopped on lap 12 and after that with more fuel onboard, he went quicker then he had done with less.
Ungefär så stod det....
Detta är ju inte bra för Ferrari, med så pass lätt bil borde de köra förbi både mac och renault i början för de var ute ca 10 varv längre än vad ms var....nu kommer frågan igen, är det ferrarin eller är det däcken som inte har rätt temperatur....Att de är långsamma av linjen är nog inte däckensfel bara..
Ni som såg på reprisen av starten innefrån Alonsos bil ser att MS får en mycket bra start från linjen, han reagerar fort, men sedan så fullkomligt flyger renault förbi....det är skumt....jag menar, ju snabbare man reagerar desto snabbare borde man accelerera av linjen...
There is still also a problem with the F2005 that has nothninh to do with the bridgestonewares, wich have also steadly been improving.
The car was slow of the line and not quick in schumachers first stint when he was running less fuel then anyone else. He stopped on lap 12 and after that with more fuel onboard, he went quicker then he had done with less.
Ungefär så stod det....
Detta är ju inte bra för Ferrari, med så pass lätt bil borde de köra förbi både mac och renault i början för de var ute ca 10 varv längre än vad ms var....nu kommer frågan igen, är det ferrarin eller är det däcken som inte har rätt temperatur....Att de är långsamma av linjen är nog inte däckensfel bara..
Ni som såg på reprisen av starten innefrån Alonsos bil ser att MS får en mycket bra start från linjen, han reagerar fort, men sedan så fullkomligt flyger renault förbi....det är skumt....jag menar, ju snabbare man reagerar desto snabbare borde man accelerera av linjen...
-
Jag tror på en kombination.
Ferrari har sagt att man varit för konservativa i anpassningen till nya reglementet. Bridgestone och Ferrari har nog varit lite för försiktiga och tagit fram ett däck som är för hållbart och ett chassi som sliter för lite på däcken och därmed fått ett chassi och ett däck som istället har svårt att generera tillräckligt med värme för att däcken ska komma upp i temperatur.
Michelin och Michelinstallen har chansat lite mer och det gick hem. De var också tvungna att chansa eftersom de låg så lång efter Ferrari ifjol. Ferrari var helt enkelt för överlägsna ifjol och det gjorde dem alltför försiktiga inför den här säsongen.
Det var skumt att både Schumacher och Button med lättare bilar kom så dåligt iväg. Men samtidigt ska man inte glömma att flera av de bakom första startled på sina kvalvarv gjorde ganska kostsamma misstag samtidigt osm Schumachers och Buttons kvalvarv var ganska felfria. Så med facit i hand såg de bättre ut än förtjänat så att säga i kvalet.
Ferrari har sagt att man varit för konservativa i anpassningen till nya reglementet. Bridgestone och Ferrari har nog varit lite för försiktiga och tagit fram ett däck som är för hållbart och ett chassi som sliter för lite på däcken och därmed fått ett chassi och ett däck som istället har svårt att generera tillräckligt med värme för att däcken ska komma upp i temperatur.
Michelin och Michelinstallen har chansat lite mer och det gick hem. De var också tvungna att chansa eftersom de låg så lång efter Ferrari ifjol. Ferrari var helt enkelt för överlägsna ifjol och det gjorde dem alltför försiktiga inför den här säsongen.
Det var skumt att både Schumacher och Button med lättare bilar kom så dåligt iväg. Men samtidigt ska man inte glömma att flera av de bakom första startled på sina kvalvarv gjorde ganska kostsamma misstag samtidigt osm Schumachers och Buttons kvalvarv var ganska felfria. Så med facit i hand såg de bättre ut än förtjänat så att säga i kvalet.
-
-
T.ex Ferraris alla pallplatser ifjol, definitivt alla deras segrar ifjol.Gösta skrev:Finns det någon som någonsin hamnat på podiet utan att ha häcken full med "uppkörda" podieplaceringar enligt dig???Razor skrev:Dessvärre så tror jag att du har rätt, han visade inte samma fart som han gjorde på Imola och det var två uppkörda pallplatser som Ferrari fick igår.LuckyStrike1 skrev:DEt känns inte som Ferrari ännu har farten om behövs för att vinna av egen kraft, så de får förlita sig på att toppstallens förare bryter samtliga kvarvarande lopp om det ska bli något .... eller så får de se till att bli snabbare.
Generellt de flesta pallplatser - ett fåtal per år kan betecknas som uppkört. Fisichellas två segrar t.ex. är ganska rejält uppkörda.