Red Bull Ferrari

Kungaklassen av motorsport...
Gösta

Red Bull Ferrari

Inlägg av Gösta »

Läste på nyhetssidan att Red Bull skall låta "Ferrari" ingå i sitt officiela stallnamn. :up: (om nu artikelförfattaren har rätt)

Lysande, nu har man 2 stall att hålla på snart. :up:

Varför står inte artikelförfattarens namn på siten? Personligen skulle jag uppskatta det. Vad är förklaringen?
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Vad bra, nu har man tre stall och tre förare att hålla på... nu är F1 riktigt kul igen :up:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är en nyhet och inte en artikel. Artiklar, krönikor och liknande har författarens namn.

Nyhetsnotiser har det mycket sällan.

Det stämmer så till vida att det är vad Red Bulls ägare har sagt i veckan.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
GMD

Inlägg av GMD »

Så nu blir Coulthard alla Ferrarifans favoritförare. Det var en intressant utveckling.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Vem har nämnt Coulthard som favoritförare? :o

Fast i ärlighetens namn så har Coulthard överraskat positivt på mig i år.
Jag trodde att han skulle göra en "Villeneuve" i år och floppa i Red Bull, men tji fick jag... men han är ingen av mina favoriter för det.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Vem har nämnt Coulthard som favoritförare? :o

Fast i ärlighetens namn så har Coulthard överraskat positivt på mig i år.
Jag trodde att han skulle göra en "Villeneuve" i år och floppa i Red Bull, men tji fick jag... men han är ingen av mina favoriter för det.

Nästa år är Coulthardts år. :up: :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det där har Coulthard aldrig sagt, utan är något media har hittat på.

Men jag skulle säga att det här verkligen är Coulthards år. Han är ett av den här säsongens stora positiva utropstecken och det är riktigt kul att se.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Det där har Coulthard aldrig sagt, utan är något media har hittat på.

Men jag skulle säga att det här verkligen är Coulthards år. Han är ett av den här säsongens stora positiva utropstecken och det är riktigt kul att se.
Skitsnack igen!
Han har sagt det tillräckligt många år för att ha gjort det till en tradition. Tror till och med att 2003 var senast...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Svar nej - och inte bara David Coulthard har den åsikten. Peter Windsor på bland annat F1 Racing har bekräftat det.

Ett av många mediapåhitt. Det enda Coulthard faktiskt har sagt att något alla förare säger - att siktet är inställt på att vinna nästa år, vilket ju är helt normalt.

I rubrikform ser det dock bättre ut med "Coulthard - Next year is my year"

Ingen har heller någonsin kunnat plocka fram ett äkta citat från Coulthard md exakt den ordalydelsen.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

GMD skrev:Så nu blir Coulthard alla Ferrarifans favoritförare. Det var en intressant utveckling.
Kappvändarna håller på Alonso i år. :cool2:
GMD

Inlägg av GMD »

Jag har faktiskt lagt märke till efter en tids ingående studier att det finns, hur otroligt det än låter, ferrarifans som inte är kappvändare. Och de kommer att hålla på Coulthard i år, eftersom han förmodligen kommer att slå Schumacher.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det finns dessutom Ferrarifans som aldrig har varit Schumacherfans 8)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

och så finns det Ferrarifans som slutade vara Ferrarifans pga Schumacher 8)

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ett sorts omvänt kappvänderi, med andra ord?

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ja, vänder man också kappan då men åt andra hållet eller är man snarare en kappslängare? Jag skulle säga att man är en kappslängare.

Kappan är slängd!

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Slänger man kappan så får man frysa, så är det bara.

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Eller så skaffar man bara en ny, varmare och finare kappa.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det enda som hjälper mot kylan är en Felipe Massa-keps.

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:
GMD skrev:Så nu blir Coulthard alla Ferrarifans favoritförare. Det var en intressant utveckling.

:up: :up: :up:

:D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sami skrev:
och 2000-2004 höll de på Schumacher
1998-99 på Häkkinen

o.s.v o.s.v

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

LuckyStrike1 skrev:och så finns det Ferrarifans som slutade vara Ferrarifans pga Schumacher 8)
Nähä, finns det såna :o
Jag har för övrigt aldrig haft någon kappa, förutom en tenniströja som det stod "Kappa" på, men det kanske inte räknas.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Cheever skrev:
LuckyStrike1 skrev:och så finns det Ferrarifans som slutade vara Ferrarifans pga Schumacher 8)
Nähä, finns det såna :o
Jag har för övrigt aldrig haft någon kappa, förutom en tenniströja som det stod "Kappa" på, men det kanske inte räknas.
Jag har funnit att det är de mest sympatiska människorn faktiskt

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Både Jerez 97 och Melbourne 98 är svåra att förstå sig på - framför allt Jerez 97. Med facit i hand skulle Coulthard ha vägrat släppa Mika förbi sig i Melbourne, men å andra sidan kanske han inte hade blivit hos McLaren i 9 säsonger då ....

Ferrari var och är ett stall med uttalat stöd för Schumacher, och McLaren var ett stall med ett stödför Mika.

Men nog luktar det lite surt sa räven....

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det verkar som expressen är ligger efter när det gäller att läsa F1racing. När det gäller Jerez så borde Coulthard försökt köra om Villeneuve i stället för att ligga och kryssa bakom. Då hade han nog vunnit det loppet också.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Med tanke på att Coulthard var hos McLaren i nio säsonger kan jag inte riktigt hålla med om att det var ett stall med uttalat stöd för Mika. Utifrån sett var det ganska konstigt att Mika inte mer stöd än han hade, tycker jag...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja, Rubens gör ju sin sjätte säsong hos Ferrari nu. Den perfekte andreföraren är ju en stor tillgång för ett stall, värd att behålla.

Förutom att Coulthard i sina bästa stunder är en enastående förare, så var han också en riktig lagspelare som satte stallets främsta före sitt eget bästa.

Mika kändes dock som McLarens naturliga försteförare med all rätta ocksåp - han var den klart bättre av de två.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Appropå Villeneuve. Han verkar grinig!
“In this team the driver has no influence,” he told the Journal de Montreal. “The only thing that matters is aerodynamics.

“It’s not what I thought, not what I had been told… When they hired me, it was to use my experience.

“They do not use it at all. Nobody ever asks my advice and when I give it, they don’t want it.

“I try to put forward ideas, to be pro-active. But I am hitting a wall – a very smooth wall with no grip.

“The team wanted experience; they paid for that. Now the experience is there but they don’t want to use it. It is part of their tools but they are leaving it in the toolbox.”
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=33084
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

LuckyStrike1 skrev:Tja, Rubens gör ju sin sjätte säsong hos Ferrari nu. Den perfekte andreföraren är ju en stor tillgång för ett stall, värd att behålla.

Förutom att Coulthard i sina bästa stunder är en enastående förare, så var han också en riktig lagspelare som satte stallets främsta före sitt eget bästa.

Mika kändes dock som McLarens naturliga försteförare med all rätta ocksåp - han var den klart bättre av de två.
Precis, han var den bättre av de två och just därför kändes det mest som om Coulthard var i vägen, och inte alls någon lagspelare. Inte i närheten av Rubens. Han är ju patetisk, DC försökte ju iaf hålla uppe någon slags, ja vad det nu var.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om du menar att Rubens är patetisk så håller jag med till 100%.

Irvine accepterade ialla fall att han var andreförare. Rubens verkar ha tappat gnistan att vilja vinna, samtidigt som han inte accepterar att han är andreförare.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Barrichello är patetisk men han var dock snabbare är Schumacher i tyskland för två veckor sedan.

Förhoppningsvis lämnar Barrichello F1 snart och börjar köra i champcars. Hans clowneri passar bättre i den serien.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Sami skrev:Barrichello är patetisk men han var dock snabbare är Schumacher i tyskland för två veckor sedan.

Förhoppningsvis lämnar Barrichello F1 snart och börjar köra i champcars. Hans clowneri passar bättre i den serien.
Nej det här ser väl ganska normalt ut.

Bild
Bild
Bild
Bild
Ferrari.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Nej, han ser knäpp ut. En pajas i racingoverall. Hur hade han mage att stå och lipa av lycka efter hockenheim 2000? Häkkinen blev ju rånad på grund av en dåre som sprang ut på banan. Rubens hade aldrig annars haft en suck.

Jag blir nästan förbannad bara jag tänker på det. :wink:
Gösta

Inlägg av Gösta »

- Han förstörde min karriär, säger skotten, som berättar om hur han tvingades låta Mika Häkkinen vinna.

Nå, skall bli intressant att höra Jaris kommentar. :D

Enligt honom så var MS den ende riktige försteföraren. :D :D :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Vad finns det att tillägga?
[Coulthard]: "Nästa år är mitt år"
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Vad finns det att tillägga?

Ett passande tillägg skulle kunna låta: "Det är för trist att det finns förste och andreförare. Men i en sport där konkurransen är mördande och sponsorerna betalar massor för en WDC så är det en självklarhet att stalledningen satsar mer på den ene föraren för att öka chanserna att knipa WDC till stallet. Detta är ett faktum som gett både MS och Mika någon / några av deras titlar"

Eller något liknande som belyser problemet och förklarar beteendet! :up:

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Man skulle kanske kunna tillägga att du klamrar dig fast vid en lögn?

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Vilken är lögnen?
Att [Coulthard] inte skulle ha sagt det där någon gång?
Det trodde jag också till för ett par år sen, när jag satte mig för att leta rätt på såna citat.
Jag hittade flera med just den innebörden och de är postade på Forza dessutom.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ja, det lät ju trovärdigt...

Äntligen!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jag tror, obs. Tror, att dom syftar på att förhållandet Mika vs DC i McLaren skulle har vart detsamma som mellan en viss MS och hans patetiske medhjälpare Rubens? Det vill säge en uttalad försteförare.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Eller så inte...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:

Ett passande tillägg skulle kunna låta: "Det är för trist att det finns förste och andreförare. Men i en sport där konkurransen är mördande och sponsorerna betalar massor för en WDC så är det en självklarhet att stalledningen satsar mer på den ene föraren för att öka chanserna att knipa WDC till stallet. Detta är ett faktum som gett både MS och Mika någon / några av deras titlar"

Jag ber om ursäkt om mina poster inte är riktigt passande, men vill du verkligen ha fler ryggdunkare som inte drar sig för att sno dina pengar och dessutom smäda din hoj som "kompisar"?

[Coulthard] har bevisligen rejsat Mika på allvar på banan och dessutom kostat Mika betydligt fler poäng än han hjälpt till med att inbringa genom hans vansinniga påkörningar och så vidare.

Det är ingen överraskning att du och fler med dig tagit fasta på "hackande skivans" förklaringar av vad som hände på Jerez och Melbourne 97 respektive 98. Bara för att en version står oemotsagd i 7-8 år ungefär tio gånger i veckan gör den fortfarande aldrig sann i mina ögon. Jag har aldrig sett Ron eller Haug trycka på knappen och säga åt [Coulthard] att släppa Mika för mästerskapets skull. Därmed inte sagt att man inte skulle sagt nånting, men jag återkommer till detta.

Inte sade man i alla fall så till den milda grad uppenbart detta, att publiken och pressen gick i taket av uppror för det patetiska sätt saken sköttes. Två gånger i rad dessutom på A1-Ring och ytterligare en gång på Indianapolis. Publiken krävde ett stopp för vanäran ett visst stall drog över sporten och FIA kunde inte göra annat än att förbjuda skiten. Spelbolagen hotade lägga ner spel om skiten helt och hållet och i bl.a Sverige gäller spelstoppet fortfarande.

Varför kallade man inte bara in Rubens på ett av hans sedvanliga extra depåstopp där den "nya dammsugaren" måste testas? Varför utvecklade han helt enkelt inte bara ett bromsproblem som gjorde att han tappade fem sekunder på sista varvet?

Jag förmodar dock att man på Jerez 97 med tillräckligt tydlig innebörd gjorde klart för [Coulthard] att han kan sköta sitt grönbete vid sidan av racinglinjen för Mika formligen flög i kapp honom och kunde på allvar utmana Villeneuve om segern, medan [Coulthard] lugnt cruisade runt på behörigt avstånd utan tillstymmelse till försök. Att även han efter ordern såg att det gick och därför, eller av ren spit, också följde efter Mika förbi "tjack" som inget hade att förlora på att släppa dem förbi sig är som vi brukar säga "racinghistoria".

Vad som hände 98 på Melbourne har jag förmodligen den för mig mest troliga versionen, direkt av rejsvinnaren och den är väldigt nära den officiella sanningen som kom direkt efter loppet, dvs alltså inte den version [Coulthard] kommer med nu efter att han fått foten från McLaren.

Både [Coulthard] och Irvine snackar ganska mycket och en del av det som sägs är förmodligen också feltolkat, eller uppförstorat till något man velat höra egentligen. Men nog snackar de en hel del skit också. För oss finländare är detta ganska trist, vi snackar inte gärna så mycket skit, utan kör bara...

Jag bryr mig inte. Var och en får väl vara saliga i sin tro.
Dessa åsikter är bara mina, så ni behöver inte hålla med.
Källa:
Mamma
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari skrev:För oss finländare är detta ganska trist, vi snackar inte gärna så mycket skit, utan kör bara...
Ett riktigt signatur-citat. :D :lol: :lol:

Varför inte leta reda på ett nötkreaturcitat där han säger att nästa år är hans, om det nu finns så många?

Förresten var det en hel del liv efter McLarens rockad också, där bl.a. FIA pratade om att ändra/förtydliga reglerna, etc., eller hur?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Förbjöds inte t.o.m. stallorder som förändrar loppets utgång efter Melbourne 98 mn sen föll det förbuet i glömska?

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jo, ni har båda rätt. Fram till Brasilien eller så var det förbjudet om jag minns rätt, men det plockades bort pga att man inte trodde man kunde övervaka det.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

AndersF1 skrev:
Jari skrev:För oss finländare är detta ganska trist, vi snackar inte gärna så mycket skit, utan kör bara...
Ett riktigt signatur-citat. :D :lol: :lol:

Varför inte leta reda på ett nötkreaturcitat där han säger att nästa år är hans, om det nu finns så många?

Förresten var det en hel del liv efter McLarens rockad också, där bl.a. FIA pratade om att ändra/förtydliga reglerna, etc., eller hur?
David Coulthard managed not to dust off his 'this year is my year' speech over the winter and contented himself with a 'I'm still here' kind of mumble instead.
http://www.motorsport.com/magazine/feat ... 2003-02-26
David Coulthard has a lot to prove this season. His "this year is my year" speech is now as inevitable as getting drunk at a party and making an arse of yourself. You know you shouldn't but can't seem to help yourself, and then everybody laughs at you. DC hasn't had a year that was his in all the seasons he's spent with McLaren. But the looming prospect of Juan Pablo Montoya parking his backside in a McLaren in 2005 might just give Coulthard a kick up his own.
http://www.motorsport.com/magazine/feat ... 2004-02-17

Såhär sa han själv på McLarens hemsida inför Melbourne 2003:
I never really gone to Melbourne thinking ‘This is it, this is my year’
Men jag rekommenderar ett sök på t.ex Google med frasen "my year" och Coulthard.
Med det stora antalet svar du får kan man antingen börja misstänka att det inte blir så mycket rök utan eld eller att hela världens befolkning gått på en myt, en hype om ett "fighting talk" som aldrig funnits.
Jag tror i och för sig att uttalandena myntats av brittiska tabloidjournalister, men jag är vertygad om att det under åren 96, 97 och 98 varit exakt vad Coulthard velat säga, bara det att F1-sidorna inte generellt har sökfunktioner bland uttalanden så långt tillbaka.
För den som vill ögna igenom motorsport.coms arkiv för de åren och förmodligen hitta korrekta citat kan det finnas en belöning. Ungdomarna på Atlas hade inte hittat dem i alla fall, men sen är de väl ganska enkelspåriga i sitt sökande efter F1-nyheter då de har allt på ett och samma ställe, till skillnad mot oss som förr om åren fick leta vitt och brett efter nyheter.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Gösta skrev:

vill du verkligen ha fler ryggdunkare som inte drar sig för att sno dina pengar och dessutom smäda din hoj som "kompisar"?
Det har du rätt i. Några jag känner försökte stjäla mina pengar (min kusin Giovanni från Palermo övertalade dom att betala tillbaka vilket dom gjorde efter mycket om och men) och dom SMÄDAR fortfarande min hoj. PÖBEL. :D

Min teoribildning gällde dock inte hurvida det var kossans år eller inte, den skulle snarare påvisa att det inte bara var Rubens och Irvine som var duktiga på att spela andrafiol utan att även [Coulthard] visste hur man drog en stråke tvåstämmigt.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Han fick året på sig att vara försteförare, men misslyckades varje år han körde för något toppstall (i stort sett hela hans karriär).
När hans chanser till titeln gått fick han nöja sig med andrefiolrollen. En roll han aldrig mästrade som t.ex Irvine som kunde hålla upp motståndarna.
Coulthard klarade helt enkelt inte av att prestera när hans uppgift inte längre var att köra för seger utan han hamnade då regelmässigt bakom både "försteföraren" och motståndarna, varför han aldrig riktigt var till hjälp för t.ex. "mäster-Mika". Innan det kunde han blixtra till och köra fantastiskt bra lopp. (Något enstaka varje år).
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari skrev:
David Coulthard managed not to dust off his 'this year is my year' speech over the winter and contented himself with a 'I'm still here' kind of mumble instead.
http://www.motorsport.com/magazine/feat ... 2003-02-26
David Coulthard has a lot to prove this season. His "this year is my year" speech is now as inevitable as getting drunk at a party and making an arse of yourself. You know you shouldn't but can't seem to help yourself, and then everybody laughs at you. DC hasn't had a year that was his in all the seasons he's spent with McLaren. But the looming prospect of Juan Pablo Montoya parking his backside in a McLaren in 2005 might just give Coulthard a kick up his own.
http://www.motorsport.com/magazine/feat ... 2004-02-17

Såhär sa han själv på McLarens hemsida inför Melbourne 2003:
Inget av de två första är något direkt citat ifrån [Coulthard] där han verkligen säger att "nästa år är mitt år" och det sista är en direkt motsägelse till att han någonsin skulle ha sagt det. Om du verkligen har sett så många direkta citat ifrån honom så borde du åtminstone kunna hitta några av dem. Annars får jag nog välja att tro på Lucy i det här fallet.

Om mångden människor som påstår något skulle vara ett mått på hur sant saker är så skulle alla vandringssägner vara sanna...
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Betyder inte detta att han inte har sagt så? Roligt att använda ett citat för att bevisa en sak, men utan att veta om det så bevisar man direkt motsatsen!