Varför inget straff ??

Kungaklassen av motorsport...

Vem har det fräckaste racing-namnet ??

Michael Schumacher
7
24%
Ralf Schumacher
0
Inga röster
Juan Pablo Montoya
1
3%
Kimi Räikkönen
4
14%
Fernando Alonso
1
3%
Giancarlo Fisichella
1
3%
Jacques Villeneuve
3
10%
Rubens Barrichello
0
Inga röster
Jenson Button
0
Inga röster
Takuma Sato
2
7%
Mark Webber
0
Inga röster
Nick Heidfeld
0
Inga röster
Felipe Massa
1
3%
David Coulthard
5
17%
Vitantonio Liuzzi
2
7%
Jarno Trulli
2
7%
Tiago Monteiro
0
Inga röster
Narain Karthikeyan
0
Inga röster
Patrick Friesacher
0
Inga röster
Christijan Albers
0
Inga röster

Antal röster: 29

Användarens profilbild
Balder

Varför inget straff ??

Inlägg av Balder »

Hej igen !!

..och tack för alla svar och funderingar i den förra tråden jag skrev (Hur f-n tänker FIA). Japp, men nu var det dax igen, en ny fundering och något nytt att kasta tomater på varandra för.
Innan jag kommer till frågan, så vill jag att ni ska veta att det har inget med föraren som gör felet, utan varför inte straffet utdelas...!!
Är det för att det är den föraren, är det en regel som tillåtet detta, är det rent av så att den är ändrad ??.... Ja, låt mej höra... :spec:

I senaste racet i Europas Grand Prix, så VET (!!) jag att M.Schumacher körde på linjen efter det att han lämnat depån...!??!
Hur kommer det sej att inget straff utdelades för detta ??
För det har bestraffats förut och han var klart inne på den vita linjen...

Låt höra, gott folk !

MVH

Balder :)
// Det besvärliga med livet är att det finns så många vackra kvinnor - och så lite tid. //
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

Därför att reglerna är olika för olika banor, och var man kör på/över linjen. Det bestämms på förarmötet vad som är tillåtet och var. Så sa Eje under TV sändningen iaf.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Japp, på förarmötet bestäms det om det är tillåtet att köra över linjen vid depåutfarten eller inte, och det är olika från bana till bana.

På Magny Cours t.ex. brukar det alltid vara förbjudet, medan det på Imola alltid brukar vara tillåtet.

I Montreal och på Indianapolis brukar det på båda banorna bestämmas att det inte är tillåtet.

För övrigt förstår jag inte vad undersökningen har att göra med frågan. Men vad gäller häftiga namn på racerförare kommer här tre stycken förare vars namn inga av de nämnda ovan kan mäta sig med:

Scott Speed
Wolfgang von Trips
Slim Borgudd
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Men vad gäller häftiga namn på racerförare kommer här tre stycken förare vars namn inga av de nämnda ovan kan mäta sig med:

Scott Speed
Wolfgang von Trips
Slim Borgudd
Glöm inte kanoner med namn som Spider Webb, Clay Regazzoni, Roelof Wunderink och Jacky Ickx 8)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Eller Rudolf Carraciola, Albero Ascari, Jim Clark, Mario Andretti, Giovanni Lavaggi, Bernd Rosemeyer, Ayrton Senna da Silva.

Lysande racerförarnamn.

Och så Vittorio Brambilla (tror jag ... killen som kallades för Gorillan från Monza eller liknande vilket i sig är det ultimata smeknamnet)

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jupp, det var Brambilla... Vittorio Brambilla, the Monza gorilla.
Det var väl han som fick ett hjul i skallen på Monza -78?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kanske - det finns en del sköna historier om Brambilla.

En var när han på väg tillbaka i depån hämtade upp en funktionär han skulle köra tillbaka till depån. Tror det här var på en träning eller ett test. Hur som helst, Brambilla plockar upp funkionären som sätter sig bakom cockpit och håller i sig i bakvinge och annat.

Problemet var bara att Brambilla halvvägs genom varvet glömmer bort att han har en funktionär med sig, och sin vana trogen börjar köra i racetempo. Det var ju trots allt hans hemmabana Monza. Den stackars funktionären satt inte kvar på bilen när Brambilla styr in i depån.

En annan är när an vinner Österrikes GP, och i rena glädjen över att vinna sträcker händerna i vädret - och kraschar rätt in i depåmuren på start- och målrakan och kvaddar bilen. Men loppet vann han.

Användarens profilbild
Balder

...förklaring

Inlägg av Balder »

Hej,

Har inte sagt att omröstningen hade med frågan att göra, utan det var en rolig grejj. Ser ju ut som om ni fick något att skriva om i allafall... eller ??

MVH

Balder :D
// Det besvärliga med livet är att det finns så många vackra kvinnor - och så lite tid. //
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Schumacher har ju det klart vackraste och häftigaste namnet. Senna är ju också coolt men även James Hunt, Fangio, Ronnie Peterson. :) :up:
Ferrari.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Liuzzi.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Takuma
GMD

Inlägg av GMD »

Quick-Dick