Milwaukee - champ car
-
Milwaukee - champ car
Ja, då var det dags för Björns första ovalrace.
Efter förra helgens upphaussade inhopp av Kenny Bräck i IRL måste jag säga att det känns mer nervöst idag. Kenny är ju. trots allt som har hänt, en gammal räv när det handlar om ovaler. Björn är verkligen en rookie.
Kommer att hålla en tumme eller två för att han klarar sig utan större malörer och att det blir som han hoppas: en topp 5 placering.
Efter förra helgens upphaussade inhopp av Kenny Bräck i IRL måste jag säga att det känns mer nervöst idag. Kenny är ju. trots allt som har hänt, en gammal räv när det handlar om ovaler. Björn är verkligen en rookie.
Kommer att hålla en tumme eller två för att han klarar sig utan större malörer och att det blir som han hoppas: en topp 5 placering.
-
...går på Eurosport2 idag (obs lördag!) live 19-21. sammandrag imorrn söndag på "vanliga" Eurosport 23.15. Vad man oroar sig för mest är väl vad "notoriska" gulflaggs orsakare som Sperafico mfl ska hitta på ..... Kör hårt Björn!
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
SportExpressen 19.00 direkt också. EDIT: Men en viss JTärnström som kommentator ska tilläggas
Senast redigerad av LuckyStrike1 den lör jun 04, 2005 11:31, redigerad totalt 1 gång.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
För mig består det optimala Champ Car av:
1/3 ovalbanor
1/3 vanliga banor
1/3 stadsbanor
Det är för mig det optimala Champ Car eller Indycar
För högfartsformelbilsracing på vanliga banor finns F1. Det finns inget behov av två sådana serier.
Så låt F1 vara som det är, och låt Champ Car vara som det var i mitten av 90-talet med en fascinerande och optimal blandning av olika typer ovalbanor, vanliga banor och stadsbanor.
1/3 ovalbanor
1/3 vanliga banor
1/3 stadsbanor
Det är för mig det optimala Champ Car eller Indycar
För högfartsformelbilsracing på vanliga banor finns F1. Det finns inget behov av två sådana serier.
Så låt F1 vara som det är, och låt Champ Car vara som det var i mitten av 90-talet med en fascinerande och optimal blandning av olika typer ovalbanor, vanliga banor och stadsbanor.
-
Vad tycker ni om Kennys uttalande angående N/H, då (http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 10,00.html)?
"Hur intressant är Champ Car för dig?
– Klassen är inget självklart val, det rankas sämre än IRL, men ska man köra är Newman-Haas ett av de stallen som finns med på önskelistan. Det är ju ett toppstall även med Indycar-mått mätt."
Är CCWS lägre rankad än IRL?
"Hur intressant är Champ Car för dig?
– Klassen är inget självklart val, det rankas sämre än IRL, men ska man köra är Newman-Haas ett av de stallen som finns med på önskelistan. Det är ju ett toppstall även med Indycar-mått mätt."
Är CCWS lägre rankad än IRL?
-
-
Jag har SportExpressen via ComHem digital-TV. Finns tillgänglig i de flesta av ComHems paket.
Tror att även bland annat Boxer och UPC distribuerar SportExpressen.
-
-
Jaha, men som vanligt när man har Kabelvision får man hålla till godo med de vanliga standard-kanalernaLuckyStrike1 skrev:Jag har SportExpressen via ComHem digital-TV. Finns tillgänglig i de flesta av ComHems paket.
Är det bara i Vimmerby som Kabelvision finns kvar? alla andra har ju ComHem, UPC eller andra digitala lösningar...
Keep on Boppin´
-
-
...snabba ryck om ni har en Europaparabol och inte har nåt paket eller Sport-Expressen...
Eurosport2 sänder OKODAT (tillfälligt?) just nu....
Hotbird
frekvens 11.242 V 27500 3/4
Eurosport2 sänder OKODAT (tillfälligt?) just nu....
Hotbird
frekvens 11.242 V 27500 3/4
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
Finns det ingen Live-timing eller Radio på www.champcarworldseries.com? Måste man ha Race Director för det?
Keep on Boppin´
-
GRatis livetimin på http://gmsleaderboard.vfx.com/ChampCar/ ... Timing.asp
Annars är det Race Director som gäller - man kan köpa det för ett race om man vill. Bild, radios, flera kameror etc
Annars är det Race Director som gäller - man kan köpa det för ett race om man vill. Bild, radios, flera kameror etc
-
-
-
-
Cheever skrev:Nej "Motorbromsen" Tärnström ska du vara glad om du inte känner till.Bauta skrev: Vem är Tärnström egentligen? Någon man ska känna till?
(Han är en av oss på redaktionen här på Forza)
Han är ohyggligt mycket bättre på att kommentera "SUNKRACING" än på att spela poker.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
- Moderator
Vill bara poängtera att jag ännu inte har åkt hem efter ett parti poker med mindre pengar på fickan än vad jag kom dit med.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-