FIA(t) favoriserar Ferrari!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

FIA(t) favoriserar Ferrari!

Inlägg av EnzoF1 »

En del mer konspiratoriskt lagda skribenter har under många år envist hävdat att FIA, Bernie, Gud och halva helvetet (den andra halvan sköter ju om McLaren ;) ) arbetar för att föra fram den tyske medelmåttan till varje pris och att i princip varenda lopp och säsong är avgjorda på förhand.

Min fråga är nu: Vad har hänt? För nog tycker jag att Ferrari och Schumacher jobbar i uppförsbacke.

Det vore kul att få lite insiktsfulla inlägg från alla dem som envetet och ihärdigt propagerat för detta.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Somliga straffar gud genast, men andra, som har hjälp ifrån andra krafter, kan det ta några år innan de drabbas. 8)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:Somliga straffar gud genast, men andra, som har hjälp ifrån andra krafter, kan det ta några år innan de drabbas. 8)
Äh! Allvarligt talat nu. Det är så många som envätet hävdat att FIA och Bernie favoriserar Ferrari. Tycker du inte att det är ganska uppenbart att så inte är fallet. Nu var det kanske Max och Bernie som lossade på framaxelbulten på Montoyas cross iofs ;) BAR var tydligen stora hot också med tanke på deras avstängning och uppenbarligen är det Bernie som sågat i Kimis framvagn också.

Men Alonso då??? Kommer hans olycka de kommande loppen?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
gringo

Inlägg av gringo »

Gott Enzo att du tar upp det!
Håller med dig, inte fan kan någon komma och påstå detta nu!

/gringo
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Att Berniegubben och Ferrari har något kuckelimuck ihop råder det ju inget tvivel om då det endast är Ferrari som tecknat nytt avtal med honom.
Ryktet gör gällande att det skulle bero på att Ferrari inte direkt var skuldfria hos Bernie
Sen är ju detta iofs inget som hjälper Ferrari i deras för tillfället våldsamma uppförsbacke (som jag personligen finner väldig glädje i då jag uppskattar det röda möget lika mycket som klåda och utslag på könsorganet)
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
Hasse M

Inlägg av Hasse M »

Årets F1-säsong är fan för bra för att vara sann... drömmer jag eller vad är det frågan om? 8) :D

Snart kommer Ferrari/Bridgestone med en protest mot nånting så är ordningen återställd.. alla diskas (utom Ferrari).

Kom ihåg var ni läste det först :up: :aha: :lol:

Men ska jag vara någorlunda seriös så tror jag sympatierna är störst för Ferrari för FIA-folk (Ferrari har varit med längst och anses väl (i Concorde-avtalet) vara värda lite extra (penga)-stöd?). Men en direkt favorisering som inverkar på resultat tror jag inte på. ;)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Hasse M skrev:Årets F1-säsong är fan för bra för att vara sann... drömmer jag eller vad är det frågan om? 8) :D

Snart kommer Ferrari/Bridgestone med en protest mot nånting så är ordningen återställd.. alla diskas (utom Ferrari).

Kom ihåg var ni läste det först :up: :aha: :lol:

Men ska jag vara någorlunda seriös så tror jag sympatierna är störst för Ferrari för FIA-folk (Ferrari har varit med längst och anses väl (i Concorde-avtalet) vara värda lite extra (penga)-stöd?). Men en direkt favorisering som inverkar på resultat tror jag inte på. ;)
Det är ju inte direkt vad du brukar påstå på andra forum...

Gösta

Inlägg av Gösta »

Hasse M skrev::

Men ska jag vara någorlunda seriös så tror jag ............
Trotts idoga försök så lyckas jag inte förknippa dig med att vara seriös :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Favoritserar FIA(t) Ferrari?
Självklart gör de det - det är deras ansvar och främsta uppgift.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Hasse M

Inlägg av Hasse M »

Gösta skrev:

Och jag måste säga detsamma :D
Användarens profilbild
k.k

Inlägg av k.k »

LuckyStrike1 skrev:Favoritserar FIA(t) Ferrari?
Självklart gör de det - det är deras ansvar och främsta uppgift.
Vad har FIA för intresse av det?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Hasse M skrev:
Gösta skrev:

Då är vi åtminståne överens om något. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Hasse M

Inlägg av Hasse M »

Gösta skrev:
Hasse M skrev:
Gösta skrev: Trotts idoga försök så lyckas jag inte förknippa dig med att vara seriös :D
Då är vi åtminståne överens om något. :D
Givetvis 8)