Kunde inte låta bli. Det ser ut att bli ett mkt intressant och framförallt mkt ovisst. Tror att Kimi blir stark igen men också att Michael Schumacher kan bli vass, har som jag har uppfattat det som Gilles Villeneuve som lite av en favoritbana.
Slänger upp lite statistik när jag ändå håller på.
Kanadas Grand Prix
12 Juni 2005
Circuit Gilles Villeneuve
Creation date
1978
First F1 Grand Prix
8 October 1978
Grand Prix held
26
Spectactor capacity
around 100000
Track length
4.361 km
Number of laps
70 (305.270 Km)
Number of corners
12 (left:5) (right:7)
Top speed
348 Km/h
Best lap
R. Barrichello - 1'13''622
(2004, Ferrari)
Record Pole
R. Schumacher - 1'12''275
(2004, Williams)
2004 Pole
R. Schumacher - 1'12''275 (Williams)
2004 Podium
1. M. Schumacher
2. R. Barrichello
3. J. Button
Senast redigerad av Eau Rouge den ons jun 01, 2005 17:47, redigerad totalt 1 gång.
Jag tror det är dags för Schumis otur(och bridgestones oförmåga) att ta slut och jag tror att han vinner, han är trots allt den förare som vunnit i canada mest gånger! 5 tror jag det är!
Det är lugnt - jag vinner lätt. Det där är årets säkraste tips. Frågan är om ens någon hamnar på samma varv som Villeneuve. Tror killen varvar hela fältet, vinner, gör en do-nut över mållinjen och ger David Richards fingret.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1 skrev:Jag tror det är dags för Schumis otur(och bridgestones oförmåga) att ta slut och jag tror att han vinner, han är trots allt den förare som vunnit i canada mest gånger! 5 tror jag det är!
Gösta, du förstår väl att jag inte kan sätta min egen ära, vore ju pinsamt om det går dåligt, så då tyckte jag att det var bättre att sätta någon annans ära istället
Eua Rouge...okej, var det så många gånger som sju?! Det var väldigt MÅNGA gånger det...
Crazy F1 skrev:Gösta, du förstår väl att jag inte kan sätta min egen ära, vore ju pinsamt om det går dåligt, så då tyckte jag att det var bättre att sätta någon annans ära istället
OK
Jag var orolig ett tag att du inte hade någon egen ära att sätta.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Nu ska ni inte vara sånna, jag försöker att vara lite optimistisk...det var längesedan man kände sig det måste jag erkänna....livet är hårt när man är schumifan...iår iaf....jag tror att man har blivit så bortskämd med segrar de senaste åren att man inte uppskattat dem så mycket som man borde...jag menar, iår är man fan glad om schumi står på pallen...en vinst hade betytt så otroligt mycket, jag hade nog varit glad i en vecka för det
Crazy F1 skrev:Nu ska ni inte vara sånna, jag försöker att vara lite optimistisk...det var längesedan man kände sig det måste jag erkänna....livet är hårt när man är schumifan...iår iaf....jag tror att man har blivit så bortskämd med segrar de senaste åren att man inte uppskattat dem så mycket som man borde...jag menar, iår är man fan glad om schumi står på pallen...en vinst hade betytt så otroligt mycket, jag hade nog varit glad i en vecka för det
Om Fisichella mot förmodan inte vinner i Canada så gör självfallet Maestro det. Jag tror att Ferrari tjuvtränat lite på PS2, så dom kommer väl förbredda till det loppet.
En liten Maestroseger vore helt OK.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
jo, det blev lite konsigt där men min ursäkt är att det just nu här hemma hörs skånska, danska, stockholmska och norska. Inte undra på att man är förvirrad
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Jo, men det gör han jämt. Men vi har besök härhemma av en dansk som förutom att prata flytande danska och klarar av flytande svenska och norska helt obehindrat.
Snacka om att göra en förvirrad - för att inte tala om den lilla norska katten som blir helt ställd när han plötsligt hör norska igen. Har aldrig sett större ögon på en katt
Det var ett medelmåttigt fjollhopp; han är i F1 bara för att Bernie ville ha tyska skor på podiet.
Senna hade hoppat minst tre gånger högre, på ett ben.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
"Lately, I have not made very accurate predictions. I will be going to Montreal and there, with the team, will be doing the best that we can. First of all we have to wait for free practice on Friday and only then will we have a clearer idea of how things stand.