TT 2005
-
TT 2005
Träningarna inför årets TT på Isle of Man startade igår kväll. Dessvärre så råkade en av dom svenska deltagarna, Joakim Karlsson,ut för en tragisk olycka och avled efter en krash i Kirk Michael på sitt första tidtagna varv. Christer Miinin,den andra svenska TT-rookien mäktade med en 34:e plats (111.6 mph) och Martin Hamberg 49:e (107,6 mph) i stora klassen. Som väntat toppades listan av McGuinness (125 mph) före Farquhar,Archibald och Anstey. Resultat från övriga klasser: www.iomtt.com
-
-
Fullständigt vansinnig tävling, att köra i racefart på vanliga gator.
Som sagt, det är inte farten som dödar, det är den kraftiga deaccelerationen (heter det så förästen?)
Som sagt, det är inte farten som dödar, det är den kraftiga deaccelerationen (heter det så förästen?)
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
Deceleration heter det. Man tar bort "ac" ifrån acceleration och ersätter det med "de".Gösta skrev:Fullständigt vansinnig tävling, att köra i racefart på vanliga gator.
Retardation är nog mera slutprodukten och inte det som händer under tiden? Alltså en retardation ifrån 100 till 0, under vilket han var utsatt för en deceleration på 50g.
"Retard" är kanske den riktiga slutprodukten i vissa fall, om det nu inte var det man var ifrån början.
Även om de flesta är medvetna om de vansinniga riskerna med IOM så är det förstås väldigt tråkigt och lika sorgligt för de anhöriga och vänner, som om han blivit överkörd på ett övergångsställe.
-
AndersF1 skrev:Deceleration heter det. Man tar bort "ac" ifrån acceleration och ersätter det med "de".Gösta skrev:Fullständigt vansinnig tävling, att köra i racefart på vanliga gator.
Retardation är nog mera slutprodukten och inte det som händer under tiden? Alltså en retardation ifrån 100 till 0, under vilket han var utsatt för en deceleration på 50g.
"Retard" är kanske den riktiga slutprodukten i vissa fall, om det nu inte var det man var ifrån början.
Tack för att du rätade ut våra frågetecken gällande den korrekta termen för "fartminskning"!! Jävligt irriterande med människor som kan mer än en själv.
Lite till och du blir lika odräglig "besserwisser" som Razor.
-
-
Tävlingarna börjar imorr´n (lördag), första superbikeracet 12:00 (lokaltid,bör vara 13:00 här hemma). Lyssna live på www.radiott.comLoranga skrev:Har tävlingarna kört igång?
-
-
Både du kära PhD, och Raz är blixtsnabba att tilrättavisa oss vanliga dödliga då vi har fel. Dessutom verkar ni njuta av det.AndersF1 skrev:Ett klart undervärderat släkte!Razor skrev:Jag är en besserwisser, och jag är stolt över detGösta skrev:Lite till och du blir lika odräglig "besserwisser" som Razor.
Folk borde i högre grad uppskatta att bli upplysta till en högre nivå.
-