Stackars Kimi
-
Anmärkningen om Ferraris barge-board kan väl knappast anses vara ett argument, den kändes mer som en typiskt sur anmärkning i stil med att FIA aldrig dömer mot Ferrari?
Om man nu gjorde fel den gången (vilket jag inte kan uttala mig om) så måste man väl inte göra fel alla andra gånger, men så är det väl kanske i din lilla värld?
Jo, jag läste dina förklaringar på varför du ansåg att man inte skulle ha gett teknisk flagg, men de går tyvärr förlorade med den sura attityd som dina inlägg i frågan har varit behäftade med.
Om man nu gjorde fel den gången (vilket jag inte kan uttala mig om) så måste man väl inte göra fel alla andra gånger, men så är det väl kanske i din lilla värld?
Jo, jag läste dina förklaringar på varför du ansåg att man inte skulle ha gett teknisk flagg, men de går tyvärr förlorade med den sura attityd som dina inlägg i frågan har varit behäftade med.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Iceman var något Ron Dennis hittade på, att det skulle stå på Kimis hjälm när Kimi kom till stallet 2002.Razor skrev:Bambi på hal is? Det såg vi ju vid ett par tillfällen igår.EnzoF1 skrev:Var kommer egentligen epitetet Iceman ifrån?
Ett lite fjantigt PR-påhitt av Ron helt enkelt. Hjälmen Kimi hade när han körde för Sauber, utan Iceman, tyckte jag var klart bättre för övrigt. Snygg och stilren och "Kimi-aktig"
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Du besvarade mitt första inlägg med : "Jaha, vad har en lös barge-board på en Ferrari att göra med min fråga?"Razor skrev:Anmärkningen om Ferraris barge-board kan väl knappast anses vara ett argument, den kändes mer som en typiskt sur anmärkning i stil med att FIA aldrig dömer mot Ferrari?
Väl syrligt tycker jag då du bara hade behövt läsa inlägget till slut för att få svar på densamma...
Men i stället "känner du in " och försöker tolka vad som sägs.
Gör inte det. Det som skrivs, avses. Om det nu inte har en uppenbart ironisk ton.
Men jag skulle inte använt just detta exempel, det verkar nu uppenbart att jag trampade på ömma Ferrari-tår. Inte meningen.
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
-
Det är bara 36% av säsongen som har kört. Den inledning Renault har haft kan såväl McLaren som Ferrari ha under kommande 36% och så är det fight igen.JG skrev:F1 VM är knappast över ännu, Alonso kan väl också ha otur, eller är det bara Kimi som kan råka ut för detta? Det räcker om Alonso nollar 1-2 race och Kimi vinner dessa. Som det ser ut just nu är McLaren och Kimi den bästa kombinationen och kommer helt säkert fortsätta vinna ett stort antal GPn. Men visst är det knas att det endast skiljer 2 poäng mellan 1:a och 2:a plats.
Som Coulthard sa: It aint over until Norbert sings
-
Du gör ju det själv eftersom du kallade min fråga för näsvis?FZ skrev:Men i stället "känner du in " och försöker tolka vad som sägs.
Gör inte det. Det som skrivs, avses. Om det nu inte har en uppenbart ironisk ton.
Exempel på vad? Att man gör fel en gång ska väl inte påverka andra beslut som tas andra säsonger?Men jag skulle inte använt just detta exempel, det verkar nu uppenbart att jag trampade på ömma Ferrari-tår. Inte meningen.
Skitsamma om det är ett Ferrariexempel eller ej, så ömma tår har jag inte, och jag har ju inte argumenterat mot din antydan/åsikt om att det var ett felaktigt beslut att inte agera.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Någon har tidigare på detta forum använt sig av ett ordstäv som lydde ungefär så här;
" man skall inte argumentera med en dåre, för han drar ner dig på sin egen nivå och har därmed ett övertag genom större erfarenhet". Jag förstår nu vad det betyder...
" man skall inte argumentera med en dåre, för han drar ner dig på sin egen nivå och har därmed ett övertag genom större erfarenhet". Jag förstår nu vad det betyder...
-
Kimis fall igår hade ingenting med otur att göra. Men visst har du rätt, det vore kul om Alonso kunde nolla ett eller två race också för att blåsa lite mer liv i vm-striden.JG skrev:F1 VM är knappast över ännu, Alonso kan väl också ha otur, eller är det bara Kimi som kan råka ut för detta? Det räcker om Alonso nollar 1-2 race och Kimi vinner dessa. Som det ser ut just nu är McLaren och Kimi den bästa kombinationen och kommer helt säkert fortsätta vinna ett stort antal GPn. Men visst är det knas att det endast skiljer 2 poäng mellan 1:a och 2:a plats.
-
Självinsikt är en bra egenskap.FZ skrev:Någon har tidigare på detta forum använt sig av ett ordstäv som lydde ungefär så här;
Äntligen!
Äntligen!
-
Det kommer också att ske - det enda man kan vara helt säker på i F1 är att man kan aldrig vara säker på något förrän det är över.GMD skrev:Kimis fall igår hade ingenting med otur att göra. Men visst har du rätt, det vore kul om Alonso kunde nolla ett eller två race också för att blåsa lite mer liv i vm-striden.JG skrev:F1 VM är knappast över ännu, Alonso kan väl också ha otur, eller är det bara Kimi som kan råka ut för detta? Det räcker om Alonso nollar 1-2 race och Kimi vinner dessa. Som det ser ut just nu är McLaren och Kimi den bästa kombinationen och kommer helt säkert fortsätta vinna ett stort antal GPn. Men visst är det knas att det endast skiljer 2 poäng mellan 1:a och 2:a plats.
Jag tror också att Kimi lärde sig något viktigt från loppet igår, och tror inte han upprepar misstaget nästa gång.
-
- Utvisad
Lustigt, jag tror inte att lärde sig läxan jag...LuckyStrike1 skrev:Det kommer också att ske - det enda man kan vara helt säker på i F1 är att man kan aldrig vara säker på något förrän det är över.GMD skrev:Kimis fall igår hade ingenting med otur att göra. Men visst har du rätt, det vore kul om Alonso kunde nolla ett eller två race också för att blåsa lite mer liv i vm-striden.JG skrev:F1 VM är knappast över ännu, Alonso kan väl också ha otur, eller är det bara Kimi som kan råka ut för detta? Det räcker om Alonso nollar 1-2 race och Kimi vinner dessa. Som det ser ut just nu är McLaren och Kimi den bästa kombinationen och kommer helt säkert fortsätta vinna ett stort antal GPn. Men visst är det knas att det endast skiljer 2 poäng mellan 1:a och 2:a plats.
Jag tror också att Kimi lärde sig något viktigt från loppet igår, och tror inte han upprepar misstaget nästa gång.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
- Varnad
Nej, det var inte Ron Dennis som hittade på det där, även om det kanske hade kunnat gjorts till en jätterolig historia i vissa kretsar..LuckyStrike1 skrev:Iceman var något Ron Dennis hittade på, att det skulle stå på Kimis hjälm när Kimi kom till stallet 2002.Razor skrev:Bambi på hal is? Det såg vi ju vid ett par tillfällen igår.EnzoF1 skrev:Var kommer egentligen epitetet Iceman ifrån?
Ett lite fjantigt PR-påhitt av Ron helt enkelt. Hjälmen Kimi hade när han körde för Sauber, utan Iceman, tyckte jag var klart bättre för övrigt. Snygg och stilren och "Kimi-aktig"
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
I så fall ljög Kimi i en intervju för inte så länge sen .... jaja, man kan kanske inte lita på alla finnar
Kimi sa att det var Ron, och jag tror på Kimi
-
LuckyStrike1 skrev:Det kommer också att ske - det enda man kan vara helt säker på i F1 är att man kan aldrig vara säker på något förrän det är över.GMD skrev:Kimis fall igår hade ingenting med otur att göra. Men visst har du rätt, det vore kul om Alonso kunde nolla ett eller två race också för att blåsa lite mer liv i vm-striden.JG skrev:F1 VM är knappast över ännu, Alonso kan väl också ha otur, eller är det bara Kimi som kan råka ut för detta? Det räcker om Alonso nollar 1-2 race och Kimi vinner dessa. Som det ser ut just nu är McLaren och Kimi den bästa kombinationen och kommer helt säkert fortsätta vinna ett stort antal GPn. Men visst är det knas att det endast skiljer 2 poäng mellan 1:a och 2:a plats.
Ja visst finns det chanser att det vänder...
Det är aldrig försent att ge upp hoppet!
Intressant att det var Kimis fel att stötdämparen brast.
Som jag har förstått det så var det ett gemensamt beslut från McLaren.
Det gick bra i 15 varv... skulle det hållit ett varv till så hade tongångarna varit andra.
Intressant att det är så många experter som såg att det inte skulle hålla det sista varvet!!!
Om det hade hållit ett varv till så är det ju inte säkert att han hade lyckats försvara positionen mot Alonso. Det var synd att vi inte fick se den fajten!
Jag skulle kanske (knappast...) skylla på Kimi om han hade gjort ett misstag på grund av hur kärran betedde sej. Nu var det tvärtom. Han hade en MYCKET svårkörd bil som han ändå lyckades prestera jäkligt bra tider med. Vad mer kan man begära??
Han kör för att vinna.
Nu är det ju många här som hatar att vi har en nordbo med i F1 och skadeglädjen är på topp när det går dåligt för Kimi.
Var det Kenny Bräcks fel att han tvingades bryta också??
Jag är bara periodvis inne på det här forumet, men jag tycker att det blir bara värre och värre varje år...
Vet ni nåt annat F1 forum där det diskuteras F1 och dyngspridarna håller till på mera allmänna forum så ge mej gärna adressen!
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
- Varnad
Det låter på dig också, som att du tror att det där var Kimis beslut enbart att chansa?LuckyStrike1 skrev:Det kommer också att ske - det enda man kan vara helt säker på i F1 är att man kan aldrig vara säker på något förrän det är över.
Du tror inte stallet har nå't att säga till om?
Jag tycker det var helt rätt att chansa och det verkar som stöd strömmar in från alla möjliga håll, t.ex Sam Michaels
-
-
- Varnad
Klart han ljög!LuckyStrike1 skrev:I så fall ljög Kimi i en intervju för inte så länge sen .... jaja, man kan kanske inte lita på alla finnar
Var det inte Ron, så måste det vart en finne som ljög, eller hur?
Din värld verkar överraskande snäv.
Du påstår en massa saker som rimligen borde vara enkla att backa upp, men vill hellre göra dig lustig.
Vet du vad? Du är inte rolig med dina "det är inte över förrän Norbert sjunger".
Jag tror till och med att det stör tolkningarna av det du skriver i nyhetsväg framöver, när ditt hat är så uppenbart.
-
- Utvisad
www.motorsport.com/forums passar nog dig braMr T skrev:LuckyStrike1 skrev:Det kommer också att ske - det enda man kan vara helt säker på i F1 är att man kan aldrig vara säker på något förrän det är över.GMD skrev: Kimis fall igår hade ingenting med otur att göra. Men visst har du rätt, det vore kul om Alonso kunde nolla ett eller två race också för att blåsa lite mer liv i vm-striden.
Det gick bra i 15 varv... skulle det hållit ett varv till så hade tongångarna varit andra.
Intressant att det är så många experter som såg att det inte skulle hålla det sista varvet!!!
Om det hade hållit ett varv till så är det ju inte säkert att han hade lyckats försvara positionen mot Alonso. Det var synd att vi inte fick se den fajten!
Jag skulle kanske (knappast...) skylla på Kimi om han hade gjort ett misstag på grund av hur kärran betedde sej. Nu var det tvärtom. Han hade en MYCKET svårkörd bil som han ändå lyckades prestera jäkligt bra tider med. Vad mer kan man begära??
Han kör för att vinna.
Nu är det ju många här som hatar att vi har en nordbo med i F1 och skadeglädjen är på topp när det går dåligt för Kimi.
Jag är bara periodvis inne på det här forumet, men jag tycker att det blir bara värre och värre varje år...
Vet ni nåt annat F1 forum där det diskuteras F1 och dyngspridarna håller till på mera allmänna forum så ge mej gärna adressen!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Vem var det som körde bilen sista 15 varven, som med ett wobblande och utslitet framdäck fortfarande pressade på, körde hårt över curbsen, försökte hålla ett högt tempot etc.?
Den som gjorde det, bär ett ansvar för att vibrationerna från det sönderkörda däcket till slut blev så kraftiga att det förstörde hjulupphängningen och orsakade en olycka som förutom Kimi själv också var nära att drabba både button och Alonso.
Ansvaret att se till att däcket håller hela distansen ligger på föraren - ansvaret när däcket är skadat att hålla ett tempo så det inte exploderar ligger också på föraren. Det är ialla fall min enkla åsikt.
Jämför med Alonso i Monaco. Han körde också av olika orsaker slut på däcket. Skillnaden där var att han anpassade tempot till däcken, gick ner på regnsättningar vad gällde motormappning, koncentrerade sig på att ta bilen i mål.
Den taktiken gjorde att han fick med sig 5 poäng, och att han på de tre senaste loppen har tutökat försprången till Kimi med tre poäng i mästerskapet.
Det är så mästerskap vinns inom motorsport.
Den som gjorde det, bär ett ansvar för att vibrationerna från det sönderkörda däcket till slut blev så kraftiga att det förstörde hjulupphängningen och orsakade en olycka som förutom Kimi själv också var nära att drabba både button och Alonso.
Ansvaret att se till att däcket håller hela distansen ligger på föraren - ansvaret när däcket är skadat att hålla ett tempo så det inte exploderar ligger också på föraren. Det är ialla fall min enkla åsikt.
Jämför med Alonso i Monaco. Han körde också av olika orsaker slut på däcket. Skillnaden där var att han anpassade tempot till däcken, gick ner på regnsättningar vad gällde motormappning, koncentrerade sig på att ta bilen i mål.
Den taktiken gjorde att han fick med sig 5 poäng, och att han på de tre senaste loppen har tutökat försprången till Kimi med tre poäng i mästerskapet.
Det är så mästerskap vinns inom motorsport.
-
Det är lugnt min vän, du är ju trots allt ett Zappa-fan och sådana kan man inte vara ovän medFZ skrev:Razor.
Jag erbjuder Remi.
Kan vi lägga ner ordbajseriet? Erkänner att det blev lite löjligt faktiskt...
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
Djävla selloutsRazor skrev:Det är lugnt min vän, du är ju trots allt ett Zappa-fan och sådana kan man inte vara ovän medFZ skrev:Razor.
Jag erbjuder Remi.
-
-
Kimi var den som körde bilen och den som var ansvarig. I slutändan är det endast föraren som vet hur bilen fungerar och vad som är möjligt. Beslutet sker i samråd med stallet, men det är förarens beslut i slutändan. Bedömmer han att det stallet ber om inte är möjligt, är hans ansvar att ta ett eget beslut.Jari skrev:Det låter på dig också, som att du tror att det där var Kimis beslut enbart att chansa?LuckyStrike1 skrev:Det kommer också att ske - det enda man kan vara helt säker på i F1 är att man kan aldrig vara säker på något förrän det är över.
Du tror inte stallet har nå't att säga till om?
Jag tycker det var helt rätt att chansa och det verkar som stöd strömmar in från alla möjliga håll, t.ex Sam Michaels
Med facit i hand är det vad Kimi bör ha gjort om han hade haft mästerskapsambitioner. Jag tror han lär sig av det här - det är ingen större grej egentligen. Det är på misstagen man lär sig.
-
EnzoF1 skrev:Djävla selloutsRazor skrev:Det är lugnt min vän, du är ju trots allt ett Zappa-fan och sådana kan man inte vara ovän medFZ skrev:Razor.
Jag erbjuder Remi.
-
Det där var ännu ett sånt där rolig självmål från dig. Fantastiskt hur de bara fortsätter att kommaJari skrev:Klart han ljög!LuckyStrike1 skrev:I så fall ljög Kimi i en intervju för inte så länge sen .... jaja, man kan kanske inte lita på alla finnar
Var det inte Ron, så måste det vart en finne som ljög, eller hur?
Din värld verkar överraskande snäv.
Du påstår en massa saker som rimligen borde vara enkla att backa upp, men vill hellre göra dig lustig.
Vet du vad? Du är inte rolig med dina "det är inte över förrän Norbert sjunger".
Jag tror till och med att det stör tolkningarna av det du skriver i nyhetsväg framöver, när ditt hat är så uppenbart.
Jag läste så sent som i år Kimis uttalande om att det var Ron Dennis som kom på och föreslog att det skulle stå Iceman på hjälmen. Källan var Autosport, tidningsupplagan. Autosport körde också en grej ett tag i F1-sektionen av tidningen där oliak förare kort beskrev sin hjälmdesign. Där dök uttalande upp också - och jag tror inte Kimi ljög om det.
Jag har rekommenderat dig Autosport förr, och gör det igen. Du skulle lära dig mycket av att läsa den. Det finns luckor att täppa till
-
Kimi bromsade ner däcket till en kub. Sådant har tendenser att skapa vibrationer i hjulupphängningen. Vibrationer skapar sprickor och sprickor gör så småningom att saker går sönder. Men du kanske har en annan uppfattning om vem som bromsade sönder däcket?Mr T skrev: Intressant att det var Kimis fel att stötdämparen brast.
Eftersom att ingen av oss här är kör F1 så är också svårt för oss att sätta oss in i situationen. Vi kan nog fortsätta diskutera i veckor om huruvida beslutet att köra för vinsten istället för att kanske släppa av och ta andraplatsen eller byta ut däcket och ändå ta några säkra poäng var ett klokt beslut (vi vet ju redan att det var fel beslut eftersom det inte höll), men jag tror nog att vi alla hade gjort likadant som Kimi och McLaren i den situationen.
-
- Varnad
-
Vem vet, vi kanske syns på nån F1 bana nånstans...
Tills dess säger jag tack och gonatt på detta forum!
Tills dess säger jag tack och gonatt på detta forum!
Say no more...
-
Och med facit i hand ett felaktigt beslut. Däcket var slutkört, med allvarlig bromsplatta och kraftiga vibrationer. Att i det läget fortsätta köra hårt, fort och över curbs ökar sannolikheten för att något ska gå sönder. Det fanns en möjlighet att förhindra haveriet - den enda som kunde göra det var Kimi.Mr T skrev:
Ja, det var väldigt synd. Kimi är en av de förare som skulle ha kunnat gjort ett seriöst försök att hålla Alonso bakom sig, så det var synd att han inte körde smartare på slutet.Om det hade hållit ett varv till så är det ju inte säkert att han hade lyckats försvara positionen mot Alonso. Det var synd att vi inte fick se den fajten!
Man kan begära att vara lite smartare. Kimi och McLaren körde för att vinna ett lopp, men glömde bort att ett mästerskap är större och svårare att vinna och att det är vad som låg och ligger i potten.Jag skulle kanske (knappast...) skylla på Kimi om han hade gjort ett misstag på grund av hur kärran betedde sej. Nu var det tvärtom. Han hade en MYCKET svårkörd bil som han ändå lyckades prestera jäkligt bra tider med. Vad mer kan man begära??
Han kör för att vinna.
Man får nog räkna med att attityden att Kimi aldrig gör fel, och att det aldrig är Kimis fel nog ger ett par motreaktioner. Kan man inte ta det, ska man nog inte diskutera på ett diskussionsforum tror jag.Nu är det ju många här som hatar att vi har en nordbo med i F1 och skadeglädjen är på topp när det går dåligt för Kimi.
Det är mycket möjligt att stötdämparfelet berodde dels eller helt på Kenny. Ibland är föraren direkt ansvarig för mekaniska fel, ibland ligger det utom hans kontroll. Min åsikt är ialla fall att det inte är svart eller vitt, utan man får se från fall till fall.
Om stötdämparna på Kennys fel gick sönder som en följd av att han var i muren eller slog ihop med en konkurrent, ja då är det ju han som var orsaket till det. Det kan också ha varit ett fabrikationsfel.
Igår på Nürburgring slets däcket ner och sen körde Kimi vidare i racetempo och aggressivt med ett kraftigt vibrerande däck. Det känns som ett förarmisstag i mina ögon. Är det verkligen så provocerande och hemskt att höra?
Som sagt - jag tror att ju kaxigare attityder om att Kimi är felfri, det är aldrig hans fel och att han är mannen att slå man har desto mer beredd får man nog vara på mothugg också. Är man inte beredd på det, bör man nog inte delta i diskussioner.Jag är bara periodvis inne på det här forumet, men jag tycker att det blir bara värre och värre varje år...
-
Det sa jag inte - det har kommit ut 22 nummer hittills i år. Jag förstår och uppskattar din tilltro till min intellektuella förmåga och fantastiska minne, även om din tilltro verkar lite överdriven.Jari skrev:Den går säkert att hitta, LS1.
Vilket nummer sa du att det stod i?
-
- Varnad
Tja, det är ju de egenskaperna och din grymma diplomati med människor som säger hejdå, som du gärna vill ge på nöten en gång till bara...LuckyStrike1 skrev:Det sa jag inte - det har kommit ut 22 nummer hittills i år. Jag förstår och uppskattar din tilltro till min intellektuella förmåga och fantastiska minne, även om din tilltro verkar lite överdriven.Jari skrev:Den går säkert att hitta, LS1.
Vilket nummer sa du att det stod i?
Det är ingen som inte ger minst delat ansvar till Kimi för vad som hände på ringen i söndags så du får gärna nyansera dig lite.
-
-
Om man nu slutar med pajkastningen och funderar lite så NÄR är det tillåtet att byta sina däck?
När punkteringen är ett faktum?
Eller man skulle få lov att byta det i Kimis fall?
Det kan ju inte vara regelmakarnas mening att förarna skall riskera att dö för att de inte får byta, eller?
När punkteringen är ett faktum?
Eller man skulle få lov att byta det i Kimis fall?
Det kan ju inte vara regelmakarnas mening att förarna skall riskera att dö för att de inte får byta, eller?
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
-
Man får väl alltid byta ett däck men man slipper bara straff om däcket är skadat (ej nödvändigtvis punkterat) och det avgörs från fall till fall av funktionärerna om ett utbytt däck är tillräckligt skadat.
Jag tvivlar på att de hade fått byta Kimis däck men det var nog knappast ett alternativ.
Jag tvivlar på att de hade fått byta Kimis däck men det var nog knappast ett alternativ.
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Svårt att säga, tycker jag... regeln är lite luddig beträffande vad som är att betrakta som ett skadat däck.
Men jag håller med, stoppet i sig är straff nog och var knappast ett alternativ som man ens övervägde hos McLaren... jag hade inte ens tänkt tanken, tror jag.
Men jag håller med, stoppet i sig är straff nog och var knappast ett alternativ som man ens övervägde hos McLaren... jag hade inte ens tänkt tanken, tror jag.
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
-
-
- Utvisad
-
-
-
- Utvisad
-
-
Razor skrev:Spelar det någon roll på vilket sätt det går dåligt?
Jag tror du är "Skummilover" och att det av den anledningen känns som det blåser lite motvind.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
Känner att jag är i akut behov av samma terapi som du.Razor skrev:Nej, jag har bara lite svårt att gå upp på mornarna... det är ganska jobbigt faktiskt och jag har funderat på någon form av terapi; gruppterapi kanske, helst med snygga tjejer.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
En riktig racer ligger väldigt nära den gränsen.LuckyStrike1 skrev:Nej, men han borde lära sig anpassa tempot till däcken och materialet.
Hallå !
De tävlar fortfarande inom en sport som handlar om att ta sig snabbast mellan punkt 1 och 2.
Det finns ett skäl att Senna var häftigare än Prost eller Alesi etc.
En del mindre begåvade skribenter på detta forum påstår att Kimi är den
enda som fick en bromsplatta i det senaste loppet.
(inte i ord dock)
Ni som vet bäst.
Ska vi anpassa F1 till Slp eller ska F1 anpassa sig till Forza ?
LuckyStrike1"]?
Vem var snabbast ?
Det finns så många på detta forum som anser sig veta bättre än alla andra.
Ska vi låta Per Eklund få sin F1 chans igen ?
Säljer han lite bingolotter så är det helt ok i folksjälen.
Han måste vara den bästa i världen då han vunnit allt som går at vinna.
Gillar ni racing så hylla Kimi.