Humor bortskänkes!
-
- Varnad
Humor bortskänkes!
Lade in en tråd om Gazettans betyg på helgens lopp (det som var) som en kille på ett annat forum skrivit på finska med stor humor och inlevelse.
Min tanke var att berika detta forum med en "satirisk, träffsäker och humoristisk" del av det som händer ute i F1-världen utanför svea rikes trygga gränser, men den stora världen därborta verkar uppenbarligen lite skrämmande för den plockades bort innan jag hann översätta den till svenska.
(Har rest 14 timmar idag)
Min tanke var att berika detta forum med en "satirisk, träffsäker och humoristisk" del av det som händer ute i F1-världen utanför svea rikes trygga gränser, men den stora världen därborta verkar uppenbarligen lite skrämmande för den plockades bort innan jag hann översätta den till svenska.
(Har rest 14 timmar idag)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Moderator
Jari, det är ju faktiskt så att vi har ett visst juridiskt ansvar för vad som publiceras på forumet och ingen av oss kan finska. Därför måste språket på forumet vara svenska.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Utvisad
-
-
- Varnad
-
Är det bara jag som inte förstår vad den här tråden handlar om?
Jag blev förvirrad redan av Gazzettan på finska, och någon tråd om det har jag inte sett någonstans på forumet.
Jag blev förvirrad redan av Gazzettan på finska, och någon tråd om det har jag inte sett någonstans på forumet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Nope, vi är åtminstone två stycken även om jag tror att jag har en svag aning om vad det gäller.LuckyStrike1 skrev:Är det bara jag som inte förstår vad den här tråden handlar om?
Jag trodde att Gazzettan skrevs på italienska men de hör kanske till samma språkgrupp, den föga kända finsk-italienska språkgruppen?Jag blev förvirrad redan av Gazzettan på finska, och någon tråd om det har jag inte sett någonstans på forumet.
Förvirrat, sa Bill till Bull...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Det handlar om en variant av rubensarna, med större ordförråd och mer mångfasetterad humor och en parodi på vad "Gazettan skulle ha kunnat skriva efter en racehelg". Nu fick vi tyvärr inget smakprov på detta eftersom den plockades ner innan översättningen hann komma eftersom jag satt på planet hem.
Min fråga om varför den plockats ner blev heller inte besvarad utan jag fick i stället ett antal följdfrågor.
Min fråga om varför den plockats ner blev heller inte besvarad utan jag fick i stället ett antal följdfrågor.
-
- Moderator
Var är följdfrågorna?
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
- Varnad
-
- Varnad
-
- Varnad
-
Om man vill posta en översättning av en finsk/ungersk/kinesiskt/whatever text, så är det väl bara att posta översättningen och skriva in en länk till originaltexten? Vad är problemet?
Varför skall man först posta en text på ett språk som ytterst få av skribenterna förstår och ingen av moderatorerna? Vad är iden med det?
Varför skall man först posta en text på ett språk som ytterst få av skribenterna förstår och ingen av moderatorerna? Vad är iden med det?
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
-
- Varnad
Nej Lucy, den här gången är det faktiskt du som är riktigt djävla pantad då du inte på snart tredje dagen begripit jag skiter i det trots upprepade vinkar om det, men för det andra:
JAG SKRIVER PÅ VILKET SPRÅK JAG VILL, DIN INTROVERTA SKÅNINGSWANNABE!!!
JAG SKRIVER PÅ VILKET SPRÅK JAG VILL, DIN INTROVERTA SKÅNINGSWANNABE!!!
-
Gnäll inte som en stucken gris om dina meningslösa inlägg tas bort då. Vill du skriva på finska finns det lämpligare ställen att skriva på, än att göra det här och sen gnälla som en jävla tönt.
Hade du skitit i det hade du inte ens startat den här tråden.
-
- Utvisad
Det är väl jag som är den enda kända medlemmen i denna grupp...Razor skrev:Jag trodde att Gazzettan skrevs på italienska men de hör kanske till samma språkgrupp, den föga kända finsk-italienska språkgruppen?
Förvirrat, sa Bill till Bull...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
Man skulle kanske kunna anmäla Jari för diskriminering eftersom han vill skriva på ett språk som den största delen av den civiliserade världen inte begriper.
Varför inte skriva på svenska så alla som använder detta forum begriper? Då slipper du ju göra inlägg två gånger! En win win-situation som vi säger i branschen...
Varför inte skriva på svenska så alla som använder detta forum begriper? Då slipper du ju göra inlägg två gånger! En win win-situation som vi säger i branschen...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
- Utvisad
Bommarna är nerfällda, ljusen blinkar men tåget kommer inteLuckyStrike1 skrev:Posta den inte förrän du först har översatt den då.
Är du helt jävla dum i huvudet Jari, eller anstränger du dig för att vara det?
Tönt!
-
- Varnad
Varför kan du inte bara kliva fram och erkänna att det var du som plockade bort den?LuckyStrike1 skrev:Gnäll inte som en stucken gris om dina meningslösa inlägg tas bort då. Vill du skriva på finska finns det lämpligare ställen att skriva på, än att göra det här och sen gnälla som en jävla tönt.
Jag hade självklart accepterat en ursäkt ifrån dig och så hade Forzas läsare berikats med poster av även annat innehåll än larvigt gnäll bland de äldre deltagarna.
Nu blir detta i stället en sån där klassisk, "som man raggar får man ligga-topik"
Men du kanske inte vågar kliva fram och säga att du berövat Forzas läsare den här humoravdelningen?
-
- Utvisad
Varför kan inte du erkänna Jari att det kanske varit smidigare att skriva på svenska direkt?
O forse é meglio ché tutti incomiciano a scrivere nella loro lingua materna (o paterna i caso mio). Perché se il stronzo filandese voule scrivere in che lingua gli piace, allora anch'io scrivo in che lingua che cazzo voglio.
Capisci troja?
O forse é meglio ché tutti incomiciano a scrivere nella loro lingua materna (o paterna i caso mio). Perché se il stronzo filandese voule scrivere in che lingua gli piace, allora anch'io scrivo in che lingua che cazzo voglio.
Capisci troja?
-
För att jag inte har sett din jävla tråd - så nej jag har fan inte plockat bort den.Jari skrev:Varför kan du inte bara kliva fram och erkänna att det var du som plockade bort den?LuckyStrike1 skrev:Gnäll inte som en stucken gris om dina meningslösa inlägg tas bort då. Vill du skriva på finska finns det lämpligare ställen att skriva på, än att göra det här och sen gnälla som en jävla tönt.
Jag hade självklart accepterat en ursäkt ifrån dig och så hade Forzas läsare berikats med poster av även annat innehåll än larvigt gnäll bland de äldre deltagarna.
Nu blir detta i stället en sån där klassisk, "som man raggar får man ligga-topik"
Men du kanske inte vågar kliva fram och säga att du berövat Forzas läsare den här humoravdelningen?
Du är sjuk i huvudet Jari, det här är väl ytterligare något du själv har fabricerat fram i ditt huvud och bland dina vanföreställningar.
-