Påverka F1, gör din röst hörd

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Påverka F1, gör din röst hörd

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gå nu in på http://www.fia.com och delta i opiononsundersökningen om F1 och gör åsikterna hörda.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det var som fan... jag lade upp en länk även på Forza, för det är viktigt att alla fans försöker påverka "idioterna" som styr Formel 1!
GMD

Inlägg av GMD »

Det är underbart att idioterna äntligen börjar lyssna på oss ännu större idioter!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Precis! :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vi vet om de lyssnar först den dag de genomför förändringar efter publikens önskemål ....

Hittills har de inte gjort det, trots att bland annat F1 Racing och Autosport haft likadana undersökningar flera gånger och meddelat FIA resultaten ..

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
GMD

Inlägg av GMD »

Men nu är det FIA själv som undersöker, och det har mig veteligen aldrig hänt.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fast undersökningen görs tillsammans med F1 Racing, och man har chansen att vinna en Ferrari-dator .... hrrrrm

Nalle spik

Inlägg av Nalle spik »

LuckyStrike1 skrev:Fast undersökningen görs tillsammans med F1 Racing, och man har chansen att vinna en Ferrari-dator .... hrrrrm
Kan man inte få en Renault keps istället?

Då är jag på.
GMD

Inlägg av GMD »

LuckyStrike1 skrev:och man har chansen att vinna en Ferrari-dator .... hrrrrm
Då skiter jag i det. Jag vill inte ha en skräpdator med nästan samma usla kapacitet som min nuvarandra Minardi-dator.
Nalle spik

Inlägg av Nalle spik »

GMD skrev:
LuckyStrike1 skrev:och man har chansen att vinna en Ferrari-dator .... hrrrrm
Då skiter jag i det. Jag vill inte ha en skräpdator med nästan samma usla kapacitet som min nuvarandra Minardi-dator.
Nåja, det kunde varit värre. Du kunde haft en Jordan-dator.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Vad förvånande att FIA(t) delar ut Ferrari-prylar... :roll:
Det är väl mest för att folk skall tro att de har nåt inflytande, s.k. marknadsföring.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Sajten för enkäten är nere, kanske klarade den inte av alla besökare?
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Pastis skrev:Sajten för enkäten är nere, kanske klarade den inte av alla besökare?
Aha, detta förklara allt: :D

OS, Web Server and Hosting History for www.fia-amd-survey2005.com
http://www.fia-amd-survey2005.com was running Microsoft-IIS on Windows 2000 when last queried at 21-May-2005 13:43:34 GMT - refresh now Site Report
Try out the Netcraft Toolbar! FAQ

OS Server Last changed IP address Netblock Owner
Windows 2000 Microsoft-IIS/5.0 21-May-2005 195.92.229.38 Akamai
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

.NET suger älgkuk!!!

System.Data.SqlClient.SqlException: Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding. at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteNonQuery() at FIA.F1_FanSurvey.Survey.SaveSingleAnswerQuestion(Int32 _currentQuestionIndex)

/Jan
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Och jag som alltid undrat var älgarna håller hus när det inte är jakt.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

jajo skrev:.NET suger älgkuk!!!

System.Data.SqlClient.SqlException: Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding. at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteNonQuery() at FIA.F1_FanSurvey.Survey.SaveSingleAnswerQuestion(Int32 _currentQuestionIndex)

/Jan
När man nu klickar på svenska flaggan får man upp denna sida:

This website is currently experiencing technical difficulties. Please visit us again soon.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Är det bara jag som tror att FIA(t) upptäckte att de fick så mycket kritik att de helt enkelt valde att stänga av undersökningen för lite skadekontroll

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

LuckyStrike1 skrev:Är det bara jag som tror att FIA(t) upptäckte att de fick så mycket kritik att de helt enkelt valde att stänga av undersökningen för lite skadekontroll
Ja det är bara du. :D Däremot så blev nog leverantören överraskad av trafiken. Ett av bristerna med webservrar med windows är att databaskopplingen är usel och att det ofta uppstår problem med den. Kan räkna upp många andra saker... men detta är ju inget dataforum.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tror att det inte bara är jag ;) Konspirationsteoretiker världen över - gör er hörda! :D

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

PeppeF1 skrev:Och jag som alltid undrat var älgarna håller hus när det inte är jakt.
Eftersom jag har för mig att jajo tillhör den skara människor som finner ett stort nöje i att lustmörda djur så är det säkert bara ett sätt att under jaktsäsong locka till sig älgarna, så inget allmänt uppoffrande beteende för att öka älgarnas allmänna välbefinnande. :elk:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

En blodtörstig barbar den där jajo

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Alberich

Inlägg av Alberich »

Jag förstår inte varför ni anklagar .Net för att servern är överbelastad. Det är väl snarare utvecklarna av websiten som inte plockat upp undantaget och prestenterat det som något vettigt när de uppenbarligen underdimensionerat kapaciteten. Så brukar det dock vara. Det är svårt att dimensionera den initiala stormen.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Därför att .NET fortfarande har en lång väg att vandra innan det är lika stabilt som en bra unixkärra som körs som webserver. Jag arbetar i båda världarna för man är tvungen, men själv skulle jag aldrig sätta upp en webserver under windows...